Keresés

Részletes keresés

HRR-749 Creative Commons License 2023.12.06 0 2 30835

A 069 jelenleg még Tatabányán van műszakira felékészítés alatt áll 

Előzmény: 7down. (30834)
7down. Creative Commons License 2023.12.06 0 0 30834

MRP-069-ről is láttam. Elméletileg a 10.-én bevezetett átrendeződés miatt jönne. Van miből lepattintani, az új rendszámos Econellek elstartolása végett.

Előzmény: HRR-749 (30833)
HRR-749 Creative Commons License 2023.12.06 0 5 30833

Tatabányai üzemegységtől elméletileg az MRP-086 Kerül át Sopromba ha jók az információim

Ricsi127 Creative Commons License 2023.12.05 -4 0 30832

Miért csinál az LWM-501 helyi járatokat Sopronban? Tegnap késő este 5-ösön, most pedig 1-esen láttam. 

Ricsi127 Creative Commons License 2023.12.04 0 0 30831

Ma már egy javított, de még mindig hibás változat van fent a weboldalon. És az egyik legsúlyosabb hiba nem lett javítva, az Ipar körút, Vámudvar megállónál még mindig jelölve van egy 20Y végállomás. 

Előzmény: kzx526 (30824)
krisfodor Creative Commons License 2023.12.04 0 1 30828

Én annyit tudok, hogy a DZE-276 (helyi) és a GNX-334 (helyközi) lett eladva magánkézbe. A többi már vagy szét lett vágva, vagy még rohad a telepen... 

Előzmény: Skips (30825)
JnagCe Creative Commons License 2023.12.04 -5 4 30827

MRZ-371, esztergomi heyis MAN megjárta ma a győri járatot. 

Nem csak Sopron képes ilyenre? Mindenesetre remélem sokan megörökítették, mert nem mindennapi. (Legalábbis eddig nem történt.) 

trizs77 Creative Commons License 2023.12.03 -15 5 30826

A kiket szavakat helyettesítsd be a miket, melyeket szavakkal.

Utána küld el leveledet a VOLÁNBUSZ Sajtó osztályának.

Előzmény: Skips (30825)
Skips Creative Commons License 2023.12.03 -5 4 30825

Sziasztok! :)

 

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy amióta a Volánbusz van, az ők által leselejtezett Győri helyis és helyközis Ikarus 280-as buszokkal kapcsolatban szeretnék kérdezősködni, hogy kiket vettek meg, illetve kiket vittek el bontani, illetve kik maradtak meg a telephelyeken ? 

A válaszaitokat előre is köszönöm szépen :) 

kzx526 Creative Commons License 2023.12.01 0 7 30824

Van még benne ezeken kívül is, de javítás alatt áll már.

Előzmény: Ricsi127 (30823)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.12.01 0 2 30823

Van még pár hiba abban a térképben. Szintén a IV. László Király úton, a 7-es, és a 27A is kétszer van jelölve, egymás mellett. A 21-esnél be van rajzolva hogy megfordul úgy mint a 4-es, amikor integrált helyközi járat, és nincs tudtommal olyan indulása amikor nem megy ki Ágfalvára. Az Ipar körút, Vámudvar megállóhelynél ott maradt a 20Y végállomás jelölés. Én most 5 perc alatt ennyit találtam, de biztos van még benne pár dolog

Előzmény: 1831 sanyesz (30822)
1831 sanyesz Creative Commons License 2023.11.30 -2 2 30822

Megjelent a Volán oldalán is a menetrend. Úgy tűnik még ott se tiszta minden. 17-es járatot útvonal térképen a IV. László felé jelölik, megállóhelyeknél már a Juharfa út van írva... Jó lenne ha legalább a Volán tudná akkor merre is megy, mert nem mindegy... Aztán meglátjuk egyáltalán mi marad ki, ha már több ikarus tartalék sincs nagyon ;D

JnagCe Creative Commons License 2023.11.30 0 3 30821

Rég nem az ész hajtja már a kereket, de perpillanat miért a HSW-655-ös körözik 1-esen, ha most tartunk ott, hogy a 24 buszos flottában van 5 db BN12-es tartalék és 3 db BN18-as, tehát 8 busz :D ?

Tényleg a visszaállított állapotok üdvözlő szele már ez...

Előzmény: 1831 sanyesz (30818)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.11.29 0 1 30820

Én az utóbbi napokban azt vettem észre mintha a 879 nem lenne kint. Most 891 és 892 amit mindig látok, de lehet csak én vagyok vak.

Előzmény: 1831 sanyesz (30818)
JnagCe Creative Commons License 2023.11.29 -4 2 30819

Biztos gyakorolnak decemberre. Aktív menetrendnél már elő fog fordulni.

Legalább ez nem volt 1 évig, hogy helyköziből kelljen beforgatni/ kölcsön venni 260-ast vagy akármit a nem kiadható helyisek helyére . 

Előzmény: 1831 sanyesz (30818)
1831 sanyesz Creative Commons License 2023.11.29 0 1 30818

Mai nap különleges Sopronban. HSW-655 Ikarus vitte a 12.40-es 1-est, az NKW-879 sofőrjével, és amugy is a 879 lenne 1-esben. Lehetséges hogy még el lehet majd csípni a mai napon a buszt :)

Freehill Creative Commons License 2023.11.29 -2 5 30817

Hát igen... Egyszerűen összevonják a normál üzemidő szerinti utolsó 1/2-es és 3-as járatot, hogy a vélhetően nem tömeges mennyiségű utast 2 helyett 1 busszal el lehessen vinni. Ha az lenne a cél, hogy legyen közvetlen összeköttetés a Lőver szálló és Brennbergbánya között, akkor valószínűleg nem csak ebben az 1 időpontban indulna ilyen járat. Egy sima racionalizálásról van szó a késő esti időszakban, amivel nincs is semmi gond, viszont az újságíró többet lát bele, és inkább a vágyait fogalmazza meg, amikor ezt írja: "több új járatot is létrehoztak egymástól távolabb eső városrészek összekapcsolására, valamint éjszakai buszjáratot is üzembe állítanak."

Előzmény: Ricsi127 (30815)
cherry_picker Creative Commons License 2023.11.28 0 10 30816

Hát azért a cikk címében szereplő "sűrűbb" szóval nehéz egyetérteni. Maga a cikk is végigveszi, hogy a fontosabb járatok napi hány alkalommal közlekednek most és ezután, és abból is az derül ki, hogy az 1/2/12 járatok (bár a 12-est elszámolták) darabra pontosan ugyanannyiszor fognak naponta indulni ezután is, csak a 10-esből lesz néhánnyal több. Végignézve a menetrendtervezetet, csak az 5A-ból lesz kettővel több meg a 11-esből hattal, az összes többi járat vagy ugyanannyiszor, vagy még kevesebbszer fog indulni, mint jelenleg, lásd 3-as (20->19).

A 20-ast felváltó 7/27-es páros km-ben semmit nem változtat, hiszen az eddigi 20/27-es páros épp ugyanazt az útvonalat futja be, mint a jövőbeli 7/27-es. Bár ugye ennél kicsit tarkább lesz a helyzet, mert a hétköznapok nagy részében megosztva járják be az útvonalat: a Bécsi-dombi szakaszát a 17-es oda-vissza, a belvárosit meg ugyanabban az órában oda a 27A, vissza a 7A. De ez futott km-ben megint nem jelent különbséget. Összességében ugyanúgy 17-szer fog indulni 27/A/B/T, mint most a 20-as. Ami valódi plusz lesz, azok a koradélutáni 7E és 27E járatok.

 

Ugyanakkor a hétvégi 11-esek helyetti 7T/27T betérésekkel megspórolnak kilométereket, szóval a teljes hetet nézve a futott km-ek száma azért nem fog olyat nagyon sokat nőni szerintem.

Előzmény: rm40 (30813)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.11.28 -1 4 30815

Hát azért azt a 22:30-kor induló 23-ast “éjszakai“ járatnak hívni elég merész. 

Előzmény: rm40 (30813)
krisfodor Creative Commons License 2023.11.28 -2 1 30814

#győr #helyközi

Megkerült az LKG-063, tegnap óta IAA-825 helyére állt be. Esetleg tudja valaki, hogy véglegesen-e? Előre is köszönöm! 

rm40 Creative Commons License 2023.11.28 0 1 30813
JnagCe Creative Commons License 2023.11.27 -7 4 30812

Egyébként nagyon jól meg lehetne szervezni a közösségi közlekedést ebben a városban. Csak nincs rá akarat. Ez egy szükséges rossz, mint általában minden város önkormányzatának, de ha tényleg lenne eltökéltség, akkor rég dobni kellene ezt az egész jelenlegi vonalhálózatot és járatpárokat. 

Egy önálló cég (ez akár lehetne az amúgy is rálátással lévő Blaguss is). + sofőrök toborzása. Járműállományt lecserélni a szombathelyi szintre. Városrészek kiszolgálása az integrált helyi-helyközi járatok elfelejtésével "önállóan". Eddig ellátatlan városrészek bevonása a vérkeringésbe: (gondolok itt Nyugatimajorra is, ahol már szintén kezdenek kiépülni a lakónegyedek), de akár Kis Miskolc felé való sűrítés is. 

Na meg nem lenne egy rossz ötlet tényleg a vasúti Spar helyére átvinni a buszállomást. Spar meg nyugodtan mehet a helyközi állomás helyére a nagy tesó Interspar mellé :D 

Előzmény: cherry_picker (30807)
JnagCe Creative Commons License 2023.11.27 -7 0 30811

Arról van tanulmány, hogy ezt a soproni helyi közösségi közlekedést évente hány helybeli és hány idegen/túrista/külföldi veszi igénybe? 

 

Mert helybeliként szerintem tudják, illetve idővel mindenki tudni fogja a járatát. Ha 27-esre azt írom ki, hogy Jereván - Csengery utca, még abból is fogják tudni, hogy hová/merre tart a járat és mikor hol kell fel-leszállni. 

Én nekem az a véleményem, pár éve is leírtam már, hogy egy adott utas az nem a kijelzőből fog tájékozódni. Aki tudja, hogy az a járat, amit igénybe vesz hová/merre megy, az már a kijelzőre való ránézés előtt is tudja egy számból. Aki pedig nincs tisztában a városi viszonylatokkal kapcsolatban, az először ránéz egy vonalhálózati térképre és abból próbálja kiokoskodni, mire lenne érdemes felszállnia, hogy eljusson oda, ahová szeretne.

Szerencsére Sopron azért nem egy világváros. Viszonylag könnyen betanulható a vonalhálózat. 

Előzmény: cherry_picker (30807)
JnagCe Creative Commons License 2023.11.27 -5 1 30810

Győrbe helyeztek Conecto csuklósokat a nyáron... Meg kell elégedni azokkal. 

JIW/JXF/KEZ és hasonló rendszám tartományokban vannak. 

 

Ha több RVY érkezne akkor már ott tartanánk, hogy a BN18-asok mennének tartalékba és azt te sem várhatod el, hogy ap-s busz tartalék legyen helyin, holott Várpalotán például meg napi szinten hajtják a csuklós Ikarust fix indulásokkal :) 

Légy másra is tekintettel kérlek. 

Köszönöm. 

Előzmény: ab aeterno (30804)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.11.27 -2 1 30809

"Ezt szerintem csak pár másodpercenként váltakozó, vagy esetleg futó feliratozással lehetne megoldani, amit nem tudom, támogat-e egyáltalán az OBU."

 

A futó feliratozást támogatja az OBU. Az másik kérdés hogy a kijelzők támogatják-e. Az MAN-ek támogatják biztosan, még nyáron egyszer láttam 374-et valami random helyközin, és a hátsó kijelzőn futó feliratozással írta a falukat. Szerintem a váltakozó kiírást is támogatnia kéne, más városokban, más társaságok is használnak ilyen HC Linear OBU-t, és szokták váltogatni a "Felszállás az első ajtón" és járatkiírás szövegeket.

Előzmény: cherry_picker (30807)
krisfodor Creative Commons License 2023.11.27 -3 0 30808

Az LKG063 véglegesen felváltotta az IAA-t, vagy cserebere van ma? 

cherry_picker Creative Commons License 2023.11.27 0 5 30807

Valóban, eddig is volt kinnalvós. Ezután akkor csak annyi fog változni, hogy mivel a 22:35-ös 3-as megszűnik, ezért helyette a 23-as fog kinnéjszakázni, amit valószínűleg ugyanúgy az MRP-098 fog teljesíteni. Az utolsó 3-as megszűnése viszont rossz hír lehet azoknak, akik a Lacknerből vagy a Kossuth Lajos utcából jutottak eddig azzal haza, mert nekik ezután a 22:35-ös 21-essel kell elmenniük a Lidl-ig, és ott 15-20 perc múlva tudnak csak felszállni az addigra már az egész Lővereket körbejáró 23-asra, amivel kb. negyed órával később fognak hazaérni, mint eddig. Bár nem tudom, ez hány utast érint.

Én a 7/27-es kapcsán látok egy nagyobb problémát is. Bár azt hangoztatja a városvezetés, hogy az új menetrend összhangban lesz a vonatmenetrenddel, ehhez képest a GySEV-ről, de még a Mátyás király utcából sem lehet eztán közvetlenül eljutni a Híd utca/Aranyhegy környékére. Mindkét megálló helyett a Csengery utcában (vagy az Erzsébet utcában) lehet felszállni a 27-esre. Eddig is fájó hiányosság volt szerintem, hogy a 20-as nem tért be a GySEV-re a kórház felé menve, de úgy tűnik, ezt a hiányosságot az új 27-essel sem fogják pótolni. Így azoknak, akik a kórházba akarnak eljutni a Lőverekből vagy Bánfalváról, továbbra sem lesz ideális az átszállási lehetőségük, hiszen kb. 150 métert kell sétálniuk a Csengery utcai megállóig, ami a kórházba tartó, nehezebben mozgó utasok számára eddig sem volt épp utasbarát megoldás. Az új 27-es nyugodtan betérhetne a GySEV-re, és akkor ahol leszállnának az utasok az 1/2/10/12-esről, pontosan ugyanott fel is tudnának szállni a 27-esre. Bár a menetrendet böngészve az is látszik, hogy az 1/2/10/12-es egyike sem biztosít normális átszállási lehetőséget: vagy 10-15 percet kellene várniuk, vagy épp lekésnék az átszálló utasok a 27-est.

De a 27-es kórházi betérése is megér egy misét. Az, hogy a Kőszegi úti megállóban néhány percen belül kétszer, a kórház érintése előtt és után is megáll, elég nonszensz, ráadásul a kórháztól a körforgalomig végigaraszoló busz szinte biztos nem tudja tartani csúcsidőben a menetrend szerinti kétperces menetidőt. Célszerűbb lenne a kórháznál lévő, jelenleg csak leszállóhelyként funkcionáló, de a 20-as megszűnésével funkciótlanná váló megállónál megállítani a 27-est, ami onnan egy éles kanyarral a Gyiróti utca–Fraknói utca útvonalon lényegesen hamarabb elérne a Fapiacra.

Én azon is elgondolkodtam, hogy most, hogy e két járat körjárat lesz, meddig lesz érvényes rajtuk a lyukasztott jegy? Egészen végig? Gyakorlatilag a Lackner–Teleki szakaszt leszámítva nincs ismétlődő rész, még a Jerevánon belül sem ugyanarra járnának: elvileg lehetséges lenne, hogy ha felszállok a Juharfa úton a 7-esre, akkor azzal egyetlen jeggyel végigutazhatok akár a IV. László király utcáig is?

És ezzel szoros összefüggésben, külső végállomás hiányában mit írnak ki a buszok kijelzőire, hová tart? Még ha csak a releváns megállókat sorolják is fel, mondjuk, a 27-es esetén: Várkerület–Kórház–Aranyhegy–Jereván ltp. – ez még az MAN-ek homlokkijelzőjére sem biztos, hogy mind kifér, nemhogy az oldalsóra vagy a hátsóra. És akkor még nem is említettem a 27B virágvölgyi betérését, vagy a 27T Thököly teres kitérőjét, amiket nyilván szintén meg kéne jeleníteni a kijelzőkön, mint releváns információ. Ezt szerintem csak pár másodpercenként váltakozó, vagy esetleg futó feliratozással lehetne megoldani, amit nem tudom, támogat-e egyáltalán az OBU. Vagy esetleg GPS-pozíció alapján változó feliratozással.

Előzmény: etwaszlovas (30806)
etwaszlovas Creative Commons License 2023.11.27 0 5 30806

Most is van brennbergi kintalvós, gyakorlatilag fixen 3-ast jár a forda. (Valamelyik MRP, talán a 098?)

 

A 7/27-nél az szerintem egy érdekesebb kérdés lesz, hogy eddig a Széchenyi tér közeléből a Magyar utcán át viszonylag gyorsan ért a busz a Híd utca és Aranyhegy felé. Most a GySEV és kórház érintése miatt ez jóval hosszabb út lesz. Nem biztos, hogy a lakosság ezt díjazni fogja, hiába jelenthet ez sok utasnak kisebb rágyaloglást a belvárosban. 

Előzmény: cherry_picker (30797)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2023.11.26 0 4 30805

Az az 1 darab azóta Zala megyébe távozott. A Szigethalmiak helyett meg jelenleg garantáltan nincs más főleg, hogy 4 Volvo elkerült Győrbe.

Előzmény: ab aeterno (30804)
ab aeterno Creative Commons License 2023.11.26 -2 0 30804

A korábban Szombathely helyiben közlekedett, 2020-as évjáratú csuklós Conectókat áthelyezhetnék Győrbe. 1 db-ot Szombathely helyközibe, a többit Szigethalom helyközibe helyezték át a 2022-es szolgáltatóváltás után.

Előzmény: Levizumi13 (30760)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!