Keresés

Részletes keresés

hory004 Creative Commons License 2023.08.02 0 0 56464

Ez magában is egy olyan dolog aminek 20 éve kész kéne lennie. 

De a hozzá kapcsolódó utak fejlesztése nélkül nulla haszna lesz... 

Előzmény: RadiX (56461)
RadiX Creative Commons License 2023.08.02 0 0 56463

Nyilván csak az előkészítésre van saját pénz, kivitelezés akkor lesz, ha az EU bepucsít Viktornak és megnyitja a rekonstrukciós pályázati pénzcsapokat (any day now ;-).

Előzmény: dimelo (56462)
dimelo Creative Commons License 2023.08.02 0 0 56462

"A friss Magyar Közlöny (6418. oldala szerint) szerint 12,5 milliárdot költenek majd az építkezések előkészítésére, köztük a pécsire is. Majd magukra az építkezésekre 2027-ig 35 milliárd forintot szánnak, de a teljes összegnek 47,5 milliárdban kell majd megállnia. Hogy ebből mennyi jut a pécsi szakaszra, vagyis mekkora a nagyságrend, az nincs külön nevesítve a Közlönyben."

 

 2024-ben 12,5 milliárd,

 2025-2027-ig 35 milliárd csak tervezésre (előkészítések-engedélyek)

 

Manapság ennyiből csak 10-15 km 2x2 sáv épül.

A 24 projekt átlagforrása 2 milliárd Ft

Előzmény: RadiX (56461)
RadiX Creative Commons License 2023.08.02 0 0 56461
Előzmény: hory004 (56460)
hory004 Creative Commons License 2023.08.02 0 0 56460

Pécsi project mit takar? 

Előzmény: dimelo (56450)
RadiX Creative Commons License 2023.08.02 0 0 56459

De nehezen sikerült feltölteni.

Előzmény: RadiX (56458)
RadiX Creative Commons License 2023.08.01 -1 0 56458

Ez a Szombathely körüli úthálózat is olyan katyvasz lesz, mint Székesfehérvár újabb és újabb elkerülői, nem?

 

 

Előzmény: dimelo (56453)
Mr. SziD Creative Commons License 2023.08.01 0 0 56457

A jelenlegi tendenciákat figyelembe véve tuti akksigyár lesz ott, csak még nem tudjuk :D 

Előzmény: 20-as vonal (56454)
RadiX Creative Commons License 2023.08.01 0 0 56456

az továbbra is rejtély számomra

Előzmény: 20-as vonal (56454)
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2023.08.01 -2 0 56455

Budapesten miylen sok.út van területararwnyosan.

Előzmény: dimelo (56450)
20-as vonal Creative Commons License 2023.08.01 0 0 56454

Ez pipa,de mi a helyzet Mihályfával?

Előzmény: RadiX (56451)
dimelo Creative Commons License 2023.08.01 0 0 56453

Nem csak úgy tűnik... úgy van:)))

 

Több ilyen összefüggő projekt van:

pl. M9 -51-53

Baja elkerülő-51

ha így szemléljük, akkor a 24 projekt csak 20

Előzmény: RadiX (56452)
RadiX Creative Commons License 2023.08.01 0 0 56452
Előzmény: RadiX (56451)
RadiX Creative Commons License 2023.08.01 0 0 56451

Szombathely északkeleti elkerülő út, valamint az M87 gyorsforgalmi út előkészítése visszakötéssel

a 87. sz. főútra

Bük település és M87 autóút közötti úthálózat fejlesztésének előkészítése

Tormásliget elkerülő út előkészítése

 

Nekem úgy tűnik, ez a három sor összefügg egymással, lehet hogy egy új összekötés lenne a 84-es és az M87 között Tormásliget/Bük térségében, talán a Nestlé Purina gyár bővítéséhéz kapcsolódóan.

Előzmény: dimelo (56450)
dimelo Creative Commons License 2023.08.01 0 0 56450

Nekem is szúrta a szemen...

 

De ezeknél is jobban, hogy a 24 projektból 12 van Kelet-Magyarországon (56 ezer km2),

nem területarányos!

 

Baja, déli elkerülő út előkészítése

M9 gyorsforgalmi út déli lekötéséhez kapcsolódóan tompai új, teherforgalmi határátkelőhely és kapcsolódó gyorsforgalmi úti szakasz előkészítése

51. sz. főút Baja déli elkerülő – országhatár közötti szakaszának 2×2 sávossá fejlesztésének előkészítése

M9 gyorsforgalmi út előkészítése 51. sz. és 53. sz. főutak között lekötéssel Tompáig előkészítése

Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat fejlesztésének előkészítése

Pápa keleti elkerülő Repülőtéri bekötő út körforgalmi csomópontja és 832. sz. út közötti szakasz

fejlesztésének előkészítése

M4 gyorsforgalmi út Karcag térségét érintő szakaszának, valamint Karcag városát elkerülő új nyomvonalú útnak az előkészítése

Szolnok új tehermentesítő út előkészítése Szandaszőlős elkerüléssel

Kaposvár dél-keleti iparterület megközelítésének előkészítése

8. és 82. sz. főút összekötésének előkészítése Gyulafirátót térségében

32. sz. főút négynyomúsításának előkészítése az M3 autópálya – Jászberény között

47. sz. főút Algyői Tisza-híd 2×2 sávra történő bővítésének előkészítése kerékpáros átvezetéssel

31. sz. főút, Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésének előkészítése

M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) – országhatár (Nagyszalonta) közötti szakasz előkészítése

Szombathely északkeleti elkerülő út, valamint az M87 gyorsforgalmi út előkészítése visszakötéssel

a 87. sz. főútra

M86 Körmend–Szombathely-Zanat közötti szakasz előkészítése

Bük település és M87 autóút közötti úthálózat fejlesztésének előkészítése

Békéscsaba, déli elkerülő út – 2×2 sávos emelt sebességű főúttá fejleszthető – előkészítése

Pécs kelet-nyugati átjáró út fejlesztésének előkészítése

Kaposvár–Szigetvár közúti összeköttetés előkészítése

Tormásliget elkerülő út előkészítése

Komárom város gazdaságfejlesztéséhez kapcsolódó – Komárom keleti elkerülő – infrastruktúra fejlesztések előkészítése

Mihályfa elkerülő út előkészítése

Sárvár, iparterületet elkerülő út előkészítése

 

Részletek nélkül, most ennyi.

 

Ja, a portfolio.hu címadása totális félreértés:

Van pénze az államnak: ezeket az utakat mégis megépíti a kormány

 

1, vállalható kötelezettségek felső korlátját 47 500 000 000 forintban határozza meg.

 

2. Az előkészítés nem építés.

 

 

Előzmény: RadiX (56449)
RadiX Creative Commons License 2023.08.01 0 0 56449

Érdekes lista, mondjuk erről a kettőről elképzelésem sincs, mi akarhat lenni:

 

21. Tormásliget elkerülő út előkészítése,
23. Mihályfa elkerülő út előkészítése,

 

Ez két álmos falu minimális forgalmú mellékutakkal, a 84-es út mentén, egymástól is elég távol. Miért kellene nekik elkerülő?

 

Előzmény: Gyurma73 (56448)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.08.01 0 0 56448
adiaboli Creative Commons License 2023.07.31 0 0 56447

Nincs vitánk, csak abban (ami viszont nem mellékes), hogy az M4 már előre is kalkulálható terhelése olyan volt, hogy ab ovo autópálya-paraméterekkel kellett volna megépíteni.

's mondjuk ugyenezeket akár lespórolni az M30-ról Miskolc fölött és a teljes M35-ről (ha már a szokásos költségvetési szemléletben - "amit adsz, honnan veszed el" - gondolkodunk.

Dimelo majd kisegít:-) 

Előzmény: radio100jozsi (56446)
radio100jozsi Creative Commons License 2023.07.31 0 0 56446

Szlovéniában még padka sincs sok esetben az autópályán, még is megvannak. Szerintem a lényeg, hogy elválasztva legyen a kétirányú forgalom, ne legyen szintbeni csómópont, és 2*2 sávos legyen. Nem kell mindenhová autópálya, az M3-as is Nyíregyházától, vagy az M70-es is, vagy az M30-as Miskolctól is sima autóútnak is jó lett volna. Szerintem semmi baj nincs az M4-el. A gond az, hogy az autósok jó része autópályának ahsználja 130-150-es tempóval. 

Előzmény: adiaboli (56438)
dimelo Creative Commons License 2023.07.31 0 0 56445

jÓL ÍRTAD a paramétereket :))

 

Az élet abszurd: a határmenti M4 autóPÁLYA forgalma 3037.

                a Pest vármegyei M4 autóÚI átlagforgalma 23841.

 

Előzmény: Jared- (56439)
adiaboli Creative Commons License 2023.07.31 0 0 56444

Már hogyne lenne:). "Az önbizalom öltöztet". ON

Előzmény: Jared- (56441)
smith Creative Commons License 2023.07.31 0 0 56443

Pardon?
"Azok a hidak az M6 ra hordják rá a forgalmat." írtad az M8, M9, kalocsai, mohácsi hidak problémájára.
Az 51 több részen tehermentesül(t) az M6 révén, de ez az általam írt keresztirányú forgalomra nem, vagy alig érvényesül, az általam jelzett szakasz pedig fuldoklik a túlterheléstől.

Előzmény: Gyurma73 (56437)
Jared- Creative Commons License 2023.07.31 0 0 56442

Nem ez igy ebben a formában tényleg nem jó megoldás. Egy épkézláb terelést sem tudsz csinàlni épitkezés esetén. Minél hamarabb le kell aszfaltozni, nincs mese.

Előzmény: Gyurma73 (56436)
Jared- Creative Commons License 2023.07.31 0 0 56441

Nem lehet igy könnyü az élet. :-)

Magam reszéröl örülök az epülö illetve már átadott kilométereknek. 

Előzmény: adiaboli (56434)
Jared- Creative Commons License 2023.07.31 0 0 56440

Kétség kivül M6 helyett az M4-et kellett volna megépiteni. Ez sulyos hiba volt szerintem is.

 

Előzmény: dimelo (56432)
Jared- Creative Commons License 2023.07.31 0 0 56439

Az M4-es törökszentmiklósig autópályaparameterekkel épült, a sàvszélesseg pl mindenhol 3,75 meter. Lényegében csak a leállósávot kéne leaszfaltozni. Szükebb sávok Törökszentmiklós és Berettyóùjfalu között lesznek ha jól tudom, de majd Dimelo kijavit.

Előzmény: adiaboli (56438)
adiaboli Creative Commons License 2023.07.31 0 0 56438

Szerintem pedig még óriásibb pazarlás egyáltalán M4-et építeni:-))) Komolyra fordítva:

Én nem ennek a gatyakorc szélességű padkának (ami nem leállósáv) a leaszfaltozásáról beszéltem, hanem autópálya-paraméterekről, ami ennél sokkal több. Ezen az úton még a mentő (vagy mondjuk egy tűzoltókocsi) is alig fér el egy kamionsor és néhány másik oldali terepjáró között. A leállósávon előzők megregulázása pedig rendőrségi kérdés, ami a dróntechnika mellett csak állami akarat dolga lenne, és még a költségeit is behozná. Ja, hogy nincs állami akarat...

Ez így Észak-Balkán, a méretek az M4-en semmiképpen sem megfelelők. Berettyóújfalutól már igen.

Más dolog, hogy az M25, M86 esetében a forgalom miatt már inkább elfogadható, de a gazverte padka ott is szánalmas.

Előzmény: Gyurma73 (56436)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.07.30 0 0 56437

én az 51es forgalmáról írtam.

 

Előzmény: smith (56433)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.07.30 0 0 56436

szerintem óriási pazarlás leaszfaltozni a leálló sávot.

Az álláshoz minek aszfalt?

Sokan kényszert éreznek arra hogy ott előzzenek.

ha meg balaset van a mentő középen megy.

 

Előzmény: adiaboli (56434)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.07.30 0 0 56435

Nem kell, megoldjuk ezt saját erőből is. Ld. Árpád híd… :-(((

Előzmény: adiaboli (56434)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!