A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
Köszi a választ! Próbáltam, de nem ment. Vmilyen hibát írt ki a program, mikor indítottam. Mintha nem tudna hozzáférni a SIM-hez. Egyébként nem az a gond, hogy a nevek a telefonon vannak mentve és nem a SIM kártyán? Így is működnie kell, vagy van erre vmi más megoldás? :)
Próbáltam vmi install nevű programot is feltenni, az viszont már az elején szólt, hogy root-olt telóval megy csak. Megakadt a tudomány..
Szerinted vesz valaki egyszerre 4 db kihangosítót?
Nem kötekedem, csak kérdezem, egy darabra tudok jelentkezőt, de ha csak egyben adod el a 4-et, akkor nem fogja tudni megvenni és neki sem lesz kihangosítója, Neked sem lesz pénzed.
A kérdés az lenne, hogy hogyan tudnám rávenni, hogy olvassa az írott navigációs lemezt!
Torrent oldalrol szedtem le, 2 verziot is, abban annyit irtak, hogy 1x-es sebességgel kell megirni DL +R-es lemezre és arról megy. Nos nem megy, azt írja ki, tegyem be a navigációs lemezt.
Mit kell csinálnom ahhoz hogy ez működjön? Gondoltam már Firmware frissítésre, de nem hiszem hogy egy gyári frissítés segítene ezen, tehát valami törtre (CFW) re gondolok. De ez csak részemről találgatás!
Ha valaki tud a témában valami érdemlegeset mondani, azt megköszönném.
A Skoda gyári navigációja ebbe a típusba is a Columbus.
VW-nél ezt RNS-510 néven találod meg (ugyanaz, csak a gombok háttérvilágítása piros, a Columbuson zöld ill. eltér a bejelentkező logo).
A Columbus nagyjából 180 eFt utólagosan beszerezve.
A készülék önmagában "csak" egy DVD lejátszóval felszerelt érintőképernyős, navigációs fejegység, a telefonkihangosítót külön egységkét kell hozzá megvenni, kb. 80 eFt a gyári, ha nem a szalonban rendeled alkatrészként.
Ugyanúgy külön kell megvenni a tolatókamerát -ha akarsz-, ill. a hozzá tartozó interfacet vagy a hátsó monitorra jelet küldő RGB/RCA átalakítót.
Az újabb Columbusok már LED-es képernyővel bírnak (taln 2012-től?), de nagy különbség nincs -de persze a LED-es azért szebb :-)
Szükséged lesz még -ha jól emlékszem- egy beépítő keretre is, amit viszont a márkaszervizek is tudnak adni barátságos áron.
Itt a fórumban is találsz forgalmazót, aki alig használt, újszerű Colmbust tud adni Neked, de kis google-val találsz Pesten eladót.
Választhatod a Skoda Amundsen navit is, de az csak CD-s, kisebb a képernyője és nem frissíthető a térképe, igaz a készülék -éppen ezek miatt- olcsóbb, de sokkal ritkább.
Ez a Columbus.
Találsz a kínaiaktól hasonló kinézetű, utángyártott készüléket, amit onnan könnyű kiszúrni, hogy az elejn jellemzően 2 SD kártya nyílás vanés mások a gombok feliratai ill. nincs ráírva, hogy Columbus :-)
Mostanra már ezek is jobbak lettek, benne van a digitális rádiótól a TV-n keresztül a kihangosítóig minden és így is csak 120-150 eFt az áruk.
Tapasztalatom nincs velük, de van aki dícséri (mint a viccben az egyszeri férj válasza a kérdésre, hogy milyen a felesége az ágyban).
Feltételezem, hogy a Discover Pro / Columbus -nál már eleve az SSD-re van telepítve a térkép (és benne van az árban) és ezért nincs szükség speciális, másolásvédett SD kártyára, hisezn ott a kártya csak hordozó eszköz a telepítéshez, míg az Amundsen-nél nem kell telepíteni, az adatokat az SD kártyáról közvetlenül olvassa.
Állítólag három év után az sem fogadja el a frissítést, ne kérdezd hogyan, a dátumot figyeli valahogy. A lényeg nem a hatszori frissítésen van, ez marketing szöveg, hanem a három éven.
Ma beszéltem a hazai képviselettel és szóban megerősítették: az ingyenes frissítés valóban 3 évre szól, a hat alkalmat nem lehet későbbi évekre kitolni, utána pénzért lehet megújítani.
Ezt a szöveget hol találtad pontosan ? Levélben küldték ?
Soha nem találtam még ilyen utalást erre eddig, a megadott linken sem.
A Discover Pro-ra bármikor letölthető a frissítés, hiszen nem SD kártyáról fut, hanem bemásolja az SSD meghajtóra, ráadásul nem kell gyári SD kártya sem, bármilyen megteszi.
" az újabb naviknál a saját honlapjukról lehet ingyen és bérmentve frissíteni az adatbázist."
Nesze neked ingyenes frissítés:
Discover navigation updates
We are pleased to be able to inform you that our Product Marketing Team has announced the process for navigation updates to be downloaded to The New Golf. As you are aware, the vehicle is supplied with navigation data pre-loaded on an SD card. This card has seven licences built in; the first licence is used by the pre-existing data on the unit. This allows our customers to download 6 updates over a three year period.
You can check the data version in your vehicle by selecting menu and then setup on the navigation system in your vehicle. The latest version available to download is shown on the following website: http://www.volkswagen.de/de/models/golf_7/brochure/karten-updates.html There is currently no option to display this site in English, so we would recommend using Google Chrome as your browser which will provide an automatic translate option.
If an update is available, it can be downloaded via www.navigation.com select your manufacturer and follow the onscreen prompts. When you have exhausted your free downloads, you can purchase a new SD card from your local Volkswagen Retailer or pay for individual downloads via the site.
" az újabb naviknál a saját honlapjukról lehet ingyen és bérmentve frissíteni az adatbázist."
Igen, azért tegyük hozzá, hogy az SD kártyás változatnál a térképszoftvert tartalmazó kártyát meg kell venni (Skodánál jelenleg 90 rugó, tavaly még ingyen volt). Ha ez megvan, valóban ingyenes a frissítés. Eddig még nem sikerült működő másolatot készítenem a kártyáról, pedig nagyon próbálkoztam.
Neked melyik térkép van fönt? Az lehetséges, hogy veszek egy kelet európát is és egyszerre egész eu van a készüléken, vagy egyszerre csak a nyugat, vagy a kelet működik? Részlet kérdések, de van, hogy mondjuk Észtbe (Kelet EU) megyek idén nyaralni, de utána két héttel meg Németbe (Nyugat EU) utazom. Ilyenkor mi a helyzet? Vagy ezért van szinte mindenkinek RNS510?
Ahogy azt a kolléga úr írta a messzi és hűs sarkvidékről, a 315-ös navinál 1db sd kártya 1 db frissítést jelent, utána tulajdonképpen el is lehet dobni.
Oltári nagy kiszúrás volt ez a vw részéről és szerintem ők maguk sem tudták, hogy erre miért is volt szükség. Erre abból következtetek, hogy az újabb naviknál a saját honlapjukról lehet ingyen és bérmentve frissíteni az adatbázist. A google earth és street view alapú verzió meg már eleve a netről tölti le az éppen aktuális képeket....
Apropó: Megint van egy szép állapotú 315-ös eladó készülékünk.
Antennával, beszerelve, mikrofonnal (ez is bluetooth kihangosítós) 110e Ft.
Nem lehet. Én úgy tudom, ha veszel egy kártyát és berakod a naviba, akkor a navi frissül és a kártyára ráír valamit amitől többé nem használható. Valami Linuxos cucc azt hiszem. De lehet, hogy nem :-)
Még egy gondolat. Néztem kb 200 Euro egy nyugat eu térkép kártyán. Ezt, ha esetleg több személy venné meg nem lehet mindegyik készülékre feltenni, vagy a kártya már kell utána mindig, hogy benne legyen a készülékben?
Pár napja vagyok egy 2011-es Passat boldog tulajdonosa. Előtte 2003-as A4-em volt gyári navival, még a régi DX-es Blaupunkt térképpel, de minden külföldi (nyugati) utam előtt sikerült frissítenem a térképállományt.
A mostanival viszont van egy kis gondom. Egyelőre azt sem tudom, hogy a 310-es, vagy a 315-ös RNS-ről van-e szó. A térképállománynál csak ennyit ír ki: Western Europe W01. Az autó Németből lett behozva, ha ez segít valamit.
Amit adtak könyv az tartalmazza a 310-es és a 315-öst is, így az sem segítség.
Kérdésem, hogy ez alapján a térképállomány alapján tudja-e valaki, hogy ez melyik típus, illetve, hogy milyen úton módon lehet frissíteni...sd-ről, vagy cd-ről, illetve dvd-ről, hátha nem kellene máshol utána kutakodnom.
Előre is nagyon szépen köszönöm a segítő hozzászólásokat!
Ezt a távoli SIM-et még csak a régi Nokiámon láttam kiírva, mikor párosítottam, de nem tudtam mi az... :)
Köszi a tippet, meg is próbálnám, már csak annyi kérdésem maradt ehhez, hogy a Bluetooth Phonebook vagy a Bluetooth SIM Access Profile alkalmazást kell letöltsem? Ja meg egyébként rootolt teló kell hozzá? Mert oké, hogy a HTC One S rootolása már megoldott, de ha újat vennék, akkor jó lenne, ha azt is meg tudnám oldani a programmal.
SD kártyáról hogy lehet térkép frissítést telepíteni?
Szerintem nem nagyon... Az RNS-510-nél az SD kártya még elég korlátozott keretek között dolgozott. Az új Discover Pro-nál cserélődött fel a helyzet, most már a DVD a "kakukktojás plusz eszköz", alapvetően az SSD meghajtó (NAV és JukeBox), valamint az SD kártya a fő tároló. Ezért a frissítések is innen mennek már: http://goo.gl/VVpZhY
Felraktam a keleti 8129 V11-t, frissítés előtt megkérdezte, hogy átmenetileg akarom használni a DVD térképet vagy véglegesen másolja fel. Aki megy németektől nyugatra célszerű kiírnia a nyugati verziót is, nyilván nem hasít annyira mint a vinyóról, de legalább nem kell 40 min-t várni a telepítésre.
Az alább belinkelt frissítés csak DVD-R lemezzel megy.
SD kártyáról hogy lehet térkép frissítést telepíteni?
Szerintem a Te kihangosítód távoli sim-es. ezzel is lehet párosítani az androidot, csak előbb a play áruházból le kell töltened rá egy "rsap" alkalmazást. Az ingyenes is megteszi, nem fontos a fizetőset választanod! Ha ezzel készen vagy, akkor már fogod tudni párosítani a telefont a kocsihoz.
(Ályfonnal ez nem megy, ott marad a szívás, vagy a butábbik kihangosítóra kell cserélni a kocsiban lévő motyót...)
A Reset alatt mit értesz pontosan? Mikor ki és bekapcsolod a rádiót, vagy van valamiféle gombkombinációs módszer, amivel tudod resetelni a rádiót? Ha az utóbbi, akkor nem kéri majd a rádió biztonsági kódját? Mert azt nem igazán tudom... :)
Egyébként a többi kérdésre esetleg vki tudna válaszolni:
Androidos (HTC One S) telefonnal össze lehet párosítani a gyári kihangosítót? Mikor a rendszerrel keresek új telefont, akkor kiírja, hogy nem kompatibilis. Ha a telefonnal keresek bármilyen bluetooth eszközt, nem találja az autót, pedig arra is láttam videót, hogy megkeresik a telóval a kihangosítót, párosítják, aztán működik. Nekem egyébként, ha nincs párosítva semmilyen teló, akkor a Setup/Telephone menüben nem is aktív semmilyen beállítási lehetőség.
E-mfa menüt lehet valahogy aktiválni márkaszerviz nélkül?
2006-os az 1,9 TDI Octavia 2 amihez multimédiás fejegységet keresek. A Skoda Octavia fórumon "jártam" és kaptam is segítséget és átirányítást erre a fórumra.
Nekem az vált be anno, hogy a RESET után megvártam, amíg a kijelzőn megjelent a felirat, akkortól nyomtam a SETUP gombot, olyan 10-12 mp-ig, amíg be nem ugrott a speciális menü.
Hogy tudom előhozni azt a rejtett menüt, ahogy meg tudnám nézni a sw/fw-t? Nyomom hosszan a Setup gombot, de pár másodperc múlva csak az FM/AM infó jön elő, semmi más. Ha tovább nyomom (mert láttam ilyen vidit is youtube-on), akkor sem történik semmi. Kb. 40 másodpercig tartottam nyomva, de nem történt semmi.
Androidos (HTC One S) telefonnal össze lehet párosítani a gyári kihangosítót? Mikor a rendszerrel keresek új telefont, akkor kiírja, hogy nem kompatibilis. Ha a telefonnal keresek bármilyen bluetooth eszközt, nem találja az autót, pedig arra is láttam videót, hogy megkeresik a telóval a kihangosítót, párosítják, aztán működik. Nekem egyébként, ha nincs párosítva semmilyen teló, akkor a Setup/Telephone menüben nem is aktív semmilyen beállítási lehetőség.
E-mfa menüt lehet valahogy aktiválni márkaszerviz nélkül? :)
Magyarország mindig is valahogy a két halmaz metszetében szerepelt. Nekem mindig a WEU volt betöltve, akkor tettem be ideiglenesen az EEU-t amikor pl. Romániába mentem...
"Helsinki az már nyugat ? :-) ) https://www.youtube.com/watch?v=va3dP9pnk2c
Azt hiszem lassan feladom a problémás Columbus navigációmmal.
Odáig eljutottunk, hogy valami marha szétszerelte és összerakásnál elgörbített pár lábat a -nem tudom a hivatalos nevét- energiapanel visszaszerelésekor.
Ezt megoldottam egy új panel vásárlásával, most mechanikailag teljesen rendben van a készülék, de nem sikerült eddig szoftvert frissíteni rajta.
Ha valaki érez magában annyit, hogy játszon vele -akár meg is javulhat :-) -, vagy kell neki alkatrésznek, akkor eladnám mondjuk 60 eFt áron.
Ugyanitt gyári, 6-os CD-tár Skoda Octavia szedánba való gyári tartókonzollal (a csomagtartó bal oldali üregébe való) és kábelköteggel 20 eFt áron eladó.
Hat ha csinalsz egy kepet rola es ide feltolotod biztos van aki felismeri.. illetve gondolom valahol a menube kiira.. de amit belinkletem.. hivd fel.. o elegge profi ebbe..
Szia.. tudni kellene hogy milyen fejegyseg van a kocsiba.. es onnantol tovabb budapesten van aki megcsinalja neked a feltoltes ha RNS- fejegyseged van..(en is ide hordom a kocsit ilyenekkel: http://tempomatszereles.hu/)
De ha RNS- van benne akkor a kelet-europa terkep van felrakva, akkor nyugat-europa csak CD-rol fog futni.
Ha utangyartott fejegyseged van akkor az mas tal teszta..(ez sokkal egyszerubb)
Teljesen új vagyok és egyáltalán nem értek a témához, de mosz szembesültem a problémával és reménykedem, hogy van valaki, aki a kellő türelemmel segít vagy csak válaszol :)
A probléma... egy Passat-ba szeretnék Olaszország és Franciaország térképet. Van benne térkép pl. Ausztria és Németország is (természetesen Magyarország is), a többit nem nagyon néztük. De ez a 2 ország mindenképp kellene. Azon kívül, hogy bemegyek a boltba és megveszem 200 ezerért van valami más léehetőségem?!
azt szokták csinálni, hogy az első 2-4 hangszórót cserélik, a hátsókat meg lefadereled - hogy fel tudd azért hangosítani, ha valaki hátul is utazik, ami egy családi kombiban "megesik olykor"; lekötni őket ne hagyd emiatt.
az RNS510 nem egy zenegép. egy erős közepest ki lehet hozni belőle szerintem, de túl sokat ne költs rá.
szerintem érdemes is lehet, ha laikus vagy. Ha nem, tehát meghallod a különbséget egy mp3 és egy vaw formátumú zeneszám között, akkor csak nagyon drágán lehet igazán jó hangzást kocsiban kialakítani és -én azt hallottam-, hogy az első lépésben kidobják a 8 db hangszórót, aztán betesznek csiliárdokért 2-4 másikat, aztán rábeszélnek egy erősítőre meg egy másik fejegységre :-)
Létezik az Indexen autóhifi fórum (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9122413&la=130635654), itt kérjél ajánlásokat, vagy eleve beszélj stevie wonderrel, ő foglalkozik minőségi autóhifivel, igaz, nem mint szerelő, inkább mint bíró, de biztos mond Neked több javasolt szerelőt, vagy eleve lebeszél a hangszóró cseréről :-))
Problémám, Jetta V. 2012-es, azt hiszem 510-es navi van benne..több verziót szereztem térképszoftvert, westeuropa, easteuropa, kiírtam DVD DL-re, Nero 2014 platinummal.Látszólag minden rendben ment, de a navi kidobja a DVD-ket.Mi lehet a gond?Milyen kiterjesztést, milyen lemezt fogad el?Esetleg tud valaki segíteni, honnan tölthetek le kompatibilis szoftvert(legújabbat), vagy mit csinálok rosszul?Köszönöm, egy amatőr...
Nos én pont ebben a helyzetben volnék van a polcon egy szinte zsír új 1Z0 919 283C cikkszámú egységem. Amennyiben még aktuális én megválnék tőle. Ha érdekel keress megegyezünk.
Bár szorosan nem feltétlen kapcsolódik a topik témához, de szükségem volna egy működőképes park radar egységre, 1Z0 919 283 C.
Ha valakinek navigáció beépítés és OPS funkció miatt upgrade-elni kellett a radar elektronikát (a 475-ös végűre) és feleslegbe megmaradt a működő régije, akkor lehet vevő lennék rá. Köszönöm előre is!
Kedves kollégák! Meglepő módon előbb jött ki a térképfrissítés az új navikhoz Skodához, mint Volkswagenhez. A verzió 2013 3. negyedévi. Gondolom a VW változat is napokon belül elérhető lesz.
Egy 2011-es Golfban RNS 310 navi van gyári gagyi európa térképpel. Az érdekelne, tud-e vki olyan oldalt, ahonnan Mo és esetleg részletes európa térkép letölthető lenne. Több oldalról próbálkoztam már, de vagy a DVD-t nem fogadja el a navi, vagy a másolt cd-t nem akarja olvasni. De volt, hogy a program nem tetszett neki.űEsetleg vmi javaslat vkitől?
Mielőtt kicseréled, érdemes lenni kicsit megpucolni a fejet. Ennyi idő alatt (a 2005 óta eltelt 9 év alatt) teljesen be tud szürkülni a rárakodó finom koszrétegtől. Egy próbát mindenképpen megér!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az autóm gyári navija egyre gyakrabban produkál olvasási hibát, ezért szeretném az olvasófejet kicseréltetni benne. Valaki csinált már ilyet vagy tudnátok ajánlani valakit? 2005 audi a6 4f MMI 2g high
Viszont a kék csatlakozó nekem fekete szélesebb (3 csatlakozó egyben kék sárga zöld) és abban található a barna elvágott rész. Szóval akkor mi a megoldás? Test kábel külön a rádió hátuljára?
Vagy pedig a rádió hátuljába menő nagy csatlakozómba elvágott barnára kössem rá ezt a test kábelt?
bocs ha bonyolult vagyok. Egyébkét a hibajelenségem az annyi, hogy a zenék ugyan szólnak a tár lejátszik, de nincs elég hang, sistereg kicsit olyan mint ha a rádióban rossz lenne a vétel. 2 tárat is próbáltunk ugyan az a jelenség.
I-es octimba vettem cd tárat és hozzá kábelt. A problémám a következő. Nagyon sok kábelt láttam ami a rádiósmagnót és a cd tárat összeköti. Az én táram kommunikál is rádióval, viszont a test kábel ami barna a cd tár felöli oldalon az feketére van átkötve a rádió bemenetnél. Ezzel sincs gond, de viszont itt kicsit el vagyok tévedve.
1. A fekete kábelem a test az biztos, de ezt most nekem a rádió hátsó részére kell külön csatlakoztatnom? Ott kap testet?
2. Azon csatlakozó vég ami belemegy a rádióba ott az egyik kábel ami szintén barna el van csípve, vágva, szakadva nem tudom. Elvileg ez lenne a barna test kábel, de ez nekem ugye külön fekete színű és nincs a dugóba belehúzva. Kérdésem az lenne ,hogy ha a fekete test kábelemet rácsatlakoztatom a barna kábel végre ami benne van a dugaszba, akkor a rádión belül is van test? Szóval jó az úgy? Vagy külön kel neki keresnem. Újonnan vettem a kábelt és megzavar az, hogy a barna kábel el van vágva és fekete test kábel van.
Nekem 2008.júniusi VW Multivanom van, melybe utólag került egy 2010es RNS510.
Ehhez kellett egy 1.6-2.0 can átalakító adapter, de egy fél év alatt elromlott, a második német gyártmányú 2 évig bírta. Egyszer leblokkolta teljesen a középkonzolon levő minden gombot (klímát is), illetve állandóan lehalkította magától a rádiót, zenét. Igy sajnos muszáj volt kiszerelni, viszont így néma lett a navi 98%-ban, kormányról nem vezérelhető stb."
Kérdésem a következő én most egy 2008 as gyárilag RNS510 el felszerelt passatba szeretnék tenni egy 2010 es használt RNS 510 et .
Ugyan így kellesz átalakító ?
Mit kéne néznem ,hogy olyan rns-t vegyek ami minden módosítás nélkül jó legyen bele ?
Azt ,hogy a CAN BUS rendszere megegyezik e honnan tudható ?
Milyen bontással jár egy VW Sharanhoz (RNS 315) utólagosan tolatókamerát beszerelni? Azt sejtem, hogy a hátsó ajtóborítást le kell szedni, meg a kamerás fogantyút kicserélni, de pl. az utastéren keresztül mennyire kell kábeleket behúzni, vagy az mindegyikben be van vezetékezve? Mennyire macerás a fejegység ki-be szerelése?
A neten láttam OEM gyári kiteket, de azokból kétfajta van: az egyikben van egy szürke fémdoboz is a fogantyú+kábelek mellett, a másik fajtában nincs. Mitől függ, hogy melyik kocsiba milyen kitet kell venni?
Eladó sorba került egy újszerű állapotú VW RNS 310 navigációs fejegység. Bosch gyártmány. Van mellé egy gyári Németország térkép és egy másolt 2012-es Magyar. A GPS antenna van mellé..
Kódot természetesen adom, s egy német kis könyvet is..
helló, milyen méretű ssd-t lehet az rns510-be pakolni? ez speciel skoda. olvastam valami olyasmit, hogy bizonyos verzióktól gyárilag is kaptak ssd-t vagy ez csak a vw-es verziókra áll?
Pont most van nálunk javításra egy pont ugyanilyen hibajelenséget produkáló navi. Két esélyes szokott lenni a történet. Ez speciel a rövidebbiket húzta és hazament az alaplapja... A másik esetben még megjavítható. Ha a vcds-sel bele tudtál lépni a navi menübe, az bíztató.
Van egy kis problémám az RNS-510 fejegységemmel. Volt egy hosszú utam, 24h 1970km végig navigációval, zenével. Hibátlanul működött (mint eddig mindig is). Másnap nem tudom bekapcsolni, azaz bekapcsol, mutatja a VW logo-t, és újraindul. Folyamatosan. Felpörög a vinyója, néha a ventilátor is elindul, de tovább nem jut.
Gyári FW, nem volt semmi módosítás, kivéve a V10 térkép, de már az is régebben.
Resetre reagál, de nem változik.
Áramtalanítás hosszú időre már volt.
Kiszedtem, vinyó teljesen rendben (amúgy is terveztem a cserét SSD meghajtóra).
VCDS kábelemmel vizsgálva a feszültségek megvannak, (12v 5v) minden adatot látok a CAN részen, egészen addig veszik el az eszköz amikor újra indul.
Kérlek segítsetek, bármilyen csere-vétel megoldás érdekel, csak működjön.
Ha nem rakod másik autóba akkor nem kell a kód mert megjegyzi az autó. A mechanika inkább problámásabb kérdés. Ha jól tudom ckertinek van egy eladó ami valamiért haldoklik de abba jó a mechanika. Keresd meg itt a fórumon.
Ha gyári, akkor nem lesz gond az áramtalanítás után se.
Ha nem gyári, azt elég hamar észreveszed: nekem rendszeresen kéri a kódot, ha nem rögtön adok gyújtást az autónak (lefut az önteszt, és kiszúrja, hogy nem "eredeti" komponens).
Közben sokkal nagyobb gondok léptek fel az RNS 510 el mint a nyelv :-(
A most vásárolt passatban gyári beépítésű a navi de a kódkártyája nincs meg , persze még működik de ugye ez csak gondolom az első áramtalanításig marad így .
Márkaszervíz esetleg ki tudja adni a kódot ujra alvázszám alapján ?
UI: persze a lemez kiadó mehanika is szar benne de azt a részét ugy látom lehet külön venni .
A fejegységet ŐK tudják csúnya szóval magyarítani. Én nem ismerem, de akikkel beszéltem hát . nem voltak elragadtatva tőle.
Magára a navigálásra is lehet magyar hangot tenni mivel a fejegységen egy navteq progi van. Igaz ehhez bele kell nyúlni a navigáció szoftverébe.
le tud DVD játszani vagy mi kell hozzá ha megoldható
Persze, hogy le tud játszani DVD-t de csak gyárit (IFO) azaz ami VOB kiterjesztésű. Tehát mpeg4, divix, stb nem.
térkép frissítés
netről le lehet szedni az új térképet (jelenleg V.10) csak a dvd megírása macerás, mert nem mindegy, hogy, hogy és mivel írod meg. Erről már régebben írtam.
Ha nem akarsz vele kínlódni akkor egy 10-ért szokták frissíteni.
Magyar nyelven nem beszél egyik VW navi sem, de egy vagyonért lehet venni rá magyarított menüt, de nem éri meg (~100 eFt volt, ha jól emlékszem). Ez amugy CD-ről telepíthető volt, de már nem emlékszem, hol láttam valahol a neten.
A térkép szintén lemezről frissitheto, keresni kell a neten.
A DVD lejátszás egy próba után kiderül, ha nem megy, akkor külső lejátszó ráköthető, ha jól emlékszem.
tanácsot kérnék tőletek. Adott egy Skoda Octavia RS 1ZU RNS 510-el. Szeretnék bele valami komolyan zene cuccot de a fejegység értelem szerűen marad.. :) Hogy tudom megoldani? RCA ugye nincs az RNS-en.. meg lehet oldani valahogy (akár némi barkácsolással is) hogy kitűnő minőségű jelet szedjünk le róla? Ha megvan, akkor gondolom új kábelek kellene a hangszórókhoz vagy a meglévőket tudjuk használni?
PnP-es erősítőkről mi a véleményetek? Blaupunkt THA 475 esetleg 555. Látott már ilyet valaki? Érdemes ebbe az irányba elindulni? Jobb lesz a hangminőség vele?
Érdemes elkezdeni hangszórókat cserélni (mondjuk JBL GTO sorozatra)? Esetleg a gyári premium sound egyes elemeire? Tudom, sok a kérdés, és elnézést érte, csak szeretnék valami iránymutatást kérni, merre induljak el..
Ha jól emlékszem, a kombinál faragni kell a a hátsó ajtón is, bár ez azt hiszem szintén évjárat függő. Egy idő után már ugyanolyan méretű a kamerás "kilincs", mint a nem kamerás, tehát "csak" ki kell cserélni.
Amúgy az ára kb 120-130 körül van. Ez az egyszerűbbik gyári kamera, gyári csatikkal, vezetékekkel.
Az egyszerűbbik azt jelenti, hogy a kijelzőn a segédvonalak statikusak, tehát nem görbülnek a kormány tekergetésével.
és még ki tudja mennyi sallang, ami kellhet, csak most kifelejtem, vagy az árát nem tudom kapásból... (pl az új klíma panel köré az új borítás, stb, stb...)
Az már szinte említésre sem méltó, hogy érdemes lenne can gateway-t is cserélni, mert a 2006-os autó akkuját meríteni fogja a navi, már akkor is, ha csak egy 2009-es firmware fog rajta futni.
Plusz mindehhez a beépítés költsége.
Lehet, hogy kéne egy fontossági (nélkülözhetetlenségi) sorrendet állítani, aztán szépen lassan sorban hozzálátni.
A kocsi pontos típusának és évjáratának ismerete nélkül nehéz belőni az árat, de szerintem legjobb esetben is alálőttél rendesen. (Csak az "anyagárnak"!)
Valóban nem kapkodnak, mert van egy szigorú belső procedúra, ami alapján egy változás fél-háromnegyed év alatt fut át. Az egy másik kérdés, hogy melyik autógyárral milyen szerződést kötöttek, ami meghatározza, hogy milyen gyakran adnak ki frissítést
RESOLUTION: Map Database Already Reflects Requested Change DETAILS: We are pleased to report that your requested change will appear in a future release of the NAVTEQ map database.
Van egy B6 3C.. Es van benne RNS510 plusz tolato szenzorok elol hatul.
Amit szeretnek az egy tolato kamera ami mutatja (azt hiszem valami assist-nak nevezik), hogy tolatasnal merre fog menni a kocsi. A felesegem lassa hogy hova megy a segge a kocsinak parkolaskor..
Mi kell ehhez? Kb milyen arrol beszelunk, es ha esetleg privi el tudjatok kuldeni, hogy ki foglalkoyik ilyennel?
Mar beszeltem valakivel, de ossze-vissza informaciokat kapok..
Azt azért ne felejtsük el, hogy a "fórumhatás" meg a "csendes tömeg" miatt fogalmunk sincs, hogy 1 elégedetlen vevőre mennyi elégedett jut.
Én pl. gyári-hívő vagyok, és 5 évvel ezelőtt lesújtó véleményem volt az "utángyártott" dolgokról (mert akkor próbáltam őket, hogy gyári vagy nem-gyári legyen), de 5 év alatt elég sok minden meg tud változni műszaki téren.
Nekem nem volt utángyártott fejegységem (ezért különbségeket nem tudok), de az is jelent valamit, hogy akinek kínai verziója volt itt kínálta eladásra, hogy gyárit vegyen.
Én mindenképpen gyárit vennék (vettem), mert esztétikailag passzol a kocsimba és többi gyári funkció gond nélkül megbízhatóan működik ( radar kép, klímavezérlés, kormány/hang vezérlés,... )
Hát sok mindent kell cserélni a tolató radarhoz de lentebb írtam, klíma vezérlőnél meg komplett egységet kell cserélni.
Navi firmware:
A legfontosabb kérdés, hogy VW, vagy SKODA amibe az RNS 510 van?
Nem mindegy hogy melyik soft lesz rárakva. A '0' végű a VW-re való a '4' pedig a Skodára.
Skodánál az sem mindegy, hogy melyiket teszed fel mert ott van két könyvtár aminek a nevét fel kell cserélni, mert különben ha navigálsz nem tudsz kilépni a maxi-dot-ból.
Allahnak hála pár perce felment a V10 East egy frissen írt Verbatim -R lemezről. A firmware maradt 2260, letöltöttem az 5238-ast, de nem mertem vele kísérletezni. Köszi a tippeket.
Egyébként a 2xxx-hez képest hozna valami lényegeset a konyhára a 4020 vagy újabb firmware? (a hangvezérlés nem érdekel, a parkradar meg a klíma kijelzéshez meg illesztőket is cserélni kellene, ha jól tudom)
én most raktam fel a 4020- at gond nélkül működik.ha ennél nagyobb firmware-t szeretnél feltenni akkor kellene tudni a hw számot ha 4 felett van akkor a 4120 is rámehet.
Sziasztok, némi segítséget kérek. Van egy 2008. 02 havi B6-osom, gyárilag volt benne RNS510. Egy ismerősöm (aki sajnos már nem tud segíteni) a firmwaret a 2660-ig frissítette, a térkép kb. 2010-es kiadású (M0-M31 már van) rajta.
Kaptam újabb, V9 illetve V10 térképeket, de az egység nem ismeri fel navi DVD-nek. Kicsit utána olvasva úgy gondolom, hogy előbb firmwaret kellene frissíteni.
Meg tudja valaki mondani, hogy melyik új firmware megy fel biztosan erre a 2008-as készülékre? Érdemes feltenni, van valami számottevő előnye? Esetleg más a megoldás?
- új radar elektronika kell. ( skodánál nekem az van a bal hátsó doblemezre van rögzítve) cikkszáma: 1Z0 919 283C
- amennyiben az autó 2008 előtti nagy valószínűséggel CAN Gatway is kell
- kell két szál CAN (cikkszám: 000 979 987) vezeték amit a CAN GAtwaytől kell az új elektronikáig elhúzni
- kell egy másik hangszóró mert így már az első radar jelei a műszerfal mellé beépítendő új hangszóróból jönnek, míg a hátsó radar jelei a B oszlopon jelenleg is lévő hangszóróból fognak jönni.
- és a bekötés. Eddig minden egyes hátsó (és csak is a hátsóról beszélek) szenzortól jött egy vezérlő szál, egy pozitív és egy test szál, tehát összesen 12 db vezeték.
Az új bekötés: Minden szenzortól jön egy vezérlő szál, de a pozitív és a test szálat közösíteni kell (természetesen külön külön). Így akkor a négy vezérlő szálat és a közösített pozitív test szálat kell bekötni az elektronikába, összesen tehát 6 db vezeték.
A cikkszámokra nem esküdnék meg annak azért célszerű utána nézni.
Szoval egyszerubb a kocsit cserelni?. De ezek szerint van aki ert hozza ..
a klimat nem jelzi.. De az total nem is erdekel.. De ha nagyon bele akarnek ebbe a radar temaba merulni akkor kit tudnatok ajanlani..es kb milyen osszegnek neznek elebe?
amugy mellekesen szopok eppen eleget az ACC- tavolsagtarto tempomattal.. Nem talalok olyant aki segitene normailsan megcsinalni.. Markaszerviz meg ossza-vissza beszel..
A Tiéd még nem tudja, de orvosolható a probléma, ha a radar kontrollerjét kicseréled egy újabbra (értelemszerűen olyanra, ami már tudja), meg talán még drótozni is kell valamit.
Gondolom a klímát sem írja ki. Ott meg a klíma panelt kell kicserélni (meg a körülötte lévő keretet, meg a vészvillogó kapcsolóját, meg beletenni az analóg órát, stb, stb...).
Hat gyari elso hatso van benne.. Azt hiszem Highline felszereltsegu a kocsi..
es aki belerakta az RNS-t az ezzel foglalkozik? De hallottam mar olyant is hogy ezt a B6 meg nem tudja., szoval erdekesseg keppen kerdezem.. Hogy mukodik-e vagy sem a dolog..
Egy kis segitseg kellene: Van egy RNS510-em (LED -es valtozat) es egy 2007-es B6 -3C.. a kocsi park szenzor gyari..
A kerdesem az lenne, hogy tolataskor miert nem jelenik meg maga a kocsi es jelzi, vagy legalabb is mutatja a kocsit (csak grafikusan), hogy melyik szenzor csipog, vonalakkal jelzi, hogy mennyire van tavol amiert sipol..
Tegnap voltam Linz mellett. Visszafelé, St. Pölten előtt nem sokkal, ki volt rakva az útra egy mobil fényjelzés, ami arra figyelmeztetett, hogy jókora "stau" van előttünk...
A következő pillanatban a navi áttervezte az utat. Telerakta az autópályát a képen kis autókkal, kb amíg a szem ellát rajta. Ráböktem a kis autókra, mire kiírta a képernyőre, hogy az autópályán a sávok lezárva, mert jóval odébb baleset történt és 6 km-es az ÁLLÓ sor eddig!!!
Az útmutatás alapján letértem és tulajdonképpen az autópálya mellett párhuzamosan haladva szabad szemmel láthattam, ahogy tényleg állnak az autók, majd úgy 8-10 km múlva visszavitt és minden ment tovább...
Tulajdonképpen 0 perc volt az időveszteség, "miaszarrrrvammmáááá?!?!" idegbaj szintén zéró.
Nos, mivel szerintem erre magyarországi szolgáltató egészen biztosan nem képes, sőt, még csak megközelíteni sem tudja ezt a szintet, ezért a V.A.G.-nak gondolom eszébe sem jut alkudozni, pláne nem fizetni, amit alapvetően tökéletesen meg is értek.
(Egyébként volt egy csomó "csúszós út", "útépítés", "behajtani tilos" szimbólum is más utakon, amiket csak úgy jelzett a navi, de azok minket nem érintettek, csupán csak láttam, hogy működik a TMC.)
Használ valaki RCD-510 szerkezetet. Az új céges Jettába ilyet kértem. A navigációt leszámítva miben különbözik az RNS-510-től ? Persze nincs DVD film, kisebb a kijelző felbontása, stb... A hangminősége, kezelése hasonlatos ?
Igen, ez a VW sara. Mo-n már jópár éve működik, de valszeg a VW számára üzletileg nem vagyunk elég fontosak, hogy megállapodjon a hazai szolgáltatóval. Az Alfámban bezzeg működött
Nem hagyott nyugodni a TMC szóval írtam a VW-nek, hivatalos válaszuk:
"Illetékességből megkaptam az Ön levelét, melyben TMC információs csatornával kapcsolatban érdeklődött vevőszolgálatunknál.
Ugyan számos európai országban működik TMC szolgáltatás, hazánkban jelenleg még nem elérhető. Sajnos ennek bevezetéséről sem rendelkezünk információval, mivel nem az autógyártók e szolgáltatás sugárzói.
Sajnálom, hogy válaszommal nem tudtam többet segíteni. "
Tök jó, hogy egymásra mutogatnak, de úgy érzem, hogy ez inkább a VW hibája...
Konkrétan lecsavartam a hangerőt, ekkor a hangerő jel mellett megjelent a t.a. és rögtön halkabb lett (mondjuk azt nem tudom, hogy eltárolta-e ezt a beállítást).