Ha ütemekre bontjuk, akkor azokból az első (déli irányból) a Szenttamás - Béreg - mohácsi híd - M6 kellene, hogy legyen. Ha így lesz, az jó, mert fellélegezteti az M5-öt és az M0 egy jelentős szakaszát. Az elképzelés többi része ehhez képest várhat.
Kérdés, hogy a két érintett, most nagy barátságban lévő guru mérnökei ténylegesn miben állapod(hat)tak meg.
Aki téged mínuszolt, annak az SI-faktora miatt eszébe sem jutott, hogy Te nem a kanadai útleveleddel "virítasz", hanem éppen arról írsz, hogy az éppencsak annyit ér azon a határon, mint bármelyik másik, ami nem magyar (de lehet, hogy EUS, most nem néztem utána) vagy szerb. Ez talán valamiféle válasz dimelo felvetésére is.
Mert Bácsalmásnál csak magyar útlevéllel lehet átjönni. Legalábbis, ezért fordítottak vissza engem, amikor alternatívát kerestem Tompára. A következő lehetőség Hercegszántó volt, vagy utána a Kiskőszegi hídon át a Baranya háromszögbe, és onnan Mohácsnak... csak akkor még egy határátlépővel kell vesződni. Kész ráfizetés volt ez a Trianon...
Nem hülyeség az az M95, Szabadkáról az a mosoly nem sokat ér, de Tompán át már nem rossz alternatíva az M9-M6.
Ezt a vajdasági mosolyt meg most halom először, az meg Újvidék felől jó ötlet a 2x2 sávos 51-es-Mohács-M6 útvonalon... De az egész "Vajdaság Mosolya" valószínűleg inkább belföldi célt szolgál, mert elejétől a végéig egy nagy kerülő Nyugat Európa felé.
Ez nem is feltétlenül rossz ötlet, de ha az a forgalom felmegy az M0-ig, akkor nem vagyunk sokkal előrébb. Az M81 is kellene mellé, illetve a szépen megcsinált és elkerülőzött 62-es út ettől kezdve halálúttá fog változni.
Van egy koncepció, miszerint az M5-t úgy tehermentesítik nemzetközi forgalomban, hogy a szerb határtól készül út az M9 hídjáig, és onnan az M6-oson tudnak feljönni az M1-esig.
Továbbra is: szerintem teljesen fölösleges ez is, meg a mohácsi híd is. Ami hiányzik, az az M9 meghosszabbítása a Szt. László híd és M49 között. Utána ráérünk luxus kivitelezésekre.
Ja... az 51-es az M8 fölött, az igen, de Baja alatt?
Egy magyarázat van rá, hogy ráviszik a mohácsi hidat... de azt meg inkább tovább kellene vinni Borsod alatt az 55-ösre Tataházánál... normál útként, ugyanannyi pénzből...
Nem tudom az okát. Bízok benne, nem azért, mert ahol a nyomvonal vezet, ott bizonyos személy, személyek vásárolták fel a földeket pár évvel ezelőtt, hogy majd a kisajátításnál jól kaszáljanak. Annak idején felröppentek ilyen földvásárlási hírek mikor az M47 szóba került.
De ha jól értelmezem, akkor úgy gondolod, hogy a Keleti főcsatorna vége és a Berettyó között is el lehetett volna vezetni az utat, akkor egy híd megint meg lenne spórolva? Nem tudom, de ott így térképen elég szűknek látszik a hely. A két vízfolyam és lakott rész is van. Nem ismerem az ottani helyzetet, de én ott nem gondolnám, hogy el lehetett volna vezetni.
A hidak "megspórolása" racionális, de akkor miért nincs ugyanígy a Berettyóújfalu-nyugati elkerülőnél miért távolodik el az M47 nyomvonala Nagyrábé - Bakonszeg közé? Ott a Keleti-Főcsatorna is hidat kíván. A térkép jobb felső sarkában 2 vasúti felüljáróból az egyik elhagyható lehetne, ha az M47 közelebb kerülhet B.újfaluhoz, akkor kb. 5 km-rel rövidebben be lehet kötni az elkerülőt (Furta felett 6 km) az M47-be:
A Berettyó közvetlenül Szeghalom mellett folyik. A jelenlegi 47-es is a folyó túloldalán van. Szeghalom belterületén megy át az út a folyó fölött. Ha Szeghalmot keletről kerülné el az út, akkor itt is kellene minimum 1 híd a Berettyóra, de ha észak felé a jelenlegi nyomvonal maradna, akkor meg még egy, aztán a Körösre még egy híd.Így inkább a kacskaringóval hídakat spórolnak meg, no meg valószínűleg költséget is.
Azt Natura2000 kapcsán értem, hogy Kőrösladányt miért a keleti oldalon kerülik.
Szeghalom nyugati oldalról kerülése kapcsán kevésbé. Itt a hidak száma meg a talajviszonyok számíthatnak.
Lehet hogy csak nekem kevés a helyismeretem, de a Szeghalom nyugati vagy keleti oldalrók kerülése kapcsán érdekes, mekkora az egyszeri (építés) és állandó (karbantartás) költség különbözet, másik oldalról ott a plusz kilométer, plusz idő és fogyasztás az utat használóknak stb., hogy jön ki a megtérülés a két változatra.
Nagyon más. Agyagos. Száraz időben a betonkeménységű agyag széttépi az út alapját. Csapadékos időben meg mintha szivacs lenne az út alatt, puha mint a kelt tészta. Akkor meg süpped az egész. Ezek évente váltakozva szétszedik az utakat. Pont az egyik leggázosabb részen vezet majd az út. Körösladány-Szeghalom-Füzesgyarmat. De ugyanez a helyzet Körösladány-Dévavány, Körösladány Gyomaendrőd, Füzesgyarmat-Karcag, Füzesgyarmat-Biharnagybajom utakkal is. Toldozgatják, javítgatják, ideig-óráig jó. Itt nem a kátyúk, hanem a süllyedések a legnagyobb probléma.
Itt az egész környéken probléma van az utakkal. A talajszerkezet miatt mind gyorsan tönkremegy. Nagyon mély alapra lehet építeni ha tartósra akarják csinálni az utat.
Hiányolom a Körösladány-Berettyóújfalu szakaszt, arról nem esik semmi szó.
Körösladány-Szeghalom S-kanyart valószinűsítem, hogy a talajviszonyok is indokolják. Tiszta ingovány az egész - ott a környékben jelenleg nem is található olyan állapotú út, amit nem az alapjaitól fogva kellene újjáépíteni.
Natura2000 mindenhol beleszól, de a 47-es főútnál ez hatványozottabban igaz. Ezért, meg ezen nyomvonal variáció esetén csak 1 db. Kőrös hidat kell megépíteni. (Többinél 3 db.-ot).