Keresés

Részletes keresés

DonQuijote Creative Commons License 2008.10.01 0 0 16567
Küldj egy mailt a laser kukac vajko pont hu-ra.
Előzmény: pincebogar (16565)
GPS Creative Commons License 2008.10.01 0 0 16566

Ne szarozzál - keresd meg Beer-ci topik-kollegát - nála profibbat hajó-utánfutóban úgysem találsz.

Ráadásul kivételez is a topik-kollegákkal. Pozitív értelemben.
.
Előzmény: pincebogar (16565)
pincebogar Creative Commons License 2008.10.01 0 0 16565

Nincs véletlenül valakinek ötlete, honnan kölcsönözhetnék egy napra jolle szállítására alkalmas hajó szállító utánfutót Budapesten?

Lehet megveszem mégis csak azt a 420-as testet mert mostmár csak 35 ezer. Aztán utána majd ráérek csinálni hozzá és levizsgáztatni egy utánfutót.

BiaStrom Creative Commons License 2008.10.01 0 0 16564

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=si%C3%B3fok&ie=UTF8&ll=46.933063,18.115768&spn=0.013158,0.043774&t=h&z=15

 

Azt a pletykát hallani, hogy itt épül egy kikötő a kemping helyén. A töltés végére építenének egy kőgátat. Erről tud valaki pontos infót?

rezgaras Creative Commons License 2008.10.01 0 0 16563
_bulldog_ írta:

> az én hajómon sokáig nem volt semmilyen árbóc.
és
> Motoros hajóként használta a tulajdonosa a Gyékényesi tavon

Biztos, hogy a hajód sohasem volt a Balatonon?

Azért kérdezem, mert apró gyerekkoromban a szomszédunkban, Budapesten egy társasház néhány lakója összeállt és több éves munkával építettek egy nagyobb méretû vashajót az udvarukon. Amikor kész lett, egy trélerrel vitették le a Balatonra. Ott több neve is volt, a 70-es években "Mackó" (vagy tán "Macóka"??) néven láttam. Nagyon hasonlított a Te hajódra - de az is lehet, hogy csak a hasonló építésmód (acéllemezekbôl sarkosan hegesztve) miatt látom hasonlónak.

Vagy - ha nem ez a hajó - tud valaki az említett "Mackó" további sorsáról?
Előzmény: Törölt nick (16551)
abraxas Creative Commons License 2008.10.01 0 0 16562

Bár csak én is itt tartanék már!

Lelj sok örömet benne! :o)

Előzmény: GPS (16536)
GPS Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16561

Hát igen. Az árbochoz már csak akkor nyúl az ember, ha az olyan vacak, hogy bármikor beszarhat....vagy már akkor, amikor már be is szart.

Ez utóbbi már a "cseppet-sem-humoros" kategóriában indul.

Nekem rövid pályafutásom alatt volt alkalmam mindkettővel szembemenni - így hát ne csodálkozzatok, ha árboc-ügyben én néha egy kicsit óvatosabb duhaj vagyok...mint akár némely gyári megoldás vagy méretezés is.

Mert az például nem fér a fejembe, hogy lehet egy árbocot minden redundancia nélkül vantnizni?
Hisz az árboc helyett semmi sincs a hajón - ha az beszarik - akkor vége a dalnak.

Erre fel, sok hajón összesen 3 vantni tart a három irányból - bármelyik elhányja magát a viharban...na de ezt inkább el se képzeljük, mert szörnyű.

Máris itt az én esetem az új hajómmal - hogy ne mással példálozzak.
6,1 méteres az árbocom - és gyárilag !!! összesen 3 darab, 2,5 mm-es vantni tartja.
Eszem megáll, komolyan. Ezek be voltak tépve, amikor tervezték?

Hát bacus kollegánk és barátom 4,5 méteres árbocát szarrá hajlította egy kicsit komolyabb szél-pöff - pusztán csak azért, mert csak egy helyen volt kitámasztva.
Mint az én 6 méteresem - most.

És mondhatni, hogy még olcsón utazott - mert nem a Tó közepén érte a baleset és nem szakadt rá az egész rig...így ki tudott evickélni valahogy - a kiflire görbült árbocával. Fotó is van róla - daliás egy látvány, mit ne mondjak?

Na nem nyújtom tovább - ha érdekel valakit, akkor kifejtem a további nézeteimet is árboc-ügyben.
.
Előzmény: Bazsa69 (16559)
pincebogar Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16560

Engem is érdekel az árbóc téma főleg ha nem tudok normális 420-ast szerezni!

 

Bazsa69 Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16559
Az árbóc-téma szerintem nem idegen a topic témakörétől, írjatok a méretezésről, veretezésről, stb. aprólékosan! :o)
Biztosan sokakat érdekel, sajnos néhányukat érint is...
Előzmény: GPS (16552)
GPS Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16558

De meg van - ott is meg kell nézni, persze.

Általában mindig utánanézek minden létező helyen valaminek - mielőtt még előkapnám a fűrészt vagy a flexet :-))))
.
Előzmény: HOOD (16557)
HOOD Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16557

Helló GPS!

 

Neked nincs meg a "Becske: Kishajók építése" című alap könyv?

Előzmény: GPS (16556)
GPS Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16556

A száling-beosztást simán le kell koppintani egy jó hajórol. Egy jó fotórol meg tudjuk csinálni.
Bár láttam én már annyi félét - hogy szerintem nincs igazi szabály erre.

Ha száling is lesz, akkor feltétlenül az M006-os kell neked - az már biztos.
.
Előzmény: Törölt nick (16555)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16555

szerintem a vitorlázás témakörébe simán belefér az árbóc téma :))

én pl. azt sem tudom, hogy milyen magasra tervezzem a szálingot?

Előzmény: GPS (16552)
tehtube Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16554

Jó tágas és "természetesen" sárga :-)

Gratulálok hozzá. Ügyesen hazahoztad.

Gondolom a szűkebb környékeden ezekután nem téma a spedíció.

Előzmény: GPS (16536)
GPS Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16553

Hááát, ehhez a hajóhoz én mindenképp az M006-ot ajánlom - mégpedig M007-es bummal.
Így tuti, hidd el nekem.

Remek műanyagborítású vantni-drótkötelet találtam - bagóáron - vettem is magamnak két készletre valót.

Ha érdekel, szólj.
.
Előzmény: Törölt nick (16551)
GPS Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16552

Bárhogy is legyen, de józan ésszel vagy az M006-os, vagy a 725-ös jöhet számításba.
Remek profil mind a kettő - a vitorlaméret és a hossz határozza meg, hogy melyik legyen a kettőből.

Nem tudom mennyire unják itt az árbocos-csevejt - de én pont árboc-gyártás közepette vagyok - így át nálam nagyon témába vág. Ha ránkszólnak, majd privátban folytatjuk.

Elsősorban az árboc-veretek beszerzése a gond - mert rohadt drágák - ezért észnél kell legyünk, hogy hol vesszük meg.
.
Előzmény: Törölt nick (16549)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16551

Az a helyzet, hogy az én hajómon sokáig nem volt semmilyen árbóc. Egészen pontosan az utolsó 3 évet leszámítva sosem, pedig 38 éves. :) Motoros hajóként használta a tulajdonosa a Gyékényesi tavon, amíg be nem tiltották ott is a motor használatát. Akkor vette rá a komplett rigget, de egy Neptun 22 hajóét. Ami nagyon pici erre a hajóra, tekintve, hogy eleve 24 lábas és ráadásul acélból van. 2 tonna. :)

Jelenleg viharos szélben tudok vele élvezetesen vitorlázni, az összes többi esetben vánszorgok, mint egy csiga :) Az is látszik, hogy az eredeti baum legalább 1 méterrel hosszabb a jelenleginél, mert a kokpit mögött van az eredeti kiképzése a nagyvitorla sottjának.

 

itt találsz róla képeket...

 

az az érdekes, hogy állítólag az eredetileg ehhez a hajóhoz tervezett fa árbóc is csak 7.62 méter ami nem sokkal nagyobb a jelenlegi 6.80 méternél...

Előzmény: GPS (16550)
GPS Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16550

Hát pont arra gondoltam én is bumnak - az 50-es körprofilúra.

Hány méteresre tervezed a cuccot? Árbocmagasság x bumm hossz ?
.
Előzmény: Törölt nick (16549)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16549
Nagyon szépen köszönöm! Hogy kell kiszámolni, hogy mekkora lenne ideális árbóc? Az M007 lenne a baum?
Előzmény: GPS (16548)
GPS Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16548

 

Lesd csak meg ezt:  http://www.metalservice.hu/sitedocs/alu_rajzos.pdf

Alul nézd - ott vannak az árboc-profilok.

.

Előzmény: Törölt nick (16547)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16547

Ez nagyon izgalmasan hangzik... :) A jelenlegi árbócom még az előző tulaj szerzeménye, de sokkal kisebb, mint amilyen kellene (6,8 méter).

Megköszöném, ha megosztanád velem akár privátban is a forrást.

Előzmény: GPS (16546)
GPS Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16546

 

Figyelj bulldog - nem érdemes ezzel szarozni...mert vagy nem kapsz megfelelőt - vagy ha kapsz, hogy hozod el?

 

Én tudok egy helyet, ahol vagy 4-5 féle, profi árboc-profilból lehet rendelni - 7-9 méteres szálban. Meg van bum-profil is - 50-es, hornyos - szintén szálban.

 

Ezt kell venni - és felveretezni a hajó igénye és a te az ízlésed szerint.

 

És akkor lesz egy fasza, vadiúj és pont nekedvaló árbocod - egy kész árboc árának a nevetséges töredékéért.

.

Előzmény: Törölt nick (16545)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.30 0 0 16545

Sziasztok,

 

Használt, de jó állapotú árbócot, hozzávaló baum-ot hol érdemes keresni? Ebay-en már néztem, elég szegényes a kínálat és szerintem a szállítás elég kényes dolog lehet. Létezik esetleg valami közeli országban hajóbontó?

szőrmók Creative Commons License 2008.09.29 0 0 16544
A hajócska nem nagy ! A kocsi kicsi !
Előzmény: HOOD (16540)
DECKARD Creative Commons License 2008.09.29 0 0 16543
TVSK, a vitorláskemping mellett.
Előzmény: GPS (16534)
DECKARD Creative Commons License 2008.09.29 0 0 16542

Majd kérünk tesztriportot :))))

Gratula, legyen sok örömed benne.

 

üdv,

 

deckard

Előzmény: GPS (16541)
GPS Creative Commons License 2008.09.29 0 0 16541

 

Köszi szépen fiúk, hogy együtt örültök velem. Ez nagyon jól esik.

 

Napokon belül felszerelem - és akkor majd lefotózom "teljes harci díszben" is - azaz vitorlával, menetkészen.

.

HOOD Creative Commons License 2008.09.29 0 0 16540

Gratula a hajóhoz!

Nem is szélesebb a Matiznál.

Előzmény: GPS (16536)
heted7 Creative Commons License 2008.09.29 0 0 16539
Jó szelet hozzá!
Előzmény: GPS (16535)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 16538

Gratulálok! Ezekről a képekről nekem Luis De Funes Jákob Rabbija jut eszembe.... :)))

 

 

Előzmény: GPS (16536)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!