Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

merciabc Creative Commons License 2018.08.28 0 1 4247

Üdv! 

Utána néztem a ketté osztott, és a multi kijelzős óracsoport elektromos bekötése között mi a különbség. 

Sajnos nagyon sok, rengeteget kellene átkábelezni, hogy jó legyen, plusz az óra tanítás! 

Nem érné meg sajnos, ha csak nem vagy autó villamosság szerelő, és 2 kemény napod kb... 

De már jó ideje szemezek a műszerfal tetején középen a négyszögletesen perforált müanyag sülyesztéssel... 

Kibontottam alatta a szellőző csatornát, és van hely! 

Ahogy néztem, egy tablet pont beférne, és fel lehetne hajtani... 

Szerintetek? 

Lehet multi kivágóval neki esek a hétvégén.

Octi19 Creative Commons License 2018.08.28 0 1 4246

Én is gyári kinézet őrült vagyok, de ez általam használt tartó egyáltalán nem bazári, sőt! nagyon igényes és mivel a középkonzol tetején volt is valami ragasztási nyom amit nem tudtam már rég lepucolni, ezt meg oda tudtam tenni, így még javult is a beltér. Én a fekete-piros változatot vettem és ez nagyon illik is a műszerfal színeihez.

Előzmény: zsolie (4244)
zsolie Creative Commons License 2018.08.28 0 1 4245

Nekem is Dension van és ahogy ezt Octi is írta tökéletesen működik és így megmarad az autó gyári kinézete.

Nekem ugyan Bose van de a sima rádiók is nagyon jól szólnak, nagyon sok pénzért tudnál kevés hangminőség javulást elérni, tehát ahogy a műszerfal csere: ez sem éri meg.

Előzmény: Hasareng (4242)
zsolie Creative Commons License 2018.08.28 0 0 4244

Lehetséges, hogy az általad látott (használt?) változat "műtakony", amit viszont én kaptam az egy jó minőségű, nem diffundál és tökéletesen tartja a telefont, ezért merem ajánlani. Nem összetévesztendő a ragacsos alátéttel, ami valóban pórfogó és büdős!

Én egy hasonlót vettem de nem ettől az eladótol:

 

https://www.aliexpress.com/item/Car-Styling-Anti-Slip-Mat-Sline-3D-Mobile-Phone-GPS-Holder-Non-Slip-Pad-S-Line/32889469743.html?spm=2114.search0104.3.59.526912bajXkQSg&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10065_5910015_10068_5890015_10696_10084_5724015_10083_5970015_10618_5724315_10304_10307_10820_10821_5724215_10302_5724115_10059_100031_5725015_10103_5724915_5980015_5725115_5990015-5990015,searchweb201603_2,ppcSwitch_2&algo_expid=3794306b-dd38-4064-b34e-e171d55576b3-8&algo_pvid=3794306b-dd38-4064-b34e-e171d55576b3&priceBeautifyAB=0

 

A kínai vásárlásnak ez a szépsége: megrendeled és reménykedsz, hogy azt kapod és olyan minőségban ami neked megfelelő :)

 

Én szeretem a gyári állapotot és igyekszem ezt megtartani.

A műszerfalra vagy a konzolra soha semmit nem ragasztanék mert annak valóban megmaradhat a nyoma, de ez én vagyok és nem itélem el azokat akik másképp gondolkodnak :)  

Előzmény: Octi19 (4241)
Octi19 Creative Commons License 2018.08.27 0 1 4243

Ha a gyári audio van benne akkor nagyot fogsz csalódni, ha csak nem valami prémium minőséget tervezel venni. Az A2-ben a gyári audio elég jól szól. ...már ha egy autóban szólhat jól bármi is...

Gyári fejegységhez én mindenképpen valami CD-tár emulátort javasolnék, navira (és egyéb okosításokra) meg ott a telefon. A CD-tár emulátorok között olyan is van ami Bt képes és így a kihangosítás is meg van oldva.

Az én autómban is ilyen van: https://www.dension.com/hu/automotive/termekek/autos-multimedia-eszkozok/gateway-lite-bt és tökéletesen teszi a dolgát. Navigálásra már szinte csak közösségi navigációs alkalmazást használok olyan autóban is ahol egyébként van gyári navi! A Waze vagy a Google maps sokat segíthet a dugók elkerülésében és ezt egyik beépített navi sem tudja, csak a nagyon prémium autók online alkalmazásai.

Előzmény: Hasareng (4242)
Hasareng Creative Commons License 2018.08.27 0 0 4242

Köszi a válaszokat és szerintem ez a bluetooth-os megoldás fog bejönni, mert pont most akarok venni bele egy 2 dines androidos fejegységet amit szerintem bluetooth kapcsolaton és a torque telepített software-el meg tudok majd jeleníteni.

Előzmény: zsolie (4240)
Octi19 Creative Commons License 2018.08.27 0 2 4241

Én egyszer vettem ilyen tartót, semmire való szemét! A műtakony kissé alaktartóbb megfelelője, ráadásul olyan az anyaga, hogy hő hatására és idővel diffundál a többi műanyaggal, tehát csúnya nyomokat hagyhat a műszerfalon! Egyébként a telefont nem tartja eléggé, kibillen ha az oldalán állítva akarod beletenni. A port olyan szinten gyűjti, hogy az valami borzasztó, stb...

Én ez után egy ilyet vettem: https://www.aliexpress.com/store/product/Universal-Dashboard-Car-Phone-Holder-Stand-Adjustable-Alligator-Clip-Holder-Car-Mobile-Scaffold-Cradle-Mount-Holder/3218029_32854414398.html?spm=2114.search0104.3.199.47d554479jW6Kl&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10065_10068_10059_10696_100031_10084_10083_5725015_10103_10618_5724315_10304_10307_10820_10821_5724215_10302_5724115,searchweb201603_56,ppcSwitch_5&algo_expid=f8f1200e-28b4-474e-a52c-26a051ef382a-26&algo_pvid=f8f1200e-28b4-474e-a52c-26a051ef382a&priceBeautifyAB=0

Ez viszont nagyon jól működik! Nekem a középkonzol tetejére van ragasztva, nem zörög ha nincs benne telefon, a nejem kis A3-asát és az én közepes P9-esemet, sőt még a fiam elég nagy Y7 Prime 2018-as készülékét is simán megtartja, csak arra kell ügyelni hogy a gombok ne nyomódjanak meg véletlenül. De mivel elég jól tart, úgy is stabilan állnak a készülékek ha csak az alsó felüket fogja.

Van olyan is ami eltávolítható és csak akkor kell feltenni, ha kell a navi stb... de ez lehet, hogy belelóg a látótérbe: https://www.aliexpress.com/store/product/HUD-Design-Antiskid-Car-Phone-Holder-Mobile-Phone-Holder-Adjustable-Phone-Car-Dashboard-Holder-Phone-Stand/3379023_32843361518.html?spm=2114.search0104.3.104.47d554479jW6Kl&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10065_10068_10059_10696_100031_10084_10083_5725015_10103_10618_5724315_10304_10307_10820_10821_5724215_10302_5724115,searchweb201603_56,ppcSwitch_5&algo_expid=f8f1200e-28b4-474e-a52c-26a051ef382a-14&algo_pvid=f8f1200e-28b4-474e-a52c-26a051ef382a&priceBeautifyAB=0

Előzmény: zsolie (4240)
zsolie Creative Commons License 2018.08.27 0 1 4240

Sajnos nem így van. Még egy pár érzékelőt is be kell építened, sőt a jelenlegieket is át kell alakítani (vezetékeket megcserélni), stb.

A kijelző árát és a beépítés költségeit, illesztést tekintve nem éri meg. Inkább vegyél egy ELM 327 OBD bluetooth-os csatlakozót, töltsd le a Torque alkalmazást és ha nincs nagy méretű telefonod akkor a készülék pontosan beleíllik a műszerfal kijelzője elé ( a két nyomógomb közé állítva) és egy puha szilikonos tokkal ott is marad. Ezzel lesz egy full board computered, telefonnal, navigációval, internettel, waze-val, VIM-el, kihangosítóval, stb. Amit letakar az csak az óra meg a külső hőmérséklet, de a telefonod ezt is mutatja :)

Vagy vegyél egy ilyent 500-ért:

https://www.ebay.com/itm/Auto-Interior-Dashboard-Anti-slip-Grip-Cell-Phone-GPS-Holder-Skidproof-Pad-Mat-/262631566899?vxp=mtr&hash=item3d260fae33

Van belőle S-line változat is :)

Előzmény: Hasareng (4238)
Octi19 Creative Commons License 2018.08.26 0 0 4239

Elég rosszul gondolod...

Előzmény: Hasareng (4238)
Hasareng Creative Commons License 2018.08.26 0 0 4238

Mint teljesen laikus, úgy gondoltam, hogy a computer benne van csak le van butítva a kijelző által és a nagy kijelzőre cserélés estén be lehet kapcsolni a plusz infókat.

Előzmény: Octi19 (4236)
merciabc Creative Commons License 2018.08.22 0 1 4237

Szia! 

Aki tuti biztosan h meg tudná írni, az Tatabányán Roli az immó-chipes. 

Ahogy beérsz Tbányára a pályáról, bal oldalt a mekinél, (spar?)-ban van az üzlete.

Guglizd ki az elérhetőségét.

Előzmény: Hasareng (4235)
Octi19 Creative Commons License 2018.08.21 0 1 4236

Nem érdemes vele vacakolni! Erősen kérdéses a teljes siker és biztosan nagyon irreális összegbe fog kerülni!

Előzmény: Hasareng (4235)
Hasareng Creative Commons License 2018.08.21 0 0 4235

Szia,

 

Ismersz olyan szakot aki megbízhatóan át tud alakítani nagy kijelzős komputerre A2-est? 

Előzmény: merciabc (4228)
h.c.s Creative Commons License 2018.08.18 0 0 4234

Az világos, hogy az automatika saját maga szabályozza, hogy mikor áll le és mikor nem.

Én a funkció állapotára írtam, hogy indításkor mindig aktív.

Elektronikát könnyű gyártani, ami indítás után késleltetéssel kapcsol egyet.

Előzmény: Octi19 (4232)
merciabc Creative Commons License 2018.08.18 0 0 4233

Szia! 

Végső megoldásként pont erre a léptető elektronikára gondoltam én is! 

 

Előzmény: Octi19 (4232)
Octi19 Creative Commons License 2018.08.18 0 0 4232

...az attól függ, hogy a start-stop rendszer milyen határértékeket figyel (mert amíg hideg a motor, vagy a klíma éppen hűti a belteret, esetleg az akku töltöttsége nem elég magas akkor nem állítja le a motort. Na, ha van mód rá (az A2 3l modell rendszerét sajnos nem ismerem ennyire) akkor a határértékek átírásával megoldható, hogy soha ne aktiválódjon.
Másik megoldás, egy kis aktív elektronika beépítése ami a beindítás után pár másodperccel a kikapcsoló gomb jelét szimulálja. Nem tudom, hogy ilyen létezik-e az A2 l-es modelljéhez, mert nem gyártották nagy darabszámban ahhoz, hogy megérje kifejleszteni egy ilyen cuccot, de egy ügyes hobbista elektronikai műszerész hamar össze dobhat egy ilyen kis elektronikát.

Előzmény: h.c.s (4231)
h.c.s Creative Commons License 2018.08.17 0 0 4231

Gyárilag minden stop-startos kocsi így indul. Nem kikapcsolható, csak indításonként.

Előzmény: merciabc (4230)
merciabc Creative Commons License 2018.08.17 0 0 4230

Sziasztok! 

Akinek van A2 3L automatája, hátha tudna infóval szolgálni?! 

Beindított motornál alapból az ECO (start-stop)) módban indul másnál is az auto? 

Van valakinek ötlete hogy "sima" üzemmódban induljon, az az nem kellene mindig kikapcsolgatni? 

Ha leáll várakozás közben, kiver a víz, nem bírom megszokni! 😓

vidi313 Creative Commons License 2018.08.12 0 0 4229

Jól gondolod, az enyémen ketté van osztva az LCD kijelző. (2003-as áprilisi gyártású az autó). Az egyik oldalon az óra és dátum van, a másikon a napi és össz km számláló.

A 90 LE-s változatoknál láttam egyben az LCD kijelzőt. Számomra nincs különösebb jelentősége, hogy mutatja vagy nem a fogyasztást. A dízel fogyasztása stabilabb, nem olyan rapszodikus, mint a benzinmotoroké. Vannak azért támpontok fogyasztásmérő nélkül is. :-)

Pl. az enyémnél, teletankolás után a szintjelző pontosan 3/4-értékénél amennyiben a napi km számláló 250 km-t mutat, az megfelel 4,2 liter/100 km-es fogyasztásnak. Most prémium gázolajat tankoltam, meleg van, 50%-os üzemidejű légkondi használatával fele város, fele országút (100-120 közötti tempó) 330 km -nél fedi a mutató a 3/4-es vonalat.

Ahogy merciabc mondja, "Az A2 egy külön állatfaj".

Való igaz, karbantartási illetve meghibásodási szempontból nem olyan mint pl. egy japán gyártású Honda Jazz, hogy a kategóriánál maradjak. :-) Viszont szolgáltatásai olyanok, amelyek teljesen összhangban vannak elvárásaimmal. Emiatt nagyon elégedett vagyok vele.

Előzmény: nbaji (4227)
merciabc Creative Commons License 2018.08.12 0 0 4228

Szia! 

Ki lehet cserélni, de ha kell egy profi autó programozó akinek van gyári VCDS programja hozzá, és a multi órához szoftwere- mert ha rosszul tanítja lővi a fedélzeti compjútert is!!! 

Az A2 egy külön állatfaj! 

Szóval csak óvatosan!

Előzmény: nbaji (4227)
nbaji Creative Commons License 2018.08.10 0 0 4227

Azt szeretném még megkérdezni hogy úgy látom 2 féle fedélzeti számítógép van ezekben. Jól gondolom hogy amelyik lcd kijelzője ketté van osztva az nem mutatja a fogyasztási adatokat míg amiben egyben van az igen? Ha igazam van az osztott esetleg utólag cserélhető?

Köszi a válaszokat és további szép estét! 

nbaji Creative Commons License 2018.08.08 0 0 4226

Aludtam rá párat és most már egyre inkább az 1,4-es felé hajlok. Csak még el kell passzolnom a mostani autómat vagy beszámítatni de ez esetben viszont csak kereskedő jöhetne szóba. Persze ez nem azt jelenti hogy bajom lenne az autókereskedőkkel csak hogy eléggé lecsökken a kínálat. E miatt lehet inkább előbb eladom a mostanit. 

merciabc Creative Commons License 2018.08.07 0 1 4225

Szia! 

Az első szériánál a támcsapágy a saját porvédőjében forog, saját zsírjában, nem a váltóolaj keni. 

Kb. 250ezerig bírja, a saját csapágyával. 

Azt veszed észre h kb. 85-90-nél beremeg a futómű, majd egyre alacsonyabb sebességnél. 

Mi kicseréltük az ina csapágyat, kiszedtük belőle a belső porvédő szimmeringet, ezáltal a váltóolaj keni. 

Soha többet nem volt velük gond.

Előzmény: vidi313 (4218)
zsolie Creative Commons License 2018.08.07 0 0 4224

A futóműben nem sok minden egyezik, kezdve a lengőkaroktól  a szilenteken keresztűl egészen a fékdobig.

Viszont az 1.4-es alkatrészeit a mai napig más autókban is használják, pl. VW, Skoda, Seat, TT Audi stb, de az 1.2-ét már kevésbé.

Fére ne érts, ettől még nem tartom rossz autónak csak a javítása-karbantartása  macerásabb az egyedi alkatrészek és a váltó miatt. Ha találsz egy jó szerelőt hozzá akkor nem lehet gondod.

 

Előzmény: nbaji (4219)
zsolie Creative Commons License 2018.08.07 0 0 4223

Igen, a márkaszervizeket el kell felejteni. Nem egy tucat autó, ugyan megvan a felszerelésük a javításához de mivel ritkán látnak ilyent nincs tapasztalatuk benne. 

 

Előzmény: Stetten (4221)
zsolie Creative Commons License 2018.08.07 0 0 4222

Pontosan milyen szériahibára gondolsz? Most már az enyémben is 200000km van és semmi baja nincs. 150000-nél bezsíroztam a bowdeneket, beállítottam a kulisszát és közel annyira símán vált mint egy benzines. A jól karbantartott autók nem olcsók és nem összetévesztendők a "megveszem azt megyek vele ameddig bír, aztán eladom ha baja van" kategoriával.

Előzmény: merciabc (4217)
Stetten Creative Commons License 2018.08.06 0 0 4221

A márkaszervizeket jobb ha mielöbb elfelejted, minden szempontból.

Előzmény: nbaji (4219)
vidi313 Creative Commons License 2018.08.05 0 0 4220

A futóműben is jelentős különbségek vannak az 1,4-hez képest információim szerint. De vannak itt, akik jobban képben vannak nálam, biztosan részletezni fogják.

Előzmény: nbaji (4219)
nbaji Creative Commons License 2018.08.05 0 0 4219

Nagyon köszönöm a válaszokat!

Akkor ezek szerint a 3l-ben sincs kettős tömegű és vált. geo. turbó, ennek örülök. Futóműnél sincs különbség az 1.4-hez képest. Azzal sem lenne semmi bajom csak én sokkal kényelmesebbnek tartom az automata váltót (jó tudom hogy ez nem automata hanem robotváltó de a lényegen nem változatat ami hogy nem kell folyton kuplungolni-váltogatni). Estleg tudnátok ajánlani egy szervízt állapotfelmérésre vagy vigyem márkaszervízbe?

 

Mégegyszer köszi hogy ilyen segítőkészek vagytok! :)

vidi313 Creative Commons License 2018.08.05 0 0 4218

"1.4 tdi verzió, mely dinamikusabb, sportosabb, szériahibás manuális váltóval".

Mire gondolsz, milyen problémát értesz ez alatt? Ebben a formában most hallom ezt először.

Nekem több mint 4 éve van meg, vásárláskor az órában 198.000 km volt, de valójában 200.000 + km. lehetett. A váltóból amikor az "olajat" engedtük le, több mint fele víz volt. Ki tudja mennyit ment vele így, kutya baja, nagyon szépen működik. Ha arra gondolsz, hogy felülről a kapcsoló tengelynél víz juthat bele, ha tönkremegy a szimering, hát az szerintem nem komoly probléma. Nálam ki lett cserélve, a görgős persellyel együtt, biztos vagyok benne, hogy az életben nem lesz vele bajom. Nem a mozgás teszi tönkre azt a perselyt és szimeringet, hanem a motor rezgése. Szó volt itt róla, hogy a váltó teljesen azonos rendszerű a VW-nel...

Előzmény: merciabc (4217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!