Én is gyári kinézet őrült vagyok, de ez általam használt tartó egyáltalán nem bazári, sőt! nagyon igényes és mivel a középkonzol tetején volt is valami ragasztási nyom amit nem tudtam már rég lepucolni, ezt meg oda tudtam tenni, így még javult is a beltér. Én a fekete-piros változatot vettem és ez nagyon illik is a műszerfal színeihez.
Nekem is Dension van és ahogy ezt Octi is írta tökéletesen működik és így megmarad az autó gyári kinézete.
Nekem ugyan Bose van de a sima rádiók is nagyon jól szólnak, nagyon sok pénzért tudnál kevés hangminőség javulást elérni, tehát ahogy a műszerfal csere: ez sem éri meg.
Lehetséges, hogy az általad látott (használt?) változat "műtakony", amit viszont én kaptam az egy jó minőségű, nem diffundál és tökéletesen tartja a telefont, ezért merem ajánlani. Nem összetévesztendő a ragacsos alátéttel, ami valóban pórfogó és büdős!
A kínai vásárlásnak ez a szépsége: megrendeled és reménykedsz, hogy azt kapod és olyan minőségban ami neked megfelelő :)
Én szeretem a gyári állapotot és igyekszem ezt megtartani.
A műszerfalra vagy a konzolra soha semmit nem ragasztanék mert annak valóban megmaradhat a nyoma, de ez én vagyok és nem itélem el azokat akik másképp gondolkodnak :)
Ha a gyári audio van benne akkor nagyot fogsz csalódni, ha csak nem valami prémium minőséget tervezel venni. Az A2-ben a gyári audio elég jól szól. ...már ha egy autóban szólhat jól bármi is...
Gyári fejegységhez én mindenképpen valami CD-tár emulátort javasolnék, navira (és egyéb okosításokra) meg ott a telefon. A CD-tár emulátorok között olyan is van ami Bt képes és így a kihangosítás is meg van oldva.
Az én autómban is ilyen van: https://www.dension.com/hu/automotive/termekek/autos-multimedia-eszkozok/gateway-lite-bt és tökéletesen teszi a dolgát. Navigálásra már szinte csak közösségi navigációs alkalmazást használok olyan autóban is ahol egyébként van gyári navi! A Waze vagy a Google maps sokat segíthet a dugók elkerülésében és ezt egyik beépített navi sem tudja, csak a nagyon prémium autók online alkalmazásai.
Köszi a válaszokat és szerintem ez a bluetooth-os megoldás fog bejönni, mert pont most akarok venni bele egy 2 dines androidos fejegységet amit szerintem bluetooth kapcsolaton és a torque telepített software-el meg tudok majd jeleníteni.
Én egyszer vettem ilyen tartót, semmire való szemét! A műtakony kissé alaktartóbb megfelelője, ráadásul olyan az anyaga, hogy hő hatására és idővel diffundál a többi műanyaggal, tehát csúnya nyomokat hagyhat a műszerfalon! Egyébként a telefont nem tartja eléggé, kibillen ha az oldalán állítva akarod beletenni. A port olyan szinten gyűjti, hogy az valami borzasztó, stb...
Ez viszont nagyon jól működik! Nekem a középkonzol tetejére van ragasztva, nem zörög ha nincs benne telefon, a nejem kis A3-asát és az én közepes P9-esemet, sőt még a fiam elég nagy Y7 Prime 2018-as készülékét is simán megtartja, csak arra kell ügyelni hogy a gombok ne nyomódjanak meg véletlenül. De mivel elég jól tart, úgy is stabilan állnak a készülékek ha csak az alsó felüket fogja.
Sajnos nem így van. Még egy pár érzékelőt is be kell építened, sőt a jelenlegieket is át kell alakítani (vezetékeket megcserélni), stb.
A kijelző árát és a beépítés költségeit, illesztést tekintve nem éri meg. Inkább vegyél egy ELM 327 OBD bluetooth-os csatlakozót, töltsd le a Torque alkalmazást és ha nincs nagy méretű telefonod akkor a készülék pontosan beleíllik a műszerfal kijelzője elé ( a két nyomógomb közé állítva) és egy puha szilikonos tokkal ott is marad. Ezzel lesz egy full board computered, telefonnal, navigációval, internettel, waze-val, VIM-el, kihangosítóval, stb. Amit letakar az csak az óra meg a külső hőmérséklet, de a telefonod ezt is mutatja :)
Mint teljesen laikus, úgy gondoltam, hogy a computer benne van csak le van butítva a kijelző által és a nagy kijelzőre cserélés estén be lehet kapcsolni a plusz infókat.
...az attól függ, hogy a start-stop rendszer milyen határértékeket figyel (mert amíg hideg a motor, vagy a klíma éppen hűti a belteret, esetleg az akku töltöttsége nem elég magas akkor nem állítja le a motort. Na, ha van mód rá (az A2 3l modell rendszerét sajnos nem ismerem ennyire) akkor a határértékek átírásával megoldható, hogy soha ne aktiválódjon. Másik megoldás, egy kis aktív elektronika beépítése ami a beindítás után pár másodperccel a kikapcsoló gomb jelét szimulálja. Nem tudom, hogy ilyen létezik-e az A2 l-es modelljéhez, mert nem gyártották nagy darabszámban ahhoz, hogy megérje kifejleszteni egy ilyen cuccot, de egy ügyes hobbista elektronikai műszerész hamar össze dobhat egy ilyen kis elektronikát.
Jól gondolod, az enyémen ketté van osztva az LCD kijelző. (2003-as áprilisi gyártású az autó). Az egyik oldalon az óra és dátum van, a másikon a napi és össz km számláló.
A 90 LE-s változatoknál láttam egyben az LCD kijelzőt. Számomra nincs különösebb jelentősége, hogy mutatja vagy nem a fogyasztást. A dízel fogyasztása stabilabb, nem olyan rapszodikus, mint a benzinmotoroké. Vannak azért támpontok fogyasztásmérő nélkül is. :-)
Pl. az enyémnél, teletankolás után a szintjelző pontosan 3/4-értékénél amennyiben a napi km számláló 250 km-t mutat, az megfelel 4,2 liter/100 km-es fogyasztásnak. Most prémium gázolajat tankoltam, meleg van, 50%-os üzemidejű légkondi használatával fele város, fele országút (100-120 közötti tempó) 330 km -nél fedi a mutató a 3/4-es vonalat.
Ahogy merciabc mondja, "Az A2 egy külön állatfaj".
Való igaz, karbantartási illetve meghibásodási szempontból nem olyan mint pl. egy japán gyártású Honda Jazz, hogy a kategóriánál maradjak. :-) Viszont szolgáltatásai olyanok, amelyek teljesen összhangban vannak elvárásaimmal. Emiatt nagyon elégedett vagyok vele.
Ki lehet cserélni, de ha kell egy profi autó programozó akinek van gyári VCDS programja hozzá, és a multi órához szoftwere- mert ha rosszul tanítja lővi a fedélzeti compjútert is!!!
Azt szeretném még megkérdezni hogy úgy látom 2 féle fedélzeti számítógép van ezekben. Jól gondolom hogy amelyik lcd kijelzője ketté van osztva az nem mutatja a fogyasztási adatokat míg amiben egyben van az igen? Ha igazam van az osztott esetleg utólag cserélhető?
Aludtam rá párat és most már egyre inkább az 1,4-es felé hajlok. Csak még el kell passzolnom a mostani autómat vagy beszámítatni de ez esetben viszont csak kereskedő jöhetne szóba. Persze ez nem azt jelenti hogy bajom lenne az autókereskedőkkel csak hogy eléggé lecsökken a kínálat. E miatt lehet inkább előbb eladom a mostanit.
A futóműben nem sok minden egyezik, kezdve a lengőkaroktól a szilenteken keresztűl egészen a fékdobig.
Viszont az 1.4-es alkatrészeit a mai napig más autókban is használják, pl. VW, Skoda, Seat, TT Audi stb, de az 1.2-ét már kevésbé.
Fére ne érts, ettől még nem tartom rossz autónak csak a javítása-karbantartása macerásabb az egyedi alkatrészek és a váltó miatt. Ha találsz egy jó szerelőt hozzá akkor nem lehet gondod.
Igen, a márkaszervizeket el kell felejteni. Nem egy tucat autó, ugyan megvan a felszerelésük a javításához de mivel ritkán látnak ilyent nincs tapasztalatuk benne.
Pontosan milyen szériahibára gondolsz? Most már az enyémben is 200000km van és semmi baja nincs. 150000-nél bezsíroztam a bowdeneket, beállítottam a kulisszát és közel annyira símán vált mint egy benzines. A jól karbantartott autók nem olcsók és nem összetévesztendők a "megveszem azt megyek vele ameddig bír, aztán eladom ha baja van" kategoriával.
A futóműben is jelentős különbségek vannak az 1,4-hez képest információim szerint. De vannak itt, akik jobban képben vannak nálam, biztosan részletezni fogják.
Akkor ezek szerint a 3l-ben sincs kettős tömegű és vált. geo. turbó, ennek örülök. Futóműnél sincs különbség az 1.4-hez képest. Azzal sem lenne semmi bajom csak én sokkal kényelmesebbnek tartom az automata váltót (jó tudom hogy ez nem automata hanem robotváltó de a lényegen nem változatat ami hogy nem kell folyton kuplungolni-váltogatni). Estleg tudnátok ajánlani egy szervízt állapotfelmérésre vagy vigyem márkaszervízbe?
Mégegyszer köszi hogy ilyen segítőkészek vagytok! :)
"1.4 tdi verzió, mely dinamikusabb, sportosabb, szériahibás manuális váltóval".
Mire gondolsz, milyen problémát értesz ez alatt? Ebben a formában most hallom ezt először.
Nekem több mint 4 éve van meg, vásárláskor az órában 198.000 km volt, de valójában 200.000 + km. lehetett. A váltóból amikor az "olajat" engedtük le, több mint fele víz volt. Ki tudja mennyit ment vele így, kutya baja, nagyon szépen működik. Ha arra gondolsz, hogy felülről a kapcsoló tengelynél víz juthat bele, ha tönkremegy a szimering, hát az szerintem nem komoly probléma. Nálam ki lett cserélve, a görgős persellyel együtt, biztos vagyok benne, hogy az életben nem lesz vele bajom. Nem a mozgás teszi tönkre azt a perselyt és szimeringet, hanem a motor rezgése. Szó volt itt róla, hogy a váltó teljesen azonos rendszerű a VW-nel...