Art. 114. § (3) Pénzforgalmi számla nyitására kötelezett adózó adóköteles tevékenysége keretében más, pénzforgalmi számla nyitására kötelezett adózónak a vele vagy más jogalannyal kötött szerződés alapján, az abban meghatározott szolgáltatás vagy termékértékesítés általános forgalmi adó felszámítása esetén az általános forgalmi adóval növelt ellenértékeként, szerződésenként egy naptári hónapban legfeljebb másfél millió forint összegben teljesíthet készpénzfizetést.
Az alanyi mentes egyéni vállalkozó nem pénzforgalmi számla nyitására kötelezett: ugyanezen § (1) bekezdés.
ezer éve nem foglalkoztam a készpénzfizetési korláttal, az enyémeknél ez nem téma, de most előkerült, szóval az a kérdés, hogy jól frissítettem-e a tudásomat :)))
független felek között 1,5 millió a havi korlát, ez OK
abban bizonytalanodtam el, hogy alanyi áfa mentes, tehát bankszámlanyitásra nem kötelezett egyéni vállalkozónál kell-e alkalmazni, vagy neki lehet ennél többet is fizetni?
én úgy látom, hogy nála nem kell ezzel foglalkozni
jól gondolom, hogy rá nem vonatkozik a korlát és neki lehet ennél többet is fizetni?
én msot könyvelek egy céget, ahol átveszem a NAV számlákat és decemberben többször volt, hogy 7-8 nappal később kerültek fel pénztárgépes számlák a felhőbe
Én úgy tudom hogy az EKHO egyik feltétele az hogy legalább minimálbérnek megfelelő járulék meg legyen fizetve és csak az efölötti rész EKHO-zhat. Egy KATÁ-s esetében ez azért nem fog működni, mert a KATA helyből zárja ki az ilyen jogviszony létesítését (és vagy egy ilyen jogviszony létesítése a KATÁ-t). :)
Kérlek, erősítsetek meg, nagyon rég nem foglalkoztam EKHOval.
Van egy KATÁs egyéni vállalkozóm, akit most felvennének megbízási szerződéssel egy sportegyesületbe edzőnek (végzettsége megvan hozzá). Magas lenne a díjazása.
Szerintem nincs elvi akadálya annak, hogy a megbízási díjra az EKHO-t válassza.
- A katából nem esik ki, mert nem munkaviszony.
- A megbízó a magas megbízási díjat meg tudja osztani a minimálbéres normál adózás és a felette lévő összegre vonatkozó EKHO között.
Ugye?
Köszönöm, ha megerősítetek vagy helyreraktok ha nem jól raktam össze!
Köszi, ha tudtok válaszolni elpre is! IPA 2023 vonatkozásában a kamatbevétel beszámít-e az IPA számításánál figyelembe veendő bevételbe? (kérdem, mivel idén sok minden változott)
Nincs. De továbbra is várja a NAV az induló egyéni vállalkozótól saját magára a T1041-est, miközben a biztosítási jogviszony keltét, és a jogviszony kódját már megadtuk a nyilvantartro.hu-n keresztül nekik.
EESZT automatikus értesítőt küld adategyeztetési céllal a cégkapura éppen úgy mint ahogyan értesülünk például a 250 napja nem foglalkoztatott... Csak ez olyan adategyeztetés lenne, hogy amikor nem válaszolsz (csak online felületen) akkor elfogadtad amit írtak. Az AI és az onlányság éppen ilyen dolgokra való.
Van ám pozitív példa is: Idén december 24-én lejár a jugsim ezért elfáradtam dokihoz egy ecélból kiállított igazolásért és előrelátó módon beadtam személyesen valamelyik hétfőn 15 órakor a Törökbálint-i Kormányablakban az új jogosítvány igénylésemet. Itt tudtam meg hogy be sem kellett volna mennem, mert megy ez online is, de azt majd legközelebb. Aztááááán még ugyanazon a héten szerdán délelőtt 10 óra felé csöngetett a postás és átvettem a kész iratot. Megy ez ha a hivatal nem félhülyékből áll. Az egészségügy és a TB sajnos nem egy ilyen hely. Azoknak folyton minden hét példányban kell, mint a kommunizmusban.
Tárgy havi ..08-as M oldala tartalmazza, valamint az orvos (nővér az orvosnál) megkérdezi a bankszámla számot és amikor beírta az EESZT-be - mert az okos bürokraták majd gondolnak arra is, hogy ez IS egy kényelmesen nyilvántartható adat ezért lesz a dokinak rubrikája amibe beleírhatja (lakcím kártya információ automatizálható a központi nyilvántartóból) - akkor utána kedvenc doktorunk (nővérkénk) már csak a változásra kérdez rá, hogy vannak-e. Teljességgel automatizálható a táppén elszámolás és kifizetés rendszere, vagyis csak baszakodás van (és vagy ostobaság, de az még rosszabb).
Tovább megyek. Az online-ság és az EESZT világában miért készül papír alapú betegállományos papír (amit el lehet hányni és amivel el lehet késni), amikor a dokinak az égvilágon mindent le kell jelentenie, valamint a könyvelők (bérszámfejtők) által beküldött 1041 és a ..08-asok alapján az égvilágon minden olyan infó elérhető, amelyből az AI képes elkészíteni a betegállomány számfejtését és kiutalását?
Én ezt a regisztrációs dolgot nem értettem meg soha (nyugdíjbizt., egbizt, betegállomány, TB, Nyenyi, stb. témakörben). Ha van egy cégkapu - amit már egyszer beregisztrált a cég - akkor mijafaszé' kell újra meg újra regisztrálni ezeknél külön? Változtassa meg a rendszszert bármikor kedvére, hiszen erre valószínűleg szükség van, de a jogosultság azzal ne szűnjön meg és ne legyen szükséges adminisztratív hülyeségekkel vesztegetni az időnket! Viselkedjen úgy a változtatás mintha csak a nyomtatvány újulna meg azt kész.