Most épp sajátmagadat cáfoltad meg. Miszerint gyorsforgalmi nélkül is van élet. És azt se felejtsük el, hogy Karcagnak azért van egy első rangú főútja, és lesz gyorsforgalmija. Celii járásban meg semmi.
Semmi több, mint választások előtti ígérgetés az M8 fejlesztése Devecserig. Ezt eljátsszák 4 évente. Jelen pillanatban balesetveszélyes a szakasz, annyira tragikus a burkolat állapota. A sok kamion és a kirajzó motorversenyzők miatt előzni is életveszélyes.
Ilyen alapon a Celldömölki járás rég kiürült volna. Ugye az M83-as csak Pápáig épül, ráhordó út fejlesztése (834-es ) nincs tervben. M 8-ast kiherélték, igaz most némi reménnyel kecsegtet, hogy Devecserig újra tervben van a fejlesztés. Hozzá teszem, a Vas megyei képviselő lobbizhatna legalább Jánosházáig történő 2x2 sávos kiépítésért.
A baleseteket leszámítva nem (csak) az autópálya hiánya okozza ezeket a problémákat. Ha a Te általad felvázolt logika szerint ( mármint az ap. megold mindent) gondolkodnánk,akkor az ország ap. által nem érintett településeit már most kezdjük ledózerolni,mert úgy sem lesz ott semmi.
Az nem csoda, hogy a leállítás napján még nem ismerhette a média az ügy teljes hátterét,
ködösítésben "ott fent" mindig elől jártak...
Mindenki a maga számára legfontosabbat említi, így megértem az újszilvási csp. hiányát, különösen, hogy M4 pihenő épült közvetlenül a 3119. út mellett.
De ami késik, még megvalósulhat... (Ez látszik az üllői ipari park csomópont esetében is)
Tervezni már lehet:
NIF 2021 közbeszerzési terv
M4 gyorsforgalmi út-3119 j. összekötő út keresztezésénél csomópont kialakításának előkészítése 2021 Q1 - 2022 Q4
Mégis, esetleg néznéd ezt a horror-történetet objektíven és globálisan?
Az a 6 év, amíg nem haladt az építés, illetve amennyivel később lesz az átadása, az az időszak
mennyi emberéletbe és anyagi káros balesetbe került,
mennyivel drágult a költsége és
mennyi útdíjbevétel maradt el a költségvetésből?
És ugyanakkor más régiókban több, mint 200 km gyorsforgalmi zavartalanul elkészült. (részben az átcsoportosított forrásokból).
Felzárkózás helyett a Nagykunságban és a Sárréten súlyos lemaradás lett a következménye...
"2010-es kormányváltás mostanra kezdi éreztetni annak hatását, hogy ez a vezetés nem elherdálja, hanem gyarapítja az ország pénzkészletét, amiből így egyre több útfejlesztésre fog telni"
Nagyon szíveden viseled a Mohács-Bácsalmás kapcsolatot, de ha valaki Csávolyon borvidékre vágyott, nem kellett ahhoz Villányba mennie, közelebb van Hajós. De ha Siklósra vagy Harkányba vágyott, az se volt lehetetlen, persze egy hídon át könnyebb, mint komppal... de az csak egy demagóg duma, hogy jót akarnak a szigetieknek...
És igen, jó lenne minél több híd, de ne legyen mellébeszélés, népámítás... ne egy elcseszett "lóversenypálya-körforgalmat" építsenek pl. Baján az elkerülő helyett...
Ez érdekes verzió, nem hallottam róla. Mondjuk személy szerint nekem ez is jobb mint a jelenlegi helyzet, Debrecen felé a menetidőt tovább lehet csökkenteni kb 10-12 perccel.
A 834,832-es utak főúttá fejlesztése nagyjából kimerült a táblák kihelyezésével.Pár km-en kapott új burkolatot. Nálam ez nem főútvonal.Kérdés,hogy a 83-as főút fejlesztése milyen forgalom növekedést okoz a 834-en,mert akkor már kezdeni kellene vele valamit.
Durván nyomatod a propagandát, és még pontos sem vagy:(((
* megépítették az M6-ost,
* megépítették az M60-ast,
* megépítették az M3-ast Vásárosnamény és az ukrán határ közöttig,
* megépítették az M43-ast,
* megépítették az M86-ost,
* háromnegyed részig megépítették az M85-öst,
* félig megépítették az M4-est,
* épülőfélben van az R76-os,
* tervbe vették az M8-as kiépítését,
* tervbe vették az M9-es új nyomvonalának a mohácsi hídját,
* felújították teljes hosszában a 31-es főutat,
* felújították teljes hosszában az 55-ös főutat,
* sok helyen megjavították a 47-es főutat,
* tervbe vették az M47-es kiépítését,
* elkezdték az M0-ás egyes szakaszainak 2×3 sávosra felbővítését,
* részben gyorsforgalmi úttá fejlesztették a 21-es főutat,
* részben gyorsforgalmi úttá fejlesztették a 25-ös főutat (a Kerecsend-Eger útszakaszon),
* elkezdték megépíteni az M4-esnek a Berettyóújfalu-Biharkeresztes-Nagykereki (RO.-Hátk.) szakaszát,
* országos szinten az ország egész területén felújítottak rengeteg(!) fontos összekötő utat (pl. 3502, 3501, 3632, 3613, 3633, 3323, 3321, 3317 Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei útszakasza),
* fontos összekötő útból főútvonallá fejlesztették fel a 39-es, 381-es, 832-es, 834-es, 102-es -- !ma már! -- főutakat (pl. a 102-es út Budapest nyugati elkerülését könnyíti azóta meg),
* kiépítettek számos új kishatár-átkelőhelyet a szomszédos országok irányába,
Tervbe venni bármit, az még nem teljesítmény. A 2003. évi Autópályatörvényben már mindezek "tervben voltak"...
Ami súlyosabb, hogy
az M6-M60-hoz semmi köze nincs a jelenleg regnálóknak. (éppen ezért támadják is a PPP-t)
Ha megemlíted az M3 Vaja - Vásárosnamény szakaszát, akkor tudnod kellene, hogy az nem az ukrán határnál van...(a határig csak terv még)
Kihagytad az M31-et, de az is elkészült 2010-re.
Az M43 első 8 km-es szakasza szintén...
M4: lehettél volna itt is pontosabb, a határszakasz már elkészült, de a fele még nem! (Erről könyvet lehetne írni...)
Elhomályosult a tekinteted és elveszett a realitásérzéked attól a "teljesítménytől", amely két nagy forrásból épült:
Uniós támogatások és 2013-tól az E-útdíj (évente 250-300 milliárd Ft)
Ehhez képest 10 év alatt csak 437 km új gyorsforgalmi megépítése miatt vagy beájulva...
Remélem észrevetted a brutális áremeléseket, amelyek miatt lett ez a "teljesítmény" csak ennyi...
1 a bibi, a főváros M0-ja az ország harmadának napi közlekedésére szolgál, Bizony nem ráhúz, hanem fővárost tehermentesít a belső forgalomtól. És ezért annyire érezhető a legnehezebben átjárható részek közt hiányzó szakasza.
Ui.: Az egyik ilyen hidat már terveztetik és építtetik Lónyánál, a másikat meg éppen most veszik tervbe Mohácsnál. Csak úgy látszik, hogy a 2010-es kormányváltás mostanra kezdi éreztetni annak hatását, hogy ez a vezetés nem elherdálja, hanem gyarapítja az ország pénzkészletét, amiből így egyre több útfejlesztésre fog telni.
A "hidak helyett" kifejezésed ráadásul már csak azért sem lehet helytálló, mert a hidak is az országos úthálózat részét képezik, annak szerves részei. Következésképpen: egy úthálózat-fejlesztés nem képzelhető el a hidak fejlesztése és építése nélkül!
A hidak nélküli úthálózat olyan lenne, mint a tollbetét nélküli golyóstoll: hiányos volta miatt használhatatlan lenne! :-O
Sajnos a felsorolt kompátkelő települések és az ezek térségében lévő falvak nyögik is a hidak hiányát "rendesen": egy-egy a folyó két partján lévő szomszédos település-páros és a környező falvaik az esetek túlnyomó többségében csak 40-60 km-es kerülőkkel tudják "megközelíteni" egymást!
Az úthálózat fejlesztésének fő célja éppen az általuk bekötött térségek fejlődésének elősegítése!!! Az hogy egy-egy térséget csak egy főútvonal, vagy éppen egy gyorsforgalmi út köt be, az csak adott térség bekötésének az eszköze! Sok helyre nem is szükséges gyorsforgalmi út hogy a térségen érdemben javítsanak, hanem elegendő oda egy főút is! A többi úttípus éppúgy fontos eleme az országos úthálózatnak mint a gyorsforgalmi úttípusok, miután ezek kötik rá az egyes térségeket a gyorsforgalmi úthálózatra!
Az úthálózat hatékony bekötési képessége ui. nemcsak a gyorsforgalmi utakon, hanem az egyes térségek forgalmát ezekre ráhordó gyűjtő főutakon is éppúgy múlik, mint magukon a gyorsforgalmi utakon, csak éppen minden úttípusnak más a szerepe ebben az egységben, azonban ezek a különböző úttípusok nem tudnak egymás nélkül jól működni! ---> Másként fogalmazva: "Az ördög mindig a részletekben rejlik!".
Szeged-Tápé--Maroslele átkelési pontok esetben máig csak a kompátkelés lehetősége maradt meg...
Ott kb. 6 éve már az sem. Mondjuk a hidat azért oda kicsit luxusnak érezném, a komp megszüntetése előtt pár évvel mentem át délelőtt és jöttem vissza délután, a sorszámozott tömbből származó személyjegyeim számai között elég kicsit volt a különbség...
Viszont, van egy híd, amelyik már lassan 20 éve nem tudja betölteni eredeti szándékát, azzal kellene foglalkozni előbb új fantazmagóriák kergetése helyett. Paks ráér, Csányi ráér... egyszer májd rájuk is sor kerülhet. Szerintem, van ezeknél sokkal fontosabb dolog is, ami elvégzésre vár (itt meg várom dimelo listáját a teljesség kedvéért).