Keresés

Részletes keresés

20-as vonal Creative Commons License 2021.04.03 0 1 53960

Most épp sajátmagadat cáfoltad meg. Miszerint gyorsforgalmi nélkül is van élet. És azt se felejtsük el, hogy Karcagnak azért van egy első rangú főútja, és lesz gyorsforgalmija. Celii járásban meg semmi. 

Előzmény: dimelo (53959)
dimelo Creative Commons License 2021.04.03 0 0 53959

Az első mondatod kivételével a továbbiakkal egyetértek.

 

De a celldömölki járás említése gyorsforgalmi ügyekben nem teljesen helyénvaló.

Igaz, hogy a 8, és 86. utak között van, de magán a járáson, főleg a székhelyén egyik sem vezet át.

https://www.google.com/maps/dir/47.2580198,17.152135/47.4519535,17.1037771/@47.3709035,17.1312048,11z/data=!4m2!4m1!3e0

Celldömölk 26 km-re van az M86-tól, a 83-as út 30 km, tehát belül a propaganda-szöveg 30 percen...

és mintegy 55 km-re a 8. főút jelenlegi 2x2 végpontjától.

 

Minden irányban van közeli gyorsforgalmi elérhetősége.

 

Ellenben Kacag, Püspökladány járásszékhelyek csak egyirányból 70-90 km-re vannak az M4 gyorsforgalmi úttól.

https://www.google.com/maps/dir/47.2082684,20.0691085/47.3134261,21.1115137/@47.3104149,20.5307867,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

A demográfiai helyzet (2011-2018) romlása:

Celldömölki járás:      -1368 fő   -5,5 %

Karcagi járás:            -3042 fő   -7,0 %

Püspökladányi járás: -2981 fő   -7,2%

 

A népességcsökkenés az országos átlagnál magasabb Celldömölk környékén is,

de számottevően kisebb, mint Karcag, Püspökladány járásainak csökkenésénél.

 

A "kiürülés" helyett a kipusztulás pontosabb...

A 2011-2018 időszak fogyási tendenciája alapján a Celldömölki járásban            23 500-ról  10 ezer fő,

                                                                                        Karcagi járásban            40 600-ról  11 ezer fő

                                                                                        Püspökladányi járásban 38 100-ról    8 ezer fő maradhat...

80 év múlva, 2100-ban...

Előzmény: 20-as vonal (53955)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2021.04.03 0 0 53958

Bárcsak úgy lenne, hogy hirtelen megépül. :-) 25 éve ígérik....

Előzmény: Jared- (53957)
Jared- Creative Commons License 2021.04.03 0 0 53957

Hat persze. Aztán meg hirtelen megepul, és te ugyanúgy azt fogod hangoztatni más projekttel kapcsolatban hogy csak ígérgetes. Mi értelme ennek? 

 

Még ha utaljuk is a kormányt, azért vegyük már észre hogy pont a 8-as utat elég szépen fejlesztgetik évek óta. 

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (53956)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2021.04.03 0 1 53956

Semmi több, mint választások előtti ígérgetés az M8 fejlesztése Devecserig. Ezt eljátsszák 4 évente. Jelen pillanatban balesetveszélyes a szakasz, annyira tragikus a burkolat állapota. A sok kamion és a kirajzó motorversenyzők miatt előzni is életveszélyes.

Előzmény: 20-as vonal (53955)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.02 0 2 53955

Ilyen alapon a Celldömölki járás rég kiürült volna. Ugye az M83-as csak Pápáig épül, ráhordó út fejlesztése (834-es ) nincs tervben. M 8-ast kiherélték, igaz most némi reménnyel kecsegtet, hogy Devecserig újra tervben van a fejlesztés. Hozzá teszem, a Vas megyei képviselő lobbizhatna legalább Jánosházáig történő 2x2 sávos kiépítésért. 

Előzmény: dimelo (53954)
dimelo Creative Commons License 2021.04.02 -1 1 53954

Néhány mondat alapján nem jó következtetésre jutottál.

Az autópálya nem old meg mindent,

de ha nincs, vagy év(tized)eket késik, az fokozza egy-egy térség lemaradását.

 

Az ország népessége 2011-2019 között 3 %-kal csökkent

A Karcagi vagy Püspökladányi járásé 7 %-kal.

Még mielőtt "csak" 4 % különbséget gondolnál, ez több, mint kétszeres népességvesztés!

Olyan járásokban, ahol a vasútfejlesztés (120-160 éve) 5-6-szoros lakosságnövekedést okozott.

Az akkor mindent megváltoztató vasút 21. századi átépítése-felújítása 250 milliárd Ft-ba került, és nincs pozitív hatással a népességre...

 

Feltűnt-e Neked, hogy amíg csak tervezik a gyorsforgalmikat, addig hangsúlyosak a baleseti, légszennyezési, forgalmi adatok.

Amikor közeleg az átadás, már minden potentát befektetőkről, beruházásokról és munkahelyteremtésről beszél...

 

Régi mondás, hogy a kutya is csomóra sz.rik...

Hát még ha láncon is tartják...

 

 

Előzmény: 20-as vonal (53953)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.01 0 1 53953

A baleseteket leszámítva nem (csak) az autópálya hiánya okozza ezeket a problémákat. Ha a Te általad felvázolt logika szerint ( mármint az ap. megold mindent) gondolkodnánk,akkor az ország ap. által nem érintett településeit már most kezdjük ledózerolni,mert úgy sem lesz ott semmi.

Előzmény: dimelo (53952)
dimelo Creative Commons License 2021.04.01 0 0 53952

Az ördög a részletekben van.

A tendenciákon belül.

 

 

Itt van például az agyon propagált vasút-korszerűsítés (Szajol-Püspökladány-Ebes),

amelynek semmilyen megtartó ereje nincs és nem is lesz.

 

A 6 év alatt történt legalább 100 halálos baleset.

Kiemelt kockázat a 4. főút, mégsem sietnek megszüntetni a veszélyforrást.

 

Arról is lehetne írni, hogy a munkahelyteremtés vajon miért kerüli el a térséget.

Nem csak autógyárakban kell keresni a biztonságot (?!?)

Miért kell ilyen nagy arányú munkaerőnek ingázni a termelő üzemekhez.

 

A diverzifikálás nem sikerült, a megyeszékhelyeken a beruházás-koncentráció torzító hatása egyre károsabb.

 

 

 

 

Előzmény: 20-as vonal (53951)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.01 0 0 53951

Sajnos ez az országos tendencia. Ez nem az autópálya hiánya miatt van.

Előzmény: dimelo (53950)
dimelo Creative Commons License 2021.04.01 0 0 53950

Ha nem fejted ki az álláspontodat, nem tudhatom mi a kifogásod.

Több mutató bizonyítja, azt amit állítok.  (Pl. elvándorlás)

A csökkenő lakosságszám miatt egyes fajlagos mutatók jobbnak tűnnek...

 

Például az 1 főre jutó lakásállomány, vagy személygépkocsik aránya azért is magasabb,

mert 3000 fővel kevesebb felé oszlik.

 

 

Előzmény: 20-as vonal (53949)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.01 0 0 53949

Felzárkózás helyett a Nagykunságban és a Sárréten súlyos lemaradás lett a következménye...

 

Ezt te sem gondolod komolyan,ugye?

 

Előzmény: dimelo (53948)
dimelo Creative Commons License 2021.04.01 -1 2 53948

Az nem csoda, hogy a leállítás napján még nem ismerhette a média az ügy teljes hátterét,

ködösítésben "ott fent" mindig elől jártak...

 

 

 

Mindenki a maga számára legfontosabbat említi, így megértem az újszilvási csp. hiányát, különösen, hogy M4 pihenő épült közvetlenül a 3119. út mellett.

De ami késik, még megvalósulhat... (Ez látszik az üllői ipari park csomópont esetében is)

Tervezni már lehet:

NIF 2021 közbeszerzési terv

M4 gyorsforgalmi út-3119 j. összekötő út keresztezésénél csomópont kialakításának előkészítése 2021 Q1 - 2022 Q4

 

 

Mégis, esetleg néznéd ezt a horror-történetet objektíven és globálisan?

 

Az a 6 év, amíg nem haladt az építés, illetve amennyivel később lesz az átadása, az az időszak

mennyi emberéletbe és anyagi káros balesetbe került,

mennyivel drágult a költsége és

mennyi útdíjbevétel maradt el a költségvetésből?

 

És ugyanakkor más régiókban több, mint 200 km gyorsforgalmi zavartalanul elkészült. (részben az átcsoportosított forrásokból).

 

Felzárkózás helyett a Nagykunságban és a Sárréten súlyos lemaradás lett a következménye...

 

Előzmény: nyebojsza (53945)
nyebojsza Creative Commons License 2021.03.31 0 0 53946

"2010-es kormányváltás mostanra kezdi éreztetni annak hatását, hogy ez a vezetés nem elherdálja, hanem gyarapítja az ország pénzkészletét, amiből így egyre több útfejlesztésre fog telni"

Lásd dimelo linkjét, aztán meg a panaszkodást vagy dicsekvést, hogy mi mindennel kellett megbírkózni... 

 

Nagyon szíveden viseled a Mohács-Bácsalmás kapcsolatot, de ha valaki Csávolyon borvidékre vágyott, nem kellett ahhoz Villányba mennie, közelebb van Hajós. De ha Siklósra vagy Harkányba vágyott, az se volt lehetetlen, persze egy hídon át könnyebb, mint komppal... de az csak egy demagóg duma, hogy jót akarnak a szigetieknek...

És igen, jó lenne minél több híd, de ne legyen mellébeszélés, népámítás... ne egy elcseszett "lóversenypálya-körforgalmat" építsenek pl. Baján az elkerülő helyett...

Előzmény: Hírfigyelő (53932)
nyebojsza Creative Commons License 2021.03.31 0 1 53945

És már akkor se az igazat írták a leállítás okának,

ráadásul csak nem lett újszilvási csomópont... (pedig naponta fél órát nyerhetnék, ha nem kéne mindig Abonyon keresztülbumliznom)

Előzmény: dimelo (53943)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.03.31 0 0 53944

Ez érdekes verzió, nem hallottam róla. Mondjuk személy szerint nekem ez is jobb mint a jelenlegi helyzet, Debrecen felé a menetidőt tovább lehet csökkenteni kb 10-12 perccel.

Előzmény: Aladár46 (53939)
dimelo Creative Commons License 2021.03.31 0 1 53943

Mint olvashattad, lista-kritikát írtam:)))

 

A megtörtént tények értelmezése - évekkel később - már nem olyan nehéz...

De tapasztalhatjuk, vannak, akik megpróbálják az "alternatívát" nyomatni, azt remélve, ha elég sokszor mondják-írják, akkor többen el is hiszik...

 

 

 

Pedig az internet nem felejt, éppen ma erről a brutális évfordulóról meg kell emlékezni!

 

2015. 03. 31.

https://index.hu/belfold/2015/03/31/azonnal_leallitottak_az_m4-es_epiteset/

 

Már 6 éve történt és legalább még egy évig várhatunk, hogy talán elkészüljön.

Ez a magyar autópálya-építés legsötétebb fejezete.

Akik most Karcagnál nyomvonalat módosíttatni akarnak, akkor nem tettek semmit és még 5 évig hallgattak.

 

Van-e különbség a hűség és a hülyeség között?

Előzmény: Tamas(Ottawa) (53930)
dimelo Creative Commons License 2021.03.31 0 0 53942

Ebből nem egyenesen következik a "leves", de van rá esély.

 

Feltűnő a képen, hogy milyen gondosan elkerülik a Naturás területeket, (persze nem lehet 100 %-ban)

miközben kicsit nyugatabbra (M4 Kaba, felkészül Karcag) nem ilyen precízek. (Ott ürügy..)

 

Ne feledjük, az M47 határközeli nyomvonalának fő érve (Trianon mellett), hogy "nem érint" Naturás területeket.

 

A B.újfalu-nyugat elkerülő erős bizonyíték arra, hogy a határmenti M47 nyomvonal nem racionális, ezért kritikus,

de ha már Derecskénél elk..rták az M35 nyugati nyomvonallal, azt is végig akarják vinni a déli 47. útig.

 

A farka csóválja a kutyát...

 

2007-ben ez a B.újfalu nyugati terület teljesen tabu volt, minden nyomvonalat a keleti oldalon akartak átfűzni,

vagy csak éppen ezzel akadályozták meg az M4 déli átvezetését...

Előzmény: Aladár46 (53939)
nyebojsza Creative Commons License 2021.03.30 0 0 53941

Ez megint nem jó, megint a Tischer-en keresztül akarják vinni???

Előzmény: Aladár46 (53938)
mzdude Creative Commons License 2021.03.30 0 1 53940

Zseniális, Szekszárdról Kaposvárra még 2028-ban is Pécsen át visz majd az út?

Előzmény: Aladár46 (53938)
Aladár46 Creative Commons License 2021.03.30 0 2 53939

Nagyon úgy tűnik, hogy a 47-es négysávosítása vagy leánykori nevén M47-es ment a levesbe.

Helyette Berettyóújfalu elkerülő lesz 2x1 sávban körforgókkal:

Előzmény: dimelo (53934)
Aladár46 Creative Commons License 2021.03.30 0 1 53938

Kell, kell, jól látod. :)

 

És csak 2x1 sávos lesz első körben, ami szerintem a következő 10-15 évre biztos elég lesz.

Itt egy tervezett ITM-es ütemezés a megvalósításról:

Előzmény: dimelo (53937)
dimelo Creative Commons License 2021.03.30 0 3 53937

Ezzel nincs baj, kell az M9 54-53. között.

De itt csak 2x1 sávra adtak megbízást,

miközben teleharsogják a mohácsi híddal és 2x2 sávos úttal a médiát.

 

Lehetne használni az agyakat, vagy helyette dafke - megmutatjuk,

tudunk mi még több kihasználatlan hidat építeni?

Az 57. út Lánycsók-Mohács szakaszának 8 ezres forgalma van,

ebből 1500 megy az 56. úton a horvát határ felé.

Semmiképpen nem igényel 2x2 sávot a hídon és kelet felé.

Előzmény: radio100jozsi (53927)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.03.30 0 4 53936

Te végig autóztál ezeken az elkészült utakon? Ha  készülsz rá, nem ajánlom. Egy részük építése még el sem kezdődött!

Előzmény: Hírfigyelő (53925)
20-as vonal Creative Commons License 2021.03.30 0 3 53935

A 834,832-es utak főúttá fejlesztése  nagyjából kimerült a táblák kihelyezésével.Pár km-en kapott új burkolatot. Nálam ez nem főútvonal.Kérdés,hogy a 83-as főút fejlesztése milyen forgalom növekedést okoz a 834-en,mert akkor már kezdeni kellene vele valamit.

Előzmény: Hírfigyelő (53925)
dimelo Creative Commons License 2021.03.30 0 7 53934

Durván nyomatod a propagandát, és még pontos sem vagy:(((

 

  • * megépítették az M6-ost,
  • * megépítették az M60-ast,
  • * megépítették az M3-ast Vásárosnamény és az ukrán határ közöttig,
  • * megépítették az M43-ast,
  • * megépítették az M86-ost,
  • * háromnegyed részig megépítették az M85-öst,
  • * félig megépítették az M4-est,
  • * épülőfélben van az R76-os,
  • * tervbe vették az M8-as kiépítését,
  • * tervbe vették az M9-es új nyomvonalának a mohácsi hídját,
  • * felújították teljes hosszában a 31-es főutat,
  • * felújították teljes hosszában az 55-ös főutat,
  • * sok helyen megjavították a 47-es főutat,
  • * tervbe vették az M47-es kiépítését,
  • * elkezdték az M0-ás egyes szakaszainak 2×3 sávosra felbővítését,
  • * részben gyorsforgalmi úttá fejlesztették a 21-es főutat,
  • * részben gyorsforgalmi úttá fejlesztették a 25-ös főutat (a Kerecsend-Eger útszakaszon),
  • * elkezdték megépíteni az M4-esnek a Berettyóújfalu-Biharkeresztes-Nagykereki (RO.-Hátk.) szakaszát,
  • * országos szinten az ország egész területén felújítottak rengeteg(!) fontos összekötő utat (pl. 3502, 3501, 3632, 3613, 3633, 3323, 3321, 3317 Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei útszakasza),
  • * fontos összekötő útból főútvonallá fejlesztették fel a 39-es, 381-es, 832-es, 834-es, 102-es -- !ma már! -- főutakat (pl. a 102-es út Budapest nyugati elkerülését könnyíti azóta meg),
  • * kiépítettek számos új kishatár-átkelőhelyet a szomszédos országok irányába,

 

Tervbe venni bármit, az még nem teljesítmény. A 2003. évi Autópályatörvényben már mindezek "tervben voltak"...

Ami súlyosabb, hogy

az M6-M60-hoz semmi köze nincs a jelenleg regnálóknak. (éppen ezért támadják is a PPP-t)

Ha megemlíted az M3 Vaja - Vásárosnamény szakaszát, akkor tudnod kellene, hogy az nem az ukrán határnál van...(a határig csak terv még)

Kihagytad az M31-et, de az is elkészült 2010-re.

Az M43 első 8 km-es szakasza szintén...

 

M4: lehettél volna itt is pontosabb, a határszakasz már elkészült, de a fele még nem! (Erről könyvet lehetne írni...)

 

Elhomályosult a tekinteted és elveszett a realitásérzéked attól a "teljesítménytől", amely két nagy forrásból épült:

Uniós támogatások és 2013-tól az E-útdíj (évente 250-300 milliárd Ft)

 

Ehhez képest 10 év alatt csak 437 km új gyorsforgalmi megépítése miatt vagy beájulva...

 

Remélem észrevetted a brutális áremeléseket, amelyek miatt lett ez a "teljesítmény" csak ennyi...

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (53925)
. kata31 Creative Commons License 2021.03.30 0 1 53933

1 a bibi, a főváros M0-ja az ország harmadának napi közlekedésére szolgál, Bizony nem ráhúz, hanem fővárost tehermentesít a belső forgalomtól. És ezért annyire érezhető a legnehezebben átjárható részek közt hiányzó szakasza.

Előzmény: Hírfigyelő (53916)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.03.30 -8 0 53932

Nem támasztottam alá számodra semmit sem... !

 

Ui.: Az egyik ilyen hidat már terveztetik és építtetik Lónyánál, a másikat meg éppen most veszik tervbe Mohácsnál. Csak úgy látszik, hogy a 2010-es kormányváltás mostanra kezdi éreztetni annak hatását, hogy ez a vezetés nem elherdálja, hanem gyarapítja az ország pénzkészletét, amiből így egyre több útfejlesztésre fog telni.

 

A "hidak helyett" kifejezésed ráadásul már csak azért sem lehet helytálló, mert a hidak is az országos úthálózat részét képezik, annak szerves részei. Következésképpen: egy úthálózat-fejlesztés nem képzelhető el a hidak fejlesztése és építése nélkül!

 

A hidak nélküli úthálózat olyan lenne, mint a tollbetét nélküli golyóstoll: hiányos volta miatt használhatatlan lenne! :-O

 

Sajnos a felsorolt kompátkelő települések és az ezek térségében lévő falvak nyögik is a hidak hiányát "rendesen": egy-egy a folyó két partján lévő szomszédos település-páros és a környező falvaik az esetek túlnyomó többségében csak 40-60 km-es kerülőkkel tudják "megközelíteni" egymást!

 

Az úthálózat fejlesztésének fő célja éppen az általuk bekötött térségek fejlődésének elősegítése!!! Az hogy egy-egy térséget csak egy főútvonal, vagy éppen egy gyorsforgalmi út köt be, az csak adott térség bekötésének az eszköze! Sok helyre nem is szükséges gyorsforgalmi út hogy a térségen érdemben javítsanak, hanem elegendő oda egy főút is! A többi úttípus éppúgy fontos eleme az országos úthálózatnak mint a gyorsforgalmi úttípusok, miután ezek kötik rá az egyes térségeket a gyorsforgalmi úthálózatra!

Az úthálózat hatékony bekötési képessége ui. nemcsak a gyorsforgalmi utakon, hanem az egyes térségek forgalmát ezekre ráhordó gyűjtő főutakon is éppúgy múlik, mint magukon a gyorsforgalmi utakon, csak éppen minden úttípusnak más a szerepe ebben az egységben, azonban ezek a különböző úttípusok nem tudnak egymás nélkül jól működni! ---> Másként fogalmazva: "Az ördög mindig a részletekben rejlik!".

Előzmény: Tamas(Ottawa) (53928)
ifj Nagy Gábor Creative Commons License 2021.03.29 0 0 53931

Szeged-Tápé--Maroslele átkelési pontok esetben máig csak a kompátkelés lehetősége maradt meg...

Ott kb. 6 éve már az sem. Mondjuk a hidat azért oda kicsit luxusnak érezném, a komp megszüntetése előtt pár évvel mentem át délelőtt és jöttem vissza délután, a sorszámozott tömbből származó személyjegyeim számai között elég kicsit volt a különbség...

Előzmény: Hírfigyelő (53917)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2021.03.29 0 3 53930

Persze. Szándékosan túloztam. :-)

Viszont, van egy híd, amelyik már lassan 20 éve nem tudja betölteni eredeti szándékát, azzal kellene foglalkozni előbb új fantazmagóriák kergetése helyett. Paks ráér, Csányi ráér... egyszer májd rájuk is sor kerülhet. Szerintem, van ezeknél sokkal fontosabb dolog is, ami elvégzésre vár (itt meg várom dimelo listáját a teljesség kedvéért).

Előzmény: ÁsítóSárkány (53924)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!