Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vidi313 Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4272

Még annyit, hogy van egy szintén 75 lovas Toyota Yaris dízelem.

A két autó menetdinamikája klasszisokkal különbözik egymástól az A2 javára.

Előzmény: vidi313 (4271)
vidi313 Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4271

Vagy az enyém van megpiszkálva, és nem a 75 lovasnak a paramétereit adja, azért nem tűnt fel. Nem tudom, mert használtan vettem. Amikor mértük a paramétereit, magasabb turbónyomás értéket mutatott, mint a gyári érték.

Előzmény: Avant1 (4268)
vidi313 Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4270

"...de az A2 bejön a buborék formájával :"

Nem is igazán a "buborék formáját emelném ki, bár megelőzte korát, vagyis ma sem hat ósdinak a megjelenésétől számítva 18 év után sem.

Kategóriájában gondos, aprólékos kidolgozás.

A volán mögötti kényelmét emelném ki elsősorban, bár hozzáteszem, a sportülésekkel felszereltről beszélek.

Azonkívül a futómű csendességét említeném, ami szokatlan ebben a kategóriában, sőt a nagyobbaknál sem általános. Ugyanez jellemző az utastérbe beszűrődő motorzajra is. Meglepően csendes 110 km/h ig, dízel esetén is. (Volt Golf lll TDI-m, ami zajosabb volt belül, mint kívül).

Jó kormányzás és stabil futómű. Csodálatosan siklik az úton, a kicsi légellenállásnak köszönhetően nagyobb tempónál is üresben hosszan megtartva lendületét gurul. Fogyasztása is nagyon jó, 130-as tempó estén sokszor adódott 4,2 liter/100 km-es érték, de 4 személlyel hasonló tempóval (4x100 kg) is megelégedett 4,6-al.

Karbantartása, szervizelése körülményesebb mint egy hasonló japáné.

 

Előzmény: AMadam (4265)
AMadam Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4269

:DD  Sajna nem kézi, de valóban e39 touring M-pack, egyet értek veled többször bejártuk EU-t és az tényleg arra való Bp-Skócia vonalon, de mindenképpen kell valami Baby hordó a városba is, mert elugrani ide-oda aztán tényleg sajnálom beindítani az e39-et 

Előzmény: Avant1 (4267)
Avant1 Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4268

Szerintem ott valami nem működött rendesen. Szignifikánsan jobban megy mint a kisebbik. 

Előzmény: vidi313 (4266)
Avant1 Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4267

Értem. Így más.  E39-es? Teljesen értelmetlennek látnám erre bármit venni, habár ez offtopik innentől, elnézést a pdti tagoktól

Látszat dolog az, hogy majd mennyivel jobban ki lehet majd jönni anyagilag egy ilyen megóvós történettel (nem lehet! Két autó az két autó, az otthon maradó is zabálni fogja a pénzt álltában is).  Én az 530-assal járnék munkába (főleg ha kéziváltós) Sok szép emléked lenne majd 10 év múlva, életérzés-emlékezés, hogy igen, mikor sokat vezettem az 530-ast, de jó is volt, még mindig hallom a hangját.  Használatkor pedig minden nap jobban indul a nap,  más lesz a munka is..jobb a munkateljesítmény :D   ps. Aggódás ellen közben betáraznék egy pótmotort, (vagy egy hengerfejet) és kész.   

Én most is ezt csinálom egy V6ossal  2 kis K03 feltöltővel igazi downsizing  4.2-es  :D. . Nem bánom, sőt: az előző youngtimer korú 20Vq-val sem bántam, hogy napi szinten használtam, járva vele az országot / külföldet és nem egy hétvégi vitrintárgy volt, ami csak a feladatokat adta (lásd mosás, balzsamozás, öregedési esztétikai tünetek kezelgetése, szörfözés alkatrészekért) Ma is szívesen gondolok rá és jó volt úgy, azóta sem bántam meg semmit. Jól adtam el jó embernek, egyébként nem is amortizálódott le a használattól. 

vidi313 Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4266

Próbáltam, teszteltem a 90 lovasat. Igaz, csak városban, de nem igazán éreztem különbséget a 75 LE-höz viszonyítva. Bár lehet 150 km/h fölött előbújna az a +15 LE.

Előzmény: Avant1 (4264)
AMadam Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4265

Köszi a válaszokat, a fogyasztás fontos, mert munkába járni lesz napi 130km-en két részletben szóval 2x65km-t lehessen kibírni benne és fogyasszon keveset, van egy 530i mellette, amiben van gáz rendszer és annyi 100km vele, mint egy 2literes dízellel DE! túl jó állapotban van ahhoz, hogy ebbe tekerjek bele 30+15e km/év (munka+magán km (bevásárlás, kirándulás stb.)) ezt inkább megőrizném ilyen állapotban, illetve én se vagyok a saját pénztárcám ellensége 7-8 liter olaj vagy 4,5 liter olaj/10 000km, 50e/gumi vagy 15e, féktárcsa 45e VS 7e stb. plussz ha otthon hagyom a barátnőmnek se legyen probléma használni friss jogsis, a másik alternatíva az 1.9 PD Tdi 101 lovas motorral tetszőleges kasztnival, de az A2 bejön a buborék formájával :D 

Avant1 Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4264

Létezik 1,4 90LE-s dízel A2, de ritka, drága, és jellemzően széthajtják.

 

Ha kimondottan azért nézel autót, mert évi 30ezret pályán fogsz tölteni, akkor nem a fogyasztás az elsődleges kérdés. Továbábá nagyobb és erősebb autókat néznék és nem azt, hogy 5,5 vagy 6,5 vagy 8,5 litert fogyasztanak. Ez tökmindegy ugyanis, sokkal fontosabb az, hogy milyen állapotban száll ki az ember 1000km után. Az A2 ülései jók, de sokkal fárasztóbb vezetni úgy, hogy nincs sok erőtartalék. Ha fontos, hogy A2 legyen, akkor az 1,6 FSI a megoldás.   ~1,5 literrel fogyaszt többet a dízelnél viszont sokkal erősebb és tartósan lehet vele 160al is utazni.

Vagy másik típust kell nézni. 1,8T motoros A3 értelmes lehet (egy-két főnek) bár az ülését nem próbáltam még. 

Előzmény: AMadam (4259)
vidi313 Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4263

Mindent összegezve nagyon jól megy, de rendszeres, és folyamatos 140-re nagyobb motor kell. Pl. az 1,9-es 105 LE-s Golf, vagy A3, stb.

Előzmény: vidi313 (4262)
vidi313 Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4262

Ez rossz adat. 130-nál 2900-at forog az A2 1,4 PDTDI.

Csak az enyémről tudok nyilatkozni. Elsősorban országúti autó.

Autópályán 130-tól kezd a motor zajosodni.

110-ig kellemes halk autó.

Az enyém igazán 90-től lódul meg 5-ben, onnan remekül húz 150-ig.

Ebben a tartományban legalább 100 LE-nek érződik.

Álló helyből történő start vetélkedőre nem igazán jó, mert mint turbódízel, kicsi a pörgetési tartomány, ezért gyakran kell váltogatni, ami időveszteség. Viszont mint említettem a rugalmassága 90-150 között nagyon jó.

Mindent összegezve nagyon jól megy, de rendszeres, és folyamatos 140-re nagyobb motorral kell. Az 1,9-es 101 LE-s.

Előzmény: AMadam (4260)
AMadam Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4261

Dohh most nézem, hogy elnéztem a kihajtás áttételét javítva 3000 ford/perc - 130 km/h

Előzmény: AMadam (4260)
AMadam Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4260

Talátam egy érdekes táblázatot, nem tudom mennyire igaz, de ha az akkor nem lesz gond az előzéssel :D  illetve kiszámoltam a fordulatszámot, ha minden igaz  2000.09 - 2003.05 a 75lovas 1.4tdi 140-nél 2568-at forog 175/60 R15 gumikkal. 

 

Már csak a fogyasztás a kérdés

Előzmény: AMadam (4259)
AMadam Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4259

Igazad van, nem voltam teljesen egyértelmű :) Én autópályás használat alatt 130-140km/h tempóra gondolok, azért kérdeztem rá a végén h 5.-ben 140-él mennyit forog ennél többel nem nagyon megyek, nem akarok versenyezni vele csak határozottan szeretek előzni országúton 90-100km/h-val (óraszerint) közlekedem, csak 60-70el közlekedőket igyekszem megelőzni minél gyorsabban minimalizálni a szembe sávban töltött időt, csak utóbbi aránylag nehéz, ha találkozom egy olyan partnerrel, aki miközben előzöd elkezd gyorsítani, sajnos heti szinten találkozom ilyen ügyes emberekkel -.-" nem tudom, hogy az önérzetüket sérti, ha valaki megelőzi őket vagy csak akkor eszmélnek, h 70el vitorláznak.. de ez egy másik topic :D 

Előzmény: dzoltan82 (4258)
dzoltan82 Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4258

Azert ez mar nem az a felhasznalas, amit elso alkalommal emlitettel... ott szo se volt 140-rol! :)

 

Nem versenyauto ez... ;)

Előzmény: AMadam (4257)
AMadam Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4257

Szia, 

 

Jaja olyasmi, napi 100 pálya M1 +25km főút+ 5km város a megoszlás. Ezt használnám heti 4 napot az ünneplős autót meg heti 1x sétáltatnám meg. A lényeg, hogy kellemesen bírja 140-et 5liter környékén legjobb lenne alatt :D  illetve főúton tudjak vele előzni úgy igazán ne legyen kérdés, mostanában belefutottam egy-két jó képességűbe, akit utolértem 70-el haladt majd mikor elkezdtem előzni elkezdte nyomni.. szóval nekem olyan kell ami rendesen meg tud indulni. Tegnap próbáltam egy Fabia kombit csak a motor miatt az 80lovas verzió volt 100ig egész meggyőző volt, de 120nál 5.ben egy kisebb dombon már szépen lassult extra üzemanyag nélkül, amin egy kicsit meglepődtem igaz kb 250kg-val nehezebb mint az A2-es ill 2x100kg felnőtt volt mint "holt" teher pluszban még. 

 

Üdv

Á.

Előzmény: dzoltan82 (4256)
dzoltan82 Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4256

saccra napi 100km?

 

Az egyaltalan nem veszes... marmint komfortban sem problema.

Megy az 160-at is... elboldogul abban a tartomanyban.

Nekem csak kis kijelzom van, nem irja a fogyasztast, de valahol 5 liter alatt kellene hogy legyen saccra.

En nem tudok 80, 100-at menni palyan, 120-at se ;)

Előzmény: AMadam (4255)
AMadam Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4255

Sziasztok,

 

Szeretnék venni egy A2-t, de tartósan pályán lenne használva évi 30e km-re így az 1.4 TDi-ket néztem, de olvasgattam német fórumokat kicsit elbizonytalanodtam, nektek mennyit eszik pályán ilyen tempónál tartósan? Város, országúti fogyasztás nem nagyon érdekel. Tudom, hogy ott szinte nem fogyaszt, illetve valaki megtudja mondani mennyit forog óra szerint 140-nél 5.ben? Valamint, hogy gyorsul 80-120ra lehet vele előzni normálisan? Másik alternatíva egy 1.9 Pd Tdi lenne 101lovas bár az nem A2 sajnos...

 

Üdv

A.

zsolie Creative Commons License 2018.08.30 0 0 4254

Anno én is néztem a közékonzolon lévő bemélyedést de nem tudtam volna szépen elkészíteni ezért elengedtem a projektet. Ellenben sokáig követtem a lenti német fórumot, ahol már kifejlesztették (német mérnökök :) a műszerfalba külső átalakítás nélkűl beépíthető osztott kijelző felső részét sok sok funkcióval és már meg is rendelhető. Ez az egység nem a multimédia vonalat erösíti inkább egy pimpelt board computer színes oled kijelzővel:

https://a2-freun.de/forum/forums/topic/34742-kleines-fis-ganz-gross/?page=12

 

Octi19 Creative Commons License 2018.08.29 0 0 4253

Hát lehet, hogy egy részben besüllyesztett megoldásban működhet a dolog, de szerintem csak fixen beépítve lehet jó. A nyitható változat nagyon bonyolult, sok benne a kockázat, és ha nincs tökéletesen megcsinálva akkor még zöröghet is!
Egy mezei táblagép nem is biztos, hogy bírná ott mondjuk egy forró nyári napon...

 

Minden esetre sok sikert a kivitelezéshez annak aki belevág!

Előzmény: Stetten (4252)
Stetten Creative Commons License 2018.08.29 0 0 4252

Egyáltalán nem takar ki zavaróan nagy területet. Kis ügyességgel simán megoldható a dolog. En is elgondolkoztam rajta, de mivel hosszú távokra nagyon rotkán megyek az A2-vel, megmaradt tervnek. Túl nagy tabletet nem nagyon lehet betenni, kb 5" képernyöméret ami kerettel és felfogatással együtt befér.

Előzmény: Octi19 (4249)
merciabc Creative Commons License 2018.08.29 0 0 4251

Szia! 

Nem sarokhoz nyítót, ha nem kb. 2/3-ban nyílót gondoltam. 

Hát igen, a nyitást még megoldom, de hogy kultúrált beépítő ketete is legyen, az még utána járás... 

Én első körben provizóba megcsinálom üvegpaplanból, lefinomítom, majd 3D másoló nyomtatóval műanyagból legyártani... 

De ha van valakinek más használható ötlete,minden szó segítség! 

Előzmény: Octi19 (4249)
Octi19 Creative Commons License 2018.08.29 0 0 4250

...hát te tudod és a te pénzed, de egy ilyen móka, elfogadható minőségű egységekből kiépítve azért ritkán áll meg 200 ezer alatt ami azért már egy A2-es értékének elég nagy százaléka. Ezen kívül elég ritkán lehet úgy beépíteni és olyan autóba amibe eleve nem tettek ilyesmit, hogy az jól is nézzen ki. ...de ha mindez sikerül is, akkor is a kijelző nagyon kellemetlenül lent lesz a műszerfal alsó részén, ha rá akarsz nézni, mindig le kell venned a szemed az útról.

Egyébként az A2-esbe a meredek hátsó ablak (légterelő alatti része) miatt egészen jól használható az a feltapasztható szilikon fresnel lencse és akkor a tükörből is simán látható az autó mögötti terület szinte az utolsó fél métert leszámítva.

https://www.aliexpress.com/w/wholesale-fresnel-lens.html?site=glo&g=y&SearchText=fresnel+lens&CatId=34&isrefine=y

 

Az én autómban is ilyen van és jól használható. ...de egy A2-es annyira rövid és nincs hátsó (és persze első) túlnyúlása sem, hogy már a nejem se használja ezt a lencsét.

Előzmény: Hasareng (4248)
Octi19 Creative Commons License 2018.08.29 0 0 4249

...ha oda beapplikálsz egy táblagépet, ami méretben valamennyire is passzol oda, ami azért elég macerás dolog pláne ha igényesen akarod megcsinálni és még nyithatónak is kell lennie, akkor nyitott állapotban akkora területet fog kitakarni a látómeződből ami már nem biztos, hogy kényelmes. 

Előzmény: merciabc (4247)
Hasareng Creative Commons License 2018.08.28 0 0 4248

Köszi. Van egy A6 avantom amiben pont ez a dension van. Sőt ott a telefon tartó is dension amit évek óta nagy örömmel használunk. 

https://muzix.hu/markaink/dension/plug-play/dension-unimount-nanotechnologias-telefon-tarto-crt.html

Szóval ott megtartottam a gyári fejegységet de itt szeretnék lépést tartani a technikával és ezért döntöttem a 2 dines androidos fejegység mellett, mert azon szintén lehet pl. vazze-t használni amit amúgy is telefonról használtam de így bele kerül egy tolató kamera és így megoldható egy telefon tükrözés vezeték nélkül.

Ez a kisautó ma is úgy néz ki mintha tegnap adták volna ki, így szerintem nem áll neki rosszul a modern technika :)

Előzmény: Octi19 (4243)
merciabc Creative Commons License 2018.08.28 0 1 4247

Üdv! 

Utána néztem a ketté osztott, és a multi kijelzős óracsoport elektromos bekötése között mi a különbség. 

Sajnos nagyon sok, rengeteget kellene átkábelezni, hogy jó legyen, plusz az óra tanítás! 

Nem érné meg sajnos, ha csak nem vagy autó villamosság szerelő, és 2 kemény napod kb... 

De már jó ideje szemezek a műszerfal tetején középen a négyszögletesen perforált müanyag sülyesztéssel... 

Kibontottam alatta a szellőző csatornát, és van hely! 

Ahogy néztem, egy tablet pont beférne, és fel lehetne hajtani... 

Szerintetek? 

Lehet multi kivágóval neki esek a hétvégén.

Octi19 Creative Commons License 2018.08.28 0 1 4246

Én is gyári kinézet őrült vagyok, de ez általam használt tartó egyáltalán nem bazári, sőt! nagyon igényes és mivel a középkonzol tetején volt is valami ragasztási nyom amit nem tudtam már rég lepucolni, ezt meg oda tudtam tenni, így még javult is a beltér. Én a fekete-piros változatot vettem és ez nagyon illik is a műszerfal színeihez.

Előzmény: zsolie (4244)
zsolie Creative Commons License 2018.08.28 0 1 4245

Nekem is Dension van és ahogy ezt Octi is írta tökéletesen működik és így megmarad az autó gyári kinézete.

Nekem ugyan Bose van de a sima rádiók is nagyon jól szólnak, nagyon sok pénzért tudnál kevés hangminőség javulást elérni, tehát ahogy a műszerfal csere: ez sem éri meg.

Előzmény: Hasareng (4242)
zsolie Creative Commons License 2018.08.28 0 0 4244

Lehetséges, hogy az általad látott (használt?) változat "műtakony", amit viszont én kaptam az egy jó minőségű, nem diffundál és tökéletesen tartja a telefont, ezért merem ajánlani. Nem összetévesztendő a ragacsos alátéttel, ami valóban pórfogó és büdős!

Én egy hasonlót vettem de nem ettől az eladótol:

 

https://www.aliexpress.com/item/Car-Styling-Anti-Slip-Mat-Sline-3D-Mobile-Phone-GPS-Holder-Non-Slip-Pad-S-Line/32889469743.html?spm=2114.search0104.3.59.526912bajXkQSg&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10065_5910015_10068_5890015_10696_10084_5724015_10083_5970015_10618_5724315_10304_10307_10820_10821_5724215_10302_5724115_10059_100031_5725015_10103_5724915_5980015_5725115_5990015-5990015,searchweb201603_2,ppcSwitch_2&algo_expid=3794306b-dd38-4064-b34e-e171d55576b3-8&algo_pvid=3794306b-dd38-4064-b34e-e171d55576b3&priceBeautifyAB=0

 

A kínai vásárlásnak ez a szépsége: megrendeled és reménykedsz, hogy azt kapod és olyan minőségban ami neked megfelelő :)

 

Én szeretem a gyári állapotot és igyekszem ezt megtartani.

A műszerfalra vagy a konzolra soha semmit nem ragasztanék mert annak valóban megmaradhat a nyoma, de ez én vagyok és nem itélem el azokat akik másképp gondolkodnak :)  

Előzmény: Octi19 (4241)
Octi19 Creative Commons License 2018.08.27 0 1 4243

Ha a gyári audio van benne akkor nagyot fogsz csalódni, ha csak nem valami prémium minőséget tervezel venni. Az A2-ben a gyári audio elég jól szól. ...már ha egy autóban szólhat jól bármi is...

Gyári fejegységhez én mindenképpen valami CD-tár emulátort javasolnék, navira (és egyéb okosításokra) meg ott a telefon. A CD-tár emulátorok között olyan is van ami Bt képes és így a kihangosítás is meg van oldva.

Az én autómban is ilyen van: https://www.dension.com/hu/automotive/termekek/autos-multimedia-eszkozok/gateway-lite-bt és tökéletesen teszi a dolgát. Navigálásra már szinte csak közösségi navigációs alkalmazást használok olyan autóban is ahol egyébként van gyári navi! A Waze vagy a Google maps sokat segíthet a dugók elkerülésében és ezt egyik beépített navi sem tudja, csak a nagyon prémium autók online alkalmazásai.

Előzmény: Hasareng (4242)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!