Az értékesítőnek valószínűleg mindenkivel szóba kellene állni. Van nekem olyan ismerősöm, hogy zöldeskoszos kertésznadrágban megy 8-9 számjegyű összegért holmit vásárolni.
Szerintem teljesen jó a fapad, aki - akár messzebb - ingázik, és évi pár hosszabb útra keres gépet, bőven elég ez az akku. Aki hosszabbakat megy, annak meg ott a LR.
Városi ev-t összehasonlítani használt benzinessel.... Sok értelmét nem látom.
Ha neked a benzines jön be vidéki/külföldi közlekedéshez, akkor hajrá, neked azt kell venni. Nekem ugyanezekhez az utakhoz a Tesla tökéletesen megfelelt.
Aki meg az autóiról esetleg hajlandó egy tco számítást végezni, az meg teljesen átláthatóvá teszi maga előtt is, hogy mit érdemes vásárolnia.
Szerencsére nálunk már jó ideje gyűlnek az adatok, és lassan nem a benzines győz, épp ezért a használati szokás alapján 2 mérnök kollégát is kinéztem, akinek legközelebb nem benzines autót fogunk lizingelni, ha jövő évben leketyeg az autójuk.
2 dízelt használtam vagy 7,5 évig, gondmentesen. Az egyiket sok évesen vettem(közép. kat. limuzin), s másfél évig használtam Berlintől (de elsősorban Bp-en) Dubrovnikig - no problem - 5-6.5l-es fogyasztással, 200-as (időnként igénybe vett) végsebességgel. A másik egy új SUV volt, 6 évig - mese jó volt, 0 szerviz, óriási raktérrel Ausztria - Dubrovnik körletben(de elsősorban Bp-en), egyiket sem bántam meg.
Az alacsony kategóriájú villanyautók egyelőre messze nem érik el ezt a szintet(ezért a pénzért).
Asszem én is megtartom a dízel ceed-et, a Renault 5 mellé, igazából lófasz pénzt ér, és a világon semmi baj nincs vele, hosszabb távra jó, akkor is, ha csak havonta egyszer indítom be.
Érdemes elolvasni a cikket. Ellentétben a szerzővel mások a végkövetkeztetéseim:
- az olcsó egyáltalán nem olcsó, mer 8-10 millióról beszélünk
- az "olcsó" kis villanyautó városba való, hosszabb úton igen kellemetlen meglepetések érhetnek,
- amellett kényelmetlen, nehézkes
- hosszabb távra igenis kaland (szívás lehet) - persze aki mazochista, csinálja....
- nem ajánlom senkinek, persze aki II. autónak játszadozni veszi, vagy városi futkosónak, szánja rá nyugodtan a 8-10
millát, meg a II garázs helyet, 10-15 év alatt visszahozza az árát...:)
Értelmesebbnek, kényelemszeretőknek továbbra is ezért a pénzért a jó minőségű, elegáns középkategóriás dízeleket ajánlom, sok örömük, s kevés bosszúságuk lesz vele.
Vagy plugin hibridet, ez a városi rövidtávú olcsó villanyautózást és a hosszútávú kényelmes, felhőtlen túra autózást is megoldja(lásd az utolsó sort).
Akinek pedig van pénze és mindenáron villany-autózni akar vegyen top minőségű magas hatótávú villanyautót, a pénz sem tankolásnál sem vételnél nem számít jeligére.
Aki emellett még spórolni is szeretne s nem mindenáron a pénzét kidobni, csak akkor vegyen bármilyen villanyautót, ha OTTHON tud tankolni, kis költségen.
Tegnap bent voltam a szekszárdi Kia márkakereskedésnek csúfolt boltban!
Megnéztem volna az EV 4-et és érdekelt volna az EV 3 komolyabb szándékkal pl beleültem volna.....
Udvaron lábatlankodtam az EV3 mellett vagy 10 percet, majd a "szalonban" az EV4 mellett vagy 10 percet. Látták, hogy ott vagyok, néha oda is pillantottak, gondolom nézték okozok e kárt vagy valami, de SENKI nem volt rám kíváncsi, hogy mi a francot akarok!!!!!
Fogtam magam, kisétáltam- vissza se néztem!
Omoda nézéskor pár perc után odapattant valaki és megpróbált válaszolni, tájékoztatni, rábeszélni a vásárlásra!!!
Nekem most eléggé úgy tűnik, hogy aki olcsón akar Teslát, azokat a 3-as felé terelik, az Y vásárlóit pedig inkább a drágább kivitelek felé. Bár lehet, a Standard bejön majd a flottásoknak.
Egy modulsort vettek ki az USA modell NMC-akksijából, így adta ki szük 70 kWh-ra a kapacitás. Egy mai cikkben azt olvastam, hogy az EU-s modellben az Autopilot és a motoros tükörbehajtás mellett (ezek már ismertek voltak) benne hagyták a rádiót is, de nekem ez még mindig nagyon kevés kompenzáció a kis akksis Premium RWD megszüntetésére. Talán ennek a kompenzálására is most visszahozták az ötezer eurós beszámítási felárat, ami ezúttal csak a 3-asra érvényes (júliusban egy hónapig már volt ilyen, akkor még az Y-ra is adták).
Így van, az eu verzió 60-as lfp-vel fog érkezni. Usának egyenlőre nincs lfp-je, csak az nmc-t tudja beletenni, az meg ott nagyobb akku méretet eredményez.