Túl nagy fokozaton ne is mérd, nem tudja ”lefújni“ az elpárologtatóról a hideget. Ahogy előttem is, 30-40% fordulaton 6-7 fok, mondjuk nem 39 fok külső hővel jó.
14 fokkal utazzon az a klímás, aki szerint ez jó:)
Külső, és nagy fokozat. Mondjuk a fene tudja milyen szaki(Ő van helyben), azt mondta sok gáz nem volt benne(azért hűtött majdnem így), de a végén haver szerint annyit fizettem, mintha üres lett volna🤔
Egyelőre összeraktuk így. Az irányítókar kupját szopta ki. Balos menetes gömbfejem már van. Jobbost meg veszek. Irányítókatom is van új. Csak ezt a pár napot bírja ki. Zetor 12245...motorkódot nem tudok...kb a 12045ösé van benne...😂😂😂😂
Mindent a maga helyén kell kezelni. Valószínűleg számodra ez egy használhatatlan eszköz, mások meg megtalálták a módját ahogyan számukra hasznossá válik.
Még egy kérdés: Kicsike Lancia Ypsilon. Klíma: Hány fokos levegőt kéne fujnia, ha frissen van töltve? Olyan 14celsius körül mért a klímás, szerinte a pollenszűrő lehet tele... Elvileg minden evben cserélték. (olajat is)Tavaly másik szerelő nézte cserekor, azt mondta nem kéne cserelni, mert tiszta. (3év alatt ment kb 8000et a kocsi)
Klímához hülye vagyok, a Loganba csak ruszki klíma van, meg csak a motornak van légszűrője😂😂😂😂
De ha már szakemberek között... Kormanyösszekötő gömbfej. Istennek nem jön ki a csövéből(gyartó rakott likat tekerni...meg kb hogy a por bemenjen) 2db 2.5" csőfogóval se. Egy darabig jön, aztan megáll. Mi a teendő? (a csövet szeretném még felhasznalni. ) Nem hiszem hogy a kalapálás, melegítés jót tenne az anyagszerkezetnek...
Ezt valószínűleg nem törnéd el. :) Kovácsolt, valami olyan anyagból mint az üthető légkulcsok. Ami nekem van annak 40 mm a max befogása (a képen már csak a kisebbik 30 mm-es kapható), és tényleg oldott már ki beégett lambdát a helyéről. Egy másik is kijött vele csak az a menettel együtt :P
Nem próbáltam még, csak a polcon áll, de úgy gondolom, ha valaki hobbyszerűen is szerelésre adja a fejét, akkor azért nem árt megvenni hozzá a szükséges szerszámokat.
Az a kérdés, megszűnik a befecskendezés és ezért ír égéskimaradás hibakódot, vagy beírja a hibakódot és lekapcsolja az adott henger befecskendezését. ?
Bejött a tipped, a fene egye meg ezt megint benéztem...
Ráakasztottam az 1-2-es injektorra egy szópot külön csatornán, és egy analóg műszerrel néztem a lambdafeszt, az látványosabb.
És mi történt? egyszer csak a kettesnél megszűnik a befecskendezés, a lamdbafesz nulla.
Nyilván a rengeteg oxigén miatt amit a lekapcsolt henger pumpál át magán.
Azaz mégsem komm. hiba volt, a lambda tényleg nulla, a bef.idő meg azért hol volt, hol nem volt, mert gondolom nem csak egy befecsit néz, hanem sorban. (a szoftverben nincs különválasztva az élő adatban, hogy egyenként mutassa)
Szóval ezt is tudjuk, hogy a leálló henger miatt gyengül el, aztán később lekapcsolja valszeg a hármast is, akkor szokott végleg erőtlen lenni. Bár nem jelentkezik markásan az, hogy nemmegy egy henger, nem annyira ütemes a motor kihagyása, mint egy gyújtás hibánál, de azért sem tűnt fel, mert szinte csak pályán jött elő 130-nál, mikor lementem róla, akkor meg reseteltem, mert féltem, hogy ott állok meg, akkor pedig meg is ölnek.
Az átmenet sem olyan rángatás szerű, sokkal "szoftosabb", inkább leszegényedésre tippeltem én is.
Mindenesetre a hitet, és a megérzést ideje lesz itthon hagyni, fel kell túrni a kütyüs fiókom.
Végül is egy, de annál fontosabb kérdés maradt, miért kapcsolja le a hengert (és miért mindig csak a kettest, utána ritkább esetben a hármast is.)
A befecsiket megmértem 15 ohm mindegyik, hajtottam változó kitöltésű PWM-el (2-25ms) és mértem a szállított mennyiséget. Persze azt nem tudom mennyi szállít, de mind a négy pontosan ugyana annyit, a porlasztási kép is jó, egyforma.
Holnap megcserélem az injektorokat a 2-3 helyére beteszem az 1-4-et, és talán nem változtatom tűzgolyóvá az autót azzal, hogy behúzom a benzinvezetéket mérőórával.
A vákumpumpa tönkremehet attól hogy túl volt töltve három liter motorolajjal a gép? Fordulatra jó de második fékezésre vissza jelez a vákumszenzor és keményedik a pedál. Mintha nem termelne eleget. Szivárgás leellenőrizve csövek cserélve. Máshonnan lopva a vákuumot működik rendesen.
Azt gondoltam hogy viszonylag sok benzin kell majd bele, igen.:D Közben úgy döntöttem, ha a tulaj belemegy, ráeresztem a GorCart. Egyáltalán nem ismerem őket, de nálam biztosan sokkal többet tudnak általában az autókról, nekem meg nem kell 240 km-t utazom, esetleg feleslegesen.
Köszönöm. Inkább túrára szánom amúgy mint valódi offroadra, de nyilván benne van, hogy egyszer-egyszer vízbe kell vele menni. A lényeg, hogy bárhol elmenjen és rutintalanabb sofőr is (jelen esetben a tesóm) boldoguljon vele. Hát majd megtekintés után kiderül, lesz-e ilyen autóm.
Erdei uton föld uton mezön ok. 40 cm hóban is ment.
Három évig használtam egy v8 ast én is. A legnagyobb ellensége a hanyag tulaj.
70 centis gázlómélység viszont az osztómű elektronika meg beázhat. A benzineseket jobban lehet emelni. A legtöbb cucc csereberés. A dizel 2.7 meg váltó nem cserélhető a többivel. V8 as hátsó difi áttétele lehet hoszabb.
Köszönöm, ilyesmikre gondoltam alapvetően. Javarészt nem közűtra kell és elsősorban a típushibák azok,amikkel ennél nem vagyok tisztában, mittudomén mint az enyémnél az, hogy könnyen eltömődik a tűzfalnál a vízleeresztő luk és akkor nem az lesz a megoldás hogy 300.000-ért le akarjuk bontani a fél autót hogy megkeressük a beázást, hanem kitisztítjuk a lukat, megvárjuk amíg kiszárad és megjavul magától.
A viszkó szijas egyfojtában megy. Ha nincs fütés egy kis műanyag állitólapát szokott eltörni. ted 3 szor gyújtásra azt kidobálja a hibakodokat. Azt jobban nézd meg hogy szépen váltson a motor ne csörögjön. Elég igénytelen.
A hajtás ha alászeded ne nyöszörögjön ha mész vele mert akkor a difikbe rossz az olaj illetve szarok/ vari lock vagy ha jobban tetszik önzáró lsd olaj kell bele/ A szervópumpa végálásban sír e ha igen kell egy új majd hamarosan. A terepváltót üresbe tett automatával lépésben tudod átkapcsolni.
hogy jön a megtorpanás és a hibajelzés a kommunikáció is akadozóvá válik.
(konnyen lehet akad mas dolga is ilyenkor a vezerlonek, mint 'beszelgetni ' :)
Az eddig normális (váltakozó) lambda fesz 0.0V-ot mutat, a befecskendezési idő pedig hol 0 hol 6-7ms körül, ""
csak rakellene akasztani valamit ami nem a soros porton kommunikal, hanem direktben a pl,. lambda szenzorral. monnyuk egy multimeter, bar mintha szkopod is lenne.
csak mert az a torpanas erosen szegeny keverekesnek tunik. ez esetben meg valos lehet az a lambda, es befecsi ido.
meg egy otlet,, felszigcsoznak egy manualis uza nyomasmerot a szelvedore..
elenken emlekszem egy olyan esetre mikor uzatank csere utan benne felejtettek a papir formatumu szamlat a tankban.. na most az rohadtul idoszakos hiba volt, es ugymond ..ki a tokom gondolna ra. :)
Ha hibára utal, és azért megy a ventilátor állandóan*, mert átfúrták és összecsavarozták, annak lehet oka hűtés gond, vagy hengerfejesség is. Ez utóbbi magyarázná a fűtés hiányát is. Persze lehet, hogy csak a viszkókuplung döglött meg. Ennek az ilyen "javítása" viszont egy beleszaró igénytelen gazdát sejtet, aki más hibákra így szarik. Ergo, egyik eset sem szól a vétel mellett. Mondjuk részemről ez az autó soha fel sem merült volna, a maga idejében is betegágy volt. Ha szeretnéd a költségvetést jelentős jövedékiadóval támogatni, akkor viszont ez kell Neked. :P :)
* ha tényleg össze van zárva. A viszkósok mindig forognak, ha jár a motor.
Köszönöm, nem is annyira a forintalitás a nagy kérdés, azt egy igen vagy nemmel el tudom intézni, hanem hogy utalhat-e komoly problémára. Állítása szerint nem hozzáértő (mondjuk az országban nepper sincs olyan, aki bármit tudna az autóról épp amit el akar adni), szóval tőle hiába kérdezném.
Kicsit láma vagyok az autókhoz, illetve a típushoz, amit épp magamra akarok tukmálni. Egy '99-es Cherokee 4.7 vényóc lenne a kiszemelt és a gazdája azt mondja, nincs klíma (ez nem annyira aggaszt, majd befolyik a víz osz kész), fűtés (erre már összeszaladt egy kicsit a szemöldököm, de ami jobban aggaszt, hogy apró hibaként azt hozta még fel, hogy a viszkóhűtő folyamatosan megy. Kérdezném a jelen lévő szakembereket hogy ez legrosszabb esetben mivel járhat, érdemes-e belenyúlni így is az autóba, vagy nyugodtan engedjem el, költse rá egy vidéki ház árát, aki akarja.
Továbbra is Fiat Linea 1.4 vényóc....ööö....nyolvé.
Szóval visszapattant, szinte minden a régi, de van pár új fejlemény.
Csináltam a gyertyák, kábelek köré, a trafó köré és az ECU-ra vékony vaslemezből sipkát, hogy védje a kapacitív zajoktól.
Semmi változás, ugyan úgy bedobálja a hibát. Mivel felmerült az a mentő ötlet, hogy érzékeny a gyertyákra, gonoltam megveszem akkor bele a gyári feliratos FIAT logósat, nem csak a sima NGK-t (ami belevaló).
Viszont közben kitaláltam, hogy inkábbb ellenpróbát csinálok. Összevakartam négy darabot a gyűjtőgyertyás ládából. Mindenféle volt, aminek a menete stimmelt, az már oké, kettőnél még a hűérték is eltért egy osztályt.
Beletekertem, menetem vele pár nagy kört, és tökéletesen működött, viszont beírta a 2-es, 3-as égéskimaradást újra, pedig nem vót. Azaz nemigen a gyertyára allergiás.
Próbából lehúztam és letesteltem a hengerek kábeleit, hogy nesze neked, akkor itt az égéskimaradás. Mentem vele 1-2 percet kímélva, de néha odaszúrva, de a hülye nem vette észre... "NINCS FELISMERT HIBA". Fasza.
(gondoltam le kéne kötni az injektort is, hobb a békesség, de az megint csak bekavart volna a hibatárolóba, gondoltam, ennyit csak kibír röhögés nélkül.)
Visszaraktam mindent, ott vagyunk, ahol 3 hete, csak elautókáztam egy tank benzint...
Próbából túrtam 4 darab gyújtókábelt, aminek 10-15 kOhm az ellenállása ( a gyárinak 1-1.2 kOhm) természetesen nem segített.
Viszont időközben észrevettem egy jelenséget, amire eddig nem figyeltem fel.
A hibakódot kizárólag 3800-4200-as fordulat körül dobja be, ha legalábbb 3-5 percig megy ezen a fordulaton, azaz leginkább autópályán 130 körüli tempóban,városban soha.
Szóval, haladok a pályán a legelső, ami jelentkezik egy kis megtorpanás. Csak annyi mintha egy másodpercre visszaveném a gázt félről negyedre, aztán visszalépném. Ezután egyből villog a hibajelző ( előfordult olyan is , hogy nem).
Ezután általában lehet tartani vele a tempót, de nem gyorsul, ha lepadlózom csak a torohang jön meg, teljesítmény az nem. Hiába váltok vissza négybe és belassulok 100 körüli tempóra, onnan talán nagy nehezen visszamászik 110-re...
Érdekesebb dolog, hogy ilyenkor rajta a kiolvasó élő adatban nézem a lambdfeszt és a bef. időt.
Ahogy jön a megtorpanás és a hibajelzés a kommunikáció is akadozóvá válik. Az eddig normális (váltakozó) lambda fesz 0.0V-ot mutat, a befecskendezési idő pedig hol 0 hol 6-7ms körül, teligáznál is. ( a normális értéke 12-13msec teligáznál).
olyan 1-2 másodpercenként eldobja, aztán ennyi idő múlva vissza is jön a kommunikáció, de hogy a mért adatok valszeg nem valósak. ( a Lambda biztos nem az.)
Gyújtás le, gyújtás vissza, indít és minden helyreáll pár percre.
Kezdek ECU hibára gyanakodni, de egy sejtés alapján elkölteni egy százast, nem túl jó ötlet, jobb viszont nekem nincs...
Persze pontosan belevaló bontott nincs, csak cikkszám szerint nagyon hasonló.
Egyet láttam itthon eladót. De csillag garázsban tartották, a menetes talpalója(gondolom megette a gépzsír) le volt törve. 90-110 lett volna . 3 éve kb... Szóval lett volna vele meló. Haver meg kijelentette, akármi alá nem megy be🤔
Négy 25-30cm-es kis rámpát akarok csinálni gerendavégből, amiket fel lehet emelni oldalról aládugott egy emelővel, és betenni alájuk még 20-30cm-t magasításnak.
Na ja. Lángvágival nem bújok be oda. Alig férek ki alóla. Ez a méreg. A kipufogó középső dob csere is meg lett volna házilag, ha van akna. Co hegesztő van, meg egyebek.
Sajna a garázs építésekor ez nem volt opció...alatta megy a szennyvíz, víz és a régi 80ban elbontott ház maradék alapja is😞 Nem olcsó egy akna,akárhogy számolom, viszont a kérdés, hogy hova? Egy időben szemeztem egy Takraf Lunzenau masinával...de a garázs lapost tetős. Max 80(100?)cm tudnàm megemelni a kocsit.
ha itt sincs, akkor tuti van az usakoknal, oda meg van kapcsolat mert hetente kuldenek gyari vagy attol tuningabb uj alkatreszeket egy felujitas alatt allo 71's c3 corvetthez.
monnyuk ez -most- nem gyors, ( uk<> hu ) es nem olcso.
nos ezt én is tudom, viszont neki csak egy árokpartja van. vagy nézi a munkaterületet, vagy csinálja. lángvágóval főleg nem hadakoznék a nyílt utcán, nulla feltétellel. még véletlen magára gyújtja az autót.
Az arokban annyi hely van, hogy a fejem kb15cmre van a kipufftól fekve... Így nemigen fogok melegíteni a lángvágóval... Marad a kipuff gyorsszerviz. Csakhogy a Bardinal csak a központban van lbrdaszonda. És azt se tudom, milyet rendeljek. Így cumi.
Elvágod a kábelét akkor rámegy a csillagkulcs, vagy a hosszú hatlapú dugófej (amelyik éppen van). Menetnél valószínűleg melegíteni kell,(pirosra) ahogy alább is írták. Legyen kéznél M16x1.5mm-es menetfúró.
Dacia Logan 1.4K7j710, a katalizátor utáni lambdaszonda beszart(a fekete drót elszakadt, szinte csak pár szál tartja, biztos nem tesz jót a rendszeres vizpart gazban járás), ha így hasznalom jópár napig, mi várható?(beszarik a katalizátor is???)
Az árok fölé állva alámasztam, de sajna a 25cm csővel se indult meg. Cikkszamot se látni. Aknás vagy csápos szerelő pár napig tuti nem lesz...
Googli segit ebben is, bar talan egy hibaolvasas sokat lendithetne az ugyon.
Egy otlet van. Evap szelep szeret bennuk ossze omlani. Ilyenkor fuel trimm elszall. De ha lezarod az evap tapjat sftf ben eloadasban lathato az eredmenye..
Kolegák!Kérdésem van hozzátok ismét :2008 opel astra Z16XER benya motoros. Ezt írja ki a műszerfel, és össze vissza jár az alapjárat, mi lehet ez szerintetek,? https://photos.app.goo.gl/VKcWepJyrAGB1FbY7
Biztosan a baszakodásom miatt írta be a sok hibát, de sikerült törölni így minden rendben. Viszont megláttam, hogy van egy opció miszerint van ufó configuráció aktiválási lehetőség de nem tudom lehet e aktiválni mivel kér biztonsági kódot ami nincs.
Nincsen ahhoz az illesztőhöz bekötési leírás/rajz?? Vagy tíz éve kötöttem be H Astra vonóhorog elektronikát, fogalmam se milyen gyártmány volt, de típushoz való. Azt a lámpa közös szálára kellett kötni és kiválasztotta magának, hogy melyik működik.
Tulajdonképpen igazad is van..., menetközben., némileg alapjárati ford fölött szokott megállni...,egyébbként az autó élete során ,még nem hagyta el a várost..,benzines létére totál kormos-megragadt volt....
Urak! Kérnék egy kis segítséget. Opel astra h 2005 vonóhorgot felszereltem, a can ilesztőt kötöm be ORIS tip. és elakadtam: a féklámpa jelet honnan kell hozni? A kapcsolótól?
Megtaláltam a főtengely jeladót, kicseréltem, kitöröltem a kódot, nem jön vissza a hiba.
5 percig szépen járt, utána elkezdte elejteni az alapjárati fordulatot. Gázadásra jól reagál, utána visszaáll az alapjárat rendesen, majd kis idő múlva megint leakar állni.
Egy hónapot állt a kocsi a garázsban, azt hozzá kell tennem.
Egyértelmüen EGR miatt áll le----visszahozták---most a harmadik leállásnál is 47-es EGR hibakodot dobott...,Sima lefalazás kevés volt.., valami EGR szimulátorféle is kellett volna még...,különben az autó jó lett a sima lefalazással is.,de hibakodon kivül .,sajnos a Check lámpát is kigyujtotta lehuzott stekkernél..., Ujat tettünk rá---teljesen jó most.
Nem inkább 250km az? Csak kérdezem, mert a 2500km-el (még ha ez nem is örvendetes) gyári előíráson belül lehet az olajfogyasztás, nemhogy a gyertyákat kéne beköpnie.
A b+ oldalt terheli le a szenzor elektronika hogy 7-14mA valtozas merheto.
De mivel - en - ezt nem tudok lakatfogoval, bontas nelkul.. ezert egy kulon grnd, es egy csatorna jeelado testen, egy a b+ on merek feszultseget.
Itt az 7-14mA sacc 0.2V valtozast okoz, ami alig lathato egy 20Vs skalan, de ha atteszem a szkopot ac., be..akkor 2vs skalan mar nem csak a jel forma, hanem a jel alak is jol lathato.
A testen nincs valtozas..
Tudom mit irsz, de ennel nem igy van.
.. Vagy faszul merek ami nem lehetettlen, mindenestre eddig mukodott.
(telo, koltozes kozepe, ha nem ertheto.. majd talan egy het mulva, se, lesz, idom. :)
Sajna nem. Szívócsonk - blokk között van kitöltő szivacs akkor az olajos lenne. Meg lámpával látszik hogy az injektor tól indul el lefelé az olaj, fölötte száraz marad.
Jah, látom Clio I-ről van szó (csak megzavart, hogy tudtommal abban nem volt 1.1L)
Mindenképp úgy éri meg, ha magának, hobbiból borítja szét.
Én épp a héten csináltam egy 1.8B C-Max-ot,ugyan ezzel a hibával, az szerintem megérte, már csak azért is, mert terhelésnél (pályán) simán beverte az egy liter 5W-40-et. Így nem olyan veszélyes pénzből kapott újabb 10 évet.
Eleje, hűtők leszed, szívócsonk rései közt látni, hogy 1.injektorból folyik az olaj, furcsa.
Biztos az alatta 2cm-re lévő hf tömítéstől viszi fel a menetszél.
szivócsonk le, minden tisztára takarítva, szívócsonk fel, beindít, lámpával nézve látszik hogy az injektor lefogató vason keletkezik az olajcsepp és onnét szivárog le a hf tömítés síkra. Ohh.
Második gondolat, injektor mellett hf repedt és úgy jön ki az olaj de injektort kivéve mindent eltisztitva repedésnek nincs nyoma.
Próbaképp 1-2 injektort felcserélem, beindít.
1-esnél tök száraz marad, 2-esnél keletkezik néhány olajcsepp az injektor rögzitő vason (közel nem annyi mint azelőtt az 1-esnél) de valami van. Tehát nem hf repedés mert az nem vándorol hanem injektor.
Kérdés: Hogy a francba kerül olaj az injektorhoz amibe ugye a benzin bemegy az egyik végén a másikon meg kijön? Olajhoz nincs köze.
MOSTANÁBAN, FUTOTTAM BELE CAGA BLOKKOS OLAJNYOMÁS HIÁNYOS A4BE AMI PONT 2011 ES VOLT, TURBÓ SEM ÚSZTA MEG, DE FURCSA MÓD FŐTENGELY, HENGERFELY MEGÚSZTA, SZÓVAL, LENGYELBŐL KAPTAM BALANSZTENGELYT AMIBE BELE VOLT SAJTOLVA NYOLCAS HATSZÖG PÁLCA AMI A BALANSZTENGELYBŐL KIFELÉ MÁR CSAK 6 MM ES 6SZÖG AZ MEGY A PUMPÁBA- AZT SEM KELLET CSERÉLNEM-. BLOKK MARADT A HELYÉN A BÖLCSŐT ENGETTEM LE 20-30 CM,, UTÓ IRAT:. 2 FÉLE OLAJPUMÁVAL SZERELTÉK AZ 1IKBE A 6SZÖG PÁLCA 77MM AZ SZOKOTT ELKOPNI, A MÁSIK PUMPÁHOZ 100MM ES A PÁLCA AZZAL NEM SZOKOTT GOND LENNI,.
Mikori évjárat ez a motor, melyik? Nem írtad és nem mindegy.
Én nem venném ki a motort első körben, levenném a hengerfejet kiintóznám a hengerfalat. Ha jó értékeket ad (van rá remény), akkor kitolnám a dugattyúkat, azok paramétereit is lemérném, néha még dugattyút sem kell a korszerűbb motorokban cserélni, mert nincs rajta mérhető kopás, zsugorodás.
A hengerfejet fel kell újítani, sokszor vezetőket is cserélni kell, de szelepeket általában elég csak újraköszörülni, és a fészkeket újramarni, majd becsiszolni.
Szerencsés esetben megúszható gyűrűzéssel, HF fejújítással, csapágysor és a járulékos dolgok cseréjével. ( Vezérlés, vízpumpa, hűtőfolyadék, olaj, szűrők, szimmeringek, tömítések...stb.)
Cserébe lesz egy gyárihoz képest 70-90%-os állapotú motorod, ami simán eldöcög újabb 100-150Ekm-t.
A jelekből mire lehet következtetni, mert, ha csak a szelepszár-szimering, akkor nem kell kivenni a motort, ha viszont gyűrű, akkor motor ki.
Olajfogyasztás mértéke 2500 km alatt az olaj nívópálca maximumától a minimumig kopik el az olaj, amiből minimális tényező a szórás. A főtengelynél az olajteknőről 15.000 km után csak le kell törölni a az olajfilmet.
Meg kell majd nézni. De a gyertyákhoz 500 kilométer alatt odakerülő olaj az a szelepfedéltömítés vagy hasonló okból jön. Az nem zavar? Én azzal kezdeném.
kis apró szösszenet emlékezetmaradványok., még a történelem elötti időkből EGR vonatkozásban..
Kb a 70 es években bejött a szervizbe egy Fiat 128-s óriási csödületet keltve.., optikailag elég eltérő volt .,az akkoriban Merkur által hivatalos bartellba behozott Fiat 128-as soktól..., rendszámtáblán "CALIFORNIA" STB felirat.., echte torinói Fiat 128 volt , valószinüleg., sőt biztos USA export kivitel..,emlék csak annyi maradt hogy a motortérbe egy kulcsot nem lehetett volna leejteni a milió vákumcső és szelepek-kütyük stb miatt.., ez már tudta az ugy nevezett akkoriban rejtélyes Californiai "levegőteszetet"....
Oké, na , nem légtömeget/ az az A vectra "c" motorkód/, hanem szívócsőnyomást/ x 16 motornál/.
De én is kérdezek!
Z14xe motorkód, ha lelemezelem az egrt, mégsem gyújt lámpát/amo nem baj/, mi az oka? Itt is map van, csak más rendszer. Tudjátok az okát? Köszi a választ előre is!
opelnél igen okoz motorleállást a beragadt egr, hozták be nekem tréleren opelokat már, ez miatt, most,euro 6 os transportereken, 4 henheres diesel, vízhűtéses az intercooler. kezdődik az egr cserék, hibakód, P0401, P046c. ezek a transporterek, 200ezer km alattiak, sokat állnak járó motorral,, szívósorban a pillanhószelepek annyira beragadnak, fogóval is nehéz mozgatni. ezek is cserések.
Visszafogott kritikáért mindenkinek jár egy Oscar dij..., A legzürzavarossabb "fogalmazásért" pedig egy Citrom Oscár jómagamnak.., rémes .,pedig hogy ki tudja hányszor megfogadtam .,hogy egyszer minimum elolvasom amit irtam...,és ennek ellenére , legközelebb mégis csak akkor olvasom milyen összefüggéstelenségeket irtam ,amikor már megjelenik...,tehát X-ik alkalommal is elnézésetekért esedezem...
"A Vektra "A"-s ment az autóval.,menetközben váratlanul leállt a motor és kigyulladt a Check lámpa.., ő sikeresen ujrainditotta az autót ,és mintha semmi sem történt volna és hazaautozott probléma nélkül".
Megnyugtató hogy szerinted leállhat egy autó EGR hibával, autotipusmegjelőlés nélkül., teszed még hozzá..,találtam is azóta erre az állitásodra megerősitést .,egy valósnak tünő esetleirásban a motor-talk Vektra A topicban : Ugyanilyen körülmények közt állt le menetközben mint a mi a mi Vektránk .,mindig a 47-es EGR hibás müködéssel..,mikor harmadszor jött vissza már a menetközbeni leállás és a 47hibakód., akkor kicserélték az EGR-t ujra---ezzel megoldodott a rejtélyes leállás.
Bánom hogy probának nem huztam le az EGR csatit,látni vajon mi történik..., generál e hibakódót ? meg esetleg Check lámpa fölgyujtást is hozzá? Az utólagos lefalazás eseleges nem kivánt következményeire gondolva jó lett volna tudni előre.....,,mert szerencsés esetben a lefalazás legjobb megoldásnak tünik pénzügyileg .,
Vektra B-hez már vannak ebaya-amazon-on EGR emulator kütyük---, van valakinek élő tapasztalata ilyen szerkentyükről?
Az érdekes hogy ezen az auton nem lehet 19-es RPM hibakodót szimulálni "mesterségesen".., mert fólmerül a kérdés., akkor hogy és miért kerül a hibakódlistába a 19 RPM hiba...,gondolom ez valami autóspecifikus-Obd1 es huncutság lehet,,mint irod is.
By 1973, an EGR valve controlled by manifold vacuum opened or closed to admit exhaust to the intake tract only under certain conditions. Control systems grew more sophisticated as automakers gained experience; Volkswagen's "Coolant Controlled Exhaust Gas Recirculation" system of 1973 exemplified this evolution: a coolant temperature sensor blocked vacuum to the EGR valve until the engine reached normal operating temperature.
Igen van benn ténylegesen potméteres EGR.., a 47-es hibakodot két helyen is láttam erre vonatkoztatni.., A.data és Tolerance.., elég fura egy "átmenet" az A és B vektra közt..., ugy tunik ...,
Ügyfél Elmondása alapján : Alkalmilag motor leáll .ilyenkor CHECK lámpa kigyullad.., leállitja a motort .,ujrainditja és az megy tovább normálisan.
ALD Obd1-es: 47-es hibakód= EGR Hibás müködés volt benne --törölhető volt. Ez okozhat esetleg ilyen alkalmi motorleállitási hibát???
Gyanakodnék egy alkalmi felsőholtponti hibára is.., 19-es volna a hibakódja...,ezért probáltam szimulálni az RPM hibát: Járó motornál széthuztam a stekkerét..,utána széthuzott stekkerrel is próbáltam inditani., egyik alkalommal se irta be a hibakódót!!!! Mit bénázhatok????
Cam, az tényleg igaz, hogy a Bmw-be nem jó a rózsaszín G12+? Merthogy megeszi a műanyag alkatrészeket? Azokat szerintem a hő eszi meg, nem a fagyálló. Mi a véleményed a dologról?
Mindkét szíj cserélve. A szervó szíjat levéve is jelentkezett a hiba.
A Generátor-vízpumpa-főtengely szíj feszességével próbáltam játszani, de ha feszesre húzom, akkor is előfordul néha. Szíjat levéve könnyen forog a vízpumpa és a generátor is. A generátort forgatva a forgórész mindkét irányba pörög. Van ezen szabadonfutó? Ha van akkor beállt, ez okozhatja a visítást?
Az a helyzet, hogy előjött az abs hiba, kiolvas: 5DB3.
Szenzor kiszed, nagy nehezen... De láttam, hogy az abs gyűrő is oda van, fényes is volt egy helyen... Azért egy új ( Bosch ) szenzor berak, hiba ugyanúgy megmaradt.
Na akkor ki kéne venni a tengelyt. Az anya oly mértékben volt rárohadva, hogy a 30-as szokszögű krovafejet is esélytelen rátenni,melegíteni a csapágy miatt nem akartam...
Végül nagy küzdelmek után sikerült levenni. Kicseréltem a féltengely csuklót, igaz, hogy sajna nem gyárira.
Hiba továbbra is 5DB3.
Hülye voltam, mert nem mértem meg tolómérővel legalább az abs gyűrű átmérőjét és az új érzékelő hosszát. Az agynál az érzékelő felfekvó felülete megpucolva. A tengelycsonk a helyén.
Gondoltam én is a + táp mérésére, hogy ott van-e a csatinál, még nem tettem meg, köszönöm a tippet, meg fogom nézni. Ha ott van, akkor még a másik vezetékkel, amin vissza megy az impulzus, esetleg azzal lehet gond. Bár én még inkább mindig a jeledó és/vagy az abs gyűrű távolság/hibára gondolok, először arra koncentrálnék.
Ezt fogom megcsinálni a hall jeledóval, amíg forgatva nincs jel addig nem lépek tovább... Egyszerűen megcsinálhati kis kapcsolás.
ezzel szépen kiderül, hogy van-e jel az abs felé, ha megy, akkor már csak az emlitett vezetékekkel van gond, ill. az abs elektronikánál lesz a probléma.
gyari diag lehet tudja, de amit en eddig hasznaltam multidiag/ok az csak aramkori, es/vagy jel hibat tud detektalni.. ezen belul viszont semmit, vagy nagyon ritkan konkretat.
gyak arra jo hogy melyik oldal hibas, masra nem nagyon..
raadasul nincs referencia pont, igy ez kettot is surun ossze keveri.
Forditsd el a kulcsot, de még ne indítózz, várj 2-3 másodpercet, kvázi mintha dízelt izzítanál és csak azután. Ha úgy pöccre indul, akkor nemigen önindító lesz a baj.
az alábbi linken szereplő autóval kapcsolatban kellene egy kis help. most nyáron csak ezekben a nagy melegekben, mikor süti egésznap a kocsit a nap első inditásra ilyen nehezbben indul vagyis kicsit másabb lesz a hangja is.. öninditó gyanús. csak jó lenne némi véleményen mielött vissza viszem aztan megpróbálnak hülyének nézni. :D
1.9 TDi AHF motorkódos autón főtengely szimmeringet kell cserélnem. Az összeszereléskor új főtengely bordáskerékkel és csavarral szererelném össze, de előtte szeretném a főtengely homlokoldalát síkolni. Tudtok ehhez olyan oldalt ajánlani, ahol kapok ilyen marót? (Nem szeretnék emiatt egy komplett szelepfészekmaró készletet venni.)
Mellékelt képen látható marót keresnék. Tudtok nekem ebben segíteni? Köszönöm szépen.
Nekem csak francia autóim voltak tudom mi a csigazabálás...:-}
Az első egy R4 /annak még az eleje is torziós rugózású volt. A hátsó szilent pedig maga a katasztrófa az összepréselt , gyári cuccal. No és a szerelhetőségéről nem beszélve.
No , akkor egy kis esztergályos munkával igazítani fogok, mert más méretűt nem hiszem, hogy találok, max. gyárit, ami lehet ugyanez, csak a zacsekja más.
'o' gyuru valoszinu standard.. (meret tudott > az mi ? ) szvsz ha kezben, es merve van akkor jo eselyel kapsz u.azt fillerekert, vagy de legalabb kozel allot..
Ha így csinálom, akkor a nem lehet a szilentet pontos méretre a tengelyre illeszteni, mert a lengőkar takarásában van a tengely, ami a hátsó nyomtávot határozza meg mindkét oldalon. 1mm+- lehet az eltérés.
Lehet szar utángyártás, vagy több mérettel is szereltek. Tolómérővel menj a boltba... 1-2század plusz a házban, talán még megszorul. 1-2század minusz talan meg bemegy.
Én azért a helyedben nem csüggednék el. Jóval régebbi kommersz autókhoz is van gyári alkatrész csak keresni kell. Szerezd meg a belevaló alkatrész gyári cikkszámát.
Majd keress rá a neten erre a cikkszámra. A legtöbb alkatrészkereskedő feltünteti az OEM cikkszámot mint hivatkozást, hogy mivel egyezik meg az adott alkatrész. De még az is lehet, hogy gyárit kapsz márkaspecifikus kereskedőknél. Ha nem akkor is tudható hogy az a gyártó aki a nevét is adja a termékhez az általában milyen minőséget gyárt.
Pont erre voltam kíváncsi, hogy valszeg itt olyan minőséget kínálnak leakciózva, amit józan ember bottal sem piszkál meg.
De nem feltételeztem egyből- lsd. magyar fizetőképes ügyfélkör (lsd. amit legalább ki bír fizetni a megrendelő) kivétel nélkül mind az alkatrészek Rolls-royce-át kéri a szervízektől.
Már a régi E36-ban is igen gyenge volt a kézifék, de annyira nem érdekelt mert automata volt és volt P, onnan nem ment sehová.
De a mostani E46 kézi és ebben is gyenge. Nagyjából képben vagyok a mechanika működésével, de vajon elég a fékpofákat cserélni és a mechanikát kicsit megkenni, csak mert láttam, hogy vannak aki cserélik az egész bowdent is és ahhoz "valahogy" nincs kedvem. Kár, hogy nem lehet úgy megkenni a bowdent mint a biciklinél.
A helyén szokta azt más is cserélni. Legalábbis én eddig egy adagolót sem vettem le ezért. (nem árt tudni, hogy meddig szabad kiengedni a pumpát a házból, hogy ne hulljon szét a belseje)
Hétfőn kicseréltem a nagy zöld gumigyűrűt a fejszelep tartó/elosztófejen. Nem vettem le az adagolót így a helyén oldottam meg a sztorit. Tudom tudom, de tudatos választás volt. A helyzet így kívánta. Mondjuk most úgy néz ki nem folyik.
Ami sportolásra való (futás, sìzés, túrázás, biciklizés), az mind jobbas -balos. De a munkazoknikból is létezik jobbos- balos. Ezeken szokott lenni egy varrot márkajegy, az mindig kifele kell legyen, ha felhúzod.
Az a baj, hogy kommunikációs katasztrófa van kialakulóban. Először belinkeli a legalját amit még a részeg paraszt sem venne meg, nemhogy a józan, majd megkérdezi, hogy ha az nem akkor mit raknak bele azok akik a tökéletességre törekednek. Egyikre sem az lesz a válasz amit szeretne, de ha nem tudjuk mit szeretne és mire van kerete akkor csak olyan választ kaphat ami ennyi információból megadható...
Nem, ez nem válasz az ő kérdésére. Azt kérdezte, a profik hol veszik? A profik megveszik a belevaló gyári rugót. Vagy valamely megbízható gyártótól ha valami változtatásra van szükség hosszban vagy keménységben (de azok sok esetben drágábbak mint a gyári rugók). Azt nem kérdezte, hogy azok hol veszik akik nem akarják vagy nem tudják kifizetni a jó minőségű alkatrészt.
nem keresek ra, emelkezni meg lenyegre nem emlekszem, de noveli az atutesi feszkot HA gyertya elott is van egy 'szikra ugrato' ..es itt mintha errol lenne szo.
"..arra voltam kíváncsi hogy mindenki így csinálja-e."
Mi biztosan nem. Egyrészt nem ragasztunk matricát, (minek, az olajcserést se nézik meg soha) másrészt az adatbázisokban szereplőt mondjuk, ha kérdik. (50-60ekm-es csereperiódus már 20+éve sem volt, néhány egzotikumot kivéve. Ford 1.8TD 54ekm, elsőgenerációs opel eco-tech 60ezer, majd módosították 30-ra ha nem cserélik ki a főtengely szíjkerekét a javított kivitelűre)
az általam javított autók kb. 90%-ban a forgalmin kívül nem találtam semmit (szervizkönyv).mivel más infóm nincs marad a legális bosch.ott mindig jóval több km. adnak meg mint amit én írok a cserematricára.arra voltam kíváncsi hogy mindenki így csinálja-e.
Fene! Nem lett jó a hibadobálós Fiat Linea, gyakorlatilag ugyanazt csinálja. Sok ötletem nem maradt, legfeljebb annyi, hogy beszélek a szervizzel, aki előttem cserélt vezérlést és állítólag azóta van ez a gondja. Lehet tényleg nincs összefüggés, de elhiszem, hogy most jött elő, évek óta használja, soha ilyen jellegű gondja nem volt, most nem is mer vele pályára menni.
Talán még annyi, hogy veszek gyári, gyári feliratos, eredeti dobozos NGK-t bele, bár, amit most beletettem az sem tűnt hamisnak, ráadásul ritka típus nem hinném, hogy ügyeskednek vele. (Made in Japan, nem mintha ez jelentene bármit is mostanában...)
Ha más nem marad kísérlrt képpen vas féktisztítós dobozból hajtogatok a pipa, kábel köré köpenyt, meg teszek a trafóra is.
Nem idevaló off úgyhogy abbahagyom, de szerintem hidd el. :) Ez egy elég nagy brand Férfi Zokni - Fehérnemű - J.PRESS (jpressplaza.hu) talán még arrafelé is kapni, elég ha megnézed a második képet, még a feliratok is ugyanazon az oldalon vannak.
az volna a kérdésem,hogy:vezérműszíj csereintervallumra mennyit lehet ajánlani?most cseréltem egy Megan-on 2010 1.5 dCI .a bosch 120.000 km-t ír.én valahogy /lehet hibásan/ abba rögzültem bele,hogy 50-max 60.000 km. ????
van egy 2001-es opel zafira a- 1.6 benzines autom. egyik naprol a masikra nem indul. kulcs bedug elfordit es a muszerfalon nem alszanak el a kontroll lampak. amikor kivettem a kulcsot ugyanugy vilagitanak a kontroll lampak pedig mar eltelt masfel ora...
akku sarut levettem/visszatettem hatha egy reboot segit nem jartam sikerrel.
ami fura hogy a kulcs elforditasra se teker az onindito. lampa fenyszoro radio mukodik.
otletek? jelenleg trelerest varom, es viszem is szervizbe csak kivancsi vagyok mas jart e mar igy/hasonlo cipoben,egyaltalan milyen anomalia lehet ez egyik naprol a masikra. a legutolso amit csinaltak 2 hete az auton a klima hutot kicsereltek. az okozhatott ilyen problemat? de azota beleratam 1400km-et..
Bakker, ilyet már én is megnyertem. Abban sem volt biztosíték, de a padlón sem, ha kiesett volna. Tulaj az anyjára megesküdött, hogy egyszercsak megállt..... Ja, persze.
Másik. Szembeszomszéd anno áthív, hogy nem indul a Waresz. Dől bele a benzin, leszedem a karburátor fedelét, nincs benne főfúvóka..... Ő nem nyúlt hozzá, este még jó volt, reggel nem indul.
Mondtam neki, akkor ez földönkívüli tevékenység. Megsértődött. :))
Az én idióta főnököm (aki kb. 30 éve sertepertél az autók körül, néha még javítgatja is őket)...
Elmondja, mi a jelenség, ami vagy az, vagy nem az infó torzulás miatt, de még le sem akasztják a kötélről, már nekemáll, hogy mennyi idő a javítása, meg mennyibe kerül szerintem? Egyből felmegy a pumpa...
Aztán, hogy megforgassa a kést...lambdaszonda nem lehet? Az szokott a baja lenni...
A kollégáknak panaszkodik, hogy milyen félválról válaszolok.
Jah, ha tehetném felrúgnám a Holdig, mert 30 év alatt csak hülyébb lett, de így csak félválról válaszolok.
Mert a kérdés mindig ugyan ez, és a válasz is: NEM TUDOM B+!
(meg az aktiv idoszakomban, itt a nyugdijas szakkorben mar azt is elfelejtem mi a bizti.. de legalabb olaj feltoltesi mennyisegek mar fejbol mennek.. :/ )
soha nem jottem ra az okara, mert hat egyszer csak lerobbant.. ugye.
nem baja.. idot fizeti..
-----------
valami corsa volt igy..
hetente jott egr takaritasra, majd szinte naponta.
mikor megunta kollega kerdezett, nezd ma.. mik ezek a 'csovecskek ' egr szelep alatt ?
alaphiba, egyenetlen járás, nincs teljesítmény. gazdi viszi ide-oda, hibakódok alapján cserélnek trafót, nem lesz jobb. megint hibakód alapján cserélnek egr szelepet, még rosszabb lesz:-), otthon még piszkálgatja, a végeredmény már be se indul, hibakód alapján fojtószelep csere, persze ettől sem indul.
na így került ide kötélen.
szerelő kollegák nézegették, sokat nem tudtak kezdeni vele, nézzemmármeg. bazze egyetlen vágyam az ilyen fostalicskák piszkálgatása, amin már négyen elbuktak előttem, hogy találtad ki?:-) namindegy, tekertessünk egyet, kompót nagyjából van, ez már valami.
nézzünk hibakódot, fojtószelep állító motor áramköri hiba. mérem a fojtót, ellenállásra jó. a bontott is, amit ráraktak, nézzünk szakadást ecu-fojtó között, madzagok jók. adok a motornak villanyt, szépen nyit-zár mind a kettő, húha itt a baj nem kicsi, ilyenkor a következő tipp az ecu szokott lenni.
nem adjuk fel ilyen könnyen, ennyi hiba egyszerre nem lehet, se szikra-se befecs, nézzünk vezérlést, típushiba az elugrás nála, vezérlés jó. élőértékben minden van, fordszámot is látja. faja, nézzünk ecu testeket-pozitívokat, test van, pozitívot csak a stekker bontása után tudnék nézni, de valószínűleg az is van, ha van kommunikáció.
nézzünk trafó testeket-pozitívot is, 2 test megvan, pozitív nincs. rajta a gyújtás? "igen", az baj, mert rajz szerint itt relézett 15-nek kéne lennie, mindegy tekertesd meg, hátha. úgy sincs. remek, hát ebből nem lesz szikra, rajz elő megint, le van biztosítva a 15, nézzük meg a biztit, hátbazdmeg nincs benne?!! ki a fasz vette ki és miért, ez már ködbe vész, mindegy rakok bele, tekertesd csak meg, nyikinyikinyiknyikbumm, autó beindul, úgy-ahogy alapjárat is van.
oké járassuk kicsit, jár de nem szépen, fojtószelep áramköri hiba törölhetővé válik, élőértékek jók, de a szívótérnyomás 600mbar felett van. itt baj lesz, vezérlést előbb néztük, adj egy padlógázt, vvvvrrrrrroooOOOMMMM, baszki ez dugult, nem pörög ki. kipuffon alig jön valami, srácok bontani kell.
kipuff leköt kat után, beindít, vvvvrrrroooOOOMMMM ugyanúgy, baj van bontani kell tovább, első lambda kivesz, na most padlózd le, vvrrooOOMMM, sokat javul, lambda helyén fossa a gázt kifele. nézzünk csak bele, hoppá össze van szakadva a katalizátor. az fasza, egy új annyiba kerül mint az autó. mindegy ezt később vitassuk meg, ennek már sanyi, véső-kalapács oszt gyí, közben elemezzük a törmeléket, a felső kat megrogyott valamitől(égéskimaradás), és a leváló darabkák szépen eltömték az alsót.
összerak, beindít, nagynehezen beindul, összevissza jár. mindegy kerülj vele egyet, menni megy, de alapjárat sehol, random égéskimaradás az összes hengerben, szívótérnyomás 750-800(!) mbar. mi az anyád van megint, fojtó alapbeállítás próba, bár szvsz nem az lesz, mindegy lefut, elfogadja. persze ugyanolyan szar mint előtte:-), próbáljuk lefogni a fojtót, 500-ig le lehet vinni a mapot, de leáll. járó motornál hirtelen lezárom, 300-ig megy le csak, leáll de lassan. akkor keressünk falslevegőt, fékrásegítő evap stb jók, fojtó alatt gumigyűrű jó, mintha az egr csövénél szívna, de nem biztos.
mindegy vegyük le, tömítés helyén, az egr-nél is megvan mind a kettő, ha már levettük hadd nézzek már bele, bazze átjön rajta a fény, nem zár el a vadiúj szelep? nem hát, be van szorulva egy darabka katalizátor a szelep meg a fészek közé:-DD, kiszed, összerak, alapjárat megjön, map 400 alatt, hibakód nincs, ööm bódottá:-DDDD, na akkor beszéld rá a tulajt egy katalizátorra, én meg visszamennék a saját helyemre, hátha ott is kellek.
2002-es Ford Fiesta Courier 1.8 Tddi, 55 kw, RTP. Bosch VP30.
3 éve megy már a készülék a bontott adagolóval. Apró problémája hogy alján lévő szelepnél enyhén folyik a gázolaj. Gumi gyűrűket már cseréltem alatta. Nem lett jobb. Van itthon 1.9 TDI adagoló maradék azon is ilyen szelep van csak más a cikk száma. Kettőt is találtam. Kívülről egyforma mindegyik. Jó lehet bele szerintetek?
Koszonom mindenkinek, a szuszogas stimmelt, kartergazszuro fujt, azt ereztem. Le van most dugozva a fojtoszelephazon a cső helye, map 300, motor uzemmeleg, szepen jar.
valamelyik nap, ha hamarabb akad a kezem ügyébe a zinternet mint a borosüveg, írok egy tanmesét egy vag csoportos szívótérnyomásról:-) mai nap már elveszett:-DD
Kösz mindenkinek a Fiatos segítséget, nagyon úgy tűnik, hogy az eredeti NGK gyertya megoldotta a hibát. (Lekopogom.)Hittem is meg nem is, de azóta nem jött elő, ami még nem bizonyíték semmire, de bíztató.A lambda jel problémát egy kontaktos testvezeték okozta, most teljesen jó, ennek ellenére szerintem sem ez volt a kiváltó ok, hanem a Denso gyertyás kapacitív zaja a nagyfesznek.Persze kicsit félre is vezetett a tulaj, mikor rákérdeztem, hogy a hiba előtt cseréltek gyertyát vagy utána? Akkor magabiztosan állítottta, hogy utána (trafót és gyertyát), de így utólag már ő sem biztos benne...Cam: Ezért enm nyúlok én ezekehez a rakatszar prince motorokhoz. Egy kollegám épp ugyanezzel szívta be, nagygenerál után 1 hónappal kiesett az ülék. Persze kuka lett az egész.Természetresen az ülékekhez senki nem nyúlt a gépműhelyes is csak érintővel újramarta az ülékeket, tényleg senki nem tehetett róla, de mégis meg kellett csinálni gariban.... (1M)Én már csináltam kiesett fagydugóval ( elválasztó dugóval), ami ugyancsak kiesett, minden jel nélkül elszakadó lánccal, meg még ki tudja mivel....
Heló! Nem olvastam végig a bajodat, de egyszer ha jól emlékszem ugyan ez volt a gondom. Szorult a fojtószelep tengelye. Nézd meg hogy ha leállítod bezár e teljesen. (vagy gyújtásra zár be? nem emlékszem hirtelen)
most nem a kopogtatás volt a lényeg hanem hogy nem roppan össze a gyűrű a kellően szoros illesztéstől. a kimozdulás oka nyilván a kilazulás, de látod a többi bírta a szelep meg ha jól látom nincs égve
"asszitem nem esik le senkinek a lord of the rings idezet oka.. "
asszitted kicsi rigó?
tévedni emberi dolog, mondta a sündisznó mikor lemászott a drótkeféről. :D
ha három milli akkor sem roppan össze, a tojást sem nyomod szét amíg a tengelyvonalban szorítod, ez pedig szabályos kör...
egyszer játszásiból kipróbáltam mit tud a 18W égő ha kalapáccsal ütöm a búráját, legalább negyvenet kopogtattam úgy hogy az üllőre állítottam a forrasztását. harmonikára gyűrődött a foglalata és akkor ment szét amikor elérte az üveg alsó csöcsét a feltámasztás...
egr szelep elektromos hiba miatt egr cserélve, azóta van fals levegő és most frissen map szenzor hiba.
féktisztítóra 1.-2. Henger sortömítésnél reagált, cserélve, hiba maradt, random nem jól reagál a gázra, ujrainditas utan megy, bár alapjárat nem stabil.
P106 hibakód aktív, dobott előtte P170 üza szabalyzas hibat is.
map szenzort takaritottam, lehet, hogy keves lesz neki ez.
Volt egy konkret esetünk egy Puntóva.., már felvettük a kapcsolatot a rejtélyes hibajenség miatt egy ECU - javitóval..., nagyon korrekt volt.., gyertyaproblémára hivatkozott első körben : Ekkor már túl voltunk ket garnitura uj gyertya ., trafók cserén stb cserén.., szerencsére megvoltak a régiek : RÖGTÖN TÖKÉLETES lett csere utan.., sajnos nem emlekszem részletekre.., bocsi.
Nissan p12-es 1,9 dci F9Q 2004-es autóm motorhűtésem elszállt.
Kicseréltem a biztosítékot, és elindult a ventillátor, de az új biztosítékot is gallyra vágta rögtön. Ha jól gondolom, akkor a ventillátor motor zárlatos, vagy máshol keressem a hibát? Volt valakinek ilyen problémája?
Első futómű csapágyat cserélek, a tengelycsonkba visszapréselés előtt érdemes a csonkot felmelegíteni és a csapágyat mélyhűtőbe tenni? Megkönnyíti a bepréselést?
Puntonál dokumentált dolog, hogy nem megfelelő gyertya miatt halálba tud szivatni az ECU (10 perc után leállt és kész, hibakód nélkül) - és az a denso nem a gyári. Valamint gyújtókábelt nézném meg, mert az lehet csereérett.
(s.k. tapasztalat: égéskimaradást NAGYON nehezen írja be. Engem vagy 5 ezer km-en keresztül boldogított torpanásokkal/elgyengülésekkel mire MIL-t villantott végre.)
Küzdök egy fiat Linea 1.4 8V (350A1.000, 2010 évj.130ekm valós.) hibával.
Az tapasztalható, hogy autópályán haladásnál (120-as körüli tempóval) kb. 10 perc után bedobja a P0300 és párhuzamosan ezzel a P0302-es hibakódot. Közben azonnal vészüzembe teszi, a teljesítménye 90%-át elveszi, ami elég kellemetlen pályán.
Újraindítás után minden ok újabb 5-15 percig.
Ha sokáig nyekletem így, akkor még néha beírja a hármas henger égéskimaradást is, de ezt általában csak 2-3 vészüzemi galiba után.
Felfedeztem, hogy nem is inkább a terhelés, hanem ez a kritikus 3800-4000rpm, ami fontos, kettesben 60-al is bedobálja a hibát.
Ráadásul semmilyen rángatást, égéskimaradást nem érezni, hibátlanul megy, tökéletes alapjárat...stb.
A kellemetlenséget inkább az okozza, hogy egyből vészprogramba vágja, csak annyit érzek a hibából, egyebet nem.
Mindegy, hogy langyos, vagy tűzforró a motortér, nem függ össze.
Állítólag vezérlés csere után jelentkezett ez a hiba, előtte (10 évig) semmi baja nem volt. Visszavitte, de nem tudták megoldani.
Amit cseréltek:
Sortrafó (Marelli) új.
Gyertyák jók, újak, Denso.
Én ellenőriztem:
Gyertyák
Kábelek (újszerűek, 1kOhm ell., sérülés nem látható).
Vezérlés a helyén van, szándékosan arrébb raktam pár fokkal, azonnal bedobta a szinkronhibát.
Okoskeréknek nincs hangja, a vezérlőszelepét tisztítotttam, jól működik. (gondolom 4000 RPM körül válthat a vezérlés, ahol előjün a vészüzem.)
Végynyomás a 4-as hengerben 11Bar, a több 12Bar, szépen ki van égve, olajat nem eszi.
Üza. nyomás oké, stabil, csendes pumpa.
Bef. szelepek szállítása azonos (PWM-el teszteltem), porlasztási kép oké.
Falsot nem szív.
Fojtó tisztítva, csövek ellenőrizve. Elektromos csatlakozók ellenőrizve.
Benzin nemigen lehet az oka, a hiba több ezer km-el ezelőtt költözött bele.
Két dolog, ami még szóba jöhet. Nagyon kevés, nagyon tré, nagyon sűrűnek tűnő olaj van benne (megbízható saját szerelőről ennyit.) Ez okozhat anomáliákata hidróknál, vezetőknél, szelepzárásnál.
A másik, hogy nem működik a lambda kör. Összedugott szenzornál 0.9-1V között mozog élő adatban, bármi van.
Hibakód nincs erre. Lehúzva viszont azonnal bedobja a fűtés hibát, a jelfesz beáll stabil 1.000V-ra, vagy csak ennyit ír ki, mert gyanúsan stabil.
A szonda nem halott, kiszerelve, gázlámpával tesztelve változik a kimenő fesz 0.2-0.7 V között.
Felületesen volt időm csak kimérni (újrázás lesz), de a jelfesz bemegy az ECU-ba, úgy tűnik.
Ez nyilván okozhatja a P0302 (de miért mindig csak az a henger???), de akkor mi lehet ez?
Focus 1.8 TDdi, C9DC moci, 2003. Melegen. alapjáraton ki-ki hagyogat a motor, pici gáz, vagy klíma bekapcsolás és kisimul. Menet közben semmi gond, megy rendesen. Pöccre indul hidegen - melegen. Mi lehet a gond? EGR?
Most alaposabban is utánanéztem, és úgy tűnik az európai és az USA előírás különbözik. Náluk 100.000 mérföld vagy 10 év az SLLC-re. De 60000 km/3 évet sehol nem írnak. Az talán a sima LLC-re vonatkozhat. Mindegy, a kérdés már inkább az, hogy milyen mértékű korróziót okozhatott, ha 5 évvel később lesz cserélve. Rövid utakra használták (ami hátrány), de a futott km tényleg nagyon kevés.
A Toyota SLLC hűtőfolyadék elvileg 150.000 km után cserélendő, legalább is a gyár ezt írja elő, időt nem írj, hogy hány évente kell cserélni. Ennek ellenére mindenképp cserélni fogom a hűtőfolyadékot és a fékfolyadékot is, ha úgy döntök, hogy megveszem az autót. Utóbbit én mindig 2 évente cserélem.
Persze hogy tudja. A gyár az olyan jótékony, hogy mindent maxra tölt. Ha 2dl a különbség, akkor az 1millió autónál éppen 20m3 fagyállófolyadék. Miaz nekik. Elképesztő, hogy emberek képesek ilyen bárgyúságon töprengeni és még meg is kérdezik. ://
Mert:
Senki nem tudja meddig töltötték a gyárban.
Senki nem tudja a szint, ha csökkent is mikor csökkent. Folyamatosan? 10éve? 1éve? 2hete?
Nem szokták gyárilag maximumra tölteni, tehát valószínűleg semmi gond az autóval, de 5 év után függetlenül a megtett km-től a savasodás miatt (ami aztán megkezdhet pár fagyállóval érintkező dolgot) mindenképpen cserélném a fagyállót. Nem is költséges dologról van szó, minek rizikózni? Gondolom a fékolaj is 16 éves mert alig használták felkiáltással...2-max 4 évente illő azt is cserélni!!
Üdv Urak, csak mint érdekesség, valaki pályafutása során találkozott olyannal, hogy a KM számláló egyszer csak 15000km-re többet mutat? :) Renault az alany.. 257000-rel vettem 2 hónapja, most 273000 van benne. :) Azóta mentem vagy 2 ezer km-t.
Poén az, hogy jól számol ha figyelem, a napi számláló is, néha megnyomtam a nullázót a napi számlálót lenullázni.
Lehet, mire eladom, kb jövőre már 1millió lesz benne. :D
Tehát ha 2 hónap alatt beletesznek 150ezer kilométert akkor ki kell cserélni, de 20 év után sem, ha ezalatt csak 149 ezer kilométer futott? Egészen biztos vagy benne, hogy nem az van odaírva hogy 150 ezer km vagy X év?
Igen, 16 éves, de elvileg 150000 km-ig nem kell cserélni a gyárit. A futott km pedig nagyon kevés az autóban. A kérdés csak az, hogy ez lehet-e normális, hogy ennyi év alatt műszaki probléma nélkül, csökken egy kicsit a szintje.
Manapság más a kihívás, meg kell tudd mondani fotelből az egyébként "rendszeresen karbantartott autón" észrevehető tünetből a hibás alkatrészt meg az okozóját is, de meg is kell javítsd online ! ;)
Sajnos ezt nem tudom megmondani, a tulaj, aki vette már nem él... A logikus az lenne, hogy a max. jelzésig töltik a gyárban, nem? De a futott kilométer 98%-os valószínűséggel valós. Ennek ellenére persze lehet, hogy van valami műszkai problémája... Technikailag normális lehet, hogy csökkenjen a szintje 15 év alatt úgy, hogy nem ereszti a hűtőfolyadékot?
Üdvözlök mindenkit.Következő kérdèsem lenne. Holnap lenne egy 800 km es utam,12 éves Transporter t4 emmel.Ma kiderült,hogy meleg motornál a hűtöviz csepeg alul,ahol a vizcsö rámegy a motorblokk oldalára felcsavarozott müanyag csöcsre.A bilincs meghuzása nem hozott eredményt.Arra gondoltam,hogy ideiglenesen a kiegyenlitö tartály kupakjából kiveszem a nyomástartó tömitést és igy megyek vele.Ideiglenesen járható ez a megoldás??A megoldás a müanyag "csöcs" cseréje lesz,de holnap minden féleképp mennem kell!!!!
Toyota Corolla E12: a gyári hűtőfolyadék magától tud-e párologni a rendszerből? Tehát ha mondjuk 15 évig alig használnak egy autót (25 ezer km), és tegyük fel, hogy nem ereszti sehol, akkor is tud lejjebb menni a gyárban betöltött hűtőfolyadék szintje? Vagy mindenképp elfolyik valahol, ha kicsit lejjebb megy a szintje? Konkrétan félig van a min és a max jelölés között. Ez lehet normális jelenség?
Urak, az alábbi szerencsétlenkedés feloldásához kérném segítségeteket.
Volt egy első fűtűmű felújításom, amit követően elvittem a kocsit kormánymű beállításra.
Itt szembesültem azzal hogy:
- az egyik első fékcső szépen szivárog,
- a jobb axiál csukló meg van rohadva, nem beállítható...
Sajnos csak 1-2 hé múlva lesz kapacitás a jívítására, de nekem a hétvégén menni kéne 1500 km-t,. és szeretném megkímélni a fenn lévő újszerű abroncsokat.
Azt szeretném kérdezni hogy valakinek nincs kidobandó 17/7 colos felnire való két abroncsa ami kibírna 1500 km-t száraz úton (Bp környéke) ?
(205/50, 215/50, 225/45 --> azt hiszem ezek jöhetnek szóba)
ha haver ha nem ha a gépe/tudása szerszámozottsága nem megfelelő, nem marad más mint a megfelelő embert megtalálni.
Én eljutottam arra a szintre nem sértődők meg és nem trauma ha azt mondja a szerelő/bárki bocsi ehhez én már kevés vagyok nincs típus ismertem stb. megkíméljük mindenki idegeit idejét pénztárcáját,
Igen, ezt a szabályozószelepet is mondta a klímás ismerős, csak azért nem akartam eddig a kompresszorhoz hozzányúlni, mert nem akarom a gázt csak úgy kiengedni a levegőbe (meg úgyse tudnám újratölteni), csak majd ha megint megyünk arra. Meg a BSM modult mondta, mint hibalehetőség. Ezért gondoltam, hogy addig amit tudok a csövek bontása nélkül, azt megpróbálom cserélni, de most ez a ventilátor is itt kattog a fejemben :(
Szóval van egy kis csavar is a dologban: gondolom valamelyik előző tulajnak is akadhatott vele gondja, mert azt találtuk, hogy a klímakompresszor védelmében a vezetékébe beiktattak egy relét meg egy biztosítékot, csak a relé behúzótekercsét nem tudom mi működteti (sajnos nincs hozzá rajzunk). De ha a relét kiiktatjuk és a kapcsolt vezetéket összezárjuk, akkor a klímakompresszor kuplungja behúz... tehát nem csak úgy magától kapcsol be, de "rá tudom venni", hogy bekapcsoljon :) viszont nem hűt, és a venti se nem forog :(
"Mert ez nem hűt ha be van húzva a kuplungja akkor se."
A kuplungja mikor húz be? Magától behúzza az autó, és próbálkozik, csak nem jön a hideg?
Szabályzószelep lesz a ludas a fenekében.
Azt nem tudod a helyén cserélni, mert elmegy a gáz, de eleve úgy saccolom, a lehetetlennel határos szinte bármely motoron a helyén kivenni, gázt lefejt, kompit kiszerel.
Sok nagy arcú "klímás" (töltőgépen gombot nyomkodó idomított életforma) sem ismeri ezt a rendszert, amikor látja forog a kompresszor, mégsem hűt, elkezdenek olyan hülyeséget beszélni, a kutya bevenné, felfordulna tőle.
mert aki nézte az nem talált semmit az emisszión kívül (azon meg nem csodálkozom, mert eszi az olajat), de azt vettem észre, hogy "francia fóbiája" van.
Hát most már csak ez maradt. Tegnap épp nézegettem, hogy mit látok belőle, de az alatta lévő burkolattól semmit nem láttam, ahhoz meg nem kezdtem hozzá, mert már esteledett, úgyhogy azt se tudom Denso, vagy Valeo, vagy miféle...
A ventilátor azért nem hagy nyugodni, mert tavaly ilyen melegben ha leállítottuk a motort, egy darabig még ment a venti, most meg még soha nem tudtam elérni, hogy bekapcsoljon a hűtővízre :(
Ha be tudom kapcsolni a klímakompresszort, annak azért hűteni kellene, vagy nem? Mert ez nem hűt ha be van húzva a kuplungja akkor se.