Gondolkodtam a párna cserén is, de anyagilag már nem éri meg. Gyertya + párna szállítással együtt 130€. Komplett égőtér tömítésekkel, csavarokkal szállítással 160€.
Én is ki tudom cserélni, csak eddig az volt a gond hogy mit. Az állófűtés topicban az a választ kaptam hogy elvileg ki lehet cserélni a gyertyát, de javarészt a párologtató párna hibájàból megy tönkre. Tehát komplett égőteret érdemes cserélni.
Az más, nálatok ehhez megvan az infrastruktúra. Magyarországon meg Ausztriában nincs. A téli-nyári-négyévszakos gumi meg nagyrészt anyagi okokból kérdés. Én az A2-t csakis munkábajárásra használom, (2x12km) eszem ágában nincs évente kétszer cserélgetni a kerekeket. Semmi hátrányát nem látom. A hosszútávos autón van téli télen, de azzam minimum 500-1500km egy átlag út.
Ha minden igaz akkor a 2004 előtt gyártott Termo Top Z/C/D-ben nem lehet csak gyertyát cserélni , hanem komplett égésteret. Ennek még utána járok, bár egy állófűtés alkatrészeket forgalmazó oldalán olvastam.
Errefelé megvan rá az infrastruktúra, mindenhol vannak konnektorok. Amíg a külvárosban volt a munkahelyem, ott minden parkolóhelyhez tartozott egy. A házak, sorházak beállóihoz alap, de még a 10-emeletes panelházak parkolójában is ott vannak ezek a fejek. Majdnem minden autóban Defa van, a kályha viszonylag ritka. Még Helsinkiben is használják, ahol mostanában olyan operett-telek vannak, hogy az autósok kezdenek leszokni a szöges gumi használatáról (érdekes olvasni, hogy míg Magyarországon arról szól a vita, hogy négyévszakos vs téli-nyári, itt a szöges vs. nem szöges megy). Itt északon viszont elengedhetetlen.
Nekem olyan fura dolognak tünik ez a hálozati áramról müködö fütés. Volt egy autóm amibe szereltettem utólag állófütést, akkor iben találkoztam ezzel a megoldással. Otthon még esetleg meg tudod oldani hogy a 220-ra csatlakozz (én otthon sem), de mit csinálsz máshol? Egyébként az elekromos fütések nem olyan drágák, csak ugye a használhatósága erösen korlátozott.
A Duett-nél szereltettem egy alap Defa motormelegítőt 2014 januárjában, ez akkor 69.750 Ft-ba került. Konnektorba kell dugni, és a motorblokkot melegíti fel kb 30 fokra. Az autó 2003-as évjáratú (2002 novemberi) 1.4 benzines. Így indul hidegen:
A feleségem 2.0 dízel Seatjában is van, abban van utastér-melegítés (csak hajszárítónak hívom a belső egységet), és az aksit is tölti közben. Az, szintén a Duett-nél 189.750 Ft-ba került ugyanakkor. Karbantartani nem kellett, állítólag 8-10 év után érdemes a fűtőelemet kicserélni, mert veszít a hatékonyságából.
Ezzel teljesen egyetérttek. Akinek szüksége van az átalakítható állófűtésre, illetve vállalja a rendszer karbantartását annak a 2003 elötti autót kell választania. Habár ezen a fórumon van olyan felhasználó aki kifejezetten hideg éghajlati körülmények között használja a 2003 utáni autóját és utólagosan beszerelt állófűtést használ ami elektromos. Jó lenne tudni, hogy milyen költséggel járt ennek a beszerelése és milyen karbantartást igényelt az elmúlt években. Igaz, ez elektromos árammal működik, tehát ha fűteni kell akkor csatlakoztatni kell..
Ez jó is, meg nem is... Jó, mert ha elromlik olcsón javítható. De ezzel az elönyei ki is merültek.
Én pl nem cserélném el egy müködö kályhára. A kályhás megoldást át lehet alakítani állófütésre is, nekem is így van. Jó volt hogy a hideg reggeleken nem jégkaparással kellett kezdeni, csak beülni a kellemes meleg autóba. (Nyáron meg jól jön a szellöztetö funkciója) A kályhas megoldással ki lehet iktatni a motor számára káros hidegindítást, az elektomos fütéssel nem. Nekem nincs kétségem benne hogy a költséghatékonyság jegyében lett kályha helyett elektromos fütés. Szóval ezen az alapon nekem nem kellene 2003 utáni autó.
Olcsóbban nem nagyon van. Az a helyzet hogy az utángyártott (pl ukrán) izzítógyertya meg semmit sem ér... Gondolkodom rajta hogy veszek egy használt, de müködö kályat 80-100€-ért, de az is lutri.
Nem biztos hogy az Audi-nál tudsz csak gyertyát rendelni, lehet hogy csak egész kályhát. A Webasto-nal biztos hogy be lehet szerezni. Ha szétszedem akkor viszont már komplett égésteret cserélek, kb 50000Ft. Ebben benne vagy a gyertya is meg a tömítéskészlet is, meg a fémszövet is.
Az is lehet hogy így hagyom, már semmi kedvem erre az öreg járgányra költeni, meg egy csomó idöt elcseszni a szerelgetéssel. Majd alszom még rá néhányat.
Itt van csak a gyertya, az is kb 30000Ft szállítással.