ja pont 7végén volt 5th gear abban teszteltek vmi kis japot és az jött ki városban a diesel uanabban a kocsiban többet evett mint a kis ccm benzines (6,1 és 6,8 volt az érték) tehát akkor jó csak a diesel ha végig egy gázon lenyomod a bamakot ohne tötymörgés ;o))
Ha a tádéknak a KTM-hez hasonlóan ótvar kis szűk nyomatéktartományuk lenne (ami esetünkben kb. a tartomány 1/3-a), akkor egy szavam sem lenne, de ezt inkább 1/6-od környékére saccolnám a dízeleknél. Turbó alatt nincs semmi, hátbarúgás, aztán 1 másodperc múlva megint semmi. Ehhez képest a KTM böszme széles használható tartománya egy álom. :)
Itt az ideje, hogy a kényelmes benzinesedből kicsit kiszállj, megtapasztald mi a "való világ" a dízelek környékén. :)
Ja, a 3l-es TD-nál, másfél tonna feletti saját tömegnél ezt nem érezni? Ott van köbcenti és tömeg a kikompenzálására. Ez az ami motoron nincs.
Szóval jó az a dízel, de ugyanabban a lóerőben, mint a V2 benzines jelenleg motorba dízelt rakni szerintem nem reális. Használhatatlan lenne.
De az tákolmány, az nem az igazi. Az soha sem lesz olyan, mintha a Béjemvé vagy KTM mérnökei pont oda terveznek egy blokkot. Persze a nagy teljesítményű diesel blokkok meg már nem olyan megbízhatók mint a régieg, érzékenyek mindenre, meg olyan kevéssel sem érik be. Az végkép behalna az üzemahyagtól valahol a világ végén. (vagy 5 percenként kellene szűrőt cserélni, tisztítani)
na ugye csináltak mocit belerakva a smart vagy melyik fos diesel kertyegőjét, ennek elolvasnám egy hosszabb tesztjét azért, mondjuk az más kérdés ezt mo-n lepapírozni...
Nem azt mondtam, hogy beszerelik fűbe fába, csak hogy kb. ott tart a technológia. (de ugye egy motnak nem kell 200 ezret elmennie, kicsit mások a követelmények. Utcára 180-200LE/liter teljesítményű benyásakat sem raknak autókba, azt a motorkerékpárokban teljesen jól üzemelnek. (kivéve a kawa, de azt elbaszták)
Miért? Az LC8 pont nem megy 3000 alatt, ha oda leengeded vége van. Felül sem megy ugye. Mintha dízel lenne, ezért is utálom a V2-őt, mert mindig egy dízelre emlékeztet.:)))
Azért a diesel technika LE-ben már az LC8 szánalmas Le/liter teljesítményénél tart. Az meg valóban gond lenne, hogy nehéz. De hátha fejlesztenek a fijjuk egy kicsit.
Egy kis diesel blokk milyn lenne? Tudom szentségtörés, de benzin sincs mindig mindenhol. Gázolaj viszont kapható. És olyan szép fekete füstje lenne.:)))
2011 május 28. – 29.-én egy „nagyendurós” találkozót szervezünk DINO RALLY néven a nagycenki off-road pályán. (GPS: 47.567434, 16.728487)
Erre a találkozóra sok szeretettel várjuk azokat, akik nagy, nehéz, gyenge, lassú – azaz a mai kor igényeinek megfelelő kifejezéssel élve: „semmire se való” motorokkal terepeznek, tesznek meg hosszabb vagy rövidebb túrákat, napi ingázásra használják, stb. Jellemzően 600ccm lökettérfogatnál nagyobb és 160kg-nál nehezebb motorok tartoznak ide. Ahogy a találkozónk neve is mutatja, motorjaink olyanok, mint a dinoszauruszok: lassan kihalnak, mert nem alkalmazkodnak a körülményekhez. (Értem ez alatt a piaci elvárásokat!) Csakúgy, mint az élővilágban, a motorok világában is vannak dínó leszármazottak, de egyre kisebb számban. Mi, ezen típusok kedvelői tartjuk még „életben” őket. Ezért gondoltam, hogy egy márkafüggetlen találkozó keretében járassuk meg a nagyvasakat.
Helyszín a nagycenki off-road pálya, ahol valószínűleg mindenki megtalálhatja a neki tetsző szakaszt. A pályadíj HUF1.000,-/nap/motor és ez tartalmazza a sátorozási lehetőséget is. A bütykösebb gumi ajánlott a pályára. (Itt egy megjegyzést tennék: az örök dilemma a gumi. Ajánlatos utánaszámolni, hogy a messzebbről érkezőknek nem éri-e meg egy furgont bérelni, amibe befér vagy három motor. Így az üzemanyagon is lehet spórolni, az aszfalton sem kell koptatni a bütyköket és a sátor alternatívájaként a furgont szállásként is lehet használni.) Étkezést is meg tudjuk közösen oldani, miután a várható létszámmal kapcsolatban már valami kialakul fogok tudni gondolkodni ezen.
Jó lenne, ha minél több motortípus képviseltetné magát. Egy hétvégére összehozzuk az Endurassic Parkot. ;-)
Kérlek jelezzétek a drbig-club@freemail.hu e-mail címre, ha jönnétek (pár adat kíséretében, pl. név, motortípus, stb.), hogy körülbelül tudjuk a létszámot.
A BMW pontos adatait nem ismerem (már azon kívül természetesen, hogy a propelleres jel termeli a benzint, akkor is ha biciklire rakják :) ), de én egy bamakói terepen kb. 6l-es átlagot elfogadhatónak éreznék a mi tempónkban. Azzal egy 25-30l-es tank (2v 4 felé bontva jól el lehet osztani) elég lenne, tartalékokkal együtt.
Az LC4 mennyit evett ott?
Persze optimális lenne a 0 fogyasztás és a gondolattal vezérelt gázreakció, de ugye vannak realitások, annyira meg nem vagyok gépészmérnök, elméletben sem, hogy megsaccoljam, hogy a BMW +1l-es fogyasztással mennyivel venné jobban a tüzet. :)
Én nem, 1 liter még elmegy a gázreakció javítása miatt, de több nem. 500km-nél a 2 liter 10 liter üzemagyag. Az sehol sem fér el pluszban, mert azzal meg ugye nehezebb, és főleg magasan nehezebb.
Simán elviselek 2l-rel nagyobb fogyasztást a GS-hez képest, ha ezért cserében "KTM"-es (nem 2006-os injektoros 990-es! :) ) a gázreakciója. Cserében viszont legyen min. 26-27l-es tankja, vagy úgy mondom, hogy aszfalton minimum 500km, terepen min. 400km hatótávolsága.