Meg tudná valaki mondani, hogy ez az izé honnan esett ki? Valahol a hengerfej környékéről, de nem láttam, amikor kipottyant. Mire való, és hogy kell visszarakni?
Zt-35 új típusú.
Ha mát itt tartunk, valaki egyszer itt azt mondta nem ördögtől való szétszedni és összerakni, két kérdés azért felmerült bennem.
A blokk tömítések alá kell valami paszta, vagy simán letisztítom és mehet rá az új?
A másik, ha ez a kis izé visszakerül a helyére, a vezérmű beállításról szívesen olvasnék, de az sem bánnám ha képpel illusztrálva lenne.
Tudom egyszerűbb lenne a szerviz, de ha már végigszenvedtem ezt a gépet minden nyűgjével, legalább hagy tanuljam meg.
sziasztok! a bartamotor facebook oldalán egy hozzászólásnál olvastam hogy minden járműre kell jogsit idéntől csak a sima bicajra nem? Ez igaz? Itt a hozzászólás:
Ilyet ne vegyél. Ha visszaolvasol ezen az oldalon akkor rajta van az én gépem hosax néven én ezt ajánlanám de a régi papírokkal. Én robbanómotoros kerékpárként vettem 2015-ben Kiskunhalasról én mentem érte. A mai napig használom igaz most pihin van de tavasszal menet. Igaz nekem van jogsim kis, nagy motorról kocsiról is de ehhez a papírjai szerint ez nem kell. Én nagyon kímélem kicsi bajai voltak lánc csere erősebbre hátsótengely az index kábel elszakadt a toldásnál illetve olajcsere.Én a telekre járok vele oda vissza 14 km eddig még nem hagyott cserben.Írtam,hogy kímélem talán kétszer mentem vele amikor az óra 55 mutatott de még ment volna gyorsabban ezt kb. 1 km keresztül próbáltam. Ez a gép nem híres arról,hogy lehet vele ugratni, valóban kerékpárként viselkedik főleg induláskor viszont a haladással semmi gond.Én azért is vettem mert csak akkora tárolóm van ahová egy kerékpár befér ez oda pont elfér. Ha kell még infó írj. Hali.
A rendőrségtől kapott tájékoztató szerint azok az elektromos kerékpárok, amelyek önállóan is képesek a haladásra (nincs szükség a pedálozásra), vagy 300 watt teljesítménynél többre képesek, segédmotoros kerékpárnak minősülnek, és kizárólag vezetői engedély birtokában használhatók. Az utóbbi időben egyre több a baleset és a balesetveszélyes helyzet amiatt, hogy a közlekedési szabályokat nem ismerő, a kerékpározásban is bizonytalan túl fiatal vagy túl idős emberek 25-30 kilométeres sebességgel száguldoznak a gyakran a sebesség szabályozására is alkalmatlan eszközeiken. Íme a tájékoztató:
Lakossági tájékoztató az „elektromos kerékpárok” műszaki kategóriába sorolásának tárgyában
Tisztelt Lakosság!
Tájékoztatjuk Önöket, a kerékpárok, elektromos kerékpárok és a segédmotoros kerékpárok műszaki kategóriába sorolásáról, a vonatkozó szabályokról.
Ennek értelmében:
Kerékpár:
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet 1. számú függelék II. A Közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:
r/1.) pont Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.
A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV.12.) KÖHÉM rendelet B. függelék 1. rész, 1. cikk (1) bekezdés h) pontja alapján pedálos rásegítéssel rendelkező kerékpár az, amely külső, folyamatos 0,25 kW névleges teljesítményű elektromos motorral rendelkezik, amelynek teljesítmény-leadása fokozatosan csökken és megszűnik, amint a jármű eléri a 25 km/h sebességet, vagy előbb, ha a kerékpáros abbahagyja a pedál hajtását.
Segédmotoros kerékpár:
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet 1. számú függelék II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:
r) pont: Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.
A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV.12.) KÖHÉM rendelet B. függelék 1. rész, 1. cikk (2) bekezdés 2a) pont alapján: segédmotoros kerékpárok legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességű, a belső égésű motor esetében a motor hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, vagy elektromos motor esetében a legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW.
A fentieket összefoglalva a szakhatóság állásfoglalása alapján amennyiben a legfeljebb 300 W teljesítményű, beépített motor a jármű önálló hajtására nem alkalmas (a pedálok folyamatos működtetése szükséges a haladáshoz), úgy a jármű kerékpár kategóriába sorolandó, azonban ha a beépített motor a pedálhajtás működtetése nélkül is képes a járművet hajtani, vagy a 300 W teljesítményt meghaladja úgy kategóriája segédmotoros kerékpár.
Ha a jármű motorja nem csak rásegítésként működik, hanem önállóan működteti azt, akkor a közúti közlekedési szabályok tekintetében segédmotoros kerékpárnak minősül, és a közlekedés során az arra érvényes szabályokat minden körülmények között be kell tartani. Ennek megfelelően a vezetőjének legalább M nemzeti kategóriára érvényes vezetői engedéllyel és a járműre érvényes kötelező felelősségbiztosítással kell rendelkeznie, továbbá a közlekedés során kötelező a bukósisak viselése.
Hát, ahhoz képest hogy nincs igazoltatás - engem a jármű megvásárlása után 4 órával lekapcsoltak, és bajba kerültem... Szal érted. Nem hiába feküdtem így rá a témára.
Sziasztok van egy zt-35 és ojan problémám van gyújtás alapot cseréltem és még nincs szikrám esetleg nem tudnátok segíteni valami ötlet vagy valami kézzel fogható tanácsot szeretnék kérni előre is köszönöm
nyilván egy ennyire feltekert dongó motor azért valószinüleg kicsit feltünő lenne már magyarországon is .Egyéb ként én még nem láttam motoros igazoltatást. Most komolyan miért pont őket kéne vegzálni? A 2.4es ültetett lesötétitett kettes tuning dízelgolf ami a rendőrők orra előtt rohangál egész nap fel/alá miközben úgy füstül mint a gyárkémény,vagy a rendszám nélkül szaladgáló tuning autók ,meg a kedvenceim az éjszaka teljes világítás nélkül rohangáló tuning "fantom" autók,hogy tovább ne is soroljam . Őszintén az ilyesmi senkit se zavar?
Na egy kicsit fordítsuk komolyra a szót srácok, ki mit tud erről a dologról, mennyiben teszi ez az extra mondat végre "normálisan" legálissá az egészet?
Mert már én érzem magam hülyén, hogy egyik pillanatban árulnom kell a dögöt, utána megint járhatok vele, aztán megint árulom...
most meg emiatt úgy tűnik, megintcsak legál a dolog. Aki nem ismeri a történetemet és hogy milyen hatóságokat, szervezeteket jártam végig, az kérem ne válaszoljon!
Minden extra infónak örülök! Minden jót addig is, sziasztok! : )
Ebben a pdf-ben: letöltés a pirossal aláhúzott rész már benne van 2. mellékletben, pedig ez már 2016. jan. 1-el hatályos volt, tehát szerintem nem most került bele. Mondjuk nem vagyok jogász, tehát az én szavam kb semmit sem ér.
Én is olvastam régen, de akkor még nem szerepelt benne a 25 km/h-ás kivétel, márpedig ez kulcsfontosságú. Ha jól érzékelem, akkor végre tiszta víz került a pohárba?
Ismét a Youtubeos Polymobilos srác jelentkezik - Új kormányrendelet!
"Segédmotoros kerékpárnak nevezzük a 45 km/h-nál nem nagyobb tervezési sebességű járműveket, KIVÉVE azokat, melyeknek a tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb, vagy azzal megegyező"
2019. Január 1-től érvényes!
Hoppácska, mintha bekerült volna a Polymobil és a Ztech a képbe végre? Nekem ebből a mondatból az jön le, hogy akkor a Polyt és a Ztechet (persze ha gyárilag folytott)
akkor azokat NEM segédmotoros kerékpárnak nevezzük. Bár nem tér rá ki hogy akkor minek nevezzük, de hogy nem segédmotornak, az biztos. Gondolom akkor kerékpárnak, ahogy eddig is volt a webáruházak szerint. Vélemény?