A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
Szia! Passat B8, 2016.12 hó Discover pro. Hol van a letöltési választási lehetőség? Én ahol találtam, ott csak az Európa tömörített volt és az jóval nagyobb, mint 16GB. :(
Milyen fejegységed van, milyen autó, mikori gyárátás? Nekem Discover Media-m van szintén 16GB-s kértyával már töbször frissítettem, a letöltésnnél 12-14GB-s zip-ek vannak fent hozzá (több féle verzót tudsz leszedni, külön Európa, stb...pont a kártya mérletkorlát miatt).
Üdv! Én pont ezt próbáltam a mai nap. Nagyon nem akar összejönni:
kártyát kivettem, tartalmát lementettem
Discover care programot letöltöttem, telepítettem
program indít, kiírja, hogy először az alkalmazást frissítsem, majd rávisz a térképfrissítés letötöltő oldalra, ahonnan le is töltöm a térképcsomagot
a program minden indításnál az előbb leírtakat ismétli, így ezt elengedtem
a letöltött csomag 32GB-os kártyát igényel, de természetesen az eredeti 16GB-os :(
Kigyomláltam a nem kellő országok adatait, ahogy anno Igo-nál
feltöltöttem TC-vel
kártya berak, nem ismeri fel az autó, kiírja, hogy rakjak be olyat amin van megfelelő tartalom
Itt tartok. a discover care programra látok leírásokat, hogy elvileg létezik 1.0.4 verzió, de eddig városi legenda szinten van, mert sehol nem találok letölthető verziót.
Én a helyedben egy márkaszervizben keresném a megoldást. Szintén 2018-as Passat és szintén Discover Media, de nem tudom, hogy eredetileg magyar volt-e. Én nem használom a navigációs közleményeket, elég csak a térkép, de aktuálisan valóban nem elérhető a magyar nyelvű navigációs közlemény. Szerintem egy márkaszervizben, vagy ezen az oldalon kaphatsz segítséget: https://www.porschehungaria.hu/kapcsolat
2018 Passatban Discover Media navigációs egység van. Navigáció gyárilag Magyarul beszélt, de a térkép frissítés óta Angolul beszél. Tudna valaki segíteni, hogyan lehetne Magyar hangot újra elővarázsolni a Navigációból?
A teljes menű az maradt Magyar, csak a Navi hang lett Angol.
Adott egy passat b8 2015-ös. Vw oldaláról le töltöttem a hozzá tartozó navi térképet. Az útmutató annyit ír, hogy tömörítsem ki 7 zip-pel írjam rá kártyára, tegyem egy sd foglalatba, és kövessem az instrukciókat a kijelzőn. Na ez ennyire egyszerű lenne? Kártyát utánna bent kell hagyni? A régebbi, gyári navi kártyát ki kell venni? Vagy azért ez nem ennyi? :)
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"A Skoda Octavia 2.0 TDI chiptuning gyakori feladat nálunk a nagyon régi 1.9 TDI adagolós, majd 1.9 – 2.0 PD TDI, és napjainkban ezzel a 2.0 CR TDI 140LE 103kW -os motorral is. Sok Skodás szereti kicsit felextrázni az autóját, átülni egy erősebb, rugalmasabb gépbe. Mint bármely márka chiptuningjánál itt is fontos, hogy jó szakember, jó eszközökkel nyúljon az autóhoz, és az autó állapotát, a tulaj kérését figyelembe véve készítse az egyedi motoroptimalizálást.
Sokat kibír ez a gyárilag szoftveresen fojtott 2.0 CR TDI motor, de avatatlan kézben gyorsan időzített bombává válik, jelentős szervizköltségeket okozva. – a cikk végén elmondom miért
Ez a sárga Skoda taxi 580 ezer kilométert futott,– igaz átesett pár javításon, alkatrészcserén a motor – de érkezőteljesítménymérésnélláttuk, hogy még így is túlteljesíti ... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon acikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Ha már ilyenben gondolkozol, akkor nézz utána az RCD330-nak és RCD360 Pro-nak, abból sem mindegy melyiket, több verzió van belőle aszerint, hogy Carplay vagy Android, stb...
Van már elvileg olyan wireless emulátor is, amellyel nem kell hogy kábelen lógjon.
De én erősen szkeptikus vagyok ezekkel kapcsolatosan, többen jelezték, hogy hát azért nem gyári hangminőség (még ez az egyébként jó minőségű cucc), de engem az is zavar, hogy onnantól a mikrofon is a fejegységben van és nem a gyárit fogod tudni használni. A kábeltől meg hülyét kapok.
Mivel nekem van Dynaudiom is, így tök mindegy, marad a gyári, mert azt hiszem azt le sem kezeli...
A fenti fejegységek olyan 100-100 plusz körül, az a a wireless emulátor ALI-ról meg asszem olyan 20-30e körül van.
Ez alati minőséggel nem foglalkoznék.
Ha jobban érdekel, akkor keress rá a face-en: "VW RCD330 Hungarian Group"
Nagyon agyalok még mindig ezen a Carplay dolgon (2015 os Passat Discover pro rendszerrel).
Felmerült, hogy esetleg a gyári cuccot ki kellene cserélni egy Androidos rendszerre, ami elvben tudja a Carplay-t, tud rajta a gyerek mesét nézni, ha már nagyon unatkozik stb.
Van ezekkel kapcsolatban valakinek tapasztalata? Van valami fontos dolog amire figyelni kell? A hangminősége milyen? Hogy bírja a meleget?
Van egy Golf MK7-esünk amiből vásárlás előtt kivették a Navi SD kártyát. Honnan érdemes beszerezni egyet ? Europa V4 volt benne (A dobozt bennehagyták) Mit jelentenek ezek a V1 V2 V3 stb nevek ? Nem találtam semerre választ. Neten árulnak mindenfélét V1-V13-ig.
Ez valami fapad verzió, nincs benne multikormány. Az MFD kijelzőn semmi más nem jelenik meg csak, hogy nincs érvényes navigáció sd kártya. Hogy lehet idevarázsolni az átlagfogyasztást, sebességet, stb ? ( Az autó beállításoknál be van kapcsolva minden, hogy mutassa. Deiscover Media MIB2 van benne.)
köszi az infót - elméletileg ezt mind megtették múltkor, 3 napot volt szervízben az autó :-(, ebből egyet onlány gyári segítséggel. De ha PÜ-ben küldesz elérhetőséget azt megköszönöm, összehoznám a két szakit...
Nálam olyan 1 - 1,5 év után jelentkezett a hiba, de miután látszólag "csak" az állapotjelentésekre nem jött válasz, nem igazán erőltettem a kérdést. A hibát nem a 2 éves felülvizsgálattal sikerült megoldani, mert a szervizesek csak a kifogásokat keresték. Az egyik kereskedőnek panaszkodtam a hibára, és Ő segített. Azt hiszem a PoHutól kapott "telefonos" segítséget. Egy cetlire volt leírva, hogy miként kell a menüben az újraindítást (reset?) kezdeményezni, majd kiszállni az autóból és bezárni!!!, 5 percet várakozni ( Mekka irányába fordulva imádkozni ;-) végül a kulccsal manuálisan nyitni az ajtót. És láss csodát, másnap reggelre érkezett új állapotjelentés. A telefonon cseréje erre az időszakra esett, ezért gondoltam, hogy az okozta a hibát. Esetleg szükség esetén megadom az elérhetőség.
köszi mindkettőtöknek a választ! Sajna nem csak onlány nem működik, hanem USB-ről sem, gyanítom, hogy ugyanaz a kommunikációs probléma nem engedi a jogosultságeellenőrzést mint ami az online frissítést. Szóval se té, se tova... :-(
A szerviz SEM tudta rátolni a frissítést, USB-ről sem!
@Zsebvilag: anno voltam a Kodiaq-kal ZEG-en is, akkor nem tudtak segíteni :-(
Nem cseréltem telefont, csak az autó frissítette online a saját Firmware-jét. Neked mennyi idő után kezdett vacakolni?
Nekem a Golf VII 2017 hasonló problémát okozott, a zalaegerszegi szervizben sikerült orvosolni, a megoldás a MIB újraindítása volt. Sajnos az újraindítást is a központból instruálták. Nálam a mobilom cseréje után jelentkezett a hiba. Odáig jutottam, hogy a 3 éves kezdeti lejárt CarPlay előfizetésről használható szolgáltatás hiányában lemondtam.
Én a kezdetekben próbáltam online aktualizálni egy 2018 B8 passat discover media-t, de egyszer sem sikerült. A radio logokat egyszer leszedtem, majd SD kártyáról frissítettem. A térkép nekem SD kártyán van, azt is offline csináltam a már említett sosem talált online frissítés miatt, na meg egyszerűbb volt leszedni NAS-ra a 12-14GB-ot. Nekem az online rész a legalapabb, le lehet kérni a kocsi állapotát kb és ennyiben ki is merül (időjárás, rss persze lenne, de nem használom). Viszont tavaly óta hiába kérek állapotot a kocsiról (emailben el kellene küldeniük, előtte kaptam is) a még hátralévő lekérdezések száma csökken email nincs. A múltkor beléptem a weben és ott volt az állapot lap. Én itt elengedtem ezt a témát, ha mondjuk a full-os verzióm lenne, ahol lehet nyitni zárni stb. is a kocsit biztosan verném az asztal a VW-nél, hogy fizettem egy szlogáltatásért amit nem teljesítenek. A tiédhez szerintem USB-n keresztül lehet frissíteni a térképeket, egyszerűbb, évente kb. 2 frissíté van, de azok sem tükrözik a valóságot. Pl. ahol lakom egy utca már 2 éve egyirányú, a tavalyi térképen még mindig nem frissült. Jobban jársz ha Magadnak frissíted USB-ről, letöltöd a MAP-update-ről s megspórolsz egy csomó idegeskedést a szervízzel, de Te tudod.
nincs más sorstársam esetleg akivel tudnék eszmét cserélni a WiFi-ne nem működő frissítésekről? Nincs más olyan aki a garázsban állva a ház Wifijét vagy útközben a telefon/SIM-modul wifijét használja erre?
Ami érdekelne, az elsőre az, hogy működik-e a térképfrissítés mint funkció ill. mennyi ideje? (1-2-3 év...?) Ha nem, akkor mennyi idő után nem?
Be kell valamennyire igen. Itt azért azt kell tudni, hogy a fejegység a kesztyűtartóban van (gondolom a Passatnál is), és a kijelző mögött nincs semmi, az csak egy kijelző. A lényeg, hogy plug&play-ként össze kell dugdosni és valahova el kell tenni. A Golfnál ez azt jelentette, hogy a kesztyűtartós részt kellett kicsit lebontani.