Itt vagyok! A "ska" végződés (és azon belül is a Juliska) hallomás útján megismert dolog, hogy mi biztos belőle, meg mi nem, azt már nem tudom. Apukám dolgozott az EUrama-n, ő mondta. Majd megkérdem, hogy van-e valami konkrét amivel ez alá lehetne támasztani. Szívesen csinálnék képeket az EUrama-ról, de sajnos a közeljövőben nem tudok lemenni oda (szeptember előtt...). Így marad a webcím, bár tudom ez nagyon nem sok: http://www.eurama.hu/index.php?module=staticpage&id=93&lang=1
Idén 50 éves a Tápé 100-as hajótípus. Ez alkalomból kérlek küldjetek fotókat nyilvános mélemre, vagy ide, a Regiszter hasznosítására is. Szívesen fogadnék linkeket is ahol ilyenek találhatóak.
Emlékeztetőül, a BKV hét törpe, plusz Jancsi és Juliska ez a típus. Nem összetévesztendő a BKV 100 típussal!
Helló! Kösz! Már otthonról!
Gratulálok megfigyelő képességedhez! Pár saját fotóval kiegészítve végig néztem a R-ben megjelent fotókat, és teljes mértékben igazad van. Én balga módon elfogadtam, amit a R írt. A négy nevet váltó hajóból csak a Szende-Noémi lehet valóság. A többi az bibis. Ha gondolod, derítsük ki a valóságot. Ha van fotód, küld el nyilvános mélemre, én is küldök neked, és lehet kezdeni a sakkozást.
Egyébként én dolgoztam ezekkel a hajókkal 70-83-ig. A R-ben levő Szendét a Palánál én vezettem a kéménygallért is én festettem. Az első négyet 73-ban vittük Füredre (Hapci, Szende, Vidor, Juliska), érdekes, hogy nem lettek egyformák, ennek a miértje is megérne egy misét. Akkoriban még nem igazán érdekelt a dolog, akkor még csak egyszerű munkaeszköz volt számomra. Viszont az idén már 50 éves hajótestek!
Az említett topikot mostanában a Balatoniak uralják, de nagyon jó! ITT található, de ezzel a témával maradjunk ezen a topikon, hátha felélled.
Üdv.
Mopet46! Jobbulást! Természetesen nem a 82-es évjáratú törpékről beszélek. A Tápé-100-asok a 73-as átépítés után (az előző hozzászólásomban leírt ismérvek alapján) 3 félék lettek. Eltérőek a kormányállások arányai is. Plusz még érdekes megnézni a süllyesztett fellépők elrendezését. Ezek alapján az Eurama a Kuka és a Juliska egyike, Morgó kizárva. Ha csak nem építette át valaki a Morgót pont olyanra, mint a Juliska, de annak semmi értelme nem lett volna. Ehhez jön még L45H észrevétele a SKA végződésről. Nekem is a szívem csücskei, 79-80-ban (14 évesen) sok feljegyzést csináltam róluk. Melyik a másik topik?
A Tápé 100-as típusok (a hét törpe meg a Jancsi és Juliska) '73-76 között lettek átépítve, ez a regiszterben is látható egyik másik hajónál. Nézz utánna!
Nem tévesztendő össze a '82 után épült ugyanolyan névvel épült új hajókkal.
Ha kikerülök a kórházból többet is beszélhetünk róla, mert nekem szívem csücskei ezek a hajók. De, ha visszaolvasol, főleg a másik hajóstopikban többet megtudhatsz róluk.
Most találtam rá erre a topikra, meg a hajóregiszterre is. Szerintem az Eurama nem lehet a Morgó. Tök mások az arányai. A Morgó, a Jancsi és a Vidor volt ilyen, Ezek valamelyikéből lett a Déri. Az Eurama sztem a Szende, Kuka, Juliska valamelyike. A Hapciról nincsenek feljegyzéseim.
Jellegzetességek: -oldalsó kerek ablakok száma, -Szélvédő függőleges, vagy előre dől, -első oldalablak eleje hárta dől (Szende, Kuka, Juliska), előre dől (Tudor, Szundi), vagy függőleges (Jancsi, Morgó, Vidor)
A Morgónál a hátsó, háromszögletű oldalablak sarka egész az ajtó fölött van, pont mint a Dérinél, az Euramanál viszont jóval előrébb.
Köszi az infót, de ezen deck-hand 14 hsz-val már túl vagyunk. Érdekes kérdés, hogy milyen -ska végződést említessz, mert a Tápé 100-as típusok közül többekközt a Juliska is azok közt van aminek sorsa ismeretlen.
A Tápé 100 típusnév származása: ezek a hajók (a hét törpe + Jancsi és Juliska) '58-'59-ben Tápén készültek és 100 személyesek voltak. Nem összetévesztendő a '82után épült, BKV 100-as típussal, ami ugyan sejtetö a hajónevek azonossága miatt is, de új, nagyobb testek. Ma már ugyan egy sem fut születési nevén, de attól még a hajó történetének része marad.
EUrama tulajdona, Petőfi térről (8-as ponton) megy egy órás sétára menetrend szerint! Ez az egyetlen hajójuk. Jelenleg Rába motorja van, kevés üzemórával (számot ne is kérdezz, nem tudom :D). A vezetőállás meg annyit is ér, kagylós az ablak, meg van, ahol plexi :-/. A neve is EUrama, és Tihany II. volt korábban, azelőtt meg Juliska volt (a ska végződésben vagyok biztos csak :D) A típus neve miért Tápé 100?
ÉN is elég elönytelen pozicióban voltam, konyha ablakon logtam ki fele, a tápé 100-as itt TihanyII. néven most már Eurama (ex Morgó). Az eurama üzemelteti , ami az MB travelhez tartozik.
Gondolod, hogy érdemes életre kelteni? Most nem a BKV hajózásra, hanem a topikra gondolok.
Az első képen látom a Hófehérke van elég előnytelen szögből fotózva.
A második kép az egy Tápé100 típus, amely ezt szögletes kerékállást 74 után kapta Füreden a Man motorjával, de hogy hívják most, és kiből lett? Kinek a tulajdona?
Nagy kár, hogy ez a topik így lefagyott, pedig megérdemelné, hogy a BKV hajózás teljes megszünése előtt legalább a múlt egy kicsit felfrissülhetne. Mondhatnám úgy is, akinek nincs múltja, nincs jövője sem. Jó lenne, ha legalább az emlékekben megmaradhatna. Nekem ugyan már évtizedek óta nincs közöm hozzá, mégis életem legszebb éveit töltöttem ott. Negyedszázados emlékeket szívesen látnék.
Bár ő már nem az én Hefkém, de mégis csak a vezérhajó, már csak a kora miatt is.
És igenis erősebb és gyorsabb volt a felújítás előtt a 8h Jendrójával, mint az Iluska.
Tudna valaki segíteni, hogy honnan tudhatnám meg a fővárosban közlekedő átkelőhajók menetrendjét, esetleg az üzemeltető cégek nevét, és az üzemben lévő hajók nevét! Nagyon fontos lenne, mert a szakdogámhoz kellene!