Üdv mindenkinek, gyakran benézek ide, különösen most, a katasztrófák idején.
Sajnos a magyar utazási irodák mentalitását nagyobb katasztrófának tartom, mint egy kis szökőárat.
Van itt egy topik korrekt utazási irodák címmel és húsz bejegyzéssel és nulla egyetértéssel.
Nincs viszont feketelista.
Legyen!
"Viszont nem tudom hogy ez így mennyire állja meg a helyét."
Megállja.
A Green Travel ezt hivatalosan bejelentette, az MKEH és az előzőleg Colonnade (aki a biztosítékra a biztosítást nyújtotta )megerősítette.
Hivatalos tájékoztató levelében a Green Travel írja többek között, hogy a "Green Travel Kft 1.670.000.000 forintos vagyoni biztosítékát nem újította meg,"
Továbbá:
"az utazás-szervezési szolgáltatással kapcsolatos engedélyünket módosíttattuk utazásközvetítői tevékenységre."
2016. december 31-ig még van vagyoni biztosítéka a Greennek. Ez szerepel az MKEH nyilvántartásában is.
A következő évi vagyoni biztosítékot előző előző év október 31-ig kell igazolni. Ha ez nem történik meg, akkor az utazásszervezői engedélyt bevonják, azaz 2017. évtől nem szervezhet utakat.
Green Travel 2017. január 1-től utazásközvetítő lehet csak, utazásszervező nem.
Ezt a honlapukon nem tették idáig közé, sőt 2017. évi ajánlatokat hirdetnek.
Sajnos további beszélgetést itt ezen a honlapon nem tudunk folytatni. Megértéseteket köszönjük!
Hááááát passz. Külön nem emelte ki az MKEH. A megbízhatóadmin által üzemeltetett oldalon is megjelent hogy nincs 2017-re vagyoni biztosíték és nem indíthat utakat. Viszont nem tudom hogy ez így mennyire állja meg a helyét. Ugyanis sem az MKEH, sem az említett oldalon pl a sun and fun 2017-es vagyoni biztosítéka sincs feltüntetve. Nem gondolom hogy a 2 legnagyobb törökországi utaztatónak ne lenne egyszerre vagyoni biztosítéka.
Nem értek hozzá, hogy hogyan és meddig kell bemutatni a vagyoni biztosítékot, és nem megy-e ez folyamatosan, de a Greennél és még jó pár helyen csak a 2016-ot látom, ugyanakkor vannak irodák, ahol már a 2017-et is feltüntették. Nem lehet, hogy itt van a kutya elásva?
A Green Travel Kft. 2017-től nem rendelkezik vagyoni biztosítékkal, ezért mint utazásszervező utazási iroda nem vehet fel rendeléseket és nem utaztathat jövőre.
A vagyoni biztosítékot október végéig kellett volna az MKEH-nál bemutatni, azaz bizonyítani annak meglétét.
Ezt nem tette meg.
Vagyoni biztosíték arra kell egy utazásszervezőnek, hogy az esetleges fizetésképtelenség esetén ennek felhasználásával a kint maradt utasok hazaszállításának a költségei fedezve legyenek. A maradvány azok között van felosztva, (arányaiban), akik ugyan befizették a részvételi díjat, de a kiutazásuk a fizetésképtelenség miatt már nem valósul meg.
Vagyoni biztosíték lehet:
1.) Bankbetét, amihez csak az MKEH nyúlhat.
2.) Bankgarancia.
2.) Biztosítás erre a célra.
A fentiekkel a Green Travel nem rendelkezik, ezért már 2017. évtől kezdődően utakat nem szervezhet.
Hmm...Ne várj vele írd le mielőbb! Most készülök velük utazni, még nem fizettem be. Mondjuk azt nem értem, ha már máskor is átverve érezted magad, akkor miért utaztál újra velük??
A Budavár Tours többszörösen átvert utasa vagyok. Legújabb átverésem története.....egy 3 napos Németország városlátogatás reményében ismét utasuk lettünk volna .Amikor az utazási szerződést megkaptam emailban akkor ért a nem kellemes meglepetés !A Budavár Tours szerint a 3 nap a következőképp néz ki:
péntek este 22 órai indulás,vagy 10 óra buszos utazás első nap ,másnap holt fáradtan városnézés 2. nap , aznap visszaindulás 22 órakor ismét vagy 10 óra buszos utazás ez a 3. nap???Ki szerint 3 napos ez az út???
A green travel pofátlansága és vérlázító hozzáállása új szintre emelkedett. Kérek mindenkit aki érintett, hogy tegyen bejelentést a Magyar Kereskedelmi Engedélyezés Hivatalnál.
Mit tehetek, ha a befizetett szolgáltatási díj, vagy annak egy része visszajár nekem és az utazási iroda azt nem fizeti ki?
Amennyiben nem minőségi kifogás, vagy kártérítési igény érvényesítése miatt, hanem az utazástól való elállás, az adott szolgáltatás elmaradása okán az utazási vállalkozónak az utas részére a már befizetett részvételi díjat, vagy annak egy részét vissza kell fizetnie, de a vállalkozás ezen kötelezettségének nem tesz eleget, akkor bejelentést tehet az utas a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal felé. A bejelentés kivizsgálását követően a hatóság - amennyiben az utazási iroda a befizetett előlegek, vagy részvételi díjak visszafizetésére nem képes - a szükséges intézkedések megtétele kapcsán a biztosítótársaság, vagy pénzintézet felé intézkedik az utazásszervező vagyoni biztosítékának terhére.
Minél több bejelentés érkezik, remélem annál előbb és nagyobb hangsúllyal foglalkoznak az esettel és nagyon remélem, hogy még a körmükre is néznek. Miközben folyamatosan szervezik az utakat és zsebelik be a pénzt, a kötelezettségüknek meg nem tesznek eleget. Mivel vannak annyira pofátlanok és megtehetik, hogy még válaszra sem méltatják a hoppon maradt utasokat, ezért csak eleget.
Végül akkor kaptatok vissza pénzt? Ha valóban visszakapjátok a pénzt plusz 100 ezret, akkor nagyon jól jártatok. Egyébként egy ilyen Sipi és hasonló nevű irodában eleve nem bíznék meg. Ha csak horvátországi szállást kellett, akkor a net tele van megbízható szállásfoglaló oldallal. Van ahol csak utólag kell fizetni a helyszínen.
A saját szervezés esetén is ugyanúgy fontos, hogy tájékozott legyél a jogaidat és a lehetőségeidet illetően. Itt ez hiányzott. Az a baj, hogy ha valaki nem olvas el utazási szerződéseket, nincs tisztában azzal, hogy mire kell készülnie egy utazásnál, és mindig megtalálja, hogy kire mutogasson, ha valami másként alakul, akkor ez nem lesz másként saját szervezés esetén sem. Nem arról van szó, hogy jogos-e a bosszúsága, de egyszerűen nincs igaza, nem szúrtak ki vele, nem verték át, csak nem ismerte a jogait, a lehetőségeit és a kockázatokat. A legfontosabb tanács az ilyen utazónak, hogy legyen körültekintő és tájékozott, de azt meg zokon vette.
Én mióta megjártam a BUDAVÁRRAL, magam szervezek minden utat- repülő, szállás. Soha nem volt gond. Ajánlani tudom ezt a megoldást. Az elmúlt X évben egyszer volt járatmódosítás, visszautalták a repjegy árát, a szállás meg lemondható volt.
Igen hajlandó lettem volna többet fizetni,ezt nekik is elmondtam,de a szervezés úgy gondolom nem az utas,hanem az utazási iroda dolga lett volna,de sajnos ma Magyarországon még nem úgy gondolkodnak,hogy elsó a vevő.
"ha lemondod az utat,tehát Te nem teljesíted,bukod a pénzt.Ennyi."
Azért (is) hasznos elolvasni az ember által aláírt utazási szerződést és storno biztosítási szabályzatot, hogy tisztában legyél azzal, hogy a fenti mondatod sem feltétlenül igaz.
Amúgy csak kínáncsiságból kérdezem, hogyha az utazási iroda előre tájékoztat róla, hogy a wizzair egy tróger bandan aki esetenként nem tartja a menetrendet (esetleg járatot töröl), akkor tényleg leszervezted volna magadnak min dupla pénzért és elrepülsz Máltára legalább 4-5x-ös idő alatt átszállással?
Egyáltalán nem a vacsoráról szól az egész.Nem tudom milyen értelmi képességed van,ha ezt vontad le.Az csak egy kézzel fogható dolog.Itt arról van szó,hogy ha ők nem teljesítenek valamit,nimcs belőle semmi,ha lemondod az utat,tehát Te nem teljesíted,bukod a pénzt.Ennyi.
Elárulok egy velem megtörtént esetet.Líbiába mentem Máltán keresztül hajóval.Bp-ről nem tudott felszállni a bécsi járat,mert ott vihar volt,ezért a légi társaság Baselon keresztül vitt el minket Máltára,anélkül,hogy egy fillért is kért volna,a saját költségére. Igaz ez még régen volt,amikor az adott szó még jelentett valamit.Nem kellet a repülő téren dekkolni egy napot.