Keresés

Részletes keresés

v46021 Creative Commons License 2025.01.19 -1 1 105224

 

"...Ez nekem szerintem csipeszekkel se menne..."

 

Köss rá egy darab cérnát, hogy ne repüljön messzire! :)

Egyik végét beakasztod, a másikat meg pici csavarhúzóval, gombostűvel feszítsd a helyére.

Menni fog!

 

Előzmény: Ivy Anderson (105222)
M63,012 Creative Commons License 2025.01.19 -2 3 105223

Otthon, mindenki...

Előzmény: Ivy Anderson (105222)
Ivy Anderson Creative Commons License 2025.01.19 -2 0 105222

Mikor letört, próbáltam visszatenni, de képtelen voltam megfogni. Ez nekem szerintem csipeszekkel se menne.
Hol javítanak ilyet?

Előzmény: M63,012 (105220)
M63,012 Creative Commons License 2025.01.19 -2 0 105221

Kb. 50,- HUF/db...

Előzmény: M63,012 (105220)
M63,012 Creative Commons License 2025.01.19 -2 0 105220

Lehet vásárolni ilyen "C"-rugót, ami a kapcsolószerkezetet tartja.

Előzmény: Ivy Anderson (105219)
Ivy Anderson Creative Commons License 2025.01.19 -2 0 105219

Hát mivel mégsincs meg a kis fém karika, ami ha jól sejtem, amolyan rugó funkciót lát el, asszem inkább elengedem.
~3ezer egy ilyen 50 éves kocsi, elengedem inkább. 

 

 

 

Előzmény: Géza Kovács (105217)
klimas1956 Creative Commons License 2025.01.19 0 0 105218

Tisztelt Fórum! 

Segítséget kérek! Van egy Fleischmann Edelweiss H0 fogaskerekű szerelvényem, a mozdony festése javításra szorul.  A festék/szín RAL számát esetleg tudja-e valaki.  A másik kérdésem, matricát csinál-e valaki . Gondolom ha sikerül újra fújni a mozdonyt , illő lenne az eredeti szitázott feliratokat pótolni.

Köszönöm a segítséget.

Géza Kovács Creative Commons License 2025.01.19 0 0 105217

Szervusz, hol és mi törött? Ha lefotóznád a töröttet is, hátha lenne ötlet...

Előzmény: Ivy Anderson (105216)
Ivy Anderson Creative Commons License 2025.01.19 -2 0 105216

Üdv!

 

 

Régi Piko kocsikról ha letörött a kuplung, hogyan lehet visszatenni rá?
Erre a fajtára gondolok.
Alkatrészek megvannak, csak nem vágom, h ezt vissza lehet tenni rá egyáltalán; csak nekem túl nagyok az ujjaim hozzá?

 

 

 

 

diginewl Creative Commons License 2025.01.15 -2 1 105215

Azaz ide feszstab IC NEM kell.

Előzmény: diginewl (105214)
diginewl Creative Commons License 2025.01.15 -2 0 105214

Ha nem szeretnél "überhosszú" pufferelést (mint én), akkor az áramgenerátort PONT Neked találták ki! Egyenirányítás után némi kondit lehet tenni - de az legalább 16/25V-os legyen - az LM334z a LED-ekre köthető, és kb 5V sínfesztől az egész működik kb 30V-ig. Eddig bírja az áramgenerátor! A LED-ek fénye pedig végig állandó lesz...

Előzmény: TTKali (105213)
TTKali Creative Commons License 2025.01.15 0 0 105213

Köszi mindkettőtöknek!

 

Akkor ez analógba nem lesz jó :)

Eleve kell egyenirányítás, ott esik némi fesz, az LM334-en is gondolom esik valamennyi.

Ebbe még betenni egy feszstabot ...

Viszont önmagában az LM334, vagy akár az LM317 áramgenerátoros üzemmódban nem tudom működne-e, 12V esetén mennyire melegedne? A kérdés költői, nem TGV-k fognak száguldozni, szóval nem lesz 12V.

Előzmény: diginewl (105212)
diginewl Creative Commons License 2025.01.15 -2 0 105212

Igen, így van, ahogy írod. A feszstab IC a töltővezérlő is egyben. A kb 5,5V alatt egy picivel a kondi miatt (5,5V), és a PIC miatt (max 5.5V) lett így kitalálva. Így viszont 6V-tól 30-ig jöhet bármi a sínről :)

Az áramgenerátor ide csak azért kell, hogy amíg határérték alá nem megy a kondi (0,1-0,5F) feszültsége addig állandó fénnyel világítsanak a LED-ek.

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (105211)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2025.01.15 0 0 105211

Amennyire sikerült megfejtenem a kapcsolást egy 6V-os stabilizátor után egy diódát tett be, amin 0,6-0,7V esik, így kb. 5,3-5,4 voltot kap az LM334.

Előzmény: TTKali (105210)
TTKali Creative Commons License 2025.01.15 0 0 105210

Nekem ez tetszik :)

Hogyan adtál fix 5,5V-ot az LM334-nek?

Előzmény: diginewl (105207)
littlebubu69 Creative Commons License 2025.01.14 0 1 105209

A kasztnit tedd be a fagyasztóba úgy 20-30 percre. Utánna a pillanatragasztó gyönyörűen elpattan. Persze csak óvatosan, mint mindíg, de bevált minden cianoakrilátos rögzítés oldására!

Előzmény: tillmannz (105189)
Geronimoo Creative Commons License 2025.01.10 0 3 105208

A Roco bejelentette hogy az analog Nightjet szerelveny 5500004 nem okozhat veszelyt es visszaadhatjak a boltok a peldanyokat, ujra lehet futtatni.

 

 

https://www.roco.cc/ren/roco-news/product-recall-nightjet-and-nightjet-black-edition.html

diginewl Creative Commons License 2025.01.08 -3 2 105207

Tudom, nem vagyok szakember, ezért csak annyit tudok itt leírni, amit a saját szememmel látok, megoldásaim nem szabványosak, nem követendők!

"Szerintem egy LED azért nem igen ad értelmezhető fényt 0,7-0,9mA, vagyis kevesebb, mint 1mA áramra.:-)"

Kétségtelenül Igazad van, nem minden LED képes erre. Néhány próba után egyes SMD típusok jónak tűntek erre a célra.

 

Két kocsivilágítást hozok fel, aztán, mindenki döntse el, látszik-e vagy sem. Számomra nem fontos a szemkiégető fényerő a kocsikba. A LED-ek áramgenerátorral vannak hajtva (LM334z), 5,5V-ról. LM334 adatlapja szerint beállíthatók a kimeneti áramok. A LED-ek mind a kettő esetben párhuzamosan, előtét ellenállás nélkül közvetlenül az áramgenerátorról vannak hajtva. (figyelni kell, hogy azonos, kiváló minőségű, azonos típusú LED-ek legyenek így beépítve).

Itt 7,5ohm beállító ellenállással 9,1mA lesz az össz áram. Ez 9 LED-en oszlik meg kb 1mA/LED

 

Itt pedig 22ohm a beállító ellenállás, 3,1mA lesz az össz áram. Ez 10 LED-en oszlik, kb 0,3mA/LED

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (105204)
Geronimoo Creative Commons License 2025.01.07 0 0 105206

Csak annyit akartam mondani, miutan mondtad hogy az elektromos fogyasztok sorosan vannak kapcsolva, hogy lehet hogy parhuzamosan es az emeli az aramfelvetelt.

 

Egyebknt engem meg jobban erdekel az hogy a Roco mikent fogja kezelni a visszahivast. Visszaadja a megjavitott szerelvenyeket a tulajnak, vagy minden tulaj visszakapja a penzet, es kezdodhet a vasarlas elolrol?

Előzmény: somytomy (105205)
somytomy Creative Commons License 2025.01.07 0 1 105205

Ezt most így nem teljesen értem, hogy lenne forrasztás vagy kábelezés párhuzamosan a LED-del, ha nincs teljesen elkötve valami, de rajz nélkül valóban nem igazán fogjuk megfejteni úgyse

Előzmény: Geronimoo (105202)
Törölt nick Creative Commons License 2025.01.07 0 0 105204

Levelezek a gyártóval, meglátom mi lesz.

Ennyi LED egy kocsiban, azért jogerős túlzás, vagy nagyon sok világítási funkció van beleszuszakolva.

 

Szerintem egy LED azért nem igen ad értelmezhető fényt 0,7-0,9mA, vagyis kevesebb, mint 1mA áramra.:-)

 

Elég hosszú a vonat, így elkézelhető, hogy nem jól összerakott, boosterrel/boosterekkel ellátott pályán, a boosterek határán áthaladva lehetnek gondok. Pláne akkor, ha valakinek még a régi, 2009-2010-es ROCO nagykatalógus 294. oldalán található rajz szerint van összerakva a vezérlése. De akkor ott nem először van ilyen gond, az biztos!

 

De csak feltételezek, még nincs konkrát infóm. Ha lesz, majd megírom. 

 

 

Előzmény: diginewl (105169)
rezgaras Creative Commons License 2025.01.07 -1 0 105203

"óvatosan a booster szakaszhatárokon"

 

Ez nekem sajnos nem új. Két dekóderemet tette tönkre a jelenség.

Előzmény: diginewl (105199)
Geronimoo Creative Commons License 2025.01.07 0 1 105202

Az lehet hogy ahogy a LED "latja" ha sorban van az ellenallassal, mindaddig amig a az egesz aramkorben parhuzamosan vannak bekotve a kombinaciok, akkor mar bizony emelik az aramfelvetelt.

 

Ezert is nehez a diskurzus gyari kapcsolasi rajzok nelkul.

Előzmény: somytomy (105201)
somytomy Creative Commons License 2025.01.07 0 0 105201

"A forrasztasok es a vezetekek meg tobb feszultseg esest (ellenallast), az aramszedonel meg plusz aramot okozhatnak mint maguk a LED-ek."

A forrasztások/kábelezés nagyobb ellenállása éppen hogy kisebb áramfelvételt okoz, hiszen ezek a tényleges fogyasztókkal (LED) sorba vannak kötve

Előzmény: Geronimoo (105198)
EVM Creative Commons License 2025.01.07 0 0 105200

Azt még hozzá tenném,hogy ha éppen nincsen a boltban akkor tud hozni kb. egy hét alatt.

Előzmény: somytomy (105196)
diginewl Creative Commons License 2025.01.07 -2 1 105199

Kedves Topiktárs! Kérem figyelmesebben olvasni amit írok :)

 

"Egy normális számolós hozzászólás pont azt támasztotta alá" - ezt írtam. Ez NEM becslés, hanem a Stummiról átvett, mérésre reagált válasz volt. Valakik ott is elővtték a multimétert, és MÉRTEK:

"Die Analyse ist sehr spannend, nur kann es das irgendwie nicht sein. Bei 250mA Gesamtstrom sollte nichts so überlastet sein dass es anfängt zu brennen, auch nicht die Kupplungen."

 

Ezért is írtam - ahogy ott is a beszélgetés továbbmegy - a nem megfelelő booster-hidakon képződött áramkiegyenlítődés, már okozhat tüzet.

Ilyent egyébként már itt a Digit fórumban Csíkos is írt igaz jónéhány évvel ezelőtt: óvatosan a booster szakaszhatárokon. A feszültségszintekre nagyon oda kell figyelni - ez van.

 

Előzmény: rezgaras (105197)
Geronimoo Creative Commons License 2025.01.06 0 0 105198

Eppen ma posztoltak uj kepeket valakinek a szuz Nightjetjebol, teljesen elfogadhatatlanul rossz minosegu forrasztasokrol. A forrasztasok es a vezetekek meg tobb feszultseg esest (ellenallast), az aramszedonel meg plusz aramot okozhatnak mint maguk a LED-ek.

Előzmény: rezgaras (105197)
rezgaras Creative Commons License 2025.01.06 -2 1 105197

"300mA össz áramfelvétel nem okozhat égést"

 

Ezt az áramfelvételt ezek szerint te már biztosan tudod? Mert a korábbi hozzászólásodban ezt írtad:

 

"Egy led kb. 0,7-0,9mA-nél már egész jó fényt ad ez kb 50mA/kocsi."

 

Ez viszont egy becslés, nem információ. Ha a LED véletlenül 2mA-t vesz fel, akkor már 90mA egy kocsi, ha 3mA-t, akkor 135mA és a szerelvény akár 1A-t.

Előzmény: diginewl (105193)
somytomy Creative Commons License 2025.01.06 0 0 105196

Köszi, nem tudtam, hogy ott lehet kapni

Előzmény: EVM (105191)
read_me Creative Commons License 2025.01.06 0 0 105195

Sziasztok!

 

Segitséget kérnék az alábbi jelenség megoldása érdekében. Analóg N-es pályán (minden síndarab betáplálva) Tomix 4 tengelyes mozdony darálós hangot ad és a menetiránnyal ellentétes lámpája is szakadozva és halványan, de villog. Érintkezési anomália okozhat ilyet? Mozdony motorja es a pálya sem zárlatos, plusz a mozdony nem sínen táplálva halk es csak egy irányba világít. 

H0 analóg mozdonynál ilyet még nem tapasztaltam.

 

Üdv:

 

r_m

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!