Hát mivel mégsincs meg a kis fém karika, ami ha jól sejtem, amolyan rugó funkciót lát el, asszem inkább elengedem. ~3ezer egy ilyen 50 éves kocsi, elengedem inkább.
Segítséget kérek! Van egy Fleischmann Edelweiss H0 fogaskerekű szerelvényem, a mozdony festése javításra szorul. A festék/szín RAL számát esetleg tudja-e valaki. A másik kérdésem, matricát csinál-e valaki . Gondolom ha sikerül újra fújni a mozdonyt , illő lenne az eredeti szitázott feliratokat pótolni.
Régi Piko kocsikról ha letörött a kuplung, hogyan lehet visszatenni rá? Erre a fajtára gondolok. Alkatrészek megvannak, csak nem vágom, h ezt vissza lehet tenni rá egyáltalán; csak nekem túl nagyok az ujjaim hozzá?
Ha nem szeretnél "überhosszú" pufferelést (mint én), akkor az áramgenerátort PONT Neked találták ki! Egyenirányítás után némi kondit lehet tenni - de az legalább 16/25V-os legyen - az LM334z a LED-ekre köthető, és kb 5V sínfesztől az egész működik kb 30V-ig. Eddig bírja az áramgenerátor! A LED-ek fénye pedig végig állandó lesz...
Eleve kell egyenirányítás, ott esik némi fesz, az LM334-en is gondolom esik valamennyi.
Ebbe még betenni egy feszstabot ...
Viszont önmagában az LM334, vagy akár az LM317 áramgenerátoros üzemmódban nem tudom működne-e, 12V esetén mennyire melegedne? A kérdés költői, nem TGV-k fognak száguldozni, szóval nem lesz 12V.
Igen, így van, ahogy írod. A feszstab IC a töltővezérlő is egyben. A kb 5,5V alatt egy picivel a kondi miatt (5,5V), és a PIC miatt (max 5.5V) lett így kitalálva. Így viszont 6V-tól 30-ig jöhet bármi a sínről :)
Az áramgenerátor ide csak azért kell, hogy amíg határérték alá nem megy a kondi (0,1-0,5F) feszültsége addig állandó fénnyel világítsanak a LED-ek.
A kasztnit tedd be a fagyasztóba úgy 20-30 percre. Utánna a pillanatragasztó gyönyörűen elpattan. Persze csak óvatosan, mint mindíg, de bevált minden cianoakrilátos rögzítés oldására!
Tudom, nem vagyok szakember, ezért csak annyit tudok itt leírni, amit a saját szememmel látok, megoldásaim nem szabványosak, nem követendők!
"Szerintem egy LED azért nem igen ad értelmezhető fényt 0,7-0,9mA, vagyis kevesebb, mint 1mA áramra.:-)"
Kétségtelenül Igazad van, nem minden LED képes erre. Néhány próba után egyes SMD típusok jónak tűntek erre a célra.
Két kocsivilágítást hozok fel, aztán, mindenki döntse el, látszik-e vagy sem. Számomra nem fontos a szemkiégető fényerő a kocsikba. A LED-ek áramgenerátorral vannak hajtva (LM334z), 5,5V-ról. LM334 adatlapja szerint beállíthatók a kimeneti áramok. A LED-ek mind a kettő esetben párhuzamosan, előtét ellenállás nélkül közvetlenül az áramgenerátorról vannak hajtva. (figyelni kell, hogy azonos, kiváló minőségű, azonos típusú LED-ek legyenek így beépítve).
Itt 7,5ohm beállító ellenállással 9,1mA lesz az össz áram. Ez 9 LED-en oszlik meg kb 1mA/LED
Itt pedig 22ohm a beállító ellenállás, 3,1mA lesz az össz áram. Ez 10 LED-en oszlik, kb 0,3mA/LED
Csak annyit akartam mondani, miutan mondtad hogy az elektromos fogyasztok sorosan vannak kapcsolva, hogy lehet hogy parhuzamosan es az emeli az aramfelvetelt.
Egyebknt engem meg jobban erdekel az hogy a Roco mikent fogja kezelni a visszahivast. Visszaadja a megjavitott szerelvenyeket a tulajnak, vagy minden tulaj visszakapja a penzet, es kezdodhet a vasarlas elolrol?
Ezt most így nem teljesen értem, hogy lenne forrasztás vagy kábelezés párhuzamosan a LED-del, ha nincs teljesen elkötve valami, de rajz nélkül valóban nem igazán fogjuk megfejteni úgyse
Ennyi LED egy kocsiban, azért jogerős túlzás, vagy nagyon sok világítási funkció van beleszuszakolva.
Szerintem egy LED azért nem igen ad értelmezhető fényt 0,7-0,9mA, vagyis kevesebb, mint 1mA áramra.:-)
Elég hosszú a vonat, így elkézelhető, hogy nem jól összerakott, boosterrel/boosterekkel ellátott pályán, a boosterek határán áthaladva lehetnek gondok. Pláne akkor, ha valakinek még a régi, 2009-2010-es ROCO nagykatalógus 294. oldalán található rajz szerint van összerakva a vezérlése. De akkor ott nem először van ilyen gond, az biztos!
De csak feltételezek, még nincs konkrát infóm. Ha lesz, majd megírom.
Az lehet hogy ahogy a LED "latja" ha sorban van az ellenallassal, mindaddig amig a az egesz aramkorben parhuzamosan vannak bekotve a kombinaciok, akkor mar bizony emelik az aramfelvetelt.
Ezert is nehez a diskurzus gyari kapcsolasi rajzok nelkul.
Kedves Topiktárs! Kérem figyelmesebben olvasni amit írok :)
"Egy normális számolós hozzászólás pont azt támasztotta alá" - ezt írtam. Ez NEM becslés, hanem a Stummiról átvett, mérésre reagált válasz volt. Valakik ott is elővtték a multimétert, és MÉRTEK:
"Die Analyse ist sehr spannend, nur kann es das irgendwie nicht sein. Bei 250mA Gesamtstrom sollte nichts so überlastet sein dass es anfängt zu brennen, auch nicht die Kupplungen."
Ezért is írtam - ahogy ott is a beszélgetés továbbmegy - a nem megfelelő booster-hidakon képződött áramkiegyenlítődés, már okozhat tüzet.
Ilyent egyébként már itt a Digit fórumban Csíkos is írt igaz jónéhány évvel ezelőtt: óvatosan a booster szakaszhatárokon. A feszültségszintekre nagyon oda kell figyelni - ez van.
Eppen ma posztoltak uj kepeket valakinek a szuz Nightjetjebol, teljesen elfogadhatatlanul rossz minosegu forrasztasokrol. A forrasztasok es a vezetekek meg tobb feszultseg esest (ellenallast), az aramszedonel meg plusz aramot okozhatnak mint maguk a LED-ek.
Segitséget kérnék az alábbi jelenség megoldása érdekében. Analóg N-es pályán (minden síndarab betáplálva) Tomix 4 tengelyes mozdony darálós hangot ad és a menetiránnyal ellentétes lámpája is szakadozva és halványan, de villog. Érintkezési anomália okozhat ilyet? Mozdony motorja es a pálya sem zárlatos, plusz a mozdony nem sínen táplálva halk es csak egy irányba világít.