És ez mennyiben kisebbíti a baleset rendkívüli súlyosságát, és mennyivel teszi kevésbé fontossá azt a tényt, hogy ez a baleset egy teljes sorompóval biztosított vasúti átjáróban teljes mértékben elkerülhető lett volna??! Bizony, ez nem kisebbíti semmilyen mértékben sem sem a baleset súlyosságát, sem pedig nem von le annak fontosságából, hogy ezt a balesetet egy teljes sorompós átjáró 100%-os biztossággal kivédte volna!!!
Annyiban tényleg hülyeséget írsz most is, hogy a 4-es főút sehol sem keresztezi szintben a 100-as vasútvonalat, Újfehértónál sem. Az ott egy kis mellékút volt ahol a baleset történt.:D
Többször mondtam már, mindig az lett rá a válasz hogy hülyeségeket írok, amikor azt írom hogy a közutaknak a vasúti átjárós szakaszain csak a teljes sorompóval biztosított vasúti átjáró véd a különböző súlyosságú közúti-vasúti balesetektől, mert számtalanszor bebizonyosodott már az, hogy a rossz közlekedési morál következtében sokan nem tartják tiszteletben a vasúti átjáróra érvényes szabályokat és a vasúti átjárók vonat-áthaladás közbeni tiltó jelzéseit.
Íme, a véleményem ellen tiltakozók számára itt a tragikusan szomorú ellenpélda: vasúti baleset, helyszín Újfehértó, a 100-as kétsínpáros vasúti fővonal és a 4-es főútvonal vasúti átjárója, a baleset mérlege pedig 1 halott, 5-6 súlyos sérült, sérült ill. kisiklott vonatszerelvények, tönkrement sínpályák, és tartóoszlopostól tönkrement felsővezetékek, a mozdony "beugrott" a vasúti töltés menti árokba és műszaki mentése markológépes gödörásás nélkül megoldhatatlan (lenne), továbbá tartozékszerelvényestől tönkrement vasúti átjáró és annak aszfaltos része. Link itt!: >> https://www.origo.hu/itthon/20210421-jelentos-az-anyagi-kar-az-ujfehertoi-vonatbalestnel.html
Mi sem bizonyítja ennél jobban, hogy a csak fénysorompóval ellátott vasúti átjáró nem véd a vasúti átjárókban bekövetkezhető közúti-vasúti balesetektől, arra teljes garanciát csak a teljes sorompós vasúti átjárók jelentenek, mert azok fizikailag is lezárják a vasúti átjárót a közúti járművek áthaladásának tilalmi idejére. A gépjárművek számára áthatolhatatlan akadályt jelentenek, ezzel lehetetlenné téve(!!!) a szabályszegéseknek még csak a megkísérlését is.
Tehát, hiába az ellenérvek ellene, hogy "korszerűtlen" és "elavult" megoldás, merthogy "lassítja a közúti forgalom továbbjutását", stb. ..., ez egyszerűen nem igaz, és hamis állítás! Hamis állítás, mert:
* a járműveknek a vasúti átjáróba behajtani és azon áthaladni a tilalom idejére úgyis tilos,
* amint elhalad a vonatszerelvény, a sorompót a felhúzómotor úgyis azonnal nyitott állásba állítja vissza (tehát a fehér "át lehet haladni" jelzés ideje alatt nem akadályozza(!!) a forgalmat),
* tökéletesen véd a közúti-vasúti balesetektől,
* és abban az esetben -- tehát ha egyébként a hiánya esetén szabályszegésből adódóan egyébként súlyos baleset történt volna -- ha egyébként súlyosabb baleset történt volna, több tízmilliós vagy akár milliárdos nagyságrendű káreseménytől védi meg mind a vasutat, mind pedig a közúti (gép-)járműveket.
A biztonság fontosabb a forgalom "gördülékenységénél", és az ész nélküli rohanásnál, és a belőlük adódó súlyos baleseteknél. Bárki bármit állít, a teljes sorompós vasúti átjárók visszaállítása -- !legalább a forgalmasabb közutak vasúti átjáróinál! -- kiemelten fontos (kellene hogy legyen)!!!
A pozsonyi elkerülő itt áll a küszöbön, a lengyel szakasz akkorra végig autópálya lesz, Szlovákiában talán még marad egy kisebb lyuk, mi pedig valóban a "legszűkebb keresztmetszet" maradunk.
De időben és forgalomban még így is elviselhetőbb lesz a Csehország, bécsi elkerülővel spékelt Ausztria és a minden tekintetben fölöslegesen beiktatott Szlovénia variánsnál.
"Ha Lolka és Bolka elindul, akkor már mindegy, hogy 800 vagy 1200 km-t közlekedik, de meleg tengervizet akar."
Nos ha Lolka és Boilka meleg tengervizet keres akkor bizony nem az Adria, szinte legészakibb
részén keresgéli azt. Főleg nem a jóval drágább olasz parton szemben a horvát tengerparttal.
Most még a lengyelek többségének is a horvát tengerpart a megfizethető.
De aztán ha az útvonaltervezőben Trieszt helyett mondjuk Zadart(Zára) adjuk meg akkor
máris versenyképes a cseh szlovák(Pozsony érintése) aztán magyar(igen M86) útvonal. Gondolok itt üzemanyag árra, pihenőhelyek szolgáltatásai, éttermek stb..
A realitás az, hogy a személygékocsik száma és forgalmuk még fokozódni fog. Persze nem egyenletes eloszlásban, a nagyvárosok és agglomerációik hatványozottan érintettek lesznek, egyes kis utaknál csökkenés is lehet, de átlagosan emelkedésre lehet számítani a következő évtizedben.
Az M76-os szálat tisztán Palkovics, míg az M86-M87 szálat a Palkovics-Hende Csaba tandem mozgatja. Mindkét megyeszékhelynek elemi érdeke a bécsi desztináció kiépítése 2x2 sávos paraméterekkel.
Az M8-as osztrák kapcsolat most már nem is elsősorban az Opel gyár hanem az egerszegi ZalaZone
járműipar tesztpálya nyugati kapcsolatai miatt fontos. Különösen hogy a tesztpálya üzemeltetője
időközben az AVL, egy grazi érdekeltségű kutató vállalat lett.
Persze,hogy M 8-at akartak,mivel az osztrák S 7-es oda csatlakozik. Bucsunál nincs tervben osztrák gyorsforgalmi.Még megérhetjük azt is,hogy Bucsunál kiteszik a behajtani tilos táblát.Lásd Sopron.
Ezzel már jórész egyetértek. A rossz adatokból hibás döntések résszel különösen.
Ha az eredeti kommentedben 20 helyett 40 méter szerepel szintkülönbségnek, lehet, hogy nem is reagálok...
A vasút mellett ott tekereg a patakvölgy, konrkétan a Rába és Csörnöc völgy nevű kiemelt jelentőségű természetmegőrzési terület, egyben Natura 2000 terület. Persze kérdés, két híd a völgy fölött nem lehetett volna elfogadható...
A kék persze érdekes alternatíva. Amennyire látom a 2021-es szatellitképet meg Google Street View-t, egy lakóház nagyon útban van, de az egy dolog... a megfelelő védősávnak elegendő hely elég necces. Talán, ha az M8 megy a felszínen zajvédő fallal a lakott részek mellett, és a Felszabadulás utca kap hidat, az még belefért volna a szabályokba.
a hitelt érdemlő magassági pont a Sáfrány hegy: 270,8 m
A G-Earth +5 métert jelez (276 m)
A relatív szintkülönbségek tehát elfogadható közelítést adnak...
Ennél izgalmasabb, hogy 2006 előtt nem találtam ilyen nyomvonalat, amelyik Vasszentmihály északot jelzi. (OTRt 2003)
Sokáig volt déli alternatív M8 vonal is Rátót-Gasztony alatt.
Arra nem találtam bizonyítékot, hogy vizsgálták volna a Vasszentmihály és a vasútvonal közötti sávot. (Pink szaggatott)
Vagy a falutól északra, de a jelenlegi ívnél délebbre (kék szaggatott) az erdő alatt átvihető lett volna 215-207-234 m-en, vagyis
nyugat felől 215 m síkon, a völgyet 8 m magasan áthidalva (20 m), kelet felől csak 19 m szintkülönbséggel. Ergo jóval kisebb bevágással.
A fekete adatok: 2019OKA, pink adatok 2034 prognózis.
Amely szerint Csákánydoroszló a "világ közepe", ahol 2400 gépjármű hajt le/fel az M8-ról/ra Körmend felé, de Rönök csp-nál újra felbukkannak Rábafüzes felé.
Vagy más szemszögből: Gasztony-Rátót-Vasszentmihály a magyar "Bermuda-háromszög":))) ahol 2400 gépjármű elveszik...
De Körmend elkerülő is feltűnő: a 8707. és 7452. utak csomópontjai között növekszik a forgalom, de tovább nem marad meg (mintha csak ezt a szakasz akarnák többen használni).
Finoman szólva: nem életszerű.
Példa a megbízhatatlan adatokból készített prognózisokra.
"amely várhatóan nagy jelentőségű csomóponttá fejlődik a jövőben a dél- és dél-kelet-európai, vagyis a trieszti, koperi és rijekai tengeri kikötők, valamint az európai piacok között húzódó közlekedési tengelyen"
Itt valóban egy Via Adriatica tengely alakulhat ki, ami jóval előbb kikényszerítheti az M8
Körmend-Országhatár szakaszon a 2x2 sáv kiépítését mint azt eddig bárki gondolta,
valamint jóval előbbi ütemezést kell hogy kapjon a Zalaegerszeg-Körmend M76-os megépítése is.
Nem árt figyelembe venni azt sem hogy ennek a cégnek van már hasonló logisztikai bázisa
a szlovákiai (de magyarok lakta) Dunaszerdahelyen is.
Egy ezzek kapcsolatos cikkből:
"A projekt vezetői elárulták, azért választották a Dunaszerdahely melletti helyszínt a beruházásra, mert a városban működő Metrans logisztikai központ egyenes vasúti összeköttetésben van a hamburgi kikőtővel, ahova a német vállalat tengerentúli szállítmányainak jelentős hányada érkezik."
Tehát ebben az útvonalban M76-M86-M8 óriási potenciál van.