Sziasztok!
Kérlek, hogy segítsetek nekem!
Kérdésem a következő: mennyiben járulhat hozzá az éves karbantartások hiánya ahhoz, hogy egy Buderus Logamax plus GBO42-14 kazán már 5-6 év alatt meghibásodik??
Történetem a következő:
Bérlőim választották ki a kazán típusát, márkáját, a Buderus Logamax plus GB042-14 kazánt, a 90.000.- forintos termosztátot, a tartozékokat. Én mindenre – bizalmam jeléül – rábólintottam.
Bérlőim kiköltözése után, kulcsátadáskor kihűlt házat találtunk. Kérdésemre a volt bérlőm azt állította, hogy még nem történt meg az éves karbantartása, ezért van hideg. Én ezt elhittem neki. Mivel a ház értelemszerűen nem maradhatott fűtés nélkül, hiszen a csövek szétfagytak volna, azonnal be kellett szereznem egy új kazánt. Ami meg is történt, kifizetnem nekem kellett.
Ekkor még nem jutott eszembe azon gondolkozni, hogy mióta is fűtetlen a ház.
Az ünnepek utáni első napon, január 4-én felhívtam a szervizt, és időpontot kértem a kazán éves karbantartására
2016. január 5-én délután fél háromkor meg is jelent a szakember, és kb. fél óra vizsgálódás után kijelentette, hogy a kazán hőcserélője és a tágulótartálya tönkrement, és ezen alkatrészek ára kb. 300.000 forint lenne, de még a csere után sem biztos, hogy működni fog a készülék.
Kérésemre újabb fél órán keresztül próbálgatta beindítani a készüléket.
Kérésemre elmondta, hogy emberi mulasztás, nevezetesen a karbantartás hiánya okozta a meghibásodást, aminek következtében a készülék tönkrement.
Hálásan köszönöm a segítségeteket!