Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2014.04.18 0 0 29690

Légpárnás villamos is szerepel benne. Jó kis álmodozás...

 

Előzmény: kofy (29688)
v_peti Creative Commons License 2014.04.18 0 0 29689

Na ja, a Zegről Keszthely felé kivezető út 2x2 sávos, régen jól lehetett ott haladni, volt egy 80-as (később 70-es) szakasza is, ezt telerakták körforgalmakkal.

Előzmény: Pompiere (29686)
kofy Creative Commons License 2014.04.18 0 0 29688
cymylau Creative Commons License 2014.04.18 0 0 29687

A körforgalmú csomópont szükséges rossz dolog: szükséges, mert ez adja a legnagyobb biztonságot, rossz, mert a főirány forgalmát is megállítja, esetenként hozzá képest töredéknyi forgalom miatt.

Előzmény: Pompiere (29686)
Pompiere Creative Commons License 2014.04.18 0 0 29686

Két közel azonos forgalmú útra jó a körforgalom.

De egy 5-95% forgalmú irányra egyszerűen értelmetlen.

 

Ezzel maximálisan egyetértek. Nem tudom, hogy ennél a piskóta formájú körforgalom párnál mennyivel igényelt volna több helyet egy "rendes" csomópont ami nem tartotta volna fel a nagyobb forgalmat. Érdekes lenne tudni, hogy mennyi ott a le és felhajtók száma. Valószínűleg ezek száma az M5 felé jelentősen növekedve, ha nem lenne fizetős a 5-47 között. Ha megnézed a Makkosházi és Rókusi krt. forgalma szinte nem csökkent semmit az M43 átadása óta.

Engem az zavar leginkább, hogy egy 2x2-es főutat, - amelyen a közlekedés, kialakításánál fogva gyorsabb haladásra alkalmas egy 2x1-eshez képest - teleszórnak körforgalmakkal. És ez csak fokozódik mert - mint ahogyan régebben a DM is cikkezett róla - a 47-es felújítása során lesz egy újabb körforgalom a MOL-kút után, a Kastélykert u. végén is.

 


Persze arra is emlékszem mikor az 55-53 kereszteződésben vastraverzen villogó lámpa meg minden volt és mindennap volt baleset pedig autó nem volt több a faluban 20-nál.

Na arra én is. Pedig ott aztán tényleg belátható minden irány. Én annak tudom be az ottani rengeteg balesetet, hogy "összközlekedői szinten" egyszerűen nem figyeltek a másikra. De emlékszem arra is, hogy valahol a Jászságban két nagyforgalmú út kereszteződésében, nagyméretű táblák tudatták az arra haladókkal, hogy ebben a kereszteződésben az utóbbi pár évben hányan haltak meg, mennyi volt a súlyos és könnyű sérültek száma. Valószínűleg ott is unták már, hogy napi-heti szinten volt valami esemény.

 

Előzmény: klimakiraly (29684)
v_peti Creative Commons License 2014.04.18 0 0 29685

A Sárvári elkerülőn is megvárták a halálos baleseteket, csak utána építették át a rendszert. :( De csak egy helyen. Ha Szombathelyről Cell felé megyek, akkor két elsőbbségtábla is van egymás után párszáz méterrel. De nem ám, hogy körforgalom lenne! Bár erről már írtam itt korábban, ha jól rémlik.

 

Szerencsére Szombathelyen szaporodnak a körforgalmak, de még jóval több helyen helyen lenne rájuk szükség, mint ahány helyen tervezve van a közeljövőben!

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (29679)
klimakiraly Creative Commons License 2014.04.17 0 0 29684

Két közel azonos forgalmú útra jó a körforgalom.

 

De egy 5-95% forgalmú irányra egyszerűen értelmetlen.

 

Ezen az uton a mol telep és az algyői is gáz.

 

Persze arra is emlékszem nikor az 55-53 kereszteződésben vastraverzen villogo lámpa meg minden volt és mindenap volt baleset pedig auto nem volt több a faluban 20-nál.

Előzmény: Pompiere (29683)
Pompiere Creative Commons License 2014.04.17 0 0 29683

Akkor biztos rossz időben jársz, jártál arra. :-) Az tény, hogy többen hajtanak fel az M5 felé, meg többen is jönnek le abból az irányból, de én nem egyszer láttam már, hogy Makó felé is hajtottak fel, ill. onnan is jöttek le. Igaz, hogy ezek jobbára teherautók, kamionok voltak. Néha azonban előfordulnak személyautók is.

Előzmény: klimakiraly (29681)
cymylau Creative Commons License 2014.04.17 0 0 29682

a magyar úttervező azt tervez, amit a T. Megbízó (közútkezelő) kér

Előzmény: Törölt nick (29679)
klimakiraly Creative Commons License 2014.04.17 0 0 29681

Én se kérek több körforgalmat. :-) nem tudom 47-ről/-ra kanyarodnak az M43-ra. De hogy napi 2x két körforgalom és a héten még senki nem jött le nem ment fel mikor arra megyek. És persze én se megyek mert fizetős és a cég kocsiján nincs matrica, pedig nem kellene bemennem a városba.

Előzmény: BOCI_boci_TARKA (29680)
BOCI_boci_TARKA Creative Commons License 2014.04.17 0 0 29680

Szerintem mi két külön országban lakunk.

Az öreg isten f.x. is tele lett hányva körforgalommal. Mindezt azért, mert havonta jön egy akkora marha, aki nem képes megállni. Most ugyanúgy nem áll meg, de szív mindenki.

Előzmény: Törölt nick (29679)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.17 0 0 29679

Ha már itt vagy, lenne egy általános kérdésem, nem csak hozzád.

 

Miért van az, hogy a magyar úttervezők nem szeretik a körforgalmat?

Ellenben szerelmesek a stop táblás, maci sajtos kereszteződésbe...

Előzmény: strangerr (29676)
RIKA424 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 29678
Pompiere Creative Commons License 2014.04.17 0 0 29677

Köszönöm a felvilágosítást.

1. Lehet, ha Kopáncshoz közelebb került volna a felhajtó - van ott egy parlag terület - akkor nem a bányatóba épült volna az egész. Igaz, hogy akkor a vasút túloldalán lévő tanyák lettek volna útban.  Ha meg Vajhát térségébe kerül a csomópont, akkor a nagyobb kerülő mellett ráadásul még párhuzamosan is futott volna a két főút egy-két km-re egymástól. Szó mi szó, tényleg nincs sok lehetőség.

2. Talán nem is baj, hogy a Suncityhez nem épül meg az a kereszteződés. Szerintem potenciális balesetveszélyt hordozott volna, ha feltételezzük, hogy a töltésről lefelé ereszkedve általában mindenki elkezdi nyomni a gázt.

3. Azzal, hogy a Bodzási út és a Bordás utca kereszteződésében egy teljes értékű csomópont létesül, együtt jár az is, hogy kiszélesítik a Bodzási út - városhatár és Bordás utca közötti - 1,3 km-es szakaszát, ill. helyrehozzák a Bordás utca kb. 800 méteres szakaszát a Bodzási út és Kishomok között?

A Bodzási utat kb. tíz éve újították fel, de rávezető útként nagyon keskeny - éppen elfér egymás mellett két személygépkocsi - és a padkája is sok helyen ki van mélyülve. A Bordás utca állapota meg egyszerűen katasztrofális, olyan kátyús.

Nem igazán megfelelőek ahhoz, hogy rajtuk keresztül lehessen elérni egy főutat.

Előzmény: strangerr (29676)
strangerr Creative Commons License 2014.04.16 0 0 29676

Szia!

 

Jók a meglátások.

Ezek a burkolati jelek annyira nincsenek kőbe vésve, hogy ez nem is a végleges terv, hanem egy munkaközi változat.

 

1.) A bányató tényleg nehéz ügy, de egész egyszerűen a kishomoki rész beépítettsége miatt külön szintű csomópontot máshová nem lehetett tenni. A következő hely már majdnem az algyői hídnál lett volna, egy kb. 20 km-es elkerülőt eredményezve.

 

2.)  Hmvásárhely- Szeged irányból a belső szűnik meg, ez maradt. Elkerülő- Szeged irányban a felüljáró után a belső szűnik meg, ez változás ehhez a rajzhoz képest.

 

Az a bizonyos viziparki bekötő utas csomópont teljes egészében elmarad. A bekötő utat "bekötik" az Anno étterem felé tartó szervizútba. Ott annak balra sávos csomópontja van. Ez azt eredményezi, hogy a Szeged- Hmvásárhely irány hamarabb ki tud nyílni újra két sávossá, még a töltésen vagy 100 méterre a bekötő út előtt. Ja és itt is javítva van, azaz az autósok a külsőben találják magukat a rövid egysávos kiváló szakasz után.

 

3.) Nem teljes értékű a csomópont, Hmvásárhely irányából nem lehet az elkerülőre felhajtani. Épp emiatt is épül különszintű csomópont a Bodzási útnál. Megjegyzem ez a sarokforgalom amúgy is elenyészően kicsi lenne,mert ha valaki Hmvásárhelyről akar felhajtani az elkerülőre ezt még 3 helyen megteheti és nem jön el ide kilométerekre hogy aztán felhajtson az elkerülőre és elinduljon visszafelé Orosháza irányába.

 

4.) A vasút közelsége, ill. a vasúti töltés árvízvédelmi volta miatt, itt jó megoldást különszintben nem lehetett kialakítani, a végső megoldás azt hiszem a legkevésbé rossz, amit ki lehetett hozni belőle azt kihozták.

 

str

 

Előzmény: Pompiere (29675)
Pompiere Creative Commons License 2014.04.16 0 1 29675

Hódmezővásárhely weboldalán van egy .pdf, amely többek között a várost elkerülő út becsatlakozását mutatja a 47-es útba Kopáncs térségében, a 204-205-ös km között.  
Nézegettem a csomópont rajzát és néhány dolog szemet szúrt:
Először: Sikerült egy olyan bányatóba tenni a Szeged felé tartó kunkort, ahonnan 5-6 éve éppen a 47-es négysávúsítására bányászták a homokot. Biztos jó lesz majd újra feltölteni, stabil alapot ad a töltésnek!


Másodszor: Ha valaki Vásárhely irányából halad Szeged felé, akkor a felüljárót elhagyva a két sávból a belső szűnik meg, viszont fordított irányban a bekötőutat elhagyva a belsőből nyílik a külső. Ha valaki az elkerülőn érkezik és Szeged felé halad, ott is a külső sáv szűnik meg. Ezt a legutóbbit még talán érteném is mert a belső sávból belső lesz továbbra is miután fonódik a Vásárhely felől érkező sávval.

De Vásárhely felé, a "bekötő útnál" van egy kis értetlenség bennem. Mivel jobbra tarts van, nem az lenne a cél, hogy az egy sávos részről a külső sávban "találják magukat" az autósok? Ez a mostani megoldás szerintem majd azt eredményezi, hogy mindenki halad tovább a belső sávban és a szélső sávban kezdődik - szabálytalanul - az előzgetés.  Mennyire vannak kőbe vésve az ilyen tervekben szereplő útburkolati jelek?

Harmadszor: Lehet, hogy csak nekem van hiányérzetem, de nem látom, hogy lenne visszakanyarodási lehetőség Vásárhely felé. Szinte biztos vagyok benne, hogy ha elkészül az elkerülőút, akkor kikerülnek a súlykorlátozó táblák a város "jeles" pontjaira, amelyek akár lehetetlenné is tehetik egy adott terület elérését nehezebb járművel. Kivéve célforgalom esetén.

Egyébként nem is tudom, hogy mi lett volna itt a legjobb: egy olyan körforgalom mint a vásárhelyi laktanyai egy aluljáróval fűszerezve, vagy egy olyan csomópont amelyet már nem kellett volna szét dúrni, ha a későbbiekben valakinek eszébe jut, hogy csak el kéne vinni az utat az M43-ig, vagy ez a mostani megoldás. Az viszont biztos, hogy a 135-ös vasútvonal közelsége a 47-eshez, nem könnyítette meg a tervező dolgát.

cymylau Creative Commons License 2014.04.16 0 0 29674

Minden nagyon szép, minden nagyon jó. Most pedig egészítsük ki a cikket a most folyamatban lévő beruházások fajlagos költségeivel.

Előzmény: MCA-001 (29673)
MCA-001 Creative Commons License 2014.04.14 0 0 29673
józsi24 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 29672
ottan, ahol 10 utepitesre szant pongobol 5ot elcsorelnak, a maradek 5bol meg 4et elpazarolnak, ott a zutepites is polidili...

uff. a határmenti pijocakat meg a központ tarcsa el, akkor is ha ez bancsa a kis lelkivikagod... un.
Előzmény: klimakiraly (29666)
radio100jozsi Creative Commons License 2014.04.12 0 0 29671

Meg az M3-as Hatvanig.

Előzmény: MCA-001 (29669)
radio100jozsi Creative Commons License 2014.04.12 0 0 29670

Amióta átadták az M0-ás összekötést, ma voltam az M5-ön kifelé a már M51-M0 (Gyáli csp) közötti szakaszon, és meglepődtem, hogy totál üres volt délután kifelé a városból ez a szakasz. Azt pedig én is megerősítem, hogy megnyitották a felhajtót az M5-ről az M0-ra az M1 felé menet, így teljes értékű ez a csomópont. Összességében én nagyon elégedett vagyok ezzel az M0-al, és ha valahol a város peremén vagyok, akkor a 4-es felé haza csak is erre kerülök. Pénteken is a IV. kerületben voltam a Berda utcában, és haza akkor az Árpád-Szentmihályin át fel az M3-ra, majd irány az M0K-n le a 4-es útig. Ma meg gondolkoztam az M5-Hunyadi út csp közeléből, hogy merre haza, de inkább a Méta utca-Gilice tér-Üllői út-4-es kombó helyett irány ki az M5, majd az M0-on át a 4-esre, ami megint kényelem, és gyorsaság szempontjából jó választás volt.   Egyedül még a 11-10-es közötti szakasz hiányzik nagyon, mert ha a 10-es út felé megyek maradt továbbra is vagy a Hungária körgyűrű, vagy a Budai alsó rakpart.

MCA-001 Creative Commons License 2014.04.11 0 0 29669

Akkor most már csak az M1 2Xháromsávossá bővítése hiányzik.

Előzmény: Törölt nick (29668)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.11 0 0 29668

Májusban kezdik az M0-s bővítését

Kétszer háromsávossá bővítik az M0-s autóút M1-es és M7-es autópálya közti szakaszát. Tovább »

forrás: Index.hu

BBCápa Creative Commons License 2014.04.10 0 0 29667

Maradjunk csak az off-nál, de nagybetűkkel: a legnagyobb vidék-szidó az elsőgenerációs pesti (és agglós"), akiknek a szülei talpa alatt 30-40 éve besüppedt a fővárosi aszfalt. Akik viszont, az öregeik révén, "csupán" 100-150 vagy még több éve vannak itt, mások: pl. kés, villa, olló, papír, szalvéta, tiszta száj, stb.

Olyan ez, mintha egy törzsökös vagy egy most, frissen betelepített erdélyi románt faggatnál a Regátról. Az utóbbi mocskolja majd jobban (cicológia).

Piha.

Előzmény: klimakiraly (29666)
klimakiraly Creative Commons License 2014.04.10 0 0 29666

OFF

 

Ha csak egy picit lenne több tartalékom költözni a központba már rég megtettem volna. Full minimálbér és autópálya majdnem a kapuig azért nem olyan jó párosítás hidd el. Hogy ki tart el kit az meg poli-dili topic

 

ON

Előzmény: józsi24 (29664)
dimelo Creative Commons License 2014.04.10 0 0 29665

Megengedő vagyok.

Értelmezhető így is.

 

Ennek ellenére erős kétségeim vannak, a metodika ismeretének hiányában

nem lehet olyan forgalmi és baleseti adatkülönbség, ami 5 kategóriányi különbséget indokolhat.

 

Gondoljunk bele: a 85. út forgalma Győr-Csorna között kétszerese a 86. út M.óvár- Csorna szakasz forgalmának,

mégsem jelölték sehogy.

 

Előzmény: cymylau (29663)
józsi24 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 29664
valahogy csak meg kell indokolni, hogy a határmenti pijocak jogosan szíjjak az oket eltartó központ vérit...
Előzmény: cymylau (29663)
cymylau Creative Commons License 2014.04.10 0 0 29663

A cikk azt írja, hogy: 2918 kilométernyi autópályát és főutat soroltak öt kategóriába a baleseti és a forgalmi adatok alapján

 

Ezek szerint a baleset veszélyességi osztály nem a főút forgalmával áll egyenes arányban, hanem a forgalomnagyságra vetített fajlagos baleseti mutatóval. Így lehetnek zöldek a legforgalmasabb főváros környéki autópályák meg a 4-es út kifogásolt szakasza; a forgalomnagyságra vetített baleseti darabszám ezeken a szakaszokon valószínűleg kedvezően alakul, noha a forgalom erős.

 

Ugyanezért lehet piros az M5 Kistelek-Kkfélegyháza között, itt a forgalom lazább, viszont pont ezért sok a 180-nal száguldó belgrádi meg román barom, akik aztán mindenféle ráfutásokkal rontják a baleseti statisztikát.

Előzmény: dimelo (29662)
dimelo Creative Commons License 2014.04.10 0 0 29662

Ja, a térkép nagy hibája, hogy az M6 nincs rajta, még ha extra zöldben lenne, akkor is...

 

Ha 86-os van (csak a 76-ig), akkor 81., 85. út miért nincs?

47., 52., 55. mintha nem is létezne...

 

Nekem a legismertebb a 4. főút, ahol van egy kapitális szarvashiba!!!! (Ha csak egy...)

Karcag Püspökladány között ahol éppen csatlakozik a két feketével jelölt szakasz,

valakik szerint zöld a 10 km-es 4. főúti szakasz, ahol 2500-3000 tgk. halad, ehhez képest Karcag és Kisújszállás elkerülő megint fekete.

Monortól- Hajdúhadházig fekete-piros, csak ez a 10 km, "véletlenül" zöld!

Nincs jelölve a Debrecen elkerülő, pedig egy éve már csökkenti a Debrecenen áthaladó forgalmat.

Hajdúhadház és Újfehértónál sokkal nagyobb a veszély, minthogy low-medium risknek jelöljék...

Ja, M3 Mátészalka felé nem létezik a térkép készítői szerint...

 

 

Nevezzük fércműnek....

Előzmény: BBCápa (29660)
Roger Preed Creative Commons License 2014.04.10 0 0 29661

Legalább többségében olyan szakaszokat emlegetett a tárca, hogy beavatkoznak, ahol nincs párhuzamosan újonnan megépült autópálya vagy nem várható a következő években.

Előzmény: BBCápa (29660)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!