Na ja, a Zegről Keszthely felé kivezető út 2x2 sávos, régen jól lehetett ott haladni, volt egy 80-as (később 70-es) szakasza is, ezt telerakták körforgalmakkal.
A körforgalmú csomópont szükséges rossz dolog: szükséges, mert ez adja a legnagyobb biztonságot, rossz, mert a főirány forgalmát is megállítja, esetenként hozzá képest töredéknyi forgalom miatt.
De egy 5-95% forgalmú irányra egyszerűen értelmetlen.
Ezzel maximálisan egyetértek. Nem tudom, hogy ennél a piskóta formájú körforgalom párnál mennyivel igényelt volna több helyet egy "rendes" csomópont ami nem tartotta volna fel a nagyobb forgalmat. Érdekes lenne tudni, hogy mennyi ott a le és felhajtók száma. Valószínűleg ezek száma az M5 felé jelentősen növekedve, ha nem lenne fizetős a 5-47 között. Ha megnézed a Makkosházi és Rókusi krt. forgalma szinte nem csökkent semmit az M43 átadása óta.
Engem az zavar leginkább, hogy egy 2x2-es főutat, - amelyen a közlekedés, kialakításánál fogva gyorsabb haladásra alkalmas egy 2x1-eshez képest - teleszórnak körforgalmakkal. És ez csak fokozódik mert - mint ahogyan régebben a DM is cikkezett róla - a 47-es felújítása során lesz egy újabb körforgalom a MOL-kút után, a Kastélykert u. végén is.
Persze arra is emlékszem mikor az 55-53 kereszteződésben vastraverzen villogó lámpa meg minden volt és mindennap volt baleset pedig autó nem volt több a faluban 20-nál.
Na arra én is. Pedig ott aztán tényleg belátható minden irány. Én annak tudom be az ottani rengeteg balesetet, hogy "összközlekedői szinten" egyszerűen nem figyeltek a másikra. De emlékszem arra is, hogy valahol a Jászságban két nagyforgalmú út kereszteződésében, nagyméretű táblák tudatták az arra haladókkal, hogy ebben a kereszteződésben az utóbbi pár évben hányan haltak meg, mennyi volt a súlyos és könnyű sérültek száma. Valószínűleg ott is unták már, hogy napi-heti szinten volt valami esemény.
A Sárvári elkerülőn is megvárták a halálos baleseteket, csak utána építették át a rendszert. :( De csak egy helyen. Ha Szombathelyről Cell felé megyek, akkor két elsőbbségtábla is van egymás után párszáz méterrel. De nem ám, hogy körforgalom lenne! Bár erről már írtam itt korábban, ha jól rémlik.
Szerencsére Szombathelyen szaporodnak a körforgalmak, de még jóval több helyen helyen lenne rájuk szükség, mint ahány helyen tervezve van a közeljövőben!
De egy 5-95% forgalmú irányra egyszerűen értelmetlen.
Ezen az uton a mol telep és az algyői is gáz.
Persze arra is emlékszem nikor az 55-53 kereszteződésben vastraverzen villogo lámpa meg minden volt és mindenap volt baleset pedig auto nem volt több a faluban 20-nál.
Akkor biztos rossz időben jársz, jártál arra. :-) Az tény, hogy többen hajtanak fel az M5 felé, meg többen is jönnek le abból az irányból, de én nem egyszer láttam már, hogy Makó felé is hajtottak fel, ill. onnan is jöttek le. Igaz, hogy ezek jobbára teherautók, kamionok voltak. Néha azonban előfordulnak személyautók is.
Én se kérek több körforgalmat. :-) nem tudom 47-ről/-ra kanyarodnak az M43-ra. De hogy napi 2x két körforgalom és a héten még senki nem jött le nem ment fel mikor arra megyek. És persze én se megyek mert fizetős és a cég kocsiján nincs matrica, pedig nem kellene bemennem a városba.
Az öreg isten f.x. is tele lett hányva körforgalommal. Mindezt azért, mert havonta jön egy akkora marha, aki nem képes megállni. Most ugyanúgy nem áll meg, de szív mindenki.
1. Lehet, ha Kopáncshoz közelebb került volna a felhajtó - van ott egy parlag terület - akkor nem a bányatóba épült volna az egész. Igaz, hogy akkor a vasút túloldalán lévő tanyák lettek volna útban. Ha meg Vajhát térségébe kerül a csomópont, akkor a nagyobb kerülő mellett ráadásul még párhuzamosan is futott volna a két főút egy-két km-re egymástól. Szó mi szó, tényleg nincs sok lehetőség.
2. Talán nem is baj, hogy a Suncityhez nem épül meg az a kereszteződés. Szerintem potenciális balesetveszélyt hordozott volna, ha feltételezzük, hogy a töltésről lefelé ereszkedve általában mindenki elkezdi nyomni a gázt.
3. Azzal, hogy a Bodzási út és a Bordás utca kereszteződésében egy teljes értékű csomópont létesül, együtt jár az is, hogy kiszélesítik a Bodzási út - városhatár és Bordás utca közötti - 1,3 km-es szakaszát, ill. helyrehozzák a Bordás utca kb. 800 méteres szakaszát a Bodzási út és Kishomok között?
A Bodzási utat kb. tíz éve újították fel, de rávezető útként nagyon keskeny - éppen elfér egymás mellett két személygépkocsi - és a padkája is sok helyen ki van mélyülve. A Bordás utca állapota meg egyszerűen katasztrofális, olyan kátyús.
Nem igazán megfelelőek ahhoz, hogy rajtuk keresztül lehessen elérni egy főutat.
Ezek a burkolati jelek annyira nincsenek kőbe vésve, hogy ez nem is a végleges terv, hanem egy munkaközi változat.
1.) A bányató tényleg nehéz ügy, de egész egyszerűen a kishomoki rész beépítettsége miatt külön szintű csomópontot máshová nem lehetett tenni. A következő hely már majdnem az algyői hídnál lett volna, egy kb. 20 km-es elkerülőt eredményezve.
2.) Hmvásárhely- Szeged irányból a belső szűnik meg, ez maradt. Elkerülő- Szeged irányban a felüljáró után a belső szűnik meg, ez változás ehhez a rajzhoz képest.
Az a bizonyos viziparki bekötő utas csomópont teljes egészében elmarad. A bekötő utat "bekötik" az Anno étterem felé tartó szervizútba. Ott annak balra sávos csomópontja van. Ez azt eredményezi, hogy a Szeged- Hmvásárhely irány hamarabb ki tud nyílni újra két sávossá, még a töltésen vagy 100 méterre a bekötő út előtt. Ja és itt is javítva van, azaz az autósok a külsőben találják magukat a rövid egysávos kiváló szakasz után.
3.) Nem teljes értékű a csomópont, Hmvásárhely irányából nem lehet az elkerülőre felhajtani. Épp emiatt is épül különszintű csomópont a Bodzási útnál. Megjegyzem ez a sarokforgalom amúgy is elenyészően kicsi lenne,mert ha valaki Hmvásárhelyről akar felhajtani az elkerülőre ezt még 3 helyen megteheti és nem jön el ide kilométerekre hogy aztán felhajtson az elkerülőre és elinduljon visszafelé Orosháza irányába.
4.) A vasút közelsége, ill. a vasúti töltés árvízvédelmi volta miatt, itt jó megoldást különszintben nem lehetett kialakítani, a végső megoldás azt hiszem a legkevésbé rossz, amit ki lehetett hozni belőle azt kihozták.
Hódmezővásárhely weboldalán van egy .pdf, amely többek között a várost elkerülő út becsatlakozását mutatja a 47-es útba Kopáncs térségében, a 204-205-ös km között. Nézegettem a csomópont rajzát és néhány dolog szemet szúrt: Először: Sikerült egy olyan bányatóba tenni a Szeged felé tartó kunkort, ahonnan 5-6 éve éppen a 47-es négysávúsítására bányászták a homokot. Biztos jó lesz majd újra feltölteni, stabil alapot ad a töltésnek!
Másodszor: Ha valaki Vásárhely irányából halad Szeged felé, akkor a felüljárót elhagyva a két sávból a belső szűnik meg, viszont fordított irányban a bekötőutat elhagyva a belsőből nyílik a külső. Ha valaki az elkerülőn érkezik és Szeged felé halad, ott is a külső sáv szűnik meg. Ezt a legutóbbit még talán érteném is mert a belső sávból belső lesz továbbra is miután fonódik a Vásárhely felől érkező sávval.
De Vásárhely felé, a "bekötő útnál" van egy kis értetlenség bennem. Mivel jobbra tarts van, nem az lenne a cél, hogy az egy sávos részről a külső sávban "találják magukat" az autósok? Ez a mostani megoldás szerintem majd azt eredményezi, hogy mindenki halad tovább a belső sávban és a szélső sávban kezdődik - szabálytalanul - az előzgetés. Mennyire vannak kőbe vésve az ilyen tervekben szereplő útburkolati jelek?
Harmadszor: Lehet, hogy csak nekem van hiányérzetem, de nem látom, hogy lenne visszakanyarodási lehetőség Vásárhely felé. Szinte biztos vagyok benne, hogy ha elkészül az elkerülőút, akkor kikerülnek a súlykorlátozó táblák a város "jeles" pontjaira, amelyek akár lehetetlenné is tehetik egy adott terület elérését nehezebb járművel. Kivéve célforgalom esetén.
Egyébként nem is tudom, hogy mi lett volna itt a legjobb: egy olyan körforgalom mint a vásárhelyi laktanyai egy aluljáróval fűszerezve, vagy egy olyan csomópont amelyet már nem kellett volna szét dúrni, ha a későbbiekben valakinek eszébe jut, hogy csak el kéne vinni az utat az M43-ig, vagy ez a mostani megoldás. Az viszont biztos, hogy a 135-ös vasútvonal közelsége a 47-eshez, nem könnyítette meg a tervező dolgát.
Amióta átadták az M0-ás összekötést, ma voltam az M5-ön kifelé a már M51-M0 (Gyáli csp) közötti szakaszon, és meglepődtem, hogy totál üres volt délután kifelé a városból ez a szakasz. Azt pedig én is megerősítem, hogy megnyitották a felhajtót az M5-ről az M0-ra az M1 felé menet, így teljes értékű ez a csomópont. Összességében én nagyon elégedett vagyok ezzel az M0-al, és ha valahol a város peremén vagyok, akkor a 4-es felé haza csak is erre kerülök. Pénteken is a IV. kerületben voltam a Berda utcában, és haza akkor az Árpád-Szentmihályin át fel az M3-ra, majd irány az M0K-n le a 4-es útig. Ma meg gondolkoztam az M5-Hunyadi út csp közeléből, hogy merre haza, de inkább a Méta utca-Gilice tér-Üllői út-4-es kombó helyett irány ki az M5, majd az M0-on át a 4-esre, ami megint kényelem, és gyorsaság szempontjából jó választás volt. Egyedül még a 11-10-es közötti szakasz hiányzik nagyon, mert ha a 10-es út felé megyek maradt továbbra is vagy a Hungária körgyűrű, vagy a Budai alsó rakpart.
Maradjunk csak az off-nál, de nagybetűkkel: a legnagyobb vidék-szidó az elsőgenerációs pesti (és agglós"), akiknek a szülei talpa alatt 30-40 éve besüppedt a fővárosi aszfalt. Akik viszont, az öregeik révén, "csupán" 100-150 vagy még több éve vannak itt, mások: pl. kés, villa, olló, papír, szalvéta, tiszta száj, stb.
Olyan ez, mintha egy törzsökös vagy egy most, frissen betelepített erdélyi románt faggatnál a Regátról. Az utóbbi mocskolja majd jobban (cicológia).
Ha csak egy picit lenne több tartalékom költözni a központba már rég megtettem volna. Full minimálbér és autópálya majdnem a kapuig azért nem olyan jó párosítás hidd el. Hogy ki tart el kit az meg poli-dili topic
A cikk azt írja, hogy: 2918 kilométernyi autópályát és főutat soroltak öt kategóriába a baleseti és a forgalmi adatok alapján
Ezek szerint a baleset veszélyességi osztály nem a főút forgalmával áll egyenes arányban, hanem a forgalomnagyságra vetített fajlagos baleseti mutatóval. Így lehetnek zöldek a legforgalmasabb főváros környéki autópályák meg a 4-es út kifogásolt szakasza; a forgalomnagyságra vetített baleseti darabszám ezeken a szakaszokon valószínűleg kedvezően alakul, noha a forgalom erős.
Ugyanezért lehet piros az M5 Kistelek-Kkfélegyháza között, itt a forgalom lazább, viszont pont ezért sok a 180-nal száguldó belgrádi meg román barom, akik aztán mindenféle ráfutásokkal rontják a baleseti statisztikát.
Legalább többségében olyan szakaszokat emlegetett a tárca, hogy beavatkoznak, ahol nincs párhuzamosan újonnan megépült autópálya vagy nem várható a következő években.