Ja nem terelőautó, hanem rendőrautó. Ezt elnéztem! (Terelőautó: ami egy jobbra vagy balra kitérős táblával halad lassan előre, mert előtte munkagép mozog.)
Ha jól látom, most zajlik a bővítés, ott a terelőautó, és az ideiglenes korlát. Lehet, hogy csak azért más a szín, mert ca. 10-20-30 éve készült a többi sáv, és közben változtattak az aszfalt összetételén?
Na ez az, jól elrontották az útdíjat. Km-alapon kellene, függetlenül attól, hogy autópálya vagy országút, vagy pedig kegyszerűen kitiltani a tranzitot az országútról, ahol van autópálya. (Műholdas követésnél ez megoldható még utólagos ellenőrzéssel is.)
Erről az jut eszembe, hogy az oroszoknál van Moszkvában egy speciális sáv a reptérre vezető úton. Ott csak állami vezetők mehetnek. Nem érdemes kockáztatni, mert hamar jönnek a hivatalos szervek.
Szándékosan sötét a legbelső sávok? Esetleg ez valami extra díjas sáv, mint van Amerikában is ilyen. DE annak ellenére, hogy 2*5 sávos, középen még bőven van hely bővítésre.
Azt harsogta a rádió hogy sose volt ennyi bevétel az útdíjból. Arról persze hallgat hogy mennyit szenvednek újra akik fizetős út mellett laknak.
Nem inkább azzal kéne politizálni hogy alig van teher és átmenő forgalom lakott terűleten. De ehhez ugye az autópálya használatnak kéne olcsobbnak lenni a főútnak meg drágább.
Mondjuk pálya meg kevés azon csak az átmenő megy azok sarcolása volt a cél.
Mi az értelmetlenebb beruházás? Méregdrága hídcsere felújítás helyett, vagy egy Kondoros-Kisszénás vasútvonal 120-asra való felújítása és villamosítása?
Tényleg ennyire vacak ez a híd? És ezt az Únió is elhiszi?
Na ezért kellene szigorú szabályozás, pl. a normaidőket limitálni kellene, és ezeket a cégek dokumentumaiban ellenőrízn! Aki ezeket túllépi, azokat drákói szigorral megbüntetni!
Pl. Meg lenne határozva egy X-Y útvonalra a minimális időkeret, ennek nem szabadna alámenni! Aki alámegy, azt szigorúan büntetnék!
Senki sem a dánokért aggódik, hogy szegények mennyit fizethetnek majd. A kutyát sem érdeklik Németországban a dánok problémái. A határ német oldalán lévő német boltosokért aggódnak, akik bezárhatják majd a boltot, mert a dánok nem fogják megvenni 105 euróért az éves matricát, és inkább majd Dániában vásárolnak.
Ez részben pszichológia persze, mert megérné nekik így is átjárni, de nem fognak. A német boltosnak meg tönkremegy az üzlete.
Közben, hogy mi lesz itt Albertirsa-Üllő között a falujáró kamioncsordákkal, az senkit nem érdekel. Ma reggel is tele volt egymás után konvojokban kamionnal a 40-es út, miközben pár napja a 405-ösön csak személyautók mennek, azok is többségében a turisták.
Lehet, hogy megérné neki megvenni a matricát és továbbra is átjárni, de mégsem fog.
Ugyanígy, a szegedi Árkád forgalmán is erőteljesen meglátszana, ha a román és jugó rendszámos autók csak éves autópálya-matricát váltva jöhetnének át a határon. (Pedig ott még Schengen is van.) Pedig ha végigszámolnák, lehet, hogy.
Továbbá a mediterrán nyaralása teljes németországi oda-vissza úthasználatát is tartalmazza a billog. Ha pedig egész évben tényleg csak vásárolni jár át, és azt is autópályán teszi - nem vérzik a szívem érte.
Ha hetente kétszer átmegy az 52x2 = 104 oda-vissza út.
105 euro az éves matrica.
Azt jelenti, hogy egy úton 1 euróval kerül neki többe a bevásárlás.
Nem ismerem a dán ALDi és a német ALDI közötti árszinvonal közötti különbözőséget, de ha megéri átautózni a németbe a dán helyett, akkor valószínűleg az elért nyereség, nagyobb mint 1 euro.
Arról van szó, aki Dániában lakik, de hetente kétszer átjár a személyautójával a közeli német kisvárosban lévő Sparba vagy Aldiba vásárolni. Viszont, ha ehhez kell vásárolnia egy matricát évi 105 euróért, akkor azt inkább nem vásárolja meg, és ezentúl nem fog átjárni vásárolni.
Ez egy jó összefoglaló, egy dologgal egészíteném ki, amit a cikkíró a cikk megírásakor még nem tudhatott: A német közlekedési miniszter, Alexander Dobrindt, hétfőn ismertette a terveket. Ebben az is szerepel, hogy a díjfizetést kiterjesztik a teljes németországi úthálózatra. Erről eredetileg nem volt szó, a koalíciós szerződésben is csak az autópályák díjasítása szerepel.
Ha minden útra fizetni kell, az gyakorlatilag egyenértékű azzal, hogy Németország belépődíjat szed. A határmenti kiskereskedelem felháborodottan tiltakozik, és még a másik két koalíciós partner (CDU, SPD) is szolidan jelezte, hogy erről nem volt szó, ezt nem támogatják.