Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2014.07.12 0 0 30101

Debrecen-Szolnok-Cegléd: Na itt pont nincs autópálya. De ha lassan is, de épülget az M4-es autóút!

 

Előzmény: dimelo (30100)
dimelo Creative Commons License 2014.07.12 0 0 30100

Várjál, várjál...

 

Most is km alapú, de addig, míg legalább 4000 km "főútnak" nevezett 2-3 számjegyű ökörh.gyozás is van,

nem "célszerű" a kiegyenlítés az autópálya és főút díjai között.

 

Kitiltani.... na ez megy mostanában, mint Tokajnál.

 

Egyszerűsítsünk:

Ma már annyival több kamion megy a 4-42-n,

hogy kérdezném, milyen tiltás teremtené meg a "harmóniát"?

 

Ha a fuvar Debrecen-Szolnok-Cegléd közötti, akkor mi a megoldás?

 

Mint ahogy a németek variálnák a szgk-knál, fizessen csak a külföldi?

 

Bevételt akar az állam, akkor teremtsen hozzá elegendő autópályát is!

Ausztria 2x hosszabb pályahálózata mellett már megszoríthatóak a főutat használók.

 

 

Előzmény: v_peti (30096)
RIKA424 Creative Commons License 2014.07.12 0 0 30099
v_peti Creative Commons License 2014.07.11 0 0 30098

Ja nem terelőautó, hanem rendőrautó. Ezt elnéztem! (Terelőautó: ami egy jobbra vagy balra kitérős táblával halad lassan előre, mert előtte munkagép mozog.)

Előzmény: v_peti (30097)
v_peti Creative Commons License 2014.07.11 0 0 30097

Ha jól látom, most zajlik a bővítés, ott a terelőautó, és az ideiglenes korlát. Lehet, hogy csak azért más a szín, mert ca. 10-20-30 éve készült a többi sáv, és közben változtattak az aszfalt összetételén?

Előzmény: radio100jozsi (30093)
v_peti Creative Commons License 2014.07.11 0 0 30096

Na ez az, jól elrontották az útdíjat. Km-alapon kellene, függetlenül attól, hogy autópálya vagy országút, vagy pedig kegyszerűen kitiltani a tranzitot az országútról, ahol van autópálya. (Műholdas követésnél ez megoldható még utólagos ellenőrzéssel is.)

Előzmény: dimelo (30091)
v_peti Creative Commons License 2014.07.11 0 0 30095

Erről az jut eszembe, hogy az oroszoknál van Moszkvában egy speciális sáv a reptérre vezető úton. Ott csak állami vezetők mehetnek. Nem érdemes kockáztatni, mert hamar jönnek a hivatalos szervek.

Előzmény: radio100jozsi (30093)
klimakiraly Creative Commons License 2014.07.11 0 0 30094

BRIC vagy már BRICS országok egyike ...

Előzmény: Fradista Utazó (30092)
radio100jozsi Creative Commons License 2014.07.11 0 0 30093

Szándékosan sötét a legbelső sávok? Esetleg ez valami extra díjas sáv, mint van Amerikában is ilyen. DE annak ellenére, hogy 2*5 sávos, középen még bőven van hely bővítésre.

Előzmény: Fradista Utazó (30092)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.07.11 0 0 30092

Egy kis Brazília:

dimelo Creative Commons License 2014.07.11 0 0 30091

"Csendélet a 42. főúton...

 

Azért szükséges a videó, mert a fotókra bárki mondhatja:

pillanatnyi helyzet, nem ilyen a valóság.

 

Pedig ezt hozta az útdíj...

Előzmény: radio100jozsi (30088)
dimelo Creative Commons License 2014.07.11 0 0 30090

Vannak mobilrögzítő technológiák:)

 

 

Sajnos az útadatot még sokáig várhatjuk:

1. 2013. félévkor vezették be az útdíjat, tehát nem teljes év, a változás nem pontosan követhető.

2. mikor mértek, az rejtély...

3. hol mértek (Legtöbbször sehol, csak felszorzás 3-4 évvel ezelőtti mérésekből)

 

Ezért fontos a tapasztalat és a videó!

Előzmény: radio100jozsi (30088)
klimakiraly Creative Commons License 2014.07.11 0 0 30089

Azt harsogta a rádió hogy sose volt ennyi bevétel az útdíjból. Arról persze hallgat hogy mennyit szenvednek újra akik fizetős út mellett laknak.

 

Nem inkább azzal kéne politizálni hogy alig van teher és átmenő forgalom lakott terűleten. De ehhez ugye az autópálya használatnak kéne olcsobbnak lenni a főútnak meg drágább.

 

Mondjuk pálya meg kevés azon csak az átmenő megy azok sarcolása volt a cél.

Előzmény: radio100jozsi (30088)
radio100jozsi Creative Commons License 2014.07.10 0 0 30088

Már volt eszembe, csak vezetés közben mobilt tartva nem könnyű. ÉN az útadatra lennék kíváncsi majd, mert abban kellene látni a forgalom növekedését.

Előzmény: dimelo (30082)
v_peti Creative Commons License 2014.07.10 0 0 30087

Mi az értelmetlenebb beruházás? Méregdrága hídcsere felújítás helyett, vagy egy Kondoros-Kisszénás vasútvonal 120-asra való felújítása és villamosítása?

 

Tényleg ennyire vacak ez a híd? És ezt az Únió is elhiszi?

Előzmény: RIKA424 (30055)
v_peti Creative Commons License 2014.07.10 0 0 30086

Na de rongálják az utakat, onnantól meg abszolút ON! :)

 

Előzmény: RIKA424 (30085)
RIKA424 Creative Commons License 2014.07.10 0 0 30085

Van kamionos topik.

 

ez itt OFF !

 

 

Ez Útépítés topik.

 

 

v_peti Creative Commons License 2014.07.10 0 0 30084

Na ezért kellene szigorú szabályozás, pl. a normaidőket limitálni kellene, és ezeket a cégek dokumentumaiban ellenőrízn! Aki ezeket túllépi, azokat drákói szigorral megbüntetni!

Pl. Meg lenne határozva egy X-Y útvonalra a minimális időkeret, ennek nem szabadna alámenni! Aki alámegy, azt szigorúan büntetnék!

 

 

Előzmény: Jared- (30067)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.07.10 0 0 30083

Senki sem a dánokért aggódik, hogy szegények mennyit fizethetnek majd. A kutyát sem érdeklik Németországban a dánok problémái. A határ német oldalán lévő német boltosokért aggódnak, akik bezárhatják majd a boltot, mert a dánok nem fogják megvenni 105 euróért az éves matricát, és inkább majd Dániában vásárolnak.

Ez részben pszichológia persze, mert megérné nekik így is átjárni, de nem fognak. A német boltosnak meg tönkremegy az üzlete.

Előzmény: BBCápa (30080)
dimelo Creative Commons License 2014.07.09 0 0 30082

Elég konkrét tapasztalat!

Tudnád rögzíteni egy videón? Köszönettel!

 

Egy éve beszéljük az útdíj árnyoldalait.

Így a főút és autópálya különbözet ilyen vadhajtásait.

 

Majd lesz M4, majd... lesz... M... 4....

Előzmény: radio100jozsi (30081)
radio100jozsi Creative Commons License 2014.07.09 0 0 30081

Közben, hogy mi lesz itt Albertirsa-Üllő között a falujáró kamioncsordákkal, az senkit nem érdekel. Ma reggel is tele volt egymás után konvojokban kamionnal a 40-es út, miközben pár napja a 405-ösön csak személyautók mennek, azok is többségében a turisták.

Előzmény: dimelo (30071)
BBCápa Creative Commons License 2014.07.09 0 0 30080

>megtoldva azért azzal, hogy a

                                                  ", és azt is autópályán teszi"

mondatrész elhagyásával változatlanul helytállóaknak tartom a leírtamat :)

Előzmény: BBCápa (30079)
BBCápa Creative Commons License 2014.07.09 0 0 30079

Jogos. Így jár a felületes ember, ha átugorja a köztest, és csak a legutolsóra válaszol ;(((

Előzmény: Fradista Utazó (30077)
ghosty9 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 30078

Lehet, hogy megérné neki megvenni a matricát és továbbra is átjárni, de mégsem fog.

 

Ugyanígy, a szegedi Árkád forgalmán is erőteljesen meglátszana, ha a román és jugó rendszámos autók csak éves autópálya-matricát váltva jöhetnének át a határon. (Pedig ott még Schengen is van.) Pedig ha végigszámolnák, lehet, hogy.

Előzmény: RIKA424 (30075)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.07.09 0 0 30077

Csak pont a lényeget nem értetted meg...

Előzmény: BBCápa (30076)
BBCápa Creative Commons License 2014.07.09 0 0 30076

Továbbá a mediterrán nyaralása teljes németországi oda-vissza úthasználatát is tartalmazza a billog. Ha pedig egész évben tényleg csak vásárolni jár át, és azt is autópályán teszi - nem vérzik a szívem érte.

Előzmény: RIKA424 (30075)
RIKA424 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 30075

Máshogy gondolom.

 

Ha hetente kétszer átmegy az 52x2 = 104 oda-vissza út.

 

105 euro az éves matrica.

Azt jelenti, hogy egy úton 1 euróval kerül neki többe a bevásárlás.

 

Nem ismerem a dán ALDi és a német ALDI közötti árszinvonal közötti különbözőséget, de ha megéri átautózni a németbe a dán helyett, akkor valószínűleg az elért nyereség, nagyobb mint 1 euro.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (30074)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.07.09 0 0 30074

Nem erről van szó.

Arról van szó, aki Dániában lakik, de hetente kétszer átjár a személyautójával a közeli német kisvárosban lévő Sparba vagy Aldiba vásárolni. Viszont, ha ehhez kell vásárolnia egy matricát évi 105 euróért, akkor azt inkább nem vásárolja meg, és ezentúl nem fog átjárni vásárolni.

Előzmény: RIKA424 (30073)
RIKA424 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 30073

A határmenti kiskereskedelem felháborodottan tiltakozik

 

----------------

 

egy határmenti kiskereskedő jellemzően 1-7 tonnás kisteherautóval jár.

 

Mennyi lesz az éves díja ?

 - 300 euro?

Akkor napi 1 euro plusz kiadása keletkezik?

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (30072)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.07.09 0 0 30072

Ez egy jó összefoglaló, egy dologgal egészíteném ki, amit a cikkíró a cikk megírásakor még nem tudhatott: A német közlekedési miniszter, Alexander Dobrindt, hétfőn ismertette a terveket. Ebben az is szerepel, hogy a díjfizetést kiterjesztik a teljes németországi úthálózatra. Erről eredetileg nem volt szó, a koalíciós szerződésben is csak az autópályák díjasítása szerepel.

Ha minden útra fizetni kell, az gyakorlatilag egyenértékű azzal, hogy Németország belépődíjat szed. A határmenti kiskereskedelem felháborodottan tiltakozik, és még a másik két koalíciós partner (CDU, SPD) is szolidan jelezte, hogy erről nem volt szó, ezt nem támogatják.

Előzmény: RIKA424 (30069)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!