Köszi. Akkor valószínű a kerékpárútnak alapoznak oly szélesen ... szerencsére ritkán járok a Szeged - Mórahalom szakaszon az belül is az 502-M5 szakaszon. Ott szoktam idegbajt kapni a tötyörgéstől. Szerencsére a 60-as táblát leszedték és most már ritkább a körforgalomig 60 menés ...
Valaki tudja hogy az 55 az M5 és 502 között négysávos lesz? Vagy marad 2 sávos csak kicsit szélesedik.
12,4 km hosszon (kivéve az M5 autópálya csomópont, 1,3 km hosszon) 2x1 forgalmi sávos szakasz 115 kN-s burkolat-megerősítés és 3,1 km párhuzamos kerékpárút,
Tegnap sikerül az 55 és 62-es utakon menni és látni ahogy átépülnek. A 62-esen azt láttam na ezt így kell csinálni. Az 55-őn pedig hogy úristen ebből mi lesz és legfőképpen mikorra. A múltkori 31-es építése meg a félúton a kettő között. :-)
Valaki tudja hogy az 55 az M5 és 502 között négysávos lesz? Vagy marad 2 sávos csak kicsit szélesedik.
Persze, nem is kell ezt híresztelni, had szopassák magukat, megérdemlik.
Vidéki kisvárosokban is megvan ám a jelenség, lámpáknál a belső sávban 10 autók állnak sorban, külsőben senki, röhögve lehet akár 50-el is egyszerre tizenautókat kikerülni. Átmegyek a városon úgy, hogy 1x sem állok meg, ezek meg ott nyomorognak mindnél.
Évek óta nem voltam az M7-esen, de tegnap Ságvárra volt az utam, így menni kellett, ráadásul szombaton reggel le, este vissza. Reggel 6:15-ös Népligeti indulással 1 óra alatt lent is voltunk Ságváron, a forgalom folyamatosan halad, simán tudtam menni 135-el Siófokig, de azért szépen folyamatosan volt telítettség a sávokban, de nem volt vész. Visszafelé este negyed 9-es indulással szintén 1 óra alatt a Néligetnél voltunk. Szintén volt forgalom, de jól lehetett haladni. De ami a lényeg, ahol már 3 sávos Fehérvártól, na onnantól volt kényelmes, végig a tök üres szélső sávban fel tudtam jönni 135-el, 1-2 kocsit kellett csak előznöm. Eközben a középső sávban egymás nyakában mentek az autók, meg a legbelsőben is egymást érték. Ennyi hülyét sem láttam még, hogy egymás fenekében menni a középső sávban miért biztonságosabb, mint a totál üres szélsőben haladni fel nem fogom. De annak ellenére, hogy húztam el a szélsőben mindenki mellett, visszanézve senki nem húzódott ki továbbra sem. Én örültem ennek, kényelmesen fel tudtam jönni, senkitől nem zavartatva az M7-esen.
Ja nem terelőautó, hanem rendőrautó. Ezt elnéztem! (Terelőautó: ami egy jobbra vagy balra kitérős táblával halad lassan előre, mert előtte munkagép mozog.)
Ha jól látom, most zajlik a bővítés, ott a terelőautó, és az ideiglenes korlát. Lehet, hogy csak azért más a szín, mert ca. 10-20-30 éve készült a többi sáv, és közben változtattak az aszfalt összetételén?
Na ez az, jól elrontották az útdíjat. Km-alapon kellene, függetlenül attól, hogy autópálya vagy országút, vagy pedig kegyszerűen kitiltani a tranzitot az országútról, ahol van autópálya. (Műholdas követésnél ez megoldható még utólagos ellenőrzéssel is.)
Erről az jut eszembe, hogy az oroszoknál van Moszkvában egy speciális sáv a reptérre vezető úton. Ott csak állami vezetők mehetnek. Nem érdemes kockáztatni, mert hamar jönnek a hivatalos szervek.
Szándékosan sötét a legbelső sávok? Esetleg ez valami extra díjas sáv, mint van Amerikában is ilyen. DE annak ellenére, hogy 2*5 sávos, középen még bőven van hely bővítésre.
Azt harsogta a rádió hogy sose volt ennyi bevétel az útdíjból. Arról persze hallgat hogy mennyit szenvednek újra akik fizetős út mellett laknak.
Nem inkább azzal kéne politizálni hogy alig van teher és átmenő forgalom lakott terűleten. De ehhez ugye az autópálya használatnak kéne olcsobbnak lenni a főútnak meg drágább.
Mondjuk pálya meg kevés azon csak az átmenő megy azok sarcolása volt a cél.
Mi az értelmetlenebb beruházás? Méregdrága hídcsere felújítás helyett, vagy egy Kondoros-Kisszénás vasútvonal 120-asra való felújítása és villamosítása?
Tényleg ennyire vacak ez a híd? És ezt az Únió is elhiszi?
Na ezért kellene szigorú szabályozás, pl. a normaidőket limitálni kellene, és ezeket a cégek dokumentumaiban ellenőrízn! Aki ezeket túllépi, azokat drákói szigorral megbüntetni!
Pl. Meg lenne határozva egy X-Y útvonalra a minimális időkeret, ennek nem szabadna alámenni! Aki alámegy, azt szigorúan büntetnék!
Senki sem a dánokért aggódik, hogy szegények mennyit fizethetnek majd. A kutyát sem érdeklik Németországban a dánok problémái. A határ német oldalán lévő német boltosokért aggódnak, akik bezárhatják majd a boltot, mert a dánok nem fogják megvenni 105 euróért az éves matricát, és inkább majd Dániában vásárolnak.
Ez részben pszichológia persze, mert megérné nekik így is átjárni, de nem fognak. A német boltosnak meg tönkremegy az üzlete.
Közben, hogy mi lesz itt Albertirsa-Üllő között a falujáró kamioncsordákkal, az senkit nem érdekel. Ma reggel is tele volt egymás után konvojokban kamionnal a 40-es út, miközben pár napja a 405-ösön csak személyautók mennek, azok is többségében a turisták.