Keresés

Részletes keresés

H0ri60 Creative Commons License 2016.10.03 0 0 2627

H0ri60 Creative Commons License 2016.10.03 0 0 2626

A hétvégén TEMOFESZT a Vasúttörténeti Parkban!

Mi ott leszünk,készülünk,gyertek játszani!!!

jgyurka Creative Commons License 2016.10.03 0 0 2625

Ha valami igaz a geometriai szabályok alapján, de mégsem igaz a valósában, akkor az egy paradoxon! :D

 

Akkor most vagy találtunk egy matek nóbeldíj gyanús jelenséget, vagy rosszak a geometria szabályai, vagy nincs igazad. Hát nem tudom, ebből a három lehetőségből kettőt kizárnék, akkor viszont lehet, hogy újra kéne gondolnunk a geometria alapjait, mert valami nem stimmel vele! ;)

 

Megoldás:

"Ezért  a fém sínek ívének gyengéd kézi torzításával.."

 

.. és gyengéd kézi vágásával..

mivel a meghajlított sín nem marad ívbe építhető, tekintve, hogy elromlik a belső és külső ívhosszok aránya. Ha mégis ilyet szeretnél összeépíteni, törés lenne az illesztésnél. Fogadd el, nem egyszerűen arról van szó, hogy hány darab szakaszból raksz ki egy kört, ha kisebbet szeretnél, akkor ott már össze kell koszolni a kezedet is.

 

Különben elég nehézkes tökéletes kört hajlítani kézzel, főleg egy profilos szálnál, ahol vagy elcsavarodik a keresztmetszet, vagy gondol egyet és egy jól megfontolt pillanatban ellapul, és sarokba hajlik. Meg aztán a végeknél is gond, hogy hogy hajlítjuk ívre azt is megfelelő befogás nélkül. A gyárban minden valószínűség szerint először egy végtelenített szálat hajlítottak meg görgők között, és utána darabolták fel szakaszokra.

 

Előzmény: Zoli1949 (2622)
ogilvi Creative Commons License 2016.10.03 -2 0 2624

Sziasztok!
Ez a Zoli1949 nem megy az agyatokra a tudálékosságával és alapvetően az irritáló stílusával? A hideg ráz tőle....

Zoli1949 Creative Commons License 2016.10.03 0 0 2623

Szia Péter!

Osztom a véleménye.  Ezért kezdtem neki tavaly ismét a Pénzverő vasút gyűjtéséhez. Közben szert tettem egy 0-ás Zeuke szerelvényre is . Így van lehetőségem az összehasonlításra.  Bár ugyanabban a korban és sokkal nagyobb választékban készültek, mint a PV, a kidolgozásuk és a felhasznált anyagok minősége nem vethető össze a PV- vel. A mi vonatunk teljesen más kategóriát képvisel.

Üdv: Zoli

Előzmény: r250 (2620)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.10.03 0 0 2622

Szia Kari!

Egyáltalán nem a véleményemet akarom védeni, mert a geometria szabályai  alapján igazad van. Viszont látható és ezt Gergő közlése is alátámasztja, hogy a külső körön hat, a belső körön öt ív van. Tehát a belső íveken a sínek  rövidebbek. Ezért  a fém sínek ívének gyengéd kézi torzításával elérhető ez a rádiusz különbség. Minden esetre kíváncsi lennék  az igazságra éppen úgy, mint a " piros Előre " mozdonynál.

Üdv: Zoli

Előzmény: karikaV43 (2614)
József Gábor Papp Creative Commons License 2016.10.02 0 0 2621

Kicsit kíváncsiskodtam a híradók között,az 1955 decemberi 50.-ben,már Pannónia vasutat is reklámoznak úgy,hogy 1956-ban már kapható lesz.

Előzmény: pv-vonat (2610)
r250 Creative Commons License 2016.10.02 0 1 2620

Igen,igen ez az ami leginkább érzékelteti a lényeget! Nagyon örülök, hogy ilyet is látok a sok mű múmia mellett! Ezen az összeállításon valóban látszik az időtlen kor , a játék halhatatlansága, az udvaron felejtett szerelvény újbóli felbukkanása, túl az esős napokon, az érettségin, a katonaságon az aktuális családi eseményeken, a padlás-éveken szerényen, de diadalittasan az unokák álomvilágába.................. Elnézést, péter

Nagyon köszönöm!

Előzmény: jgyurka (2615)
BE200 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 2619

Szia !

 

Köszi a filmhíradót!

Azért az mekkora a végén : "a villanyvonatot ugyanis , fémhulladékból, az állami pénzverő dolgozói építik" 

Szeretnék én, ma "hulladékból" ilyen tartós remekművet gyártani !

Arról már nem is beszélve, hogy bármi amit ma megtudunk venni, 99.9%-ban nem fog működni 60 év múlva !

Üdv

Sanyi

Előzmény: pv-vonat (2610)
Roglin7 Creative Commons License 2016.10.02 0 1 2618

Kedves Zoli!

 

Karinak igaza van, amit írsz nem felel meg a valóságnak. Ez geometria...egy ív nagyságát az íves darabok sugara határoz meg, nem az elemek hossza. De, hogy egyszerűbb legyen átlátni, ha mondjuk két hagyományos Pv ívet össze dugunk úgy akkor 2x olyan hosszú íveket kapunk mint az eredeti. Ha ebből kört rakunk össze az pont ugyanakkora lesz mint eredetileg, csak fele annyi "elemből"...hiába 2x olyan hosszúak az elemek, ha a sugaruk ugyanakkora.

 

Üdv: R.

Előzmény: Zoli1949 (2613)
pv-vonat Creative Commons License 2016.10.02 0 1 2617

Valószínű ez egy speciális asztal volt. Ha megfigyelitek a külső ív az "eredeti" mert 6db íves sín ad ki egy félkört. A belső a "vágott" ott 5db sín adja ki a félkört.

 

jgyurka Creative Commons License 2016.10.02 0 1 2616

Sziasztok! Ezek még a bádog sínek, azokat olyan ívre lehet hajlítani, amilyenre akarjuk, csak a szálak hosszát igazítani kell, a rögzítési pontokat meg elcsúsztatni. Nem hiszem, hogy került forgalomba szűkebb ív is, inkább csak a próbapályára egyedi gyártásban. Mint a Pannónia postakocsi.

Előzmény: karikaV43 (2614)
jgyurka Creative Commons License 2016.10.02 0 0 2615

Szia! Ha már ilyen szépen kérted :)

 

Mad Max train

Előzmény: Törölt nick (2596)
karikaV43 Creative Commons License 2016.10.01 0 0 2614

Hát nem tudom,a kör átmérője nem lesz kisebb attól,ha rövidebb darabokból rakjuk ki.

Egy dilikör kirakásához kell két félkör,az egyik átmérője kisebb kell,hogy legyen mint a másiké,mert különben nem férnek el,csak egymáson.

Tehát a két ív különböző sugarú.

Előzmény: Zoli1949 (2613)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.10.01 -1 0 2613

Szia Gergő!

Nagyon örülök a filmnek, amit természetesen a korom miatt akkor még nem láthattam, mivel óvodásként csak a mesefilmeket vetítették. ( Bár a mostani eszemmel ez is csak mesefilm volt a felnőtteknek.) A kedves első és mostani feleségemet viszont  akkor  tervezhették a szülei.   Ez a történelem, most a lényeg:

A sínek íve a belső és a külső körön ugyanaz volt, a hosszuk viszont nem. Így tudtak egy szűkebb belső és egy tágabb külső ovális  pályát készíteni. Ennek nem tudok elméleti magyarázatát adni, viszont a gyakorlatban így van.

Üdv: Zoli

Előzmény: pv-vonat (2610)
ocsi43vilmos Creative Commons License 2016.10.01 0 0 2612

Két méretű sin ?

karikaV43 Creative Commons License 2016.10.01 0 0 2611

A filmen jól kivehető,hogy legalább két különféle ívvel is készültek,köszönjük az infót.

Előzmény: pv-vonat (2610)
pv-vonat Creative Commons License 2016.10.01 0 3 2610

Tegnap egy kedves barátom küldött egy filmhíradós részt ami miatt felül kell írnom a PV megjelenésének, pontosabban születésének időpontját.

Eddig úgy tudtuk ,hogy 1954-ben jelent meg az Előre, de a híradó tanulsága szerint már 1953-ban elkezdték a készletek "bedobozolását".  Így nem elképzelhetetlen ,hogy néhány szerencsés vagy inkább jó kapcsolatokkal rendelkező "elvtársi" gyerek már 1953 karácsonyán játszhatott az első példányokkal.

http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=11407

Zoli1949 Creative Commons License 2016.09.29 0 0 2609

Szia Tibi!

Köszönöm a jó tanácsot.

Üdv: Zoli

Előzmény: tybycsoky1 (2608)
tybycsoky1 Creative Commons License 2016.09.28 0 0 2608

Üdv. Nem minden csavarral lehet ezt megcsinálni. Valamelyik nem feketül be ettől a módszertől. Ha rám hallgatsz, kicseréled. Eleve csillag és kifejezetten mostani, nem régi jellegű a csavar. Üdv.

Előzmény: Zoli1949 (2607)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 2607

Szia !

Köszönöm a jogos kritikádat. Ahogy ráérek, feketíteni fogom a csavarokat. ( felhevítem vörösizzásig, elviekben a kadmium le fog  égnie és olajban lehűtöm )

Üdv: Zoli

Előzmény: tybycsoky1 (2600)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 2606

Szervusztok Urak!

H0 méret megerősítve. Kb. negyedéve kelt el a Vaterán és az eladótól én is kértem képeket. Akit érdekel. annak a nyilvános drótpostámról elküldöm.

Üdv:  Zoli

Előzmény: Törölt nick (2605)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.27 0 0 2605

Nem, de szép és inspiráló munka. Igen csak el lehetne képzelni PV-böl is:

https://www.youtube.com/watch?v=RGsxPt8vPSs

Előzmény: nohabrok (2604)
nohabrok Creative Commons License 2016.09.27 0 0 2604

Ez nem egy átalakított ELŐRE mozdony?

Előzmény: Roglin7 (2603)
Roglin7 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 2603

Szívet melengetően szép H0-ás BoCo...elfogadnám...

 

R.

Előzmény: nohabrok (2602)
nohabrok Creative Commons License 2016.09.27 0 0 2602
nohabrok Creative Commons License 2016.09.27 0 0 2601
tybycsoky1 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 2600

 Köszönöm hozzászólásaid, melyek igen értékesek számomra de kérlek mély tisztelettel, hogy a felújított vonatokon azonnal cseréld le a forgózsámoly tartó csavarokat mert sokat rontanak!! A felújítás lehetetlenségét ábrázolja az is, hogy már netes képről is meg lehet mondani, hogy vastagabb és fényesebb a fújás, mint az eredeti. Ez szinte elkerülhetetlen. Én még a láncokat leöregíteném valahogy. Egyébként, ha jól látom, eredetileg kisebb szeműek a láncok. A sok éves tapasztalatom azt mondatja, hogy, ha az ember vár a felújítással, akkor jó eséllyel találkozik még korszerűbb technikákkal, több tapasztalatot gyűjt elvtársaktól, tehát megéri várni. Mivel én elsősorban játékot restaurálok és ott vannak sokkal nehezebben megoldható feladatok, mint bármilyen vasútnál (hisz minden szétszedhető, míg sok lemezjáték úgy van összerakva, hogy csak roncsolással lehet szétbombázni őket. Most pl. egy régi Magyar játékcsónak motor ad komoly feladatot. Hiányosan kell visszafejteni a pontos működését és finom, kb. 0,1-es lemezdarabokat kell úgy az öntvényektől szétszedni, hogy csak komoly roncsolással lehet). Vannak dolgok, amikhez nem nyúlok, míg bizonyos technikák el nem terjednek! A sav maratás tönkreteszi az öntvényt és a lemezt és benne is marad, továbbmarva. Amit nem lehet szétszedni, azt csak nagyon komoly, ipari ultrahangos tisztítással lehet lepucolni vagy lézerrel. Mondanom sem kell, hogy az előző még nem terjedt el nálunk, az utóbbi meg megfizethetetlen technika.

Előzmény: Zoli1949 (2597)
karikaV43 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 2599

Temofesztre készülvén keresnénk pv váltókat lehetőleg párban.

karikaV43 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 2598

Nyilván igazad van,nehéz a régi festékeket reprodukálni,sőt lehetetlen mivel azok összetevőinek java már nincs forgalomban.

Előzmény: Zoli1949 (2597)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!