Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Ha valami igaz a geometriai szabályok alapján, de mégsem igaz a valósában, akkor az egy paradoxon! :D
Akkor most vagy találtunk egy matek nóbeldíj gyanús jelenséget, vagy rosszak a geometria szabályai, vagy nincs igazad. Hát nem tudom, ebből a három lehetőségből kettőt kizárnék, akkor viszont lehet, hogy újra kéne gondolnunk a geometria alapjait, mert valami nem stimmel vele! ;)
Megoldás:
"Ezért a fém sínek ívének gyengéd kézi torzításával.."
.. és gyengéd kézi vágásával..
mivel a meghajlított sín nem marad ívbe építhető, tekintve, hogy elromlik a belső és külső ívhosszok aránya. Ha mégis ilyet szeretnél összeépíteni, törés lenne az illesztésnél. Fogadd el, nem egyszerűen arról van szó, hogy hány darab szakaszból raksz ki egy kört, ha kisebbet szeretnél, akkor ott már össze kell koszolni a kezedet is.
Különben elég nehézkes tökéletes kört hajlítani kézzel, főleg egy profilos szálnál, ahol vagy elcsavarodik a keresztmetszet, vagy gondol egyet és egy jól megfontolt pillanatban ellapul, és sarokba hajlik. Meg aztán a végeknél is gond, hogy hogy hajlítjuk ívre azt is megfelelő befogás nélkül. A gyárban minden valószínűség szerint először egy végtelenített szálat hajlítottak meg görgők között, és utána darabolták fel szakaszokra.
Osztom a véleménye. Ezért kezdtem neki tavaly ismét a Pénzverő vasút gyűjtéséhez. Közben szert tettem egy 0-ás Zeuke szerelvényre is . Így van lehetőségem az összehasonlításra. Bár ugyanabban a korban és sokkal nagyobb választékban készültek, mint a PV, a kidolgozásuk és a felhasznált anyagok minősége nem vethető össze a PV- vel. A mi vonatunk teljesen más kategóriát képvisel.
Egyáltalán nem a véleményemet akarom védeni, mert a geometria szabályai alapján igazad van. Viszont látható és ezt Gergő közlése is alátámasztja, hogy a külső körön hat, a belső körön öt ív van. Tehát a belső íveken a sínek rövidebbek. Ezért a fém sínek ívének gyengéd kézi torzításával elérhető ez a rádiusz különbség. Minden esetre kíváncsi lennék az igazságra éppen úgy, mint a " piros Előre " mozdonynál.
Igen,igen ez az ami leginkább érzékelteti a lényeget! Nagyon örülök, hogy ilyet is látok a sok mű múmia mellett! Ezen az összeállításon valóban látszik az időtlen kor , a játék halhatatlansága, az udvaron felejtett szerelvény újbóli felbukkanása, túl az esős napokon, az érettségin, a katonaságon az aktuális családi eseményeken, a padlás-éveken szerényen, de diadalittasan az unokák álomvilágába.................. Elnézést, péter
Karinak igaza van, amit írsz nem felel meg a valóságnak. Ez geometria...egy ív nagyságát az íves darabok sugara határoz meg, nem az elemek hossza. De, hogy egyszerűbb legyen átlátni, ha mondjuk két hagyományos Pv ívet össze dugunk úgy akkor 2x olyan hosszú íveket kapunk mint az eredeti. Ha ebből kört rakunk össze az pont ugyanakkora lesz mint eredetileg, csak fele annyi "elemből"...hiába 2x olyan hosszúak az elemek, ha a sugaruk ugyanakkora.
Valószínű ez egy speciális asztal volt. Ha megfigyelitek a külső ív az "eredeti" mert 6db íves sín ad ki egy félkört. A belső a "vágott" ott 5db sín adja ki a félkört.
Sziasztok! Ezek még a bádog sínek, azokat olyan ívre lehet hajlítani, amilyenre akarjuk, csak a szálak hosszát igazítani kell, a rögzítési pontokat meg elcsúsztatni. Nem hiszem, hogy került forgalomba szűkebb ív is, inkább csak a próbapályára egyedi gyártásban. Mint a Pannónia postakocsi.
Nagyon örülök a filmnek, amit természetesen a korom miatt akkor még nem láthattam, mivel óvodásként csak a mesefilmeket vetítették. ( Bár a mostani eszemmel ez is csak mesefilm volt a felnőtteknek.) A kedves első és mostani feleségemet viszont akkor tervezhették a szülei. Ez a történelem, most a lényeg:
A sínek íve a belső és a külső körön ugyanaz volt, a hosszuk viszont nem. Így tudtak egy szűkebb belső és egy tágabb külső ovális pályát készíteni. Ennek nem tudok elméleti magyarázatát adni, viszont a gyakorlatban így van.
Tegnap egy kedves barátom küldött egy filmhíradós részt ami miatt felül kell írnom a PV megjelenésének, pontosabban születésének időpontját.
Eddig úgy tudtuk ,hogy 1954-ben jelent meg az Előre, de a híradó tanulsága szerint már 1953-ban elkezdték a készletek "bedobozolását". Így nem elképzelhetetlen ,hogy néhány szerencsés vagy inkább jó kapcsolatokkal rendelkező "elvtársi" gyerek már 1953 karácsonyán játszhatott az első példányokkal.
Üdv. Nem minden csavarral lehet ezt megcsinálni. Valamelyik nem feketül be ettől a módszertől. Ha rám hallgatsz, kicseréled. Eleve csillag és kifejezetten mostani, nem régi jellegű a csavar. Üdv.
Köszönöm a jogos kritikádat. Ahogy ráérek, feketíteni fogom a csavarokat. ( felhevítem vörösizzásig, elviekben a kadmium le fog égnie és olajban lehűtöm )
Köszönöm hozzászólásaid, melyek igen értékesek számomra de kérlek mély tisztelettel, hogy a felújított vonatokon azonnal cseréld le a forgózsámoly tartó csavarokat mert sokat rontanak!! A felújítás lehetetlenségét ábrázolja az is, hogy már netes képről is meg lehet mondani, hogy vastagabb és fényesebb a fújás, mint az eredeti. Ez szinte elkerülhetetlen. Én még a láncokat leöregíteném valahogy. Egyébként, ha jól látom, eredetileg kisebb szeműek a láncok. A sok éves tapasztalatom azt mondatja, hogy, ha az ember vár a felújítással, akkor jó eséllyel találkozik még korszerűbb technikákkal, több tapasztalatot gyűjt elvtársaktól, tehát megéri várni. Mivel én elsősorban játékot restaurálok és ott vannak sokkal nehezebben megoldható feladatok, mint bármilyen vasútnál (hisz minden szétszedhető, míg sok lemezjáték úgy van összerakva, hogy csak roncsolással lehet szétbombázni őket. Most pl. egy régi Magyar játékcsónak motor ad komoly feladatot. Hiányosan kell visszafejteni a pontos működését és finom, kb. 0,1-es lemezdarabokat kell úgy az öntvényektől szétszedni, hogy csak komoly roncsolással lehet). Vannak dolgok, amikhez nem nyúlok, míg bizonyos technikák el nem terjednek! A sav maratás tönkreteszi az öntvényt és a lemezt és benne is marad, továbbmarva. Amit nem lehet szétszedni, azt csak nagyon komoly, ipari ultrahangos tisztítással lehet lepucolni vagy lézerrel. Mondanom sem kell, hogy az előző még nem terjedt el nálunk, az utóbbi meg megfizethetetlen technika.