Valami nem kerek: a múlt héten volt téma a hazai 47,5 milliárdos gyorsforgalmi ELŐKÉSZÍTÉS, néhány nap múlva megtudhattuk, hogy pl, az M4 Kisújszállás - - Berettyóújfalu közötti szakaszának (61 km) végső tervezésére 2,5 milliárdot adnak.
Romániában a 138 km-es Nagyvárad - Arad (Dex11) műszaki dokumentációja - megvalósíthatósági tanulmány, műszaki terv, építkezési engedélyek és közbeszerzési eljárások összesen mintegy 11 millió euróba kerülnek. (1 Lei=77 Ft) 854 millió Ft-!11 millió EUR x 380 Ft/EUR = 4,138 Mrd Ft.
Nincsenek túlfizetve a romániai mérnökök. --> Már jobban keresnek, mint a magyar mérnökök.
Mi volna, ha a magyar kormány Erdélyi tervezőirodákkal dolgoztatna? --> Drágább lenne a magyar adófizetőknek.
A karcagi szakasz előzetes vizsgálata 227 millió 920 ezer Ft volt.
Nem tudom honnan vetted a 2,6 milliárdot?
Kérdésedre nem tudom a helyes választ, de feltételezem, hogy ha nincs benne, akkor a többiben sincs,
A minisztériumi kommunikáció "nem bontja ki az igazság minden részletét"...
Ellenben:
"A bukaresti közlekedési minisztérium azt javasolta, hogy kormányhatározattal hagyják jóvá a Szatmárnémetit Óvárival, azaz a magyar határral összekötő gyorsforgalmi út megépítéséhez szükséges kisajátításokat. A munkálatok elvégzéséhez 1,67 millió négyzetméternyi terület kisajátításaszükséges, a kártalanítás becsült összege 7,33 millió lej. Az útvonal teljes hossza 14,862 kilométer, amely 10,831 km gyorsforgalmi útból és 4,031 km bekötőútból áll. A munkálatok elvégzéséhez 1,67 millió négyzetméternyi terület kisajátítása szükséges, amely 597 magántulajdonban lévő területből áll."
Valami nem kerek: a múlt héten volt téma a hazai 47,5 milliárdos gyorsforgalmi ELŐKÉSZÍTÉS, néhány nap múlva megtudhattuk, hogy pl, az M4 Kisújszállás - - Berettyóújfalu közötti szakaszának (61 km) végső tervezésére 2,5 milliárdot adnak.
Romániában a 138 km-es Nagyvárad - Arad (Dex11) műszaki dokumentációja - megvalósíthatósági tanulmány, műszaki terv, építkezési engedélyek és közbeszerzési eljárások összesen mintegy 11 millió euróba kerülnek. (1 Lei=77 Ft) 854 millió Ft-!
Nincsenek túlfizetve a romániai mérnökök.
Mi volna, ha a magyar kormány Erdélyi tervezőirodákkal dolgoztatna?
Nekem is ugyanez a tapasztalatom. Szegedről a Mátrába vagy Bükkbe menet, mi is pont ezt az útvonalat szoktuk használni. A 45-ös főutat kihagytad: arra ráférne egy alapos felújítás. No, meg én a 442-est hozzácsapnám a 45-öshöz és újraszelvényezném. Ezzel létrejönne egy majdnem 90 kilométeres egységes számozású főút, Szolnok és Hódmezővásárhely között.
... és még valami aki esetleg nem tudná: Csongrád megyében felújították a 4405-ös és 4406-os utakat a 45-ös főút és Orosháza között. Ezzel együtt pedig át is számozták 451-esre. Azaz az eddig Kiskunfélegyházától Szentesig tartó 451-es út most már Orosházáig - a 47-es főút 170+280 km szelvényéig - ér.
kivéve a városon belüli szakasz az orosz laktanya helyén épült körforgalomig, mert az nem fért bele a felújításba valamiért: https://goo.gl/maps/ZDNPG1Ckj7qXeNaA8
Én már nagyon régen voltam Besenyszög felé, a 31-esre Szolnokról a 32-esen Szászberek felé, és onnan Jászladány-Jászkisér felé szoktunk menni, szerintem ez jobb útvonal, bár a Szászberek-Jászladány szakaszt is gyakran kell javítani a szélek leszakadozása miatt.
Csütürtökün Szeged-Mezőcsát autóval egy kis vidéknéző csendes útvonalon. Azaz 47-esen Hódmezővásárhelyig, onnan a 45-ösön Kunszentmártonig. ez meglepett, este 18 óra körül milyen kihalt útvonal.
Kunszentmárton 44-es főút Kőrös-híd borzalmas állapotban, az M44 átadása miatt erre sem költenek már egy fillért sem, lassan súlykorlátozás lesz szerintem rajta.
442-esen fel Szolnokig, itt már azért volt forgalom, olyan elővárosi.
Szolnoktól Besenyszög, nagyon jó lett az út, majd tovább fel Jászkisér-Jászapátinak.
Nagyon jó utak, nulla forgalom, kivéve kb 1 km-es szakaszt Besenyszög után a Jászladány-Tiszasüly út előtt. Olyan magyaros, hogy megcsinálunk egy utat, aztán csak marad benne egy olyan rövid szakasz, ami 40-esl járható, mert szét van csúszva az útpálya. Így sok értelme az egésznek nincs, mert továbbra is csak nehezen járható.
Jászapátitól Dormándig a 31-es továbbra is nagyon szuper út. Az M3-as utána Mezőcsát lehajtóig, szántás, és felújított részek keveréke, de legalább már csinálják.
Sziasztok. Azt tudja valaki, hogy kb. 15éve miért élvez mezőgazdasági út besorolást a Dég-Káloz összekötő út? És az minőségére tekintettel a 30km/h-s korlátozás kicsit túlzó... https://goo.gl/maps/azeWYEG5A7uu9wrL7
A karcagi szakasz előzetes vizsgálata 227 millió 920 ezer Ft volt.
M4 Kisújszállás (Kelet) – Püspökladány közötti szakaszon, a Karcag térségét érintő 2x2 sávos rész- szakasz vonatkozásában, mintegy 22 km hosszon új Tanulmányterv elkészítése,+Kht
Sajnos a lementett nif-es linkek elvesztették közadat jellegüket...
Valami nagyon nem stimmel a számokkal. A 4-es megtervezése 2,5 milliárd, a 47-es építése Újfalutól Békéscsabáig meg csak 13 milliárd? De az elkerülő előkészítése is másfél, míg az M4 Törökszentmiklóstól Újfaluig megtervezni 2,6 milliárd? Mi a franc kerül a tervekben milliárdokban? Mert gondolom ebben nincsenek benne az esetleges közművek átépítése, áthelyezése és egyéb hasonló cullangok, csak magának a terveknek az elkészítése. Én darabonként a 100 millát is sokallanám, nemhogy milliárdokat a tervekre, amik el is avulanak az ilyen karcagi gazdák félék miatt. Aztán lehet megint milliárdokért áttervezni. Most így ezt végig gondolva ez a karcagi hercehurca vajon nem erre ment ki? Meg voltak a tervek, aztán közbezsóltak, hogy az úgy nem jó, helyt adtak a kifogásnak és jó pénzért újra tervezték az út egy részét. Nem szándékosság van itt, hogy még több pénzt lehessen harácsolni?
Debrecen és Nyíregyháza közötti útszakasz négynyomúsításának előkészítése. A 30 és fél kilométeres szakasz felújítási terveire mintegy 2 és fél milliárd forint támogatást ad a kormány
mintegy 13 milliárd forintot fordít a 47-es főút Berettyóújfalu és Békéscsaba közötti szakaszának négynyomúsítására.
Az elkerülőút előkészítése mintegy másfél milliárd forint támogatásban részesül.
A Debreceni Gazdasági Övezethez kapcsolódóan 4,6 milliárd forintból elkezdik a 106-os vasútvonal fejlesztésének tervezését.
M4 Törökszentmiklós (Nyugat) – Püspökladány - Berettyóújfalu közötti gyorsforgalmi út és a Karcag elkerülőút előkészítése, tervezése mintegy 2,6 milliárd forintból.
Mármint a nyugati elkerülőt akartad írni. Keletiről nem volt szó. A nyugatiról már döntöttek, ott szerintem már a tervezésnél járnak. Onnan indulna ki az M47, ahogy a térképen is van. Tegnap írtam a volt polgárnmesterünknek. Sok konkrétumot nem tudott válaszolni, de az biztos, hogy nem a határ mellett lesz a nyomvonal. Ezt írta:
Szia Pisti! Lázár hallani sem akart a Zsadány felőli verziótól és mivel a románok megépítik a határ mellett igy egyértelmű volt, hogy a hozzank távolabbi elképzelés holt ötlet…a másik kettő közül nem tudom melyik lett a befutó, az is lehet, hogy a kettő össze gyúrva az biztos Gyarmathoz közelebb kerül a 47-es. Szerintem 5-7 éven belül kész is lesz!
Ha már a piros elvetésre került, a zöld nyomvonal tényleg logikusabb is. Egyrészt mindenki rábólintott a Berettyóújfalut nyugatról elkerülő útra. Emlékeim szerint 2x1 sávosról volt szó, de ha az M47-et táényleg megépítik, akkor érdemes áttervezni 2x2 sávosra, akkor utólag nem kell belepiszkálni. Másik érv, hogy egy Berettyó híd meg lesz spórolva. Így Szeghalomig nincs értelme a jelenlegi 47-eshez képest keletebbre vinni a nyomvonalat, mert akkor mindenképpen híd kellene a folyó fölé, legalább egy.
Akkor ezek szerint a zöld nyomvonal kapott zöld lámpát. A kacskaringó is megvan Körösladánynál. A személyleírás ráillik. :D Szeghalomnál új nyomvonalon megy, oda nem kell külön elkerülő, mint ahogy nem is említették a cikkben.
Térképed van erről a végleges nyomvonalról? Én azt sem értem, hogy Szeghalom miért nem lett megemlítve elkerülő úttal. Bár ha a korábbi nyomvonal amit láttam valós, akkor ott nem kell elkerülő, mert alapból új nyomvonalon megy.
Itt leírja, hogy 2021-ben két nyomvonal változatot fogadtak el. Ebben a cikkben viszont már csak egyről van szó és konkrétan megnevezi azokat a településeket, ahol az elkerülő utat is meg kell építeni. Ez viszont a jelenlegi 47-es nyomvonalán vagy annak közelében megépülő utat jelenti. Mondjuk egy nyamvadt térképet most sem prezentáltak volna, hogy akkor most hol is lenne a nyomvonal, mert ezek szerint már eldőlt a kettő közül hogy melyik épüljön meg.
Kétszer már begépeltem, harmadszorra csak sikerül...
A kertek alatt jó meglátás, most is így funkcionál nagyjából, csak nem teljes hosszban, de a jelenlegi kialakítás nagyobb forgalomra alkalmatlan, azonkívül, hogy az északmegyer dülő átkötése kb 15 éve kellett volna hogy megtörténjen, érdemi változás nélkül nem sok haszna lesz, kb minden kereszteződésben alárendelt útként nem lesz nagy áteresztőképessége.
Ha végtelen pénzből kéne normálisan megcsinálni/1000 kmrel nyugatabbra így nézne ki a project:
Haladjunk keletről nyugatra:
6-578 csomópont (+bogádi elágazás) még úgy ahogy elmegy, de ha terelni akarjuk az átmenő forgalmat simán el tudnék képzelni egy két sávos körforgalmat, egyrészt ha többen mennek az 578 felé, Bogád felől esélytelen lesz kikanyarodni, másrészt ide kb 90-100 körül szoktak beesni, előtte utána van keresztbe 6 sávon gyalogos forgalom, nem árt ha valami lassítja a forgalmat.
578 Pécs első elkerülője, elbírna a Hegedűs János utcáig 2x2 sávot, ami a pécsváradi vasúti híd bontása nélkül esélytelen.
578-HJ az egyetlen jelenleg is lámpás kereszteződés, kanyarodó sávok mindenképp kellenek.
Hegedűs János utca nemrég lett lebombázva, (nézd meg a régebbi utcaképet) nem véletlenül van forgalom erre.
HJ/Mohácsi út/Tüskésréti csomópontot én egybe venném, ide végtelen pénzt lehetne elkölteni.
Első ötlet egy jó nagy kutyacsont, két oldalon buszmegállók elférnek, van a környéken pár cég, ahová busszal járnak dolgozni, megáll a helyközi is, van olyan útirány ahová most nem biztosított az átszállás. Ne adj isten, ott megy a vasút 30 méterre, semeddig nem tartana egy peront is felhúzni, ha lenne értelmes elővárosi közlekedés villány felé.
B verzió, (nagyon bilibe lóg a kéz) ott van szemben a Nagyhidi utca, „csak” át kell ugrani a vasutat, ez esetben csak az elsőbbség adás táblákat kéne átrakni a Mohácsi útra.
Tüskésréti egyrészt 2x2 sávra nincs hely a távhővezeték miatt, másrészt már az nagy javulás lenne ha újra lenne aszfaltozva, jelenleg repülő nem repül felette egyenesen. Kereszt utcáknál kanyarodósávok minimum szükségesek.
Tüskésréti/Siklósi/Északmegyer dülő teljes ujragondolás. 1 sáv a 3 iránynak, telezöldes lámpaprogram, a vezeték miatt itt is necces mit lehet csinálni, de ez lesz a palack nyakában a dugó.
Északmegyer dülő jelenleg egy másfél sávos zsákutca, a Hauni és a vásártér hátsó kapujához, az innen nyíló utcák lakópihenő övezet, szerencsére van egy kis zöldterület a kettő közt. Az áttörés csinálhat egy ugyanolyan elbasztott csomópontot, mint a mohácsi útnál, van egy patak amit be kéne fedni, de mindenképp az lenne a jó, ha a Füzes dülővel szembe jönne ki.
Füzesdülő is pár éves történet, a Nyugati ipari út viszont igényelné a 2x2 sávot innen, ezt a vasúti híd mindenképp szűkíti 2x1 sávra, onnantól sincs hely 2x2nek, de a patacsi körforgalom az igazi katasztrófa, az elkerülőn és a Makayn is több száz méteres sor jön össze egy sima hétköznap délután.
Ezek alapján igazi elkerülő sose lesz, sőt, pénz és érdemi hozzányúlás nélkül nem fogja megoldani azt, hogy a belváros járhatatlan, de ha már 10%ot kivenne onnan sokkal egyszerűbb lenne. (nyilván ehhez kell az is, hogy ne legyen lezárva egyszerre 2 k-ny irányú út, meg a két vasúti felüljáró után egyszerre félpályás útzár hónapokig(!!!))
Ami nagyon kéne még, az a teherforgalomnak egy átkötés a Füzes dülő felől a Csemete átjáróhoz, ne kelljen vissza menni kertvárosba. (578-M60- Csemete-Nyugati ipari).
Én úgy nézem, ha ezt megcsinálják (a nyugati vége főleg ami hiányzik), akkor egész hosszan végig lehet menni a kertek alatt, keletről a Nagykozári út, Hegedüs János út, Tüskésréti út, Északmegyer dűlő, Füzes dűlő vonalon nyugatra, az 57-es vonalánál sokkal közelebb a városmaghoz. Persze ha átkerül rá a 6-os nyomvonala, akkor a 2x1 sáv kevés lesz.