Először írok ebbe a csoportba; az lenne a kérdésem, hogy pár éve volt egy olyan jelzőlámpa használatban, amelynek környezetvédelmi funkciója volt. Egy sima jelzőlámpa mellé oda volt szerelve egy 2-es lámpa, olyan felírásokkal, hogy BE és KI (motor be-ki);tehát mondjuk egy hosszabb piros lámpánál a motort ki "kellett" kapcsolni, majd röviddel a zöld előtt Be-re váltott a lámpa.
Valakinek van esetleg róla emléke, esetleg fényképe? Bármilyen hasznos tanács, meglátást szívesen olvasnék róla még.
Régen emlékeim szerint Budapesten a Szent János kórháznál volt, a Zugliget felé tartó irányba ilyen lámpa. Ha valakinek van róla fényképe, esetleg feltenné ide?
Nagyon fontos lenne. Köszönöm előre is a segítséget.
Engem csak az bosszant hogy épült itt szép elkerülő de ugye fizetős így senki nem használja. Sok ilyen értelmes jól kihasznált beruházást Magyarországon és lenyomjuk a Németeket pikk-pakk.
Mostanában, gondolom a sok eső miatt nincs szinkron jel a lámpákban. És a Rókusi krt. délután be a melóhelyre minden lámpa megfog ... kicsit idegesítő mikor tudod ott rohad az aszfalt a város mellett a Szegediek meg bent nyomorognak.
Mondhatnánk hogy vegyek matricát a céges autóra és akkor nem kell nyomorognom ... de sajnos nekem is van egy személy meg egy teher az már 3 matrica pedig egy időben csak egyet tudok vezetni ... na így jártam. (Most a személyre van egy havi matrica mert sok az utazni való ... de az idei évet szeretném ennyi sarccal letudni. :-) )
Tévedés: Ugyanis a kamionosokat szabályokkal rá lehet kényszeríteni az autópályára, a hosszú távra menő személyautóknak meg szintén érdekük, hogy rámenjenek.
Amúgy meg a feltevés érdekes, mert régen sok helyen ingyen volt, míg ma a legtöbb országban fizetős.
"Manapság már azért épülnek az autópályák, hogy a lakosságot megkíméljék az átmenő forgalomtól, ezért mára ez a koncepció elavult"
Amennyiben az ország lakosságának nagy része megteheti, hogy inkább az autópályákat/autóutakat használja. Elég egy pillantás az ország közúti térképére ahhoz, hogy kiderüljön, hogy ez azért még odébb van, ha egyáltalán lesz ilyen. (Éves matrica van az "utazós" autónkon, de általában főutakat használunk, mert arra van dolgunk. Meg apámat szoktam még példának hozni, két autója van, de szerintem sose megy pályán (az egész megyében nincs még egyszámjegyű út se).)
Szerintem meg azért építik hogy a Németeknek dolgozó rabszolgák minél messzebbről oda tudják juttatni a termékeket amiket gyártottak éhbérért. Szegednek még ilyen se jutott, úgy hogy elég ritkán fizetek az itt futó autópályákon.
>Én meg azt nem értem miért kell fizetni az autópályáért. Elvileg 10.000.000 Magyar dobja össze rá a pénzt. És azért hogy azt használjuk ne a régi lakott területen átmenő utakat.
Ez a koncepció még azokból az időkből származik, amikor az autópláyákat az autósoknak építették, és nem a helyi lakosságnak, tehát az autópályának az volt a lényege, hogy te, mint autós, gyorsabban haladhass. Manapság már azért épülnek az autópályák, hogy a lakosságot megkíméljék az átmenő forgalomtól, ezért mára ez a koncepció elavult, csak ezt még kevés helyen merik elismerni.
>Miért nem autópályadíjat vezetnek be, mint máshol?
Mert akkor eurómilliárdokat kellene költeni a főutakra, mivel az autóforgalom egy nagy része az autópályák helyett a főutakon menne. A lakosság lázongana, a főutak járhatatlanok lennének, és hamar tönkremennének. Főleg a külföldiek mennének az autópályák helyett a főutakon, és akkor végképp a kukába lehetne dobni az egész koncepciót, mert a németek ugye nem fizetnek útdíjat, és akkor így már a külföldiek se fizetnének, bevétel alig lenne, a kiadás meg milliárdokban mérhető.
Én meg azt nem értem miért kell fizetni az autópályáért. Elvileg 10.000.000 Magyar dobja össze rá a pénzt. És azért hogy azt használjuk ne a régi lakott területen átmenő utakat.
Erre még büntetést is kell fizessek ha nem akarom zavarni a többieket ha átmegyek az országon.
A külföldiek lehúzása az meg jó ... ők fizessenek ne Én. ;-) Fizettem Én is Romániában 7 vagy 10 EUR-t Nagylak Pécska távért ... asszem 10 napig volt érvényes. És ugye nincs autópálya (még).
Már a Tatám is megmondta mikor elkészült a "Nemzetközi út" (5 / E75). "Mire elkészült rá sem mehetünk." Mert ugye biciklivel tilos és abban az időben az egész utcában 1 privát autó volt (nyertek lottón 4-st.)(100 ház)
No kb. ez van az autópályákkal is. Szeged elkerülő fizetős ... azt mondták mind az lesz ... remélem a Miskolci új M30 is az lesz mert ami ott van az nem emberi. Nem lehetett még drágábbra kialakítani azt a M30/3 csomópontot?
Miért nem autópályadíjat vezetnek be, mint máshol? Kinek a kretén ötlete volt autópályadíj helyett údíjat emlegetni? Amúgy érdekes, hogy ennyi helyen nincs még... Nagy-Britannia. Eléggé abszurd, mert a vonat iszonyat drága, így nincs meg a kellő ösztönzés, csak a dugódíj.
Hollandia, Belgium. Ezt sem gondoltam volna. Luxemburg: na ott meg túl kicsi az ország.
Azt hittem, hogy a gépjárműadót alacsonyabb szinten szedik.
Ha tehát bevezetnék az útdíjat, akkor ennyivel kevesebbet lehtne egyéb célokra költeni, ami kiadáscsökkentést és/vagy adóemelést indukál.
Cserébe jobbak lennének az utak, tehát valamit valamiért.
>Németországon kívül nem tudom, hogy van-e mág ország Európában, ahol nincsen autópályadíj
Hollandia, Belgium, Luxemburg, Dánia, Nagy-Britannia, például. Na most, aki az országnak ezen a részén lakik, ahol én, és gyakran jár át Hollandiába, Belgiumba, Luxemburgba, az gyakorlatilag folyamatosan tapasztalja, hogy a szomszéd országokban is ingyenes az úthasználat.
>A gépjárműadót ki kapja? Az önkorményzat, a tartomány vagy az állam? Mert ugyebár az autópályadíjat az állam szedné be ugyebár.
Mindkettő az államhoz kerül, ebben nincs különbség. Az viszont egy fontos különbség, hogy az útdíjat csak az utakra szabad felhasználni, míg ma a gépjárműadót nem az utakra költik, hanem egyéb célokra, beolvad a szövetségi költségvetésbe. Ha tehát bevezetnék az útdíjat, akkor ennyivel kevesebbet lehtne egyéb célokra költeni, ami kiadáscsökkentést és/vagy adóemelést indukál.
>Amúgy nem értem, miért akkora kínszenvedés ezt bevezetni
Mert az emberek nem akarnak fizetni. Ilyen egyszerű. Senkit nem érdekel, hogy más országokban mi van. Ráadásul a kampányban határozottan a külföldiek útdíjáról volt szó, ha most a németeknek is fizetniük kellene, akkor mindenki azt gondolná (joggal), hogy a CSU átverte a választókat a kampányban.
Fontos kihangsúlyozni, hogy ez nem autópályadíj, hanem útdíj, amit a mostani miniszter javasol, tehát aki a kocsijával ki akar állni az udvarból, annak már mindenképpen meg kellene a díjat fizetnie, amint azoknak is, akik a szomszédos országokból a határtól 600 méterre lévő német üzletbe jönnek át bevásárolni.
A gépjárműadót ki kapja? Az önkorményzat, a tartomány vagy az állam? Mert ugyebár az autópályadíjat az állam szedné be ugyebár. Amúgy nem értem, miért akkora kínszenvedés ezt bevezetni, amikor Németországon kívül nem tudom, hogy van-e mág ország Európában, ahol nincsen autópályadíj. (Persze nem a Vatikánra vagy Izlandra gondolok, sőt Málta sem számít.)
A terv az volt, hogy bevezetik az autópályadíjat és eltörlik a gépjárműadót. Mivel a javaslat szerint az éves autópályadíj centre pontosan ugyanannyi, mint a gépjárműadó most, ezért a német rendszámú autókra nulla lenne az egyenleg, pont ugyanannyit fizetnénk, mint eddig (nekem is német rendszámom van), csak más lenne a fizetendő díj neve. Ezért csak a külföldiektől jön pluszbevétel, az meg a rendszer fenntartására, a díijfizetés ellenőrzésére el is megy.
A három koalíciós párt közül csak egy akarja az útdíjat, a legkisebb, a másik kettő ellenzi, de benne van a koalíciós szerződésben.
A német pénzügyminisztérium kiszámolta a bevezetendő útdíj várható bevételét, kiadásait, hatásait, és az jött ki, hogy az eredmény negatív, azaz összességében ez egy veszteséges üzlet lenne.
"A Miniszterelnökséget vezető miniszter hozzátette: további cél, hogy az ország valamennyi megyei jogú városát gyorsforgalmi úttal kössék össze az autópályákkal."
Nem nagyon tudja, hogy mit beszél. Pont a "saját" városára nem (lesz) igaz a mondandója.
Ha nem önkormányzati választások előtt lennénk, akkor is kételkedhetnénk...
A Kormány 1486/2014. (VIII. 28.) Korm. határozata a Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégiáról
1. A Kormány
a) a közlekedési ágazat közép-, hosszú és nagytávú céljainak meghatározása, a közlekedéssel összefüggő gazdasági, társadalmi, környezeti és területhasználati folyamatok
tervezhetőségének biztosítása érdekében megtárgyalta és elfogadta a 2030-ig terjedően - 2050-ig távlati kitekintéssel - elkészített „Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia” című
stratégiai tervdokumentumot és felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy azt a 2014-2020 közötti Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program elfogadása érdekében
küldje meg az Európai Bizottság részére; Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter Határidő: 2014. október 31.
b) felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a 2014-2020-as időszak közúti és vasúti fejlesztési programja keretében előkészítésre és
kivitelezésre javasolt indikatív projektek listáját terjessze a Kormány elé jóváhagyásra; Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter Határidő: 2014. október 31.