Keresés

Részletes keresés

Jared- Creative Commons License 2014.10.02 0 0 30316
cyber.greg Creative Commons License 2014.10.02 0 0 30315

Előzmény: Fradista Utazó (30299)
cyber.greg Creative Commons License 2014.10.02 0 0 30314

Háá!

London környékén az A1(M) minden lehajtójánál van ilyen. Ott laktam, de szerencsére ritkán jártam a reggeli csúcsban a sztrádán, borzasztó sor van reggelente.

 

Előzmény: Fradista Utazó (30299)
EKM-765 Creative Commons License 2014.10.01 0 0 30313

https://www.antikvarium.hu/book.php?ID=590439&oldal=bongeszo&utm_source=ertesito_email&utm_medium=e-mail&utm_campaign=ertesito_konyv

dimelo Creative Commons License 2014.09.30 0 0 30312

Még 12 nap és jelentősen csökken a hazugsághegy.

 

A kis buckák között már jobban fog látszani a való világ...

Előzmény: trizs77 (30311)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.30 0 0 30311

lehet, hogy én voltam magyarból túl gyenge de nem egészen világos, hogy mi vaaan ?

 

http://iho.hu/hir/mar-iden-autopalya-vihet-nagylakig-aradtol-140930

 

 

hbe Creative Commons License 2014.09.30 0 0 30310

11/M0 természetesen.

Előzmény: hbe (30309)
hbe Creative Commons License 2014.09.30 0 0 30309

Tudja valaki, mi volt ma reggel ez a záróvonal festegetés a 10/M0 körforgalomban?

Pompiere Creative Commons License 2014.09.29 0 0 30308

... annyi a különbség, hogy az autópálya utána nem főútban folytatódik.

Előzmény: Pompiere (30307)
Pompiere Creative Commons License 2014.09.29 0 0 30307

Nem kell messzire menni: az M1-M7-nél nem ugyanez van? Az M7 a belső sávokból válik ki.

Előzmény: Törölt nick (30306)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.29 0 0 30306

Itt a "közelben" Ausztriában az A9 Phyrnautobahn Selzthal csomópontjában található bal oldali lehajtás. Érdekes még, hogy a csomópontban nem minden ág található meg, a hiányzó kapcsolatot a szomszédos csomópont biztosítja. https://www.google.hu/maps/place/Selzthal,+Ausztria/@47.5532219,14.2941734,2103m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x47717444589df323:0xbdb93623629f6df9

Előzmény: hbe (30305)
hbe Creative Commons License 2014.09.29 0 0 30305

Én Phoenix-ben láttam a 10-esen vagy a 101-esen, már nem emlékszem. Érdekes volt, reggel és délután megy, 10-15 autó várt a két sávban általában.

 

Másik érdekes dolog ott a left exit, belső carpool sávból lehet lehajtani a pályáról Phoenix downtown felé, mint pl. itt mutatja: https://www.flickr.com/photos/raymondyue/13900659443/  Így adta ki a csomópont, nem gyakori, de van néhány ilyen.

 

A harmadik, és a legmegdöbbentőbb, hogy pl. a 101-esen a carpool lane sok helyen üres, míg négy sáv tele van, azaz négy sávnyi autóban csak egy-egy ember ül. Kamera figyeli ugyanis, hogy ha csak egy ember ül az autóban a többemberes sávban, akkor bírság.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (30304)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.09.28 0 0 30304

Akkor alkalmazzák, ha az autópályán egymásba érnek az autók, de nem áll meg a forgalom.

A probléma: ha az autópályán nagy a forgalom, és a felhajtóról folyamatosan jönnek az autók, akkor nem tudnak a külső sávba besorolni, kénytelenek lesznek a gyorsítósáv végén megállni, és visszatorlódik az egész, balesetveszélyesen. A lámpa ezt kezeli. Többszörösen forgalomnagyság alapján működik a vezérlése. Ha az autópálya teljesen megáll, ill. csak egészen lassan csorog, akkor nem működik a lámpa, ahogy akkor sem, ha kicsi a forgalom a külső sávban, és akkor sem, ha az autópálya forgalmas, de a felhajtó felől kevesen jönnek. Ezért van, hogy sokszor láttam már őket, de ma láttam először úgy, hogy működött is.

Sok helyen van ilyen a világban, ez nem kölni találmány, csak én itt járok rendszeresen, Amerikában meg mondjuk soha nem jártam, ezért az ottaniakról nincs tapasztalatom.

Előzmény: klimakiraly (30301)
radio100jozsi Creative Commons License 2014.09.28 0 0 30303

Csévharasztról reggel Kelenföld pu-ra a P+R-be volt az eljutásom autóval, és este vissza, és mivel a Kökinél a Sibrik felüljáró munkálatai miatt ma leterelés volt a Ferihegyi gyorsforgalmiról, és a Szerémi út környéke is kaotikus, bár ez utóbbi hétvégén nem okoz zavarokat, ezért alternatív útvonalat kerestem. Az fix volt, hogy az M0 felé kell menni, csak be az M5-ösön be a városba, vagy érdemes elmenni a 6-os útig. Végül is így döntöttem, és jól döntöttem, mert reggel 6-os indulással 45 perc alatt felértem. A M0-áson az M5-M51 között totál üres volt, sem előttem, sem mögöttem látótávolságra autó nem volt. Utána a 6-os úton meg 70-es táblák, majd a Budafokira áttérve 60-asok, és onnan lehetett csak a Galvani-Andor út felé balra fordulni, teljesen kényelmesen jó tempóban beértem. Vissza utána 19:45-kor startolva a parkolóból ugyan így, csak itt már a Szerémi útra fordulva az Andor útról, és a 6-os M0-4-esen Csévharasztra 44 perc volt az út. A M0D-n voltak autók, szokás szerint a középsőben egymás nyakán, majd utána az M51-M5 között megint üresség, majd az M5-4-es között folyamatosan aztán megint az M0D-hez hasonló érzékelhetően nagyobb autóforgalom. Egy jó ideje már a Pesti részen az M0K-n igénybe veszem, mert sokkal haladósabb a 4-es felől ha Újpalota, Újpest, Békásmegyer...stb jön szóba de most már egészen a Kelenföld környékéig az M0D is sokkal gyorsabb, mint a városon át a Rákóczi híd felé menni. Még ha nagyobb a forgalom, sőt kamionok is vannak, akkor is az M0K-n nekem azért nem nagyon volt a tempóval gond, de a 3 sávos M0D-n sem érzékeltem, mikor már arra jártam, az meg kiváló ötlet volt, hogy a Hárosi-Duna-hídon 4-4 sáv van, és a két part között átvezetik a fel-lehajtó sávokat. 

M tiszteletes Creative Commons License 2014.09.28 0 0 30302

én is pont ezt a luzer kérdést akartam feltenni.

szívatni a felhajtani szándékozókat?

 

Előzmény: klimakiraly (30301)
klimakiraly Creative Commons License 2014.09.28 0 0 30301

És mi az ideológia? Miért jó ez bármire is?

Előzmény: Fradista Utazó (30300)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.09.28 0 0 30300

Mielőtt bárki félreértené: a képet az interneten kerestem most, én nem csináltam fényképet ma Leverkusenben.

Előzmény: Fradista Utazó (30299)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.09.28 0 0 30299

Szép nyelv a német. Angolul ramp meter, német Zuflussregelungsanlage.

Sokszor láttam már, de még sosem úgy, hogy ténylegesen működött volna. A kölni autópálya-körgyűrű minden felhajtóján van, ma Leverkusenben ténylegesen is működött.

A lényege, hogy nagyon rövid zöldeket ad, egy zöld jelzésen 2 autó haladhat át. A piros se sokkal hosszabb, a teljes periódus valahol 15 másodperc körül lehet, becslésre.

klimakiraly Creative Commons License 2014.09.28 0 0 30298

Épül a Mórahalom 55 főút elkerülő szakasz. Néhol már van aszfalt és ma is aszfaltoztak. Nem korai az még?

 

https://plus.google.com/photos/104295737996944119976/albums/6064157158169383905

 

A GPS infó sajnos nem az igazi ez a kacat telefon ... vagyis szoftver ... Android ... igaz az iOS is pont ezt csinálta. :-)

trizs77 Creative Commons License 2014.09.28 0 0 30297

Van igazság abban amit írsz.

 

Ugyanis az alapelv a következő volt.

 

Adottak az egyszámjegyű utak.

Tőlük jobbra (hölgyeknek = óra járásával megegyezően) a kezdőponttól számozzák a két számjegyű utakat.

 

Tehát az 1-es és 2-es út között a nullponthoz legközelebbi lesz a 11-es, majd 12-es, végül a 19-es.

 

Ugyanígy a 2-es és 3-as között is.

Stb.

 

Ez az elv.

Csak elv.

 

Az elv már akkor felborult mikor a valaha volt 1-es út helyett, attól dél-nyugatra 30-60 km-re épült egy új egyes út.

Ekkor a régi 1-esből lett 10-es út.

Stb.

régi 3-ból 30-as, 7-esből 70-es és így tovább.

 

Ezeket később hirtelen felindulásból visszaszámozták 1-re, 3-ra, 7-re, stb.

 

-----------------------------------------------

 

A kérdésedre.

 

A 13-as út az elv szerint az M1-től tarthatna északra (és nem délre) a Komáromi híd közepén lévő államhatárig.

Idáig Ok?

 

A 81-es meg a 8-asból elsőnek kiágazó útként Fehérvártól Győrig.

Ez is OK.

 

De akkor mit csináljunk a Kisbér-M1 közötti szakasszal?

Ha betartanánk a számozási elvet, akkor ez az út valamilyen 813 vagy 815 vagy vmi hasonló számot kapna.

 

De nem tartjuk be.

Miért ?

Csak.

 

Helyette a 13-as meghosszabbítjuk délre, átlépve a demarkációs vonalat, azaz a M1 vonalát ahol már az elv szerint nem lehet tizenszámú út.

De lett.

 

Ollan magyarosch.

Hungarikum.

 

Sok ilyen van még.

 

--------------------------------------------------

 

Ha politikusként is meg kívánod fogalmazni akkor vágd át a gordiuszi csomót egy :

 

...",,,Az élet átírta az elveket...."....formulával.

 

Ennyi.

 

 

Előzmény: klimakiraly (30295)
Pompiere Creative Commons License 2014.09.28 0 0 30296

Úgy, hogy a 13-as vége a 81-esbe torkollik bele. Csak azért furcsa mert a 81-es itt egy derékszögű kanyart vesz.

 

Nézd meg itt! A KIRA térképet nagyítsd fel fullra.

Előzmény: klimakiraly (30295)
klimakiraly Creative Commons License 2014.09.27 0 0 30295

Hogyan számozzák az utakat?

Hogy találkozhat a 13-as a 81-essel?

klimakiraly Creative Commons License 2014.09.26 0 0 30294

Mit mondanak. Út helyett még is inkább építünk egy stadiont ... Szolnokra

Előzmény: dimelo (30292)
radio100jozsi Creative Commons License 2014.09.26 0 0 30293

Szép, akkor marad a ránk szabadult kamionáradat Üllő-Albertirsa között a már lassan széteső 4-es úton.

Előzmény: klimakiraly (30290)
dimelo Creative Commons License 2014.09.26 0 0 30292

Két kijelentés a cikkben, amelyek mintha ellentmondanának egymásnak:

 

A tervek szerint ugyanis 2017-től elindul a 405-ös számú főút négysávossá szélesítése.

Az 51 kilométeres útszakasz Abonyt és az M5-ös autópályát köti össze, a fejlesztés két ütemben, Albertirsát érintve valósul meg.

 

 

Orbán Viktor miniszterelnök keddi, szolnoki látogatásán ígéretet tett arra, hogy a ciklus végéig

állami forrásból megépül az autópálya Budapest és Szolnok közötti szakasza is,

 

Várnám a megfejtéseket... (választás után mit mondanak majd)

Előzmény: klimakiraly (30290)
BBCápa Creative Commons License 2014.09.26 0 0 30291

Köszi, a kérdésem persze költői volt, pontosan így igaz :).

Éppen arra céloztam volt, hogy könnyen lehet (nyilván nem biztos): a mostani fejlesztés húsz év múlva visszatekintve majd előrelátónak bizonyul.

Ha már folytatódik az M3 (akár vmely más néven) valamelyik határig, akkor a Csenger/Záhony/Beregdaróc trióból a prioritást illetően bizony éppen a harmadik (az "M3") a legkevésbé fontos.

 

P.s.: Még emlékszem arra az időre, amikor a Záhonyt elkerülő (Szalóka-Tiszaszentmártonnál bejövő) "direkt" vasútvonalat a térképek nem tüntették fel :)))

Előzmény: trizs77 (30289)
klimakiraly Creative Commons License 2014.09.25 0 0 30290

Ismét megtudtuk milyen nehéz megépíteni ezt a szakasz ... http://hvg.hu/cegauto/20140925_2016_oszere_kesz_lehet_az_M4es_elso_szak

trizs77 Creative Commons License 2014.09.25 0 0 30289

Vajon mi az 1937-es adat?

 

----------------------

 

Záhony vá. 1937-ben egy álmos, pár vágányos határállomás volt Csehszlovákia felé.

Különösebb vasúti teljesítménye nem volt.

Szerintem (magányvélemény) talán (??) napi 1 tehervonat mehetett ki is meg jöhetett be is.

 

Tudni kell, hogy az akkori MÁV teljes teljesítménye, a teljes ország területén csak évi 22 millió tonna volt, tehát ebből az iciri-piciri Záhony alig-alig részesedhetett.

 

Ugyanekkora területű országban 1975-ben már évi 130 millió tonnát szállítottak, ma meg már megint csak évi 40 millió tonna körül.

 

---------------------------

 

hogy ne csak offfoljunk a vasúttal.

 

Kevesen tudják, hogy a Záhonyi átrakó körzet az nem Záhonyban van, hanem egy hegyes szögű álló talpú háromszöget tessék elképzelni, melynek két ferde szára kb. 30-30 km és alsó összekötő talpa is majd 20 km.

 

Ezen a területen belül, bőven van belső és közforgalmú úthálózat.

Igen jól kiépített, hevenyészve kiépített de nagy tengelynyomással bíró, és bizony van bőven gyenge minőségű utak kusza hálózata is.

 

 

 

 

BBCápa Creative Commons License 2014.09.25 0 0 30288

Vajon mi az 1937-es adat?

 

A világ nem pillanatfelvételek sorozata. Tény, ha 19-re húzok, igencsak mellényúlhatok :), viszont többek szerint a jelenlegi osztás még bőven 19 alatti.

Előzmény: trizs77 (30287)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.24 0 0 30287

Adatok :

1976 = 12 millió tonna.

1988 = 17,2 millió tonna.

2006 = 6 millió tonna,

2012 = 3 millió tonna.

2013= 2,2 millió tonna.

2014 = ??

Előzmény: dimelo (30286)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!