Keresés

Részletes keresés

Gashpy Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14199
A T334-ből dolgozott vörös és zöld változat Almásfüzitőn a Timföldgyárban is ("Nálunk a munka becsület és dicsőség dolga!"), nem is egy. Sajnos apránként elfogytak :-( pl. 1996/97 fordulóján 2 vöröset is szétvágtak, amiknek a gyári tábláját nem tudtam megszerezni. :-(((

De a Karsei is gyártja pl. a <a href="http://www.tillig.com/modellbahnshop/shop.pl?SESSION=759286&shopid=1&template=produkt1.html&spur_id=1&hst_id=36&r1_id=139&r2_id=764" target="_blank">V15/V23</a>-t, ami szintén A26-ba besorozva igen sokhelyütt dolgozott/-ik itthon. (pl. Csepel Művek, Hatvani cukorgyár, ami hirtelen eszembe jut...)
Igaz a 183€-s ár nem éppen az átalakításra buzdít...

De talán a kisszériás gyártót - megfelelő érdeklődés esetén - rá lehet venni magyar feliratozásra, vagy esetleg felirat nélküli jármű kiszállítására...

Igaz, a Karsei honlapján már nem szerepel a mozdony... :-( Viszont a kocsik között már régóta ott a Gags kocsi beharangozója, ami alapjármű lenne nekünk is, főleg egy elfogadható áron. Tényleg MasTTer mester, ha Nürnbergben ott lesz, rákérdezhetnél, hogy mi van ezzel a kocsival... A németek is birizgálják, ha mi is, akkor talán kap egy löketet... Bár biztos, hogy nem túl nagyot... Igaz, a kocsi már kapható rézmaratott építőkészletben...
Előzmény: ZolTTán (14198)
ZolTTán Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14198

Továbbá itt a T 334, amely jelenleg is fut A 26 103 néven. Eredetileg Győrben volt ipari mozdony, jelenleg a Nyírtech Kft tulajdona.Fényképem  is van róla csak most éppen nem találom.

róbertke Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14197
Nagyvasúti Vontatójárművek Magyarországon (Közlekedési Múzeum többször kiadta), ezt a könyvet szerezd meg. Vasútmániások Bibliája. Gőzmozdonyos dolgokra meg itt egy speciális Topic címe: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9036868 Az általad keresett mozdonyok egyike a Dunai Vasműben dolgozott. VEB Lokomotivbau-Elektrotechnische Werke (LEW), Hennigsdorf 1953.12.31.-én 16348-16349-16350 Gy.Sz-al Ch2t tipúsú mozdonyokat adott el Magyarországra.Talán őket keresed.
Előzmény: Törölt nick (14194)
etwg Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14196
Pulsometer az egy dugattyumentes gözpumpa.
Előzmény: Törölt nick (14190)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14195
A gyári számát nem tudod véletlenül?
Előzmény: modelitt (14191)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14194
Szia!

Látom van egy értékes könyved.
Akkor talán még ebben is tudnál segíteni. Tudomásom szerint annak idején 2 db BR80-as gőzmozdony is került kis hazánkba. Valamelyik nagy vállalathoz. Ha jól tudom a gépeken nem változtattak semmit, csak a pályaszámot.
Ez szerintem nagyon értékes infó lehet a TT-társaknak, mert ez ebben a formában igaz. Akkor a ROCO BR80-as csak pályaszámot cserél és máris van egy újabb magyar gép a gyűjteményben.
Előzmény: modelitt (14191)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14193
Köszönöm!:-)
Előzmény: kombi (14192)
kombi Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14192
Pulsometer: lüktető (pulzáló) üzemű gőznyomásszivattyú
Előzmény: Törölt nick (14190)
modelitt Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14191
Szevasztok !
Eme szösszenet egy nagyon régi hozzászólásom,amit átmenteTTem.. Egy régi mondás,
hogy " újj vicc nincs,csak újj szülött " bocsika,de én ilyen vicces bácsika vagyok !! :-))
Ezen irás a 2551 -es volt,képpel együTT,ha van kedved hozzá vissza lapozhatod !!
De hát iTT is elolvashatod,ez egy szűkebb leirás a mozdony történetéről !
" Az a helyzet ,hogy a Miskolci Gépészeti Fönökség kiadott egy könyvet,amiből én is vásároltam és ebben a leirtak alapján,1db került az országba,és Miskolcra honositották. A probléma itt kezdődött,mert az egyik próbafutás alkalmával elfelejtették a csapágyakat feltölteni olajjal,az eredmény hatásos volt,üzemképtelenné vált. Utána felhozták a GANZ-ba és,voala!megszületett az M31-es zetor. Szegény mozdony azt sem érte meg,hogy a német feliratokat le szedjék róla. "
Ha ennél többet szeretnél megtudni a gépekről,kérdezhetsz iTT a fórumon is,de az
e-mil cimem sem titkos !!! :-))
Előzmény: asztalosdani (14179)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14190

Ez jó kérdés.

Állítólag nagyon készülnek a BR189-es, több áramnemű villanygéppel, sommerfeld pantográfokkal.

A BR50-es és 52-es mozdonyok mindenféle szén- olaj és egyéb tüzelésű változatai várhatók.

Főként német vonatkozású dolgokról ír a szaksajtó: várható két ITL-es készlet is, 3 sóderkocsival, illetve egy Szergej + Eas + alacsony oldalfalú és sóderkocsi készletben.

És láttam már handmustert képen egy Avmz, Eurofima kocsiról is. Persze ez is német színtervvel.

 

Nagy a csönd, pedig már nyomozgattam.

A kisebb cégek viszont közlékenyebbek.

Állítólag tényleg kapható lesz már végre az ITL/Eurocom TRAXX a Kühn-től, lesz egy vadi új készlet ALEX néven, mintegy párja az eddigi ARRIVA set-nek, hasonló felépítésben.

Márciusra ígéri a Schirmer a BR64-est Pulsometer-rel (ezt valaki fejtse már meg nekem, hogy mi)

De lesz Taurus német EB színezésben is.

 

TT-Modell (ex Krüger) nem biztos, hogy kimegy, de neki is vannak újdonságai, képeket hamarosan kapok.

 

Ennyi.

Előzmény: ptr_tt (14187)
gmarc Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14189
Szerintem M31-est érdemes belőle fabrikálni.
Előzmény: asztalosdani (14179)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14188
Erre majd Enyedi Laci adhat választ...
Előzmény: resophon (14185)
ptr_tt Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14187

Nem vitaindítónak szánom, de nem értem egészen, hogy a Roco-nak miért kell azt az Es-t megcsinálni, amit a Tillig gyakorlatilag bármilyen festési variációban "fillérekért" tud kiszórni...

 

Inkább olyat fejlesszenek, amit más még nem csinált. Vagy árversenyben akarják egymást alullicitálni MÁV-os Es terén?! :-)

 

Ettől függetlenül örüljünk minden fejlesztésnek.

 

Más: Tillig újdonságokról tud valaki valamit? Vagy csak Nürnberg után lesznek publikusak? Követhetnék a Piko és a Roco példáját!

Előzmény: Törölt nick (14177)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14186
Ezzel így vagyok én is: zárásra csak odaérek...
Előzmény: Törölt nick (14183)
resophon Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14185
Én megpróbáltam 20 éve. A kasztni befejezéséig el is jutottam, még a hátsó tengelyt is előrébb helyeztem, de az összekötőrudaknál elment az életkedvem és dobozba került a project. Aztán, mivel a festésre átadott kasztnit a szórópisztolyos mázoló elhagyta egy költözésnél, a Zetor végleg feledésbe merült... Mostanság mennyibe fájhat egy ilyen, tanult mester általi átépítés? Még mindig van egy elfekvő V36-om...
Előzmény: Törölt nick (14182)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14184
M322-t. :-)
Előzmény: asztalosdani (14179)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14183
Szia!

Elmennék szívesen csak dolgozok szerdán. Egyszer én is eljutok szerintem.
Előzmény: Törölt nick (14181)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14182

V36-ból gyakorlatilag kötelező M31-es Zetort építeni.

Tanult mestereink, mint pl. modeliTT is rendelkezik ennek építési ismeretével, úgyhogy fordulj hozzá bátran.

:-)

Előzmény: asztalosdani (14179)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14181

Kedves Barátom!:-)

Épp ideje megszokni, hogy a TT-s topikon egyfajta összetartás van és szoros, virtuális barátság.

Aki nem ide tartozik, úgyis hamar kikopik a közösségből. Nem bírja a gyomruk, hogy iTT emberként beszélnek egymással - emberek.

 

Egyébként gyere el a topiktalira szerdán! Én is későn érek oda, de akkor odaadhatnám Neked az átfestendő dwa kocsit.

Nehogy már Te maradjál ki ebből a társaságból...!

Előzmény: Törölt nick (14178)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14180
V36-ból lehet magyart, csak nem tudom, hogy nézett ki. Az biztos, hogy nem a MÁV-nál volt.
Már sajnos nem tudom, hogy kitől hallottam, de állítólag volt Magyarországon vagy most is van ilyen gép, valamelyik vállalatnál.
Még egyszer ezt az infót én is mástól hallottam, jó magam nem tudom megerősíteni.
Előzmény: asztalosdani (14179)
asztalosdani Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14179
Szerinted/tetek V36-ból mi magyart lehet csinálni?
Előzmény: Törölt nick (14178)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14178
Köszi az infót.
Ha aktuális a dolog nálad verem az ajtót hangoskodás ügyben.
Szerintem a legelső áldozat a ROCO fantázia festésű magyar Ludmilla lesz. Amelyet pár nappal ezelőtt bemutattam. Meg voltam győződve, hogy "furcsa" megjegyzéseket váltok ki vele. Viszont ezen a topicon nem ezt kaptam, mint egy másikon egy régebbi géppel. Amely nem fantázia volt, csak a pályakotró nem volt magyar rajta.
Jó tudni, hogy ezen a topicon emberkék vannak és nem ............

A következő mozdony kilétéről még nem döntöttem, majd meglátom melyiknek lesz kedvem a festését elkészíteni.
Addig is köszi
Előzmény: Törölt nick (14171)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14177

Ugye a sztori arról szól, hogy a Roco tulajdonosa felvásárolta a Fleishmann-t is és gyártás optimalizálás címén a Roco gyártósorairól leveszik az N-es méretet és áttolják - fejlesztéssel együtt - a Fleischmann üzemébe. Ezáltal az osztrákoknál felaszabaduló "kisméretű" kapacitás lehetőséget ad TT modellek gyártására.

No de nem az van, hogy oTT állnak, sorakoznak a jobbnál, jobb szerszámok, hogy végre 1:120-as modelleket lehessen fröccsönteni bennük.

Ez borzasztó nagy beruházás, ezért inkább a jól bevált utat választják: már futó modelleket festenek át, csomagolnak szettekbe, vagy kicserélnek rajta egy kapaszkodót és máris új kat.sz-mal lehet ellátni. Summázva több a termék, hiszen gyarapodik a kat.sz. szerinti kínálat.

Az egy másik dolog, ahogy a korábbi modellek már nem rendelhetők.

 

Ott van pl. a BR44-es. Még sehol nem volt a cégösszevonás, amikor már előzetesként minden újdonságfüzetben benne volt. Mára eljutottak odáig, hogy egy AutoCad-es shot került a katalógusba. Ez már haladás.

De felmerül a kérdés, hogy a 2010-re beigért DR-es, nyitott teherkocsihoz mennyit kellett fejleszteni...?

 

Mindenesetre ezek a festésvariánsok és szettes csomagolások jó alkalmak arra, hogy teszteljék a TT-s vevőkört, mi fogy inkább, mire van igény.

 

A folyamat valamikor pár év múlva válhat stabil gyártmányprofillá, ha nem szól közbe a még nagyobb recesszió.

Innen nézve még bármi is lehet...:-)

Türelem.

Előzmény: asztalosdani (14172)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14176
megerőszakolva:
Gyártó oldaláról kiárusítva.
vagyis már mindnek megvan a gazdája, mielőtt a boltba jut. :-(
Előzmény: asztalosdani (14175)
asztalosdani Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14175
werkseitig ausverkauft=> vagyis?

A link még mindig állandó: TT.gportal.hu
OFF
Piri Tamásra tudtok elérhetőséget?
Még inkább off: Bibibí, én voltam az első hozzászóló az új "válasszuk-e a TT-t" cikknél...
ON
Előzmény: Törölt nick (14174)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14174
Roco TT modellből az a biztos, amire már azt írják, hogy "werkseitig ausverkauft".:-))))
Előzmény: asztalosdani (14172)
burgeri Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14173
A linket el ne felejtsétek publikálni! Köszi!
Előzmény: asztalosdani (14168)
asztalosdani Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14172
Jól láTTam, hogy az új Roco katalógus 72 oldalából az első 68,5 H0, a köv 1,5 a TT, aztán 2 oldal kiegészítő!? Eldobom az agyam! Nem arról volt szó, hogy most a Roco elkezdi ezerrel gyártani a TT cuccokat?
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14171

www.csikos-muhely.hu

:-)))

 

Mindhárom modellbe TRAN SL74D dekoder való.

A ROCO Ludmillába, a Tillig NoHAB-ba és az újabb Tillig Szergejbe az SL74D/N kell, ez a 6 pólusú csatlakozóval ellátott tipus. Ára még belefér az ebben a percben érvényes Ft/Euro árfolyamba, vagyis 22.500Ft

 

A BTTB NoHAB-ba, Ludmillába, és a régebbi gyártású (2004 előtti) Tillig Szergejbe az SL74D kell. Ez a sima drótos kivitel. Hacsak nem kell DCC előkészítő panel a két régi BTTB-be:-))) Ára ugyanaz.

 

Mindhárom mozdonyhang meg van a műhely hanganyagában, vagyis rendelés esetén ezekkel feltöltve tudom adni a dekodert.

 

NoHAB ügyben érdemes várni, hamarosan itt az új hangdekoder a mi méretünkhöz, az SL75D, és most "faragom" hozzá az új hangszoftvert.

 

A régi BTTB (Zeuke) mozdonyokba simán belefér a dekoder hangszóróstól.

A ROCO Ludmillákban át kell helyezni a dekoder foglalatot, mert a Tran hangdekoder hosszabb, mint a sima kisméretű dekoderek.

A Tillig NoHAB-ban is kell egy kis faragás, hogy a hangszóró beférjen, de nem veszélyes, súlycsökkenéssel egyik átalakítás sem jár.

Az új Tillig Szergejbe is simán befér a dekoder, a régibe (ami még nem DCC előkészített) kicsit munkásabb.

Előzmény: Törölt nick (14169)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14170

:-)

Elég gyorsan felrakta BoGár...

Ez örömteli.

Remélem jó agit-prop anyag leTT.:-)))

 

Rolandot üdvözlöm ezúton is, mert nekem sem sikerül őt elérnem. 

:-))

Előzmény: Törölt nick (14164)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!