Magyarán: 50km/h-nál tedd 3. fokozatban és tartsd azon a sebességen/fordulaton. Vagy ugyan ezt 4. fokozatban azt hiszem 70km/h-nál. A lényeg nem a sebesség, hanem a fordulatszám, ami kb 1900 körül van. Egyenletesen halajd azzal a sebességgel/fordulaton. Na ekkor jelentkezik. 2-3 mp az egész majd nálam elmúlik. De az a 2-3 mp olyan mint amikor kevés gázzal indulnál el és le akarna fulladni. Ha gyorsitok mondjuk alacsonyabb fordulatról akkor simán átmegy az említett fordulaton mindenféle rángatás nélkül. Csak akkor csinálja, ha azon az említett fordulaton haladsz. Ennyi kb. Még nekem is friss, mert eddig nem figyeltem rá...
Ezt előre is köszönöm! Kiváncsi vagyok mit csinál a cseredízel!
Tehát:
3-as fokozatban úgy 1800-1900-2000 fordulat körül, ~50km/h-nál egyenletes tempónál finoman vedd el a gázt, majd add vissza. 4-esben is érezni ennél fordulatszámnál, teendő ua.
Én eddig MOL-nál és ESSO-nál tankoltam. A jelenség nem változott. Én biztos, hogy nem fogok 350Ft-os gázolajat tankolni!!! Nem azért vettem dízelt, hogy még többet költsek üzemanyagra. Szabvány szerint a magyar üzemanyag pontosan olyan, mint az osztrák vagy a német. Ha a KIA szerint nem olyan akkor ezt a csatát vívja meg ő a MOL-lal.
Apám régen használ dízelt, sőt KIA-t is, de hasonló problémája még nem volt, viszont már kétszer kellett szétbontani az üzemanyagrendszert a "PREMIUM" üzemanyagok miatt.
Ma "szanaszét" pörgettem, de ez sem hozott változást. Így a kormot kizárom!
Azt nem értem, hogy miért nem lehet egyszerűen a vezérlést módosítani?!
Én már voltam szervizbe a rángatással!! A magyar gázolaj ilyen!! volt a válasz,és hogy használjak adalékot!! Meg külföldön nem rángat senkinek...:P Rádugtuk a számítógépet és semmi hiba!! Irjátok már le (Akinek rángat) milyen gázoilt használ... Én végigprobáltam elég sokat és ugye csak egy félével nem rángatott!!!
A Sportcsomag miattam, a vonóhorog meg néha jól jön a melóhoz. Én levehetőt akartam, da a szalonban azt mondták, hogy rondább, mint a fix. Így fix lett.
Látta már valaki az ajtókba épített hangszórókat? Vagy képet róla? Csak annyit tudok, hogy Balupunkt, és hogy 16 cm-es. A mélyeket egészen jól jól nyomja.
Más: hazafele kipróbáltam amit írtál, 3-ba 50, 4-be 70. Rálőttem a tempomatot is és rángat, de nem kicsit!!! Mintha fulladni akarna. Persze a fordulatszámmérő meg se mozdul. :( Kb 2-4 mp a jelenség majd elmúlik. Nekem is 820 km körül van benne. Ha esetleg elvinnéd szervizbe és találnak rá megoldást írd meg pls, mert ez engem is izgat. Nem hinném hogy az adalék vagy a drága extra dízel lenne rá a megoldás, mert ez nem természetes...
Kíváncsian várom én is a tapasztalatokat motorháztető szigetelés ügyben. Szerintem hosszú távon megér annyi pénzt, ha tényleg jelentősen csillapítja a motorzajt. Még nem jártam az én 1.4-esemmel autópályán -most hétvégén nyomok egy BP-Debrecen-BP-t , de a 4000 körüli fodulat 140-nél kicsit zajos lesz szerintem, bár az előző járgánynál (Ignis) biztos csendesebb lesz.
De, én voltam az! Bár még mindig nem 100%-os az autó, mert egy kábelköteg lemaradt a vonóhoroghoz . Mondjuk nem akarok most vontatni, azért jó lenne túl lenni rajta.
Csütörtökön nyomok egy full tank gázolajat (általában OMV sprint), és tolok hozzá spurit (special thanks to Vbandit!), és irány az autópálya... lesz abban a tankban vagy 300km autópálya, vagy 50-100km országút, egy kis adag Szegeddel, és kis adag Bp-vel fűszerezve... :)
No majd ha visszaérek, egyszercsak teletöltöm, és számolok..., ahogy a mostani tankot is megszámolom katt-kattig, még spuri nélkül... így teszek majd tartósan, mert a spurim elvileg 5 tankot kifut nagyságrendileg...
Az eredményre kíváncsi leszek, meg hogy a pill fogyimérőn mutatkozik-e valami majd... :)
Véletlenül nem 1 hete kedden vetted át a hófehér sportcsomagos Ceed SW-d a K-N kereskedésben Tatabányán? Mert ha igen, akkor pont akkor mentél el, mikor én érkeztem az autómért. :)))
Igyekszem holnap néhány képet készíteni és már pakolom is fel! Bár már a gyári 225/45 R17-es kerekek nincsenek rajta. Most a csúf téli gumik virítanak rajta.
Valahol olvastam, hogy a sötét szín áll jól a Ceednek... Ezzel vitatkoznék, mert szerintem hófehérben is kellően meggyőző fekete fényszóróháttérrel, és ráadásul alig látni ilyen színben.
A KIA M6 Érd-nél rendeltem, 4 munkanap alatt megjött, az ára rögzítő patentekkel együtt 34 500 Ft. Az olajcsere alatt megláttam egy előkészítés alatt lévő új CRDI-t, és annak a motorháztetején volt belül, megkérdeztem, hogy lehet-e rendelni benzinesbe, megnézték és lehet. Magam tettem fel kb 45 másodperc alatt. (minden klappolt :)))
Úgy hallom, hogy változott a hangja, bár még csak városban próbáltam 15 percet. Nem tudom hogy halkabb-e, de határozottan kevesebb magas hangot hallok egyenletes és gyorsításos menetben is. Hosszabb távú, magasabb fordulaton hallott tapasztalatot, ha érdekel benneteket, majd hosszabb túra után.
Kb. 850 km van a kocsiban, amit igyekeztem a leírásnak megfelelően változatos fordulatszámon megtenni, így nem hiszem, hogy elkormolódott volna a kipufogószelep.
Egyébként ma bővült a fordulatszám tartomány!:-(
Már éreztem lejebb és följebb egyaránt a rángatást.
Szóval szervíz?!
Köszi a hozzászólásokat!
Nagyon bosszant ez a rángatás, mert egyébként gyönyörű az autó. Az EX-hez kértem még egy SPORT csomagot, amivel elég komolyan néz ki az autó. A www.kia.com oldalon fent van a Sportcsomag, a magyar oldalakon, még említés szintjén sincs.
Budapesten vagy a budai oldalon van olyan szervíz amit tudtok ajánlani? Esetleg egy kontak?