Igen, az is lehet. Látni kellett volna azt a kocsit. Élőben az az adott példány annyira lehasznált, és még eladásra kínálva is belül foltos & mocskos volt, hogy egy chip tuningot nem néznék ki a hajdani tulajokból. Valószínűbb, hogy egy jobb gyári szoftver volt.
Igen, doni-ék is már figyelembe veszik az autód állapotát, nem csak ráhúzzák a frissítést. Ha éppen van idejük rá :)
Az enyémet egy kissebb cég csinálta Szlovákiában, ennek az előnye az volt, hogy végig ott voltam a monitor mögött és elmondták, hogy mit miért változtatnak, melyik gőrbe mit jelent, mit szeretnék pontosan. Nincs elérhetőségem hozzájuk, ez nem rekklám volt :)
"Szerintem az egy update-lt verzió lehetett" -> Vagy egy egyedileg optimalizált ECU volt benne :)
Az évek során tapasztalt hibákat javítják benne (klíma, feszszabályzó, indítás, stb) és az emissziós értékeket is igazítják.
Ha érezni akarod a teljesítmény növekedést is akkor azt nem a márkaszervízben kell keresned.
Én rögtön a vásárlás után megcsináltattam az optimalizálást, elötte átnézték rendesen a motort, kb. 25k volt és ugyanazt éreztem amit te pontosan leírtál, mintha kicserélték a motort. Igaz, az enyém 1.4 dízel, ezekben több a tartalék.
Szóval a jó megoldás: márkaszervízben ECU update, utánna optimalizálás. Vagy megszerezni a szoftwer-t és azt odaadni valakinek, aki egy picit átírja az autód műszaki állapotának megfelelően, kihozva belőle a biztonságos maximumot.
Igen. Szóval ez egy konkrét gyári frissítés, ami eléggé bevált mindenkinek (nem ismernek az autójukra, erről áradoznak) nem egy harmadik feles chiptuning ("optimalizálás"). Körbekérdezek majd.
akit érint, van több motor ECU update az 1,4 AUA és BBY motorokhoz az A2 freunde fórum szerint.
Meg fogom csináltatni. Itthon vki próbálta már a márkaszervízben?
5921-es szoftververzió vagy még inkább az 5949-es.
Fontosabb hozadéka
- erősebbnek érződik az autó, jelentősen, kb. 1,6-os szinten, több nyomaték (más lambda szabályozás lehet) ezért nagyon könnyen indul, és gyakorlatilag kilő állóhelyzetből
- légkondi bekapcsolás emelkedőn végre rendesen kompenzálva van
- kevesebb indítózásra indul (gyorsabban)
- egyenletesebb fesszabályzás alapjáraton sok fogyasztónál.
7 éve vezettem egy elég szakadt (és drágán kínált) A2-t 1,4 16V motorral az M5 telepén belül, malomkő 17" kerekekkel (nagy tehetetlenség, nagy rugózatlan tömeg, rontja a gyorsulást) és vigyorogtam attól, ahogy elindult, olyan vehemens volt. Azt azóta sem éreztem másik A2-ben, vagy a sajátban. Szerintem az egy update-lt verzió lehetett.
Nekem annó a kis w168 merciről 2szer lopták le a dísztárcsa szettet, másodszorra meglett, mert a peremet más színűre fújtam, ezt nem tudta, lebukott a vat..rán.
Akkor még egy gyári szett 50-60ezer volt, a kis "barna" meg ebből élt!
Ezt Cybercide-nek akartad írni ugye? Mert én ugyanezt írtam le korábban, csak rövidebben :)
Hozzáteszem: szerencsére az A2 felniknek már nincs olyan nagy értéke, hogy megérje nagyon vesződni vele. Ha bármiben különbözik a gyáritól, már nem "gazdaságos" elvinni, ez a dísztárcsára is érvényes.
Mondjuk, ha jól lepadkázod akkor biztosan nem a tiédet választják :D
Bármilyen kerékört vagy ördöglakatot tesz fel valaki, mindent le lehet szedni. Ha viszont érdektelenné teszed a lopást, könnyebben megvédheted a tulajdonod. Nem azt kell mepróbálni megakadályozni hogy el tudja lopni, mert az nem fog menni. (Aki le akarja szedni holnap a kerekeidet, már ma megnézi hogy holnap milyen kerékör kulcsra lesz szüksége.)Tenni kell róla hogy ne akarja ellopni, jelen esetben azzal, hogy nem éri meg. Hogy ez festés, vagy szétfúrkálás, vagy stb.... mindenki eldönti magának. Nekem egyáltalán nincs kerékör az A2-n.
Az a helyzet, hogy meg lehet rendelni a gyári kerékőr csavar kulcs master key szettet 20k-ért, aki ilyenre adja a fejét az már rég megvette, és ez nem az olcsó kínai változat:
Ezért érdemes nem gyárit venni, lehetőleg egyedit és nem nagy nevű cégtől.
Vagy lefesteni a felnit egyedi színre és kész:) Vagy 1mm-es bemélyedéseket fúrni a felületére, gravíroztatni :) Ha fényezni is kell egy felnit akkor az már nem olyan vonzó:)
Szerintem is az izzito teljesitmenyetol fugg a lagymatagsag.
Az izzitogyertyas ez ez a kepen levo BMW cucc is amperbol csinal meleget... annak a hatasfoka 100%
Viszont nezz utana mit tud az 1.2-es motor generatora. Nehogy meglepi legyen, hogy az is kisebbre van meretezve, es nem fog tudni eleget tolteni, teli hasznalattal sosem lesz tele az akksi a rovid utakkal, aztan akku halal, generator halal legyen a vege.
Az izzítógyertyással nincs tapasztalatom, 3db izzítógyertya van egy kis egységben amin átáramlik a hütövíz. Az, hogy mennyire lagymatag, csak attól függ milyen teljesítményen fütenek a gyertyák. Tehát az, hogy Peugeot-ban gyengusz, nem jelenti azt hogy a VW cucca is gyenge. Én vagy egy ilyen gyertyásat, vagy egy rendes állófütést tennék bele utólag. Néztem a neten van komplett A2-böl kiszerelt fütés felfogatással, mindennel együtt.
Állófütést szabad járatni, ott a kályha ventillátora gondolskodik róla hogy az égés hamar "tökéletes" legyen.
Egyrész magas a károsanyag kibocsátás egyhelyben történö melegítésnél, másrészt a mai motoroknak egyre kevesebb a veszteséghöjük (ez a PDTDI motorokra különösen igaz) sosem melegszenek be terhelés nélkül.
Vannak azért kivételek... A párom 1.4 benzines VW Polo-ja 3km alatt leglább 60-70°C-ra melegszik. Persze ehhez kell az is hogy a rossz hatásfokú motor/váltó kombináció miatt 9 Litert zabál a kisautó.
A 3.0 TDI A8-al (ami majdnem két tonna) meg eljárok 8-9 Liter diesellel.
Ha jól tudom,(de ezt nekem is mondták már), h egyhelyben járatni a motort kint nem engedik meg, mert állítólag úgy nagy a károsanyag kibocsájtás-de állófűtést sem lehet üzemeltetni?
Ez engem nem veszélyeztetne, mert ez elektromos -átfolyós rendszerű amit kaptam ketyerét, és ez 1.2 pdtdi, kis víztérrel.
Az izzítógyertyást ismerem, olyan van a peugeot-ban is, de az elég lagymatag.
Izzitógyertyás, a motor beindítása után a vizet füti, tehát a motor hamarabb éri el az üzemi hömérsékletet. Elönye hogy egyszerü és olcsón karbantartható, hátránya hogy a jégkaparást és a hidegindítást nem lehet elkerülni vele.
Nem a motort kellene h melegítse valami, mert én csak várok egy kicsit és melegítem az autót, de a páromnak hiába mondanám...
Az egy helyben történö motormelegítést a legtöbb gyár már nem ajánlja, Ausztriában és Németországban hatóságilag tilos is. Nem tudom Neked milyen motor van az autódban, de az 1.4 PDTDI-t életem végéig járathatnám a parkolóban mire valamennyire bemelegedne. Beindítás után azonnal elindulva kíméletes motorterheléssel kell menni míg a motor eléri az üzemi hömérsékletet.
Ha csak a kerékörcsavar akadályozza öket, akkor én nem lennék nyugodt. Mostmár tudják milyen van rajra, beszerzik a kulcsot hozzá és visszajöhetnek. Ne legyen igazam! Én a helyedben gyorsan feltennék még egy kerékör szettet, vagy lecserélném a régit.
Ez már nekem is megfordult a fejemben. Vagy a kerékőr csavar, vagy valaki más vetett véget a próbálkozásnak. Nem örülnék, ha egyik reggel kerekek nélkül találnám az autót!
Nem lenne egyszerübb a 2003 utáni elektromos fűtést beszerelni? Ugyan állófűtésre nem lehet használni de az autót nagyon hamar felfűti, akár városban dugóban ülve, tapasztalatból mondom :)