Az Indóház topikjába már betettem ezt a hozzászólásomat. Megkísérlem itt is.
A júniusi Indóház 67. oldalán lévő A.C.M.E. Gigantról szeretnék néhány észrevételt leírni, mivel úgy érzem ez a cikk szándéka, hogy a hibákat felfedjük.
1. A homlokrészen lévő ablakok kicsit nagynak tűnnek, túlságosan lenyúlnak az első törési sík/él irányában. Az ablakok alsó vége nagyjából a törési él lekerekített végeinek az oldalfal síkjával való találkozásnál kellene kezdődnie.
2. A fent említett élek, tehát ahol a lemez síkok összetalálkoznak elég kontúrtalannak tűnik, egyszóval nincs meg az a Gigantos törése. (Sárga vonalakkal a képen jelölve)
3. A feljáróajtóknál egy furcsa bemélyedés található, az egész ajtó be van esve, ami elég érthetetlen, hiszen az a vezetőfülke oldalsíkjával egybe kellene hogy essen. (Hasonló látható a Fuggerth Szilin is)
4. A vezetőfülke feljáró ajtók alsó élénél az igazin elég jellegzetes szegecssor található, egészen pontosan 6 darab.
5. A visszapillantó tükröknél a felfogatás alatt található egy lemez amire a tükör zsanérjai kerültek felrögzítésre. (Ezek lehet a nagyobb tükrök miatt kerültek fel, és mondjuk a vörös-csillagos korszakot felelevenítő gépeken nem szükségeltetik.)
6. a feljáró lépcsőknél lévő főkeret bemélyedés kissé rossz helyen van, valamint a bemélyedés sem45 fokos szögben törik meg, mint ahogy az a modellen látható. Piros csíkkal jelölve hogy mivel kellene egy síkban lennie.
7. Egy emelési pontot is hiányolok a főkeret elejéről.
8. Valamint az alsó fényszórók mintha egy kicsit magasan lennének elhelyezve.
Felraktam a ACME SBB kusett kocsimra a kígyózásgátlókat, majd egy Roco R3-as ívekből csináltam S kanyarokat. Jelentem a futópróba sikerült, a forgóváz nem éri el egyik irányból sem! :)
Szia kedves magyar barátaim, Én vagyok Thomas Berlinből. Van egy kérelmem a Ti számára. Olvastam az interneten, hogy a GySEV / Roee két ex-DDR Rekowagen vásárolta és használ kerékpár szállítására. Szeretnék építeni egy H0 nekem, de nincs kép nagy felbontású, ahol jó olvasni a feliratok. Kérem, hogy küldjetek ilyen képek. Fogom a feliratok megcsinál CorelDrawban és természetes mindenkinek, aki segít rendelkezésre bocsát. Előre is köszönöm. Thomas Kleist PS: Ide kopíroz az eredeti német nyelvű változat, mivel a fordítás készült a Googleban. Válaszolni magyarul is szivesen lehet.
Hallo liebe ungarische Freunde, ich bin Thomas aus Berlin. Ich habe eine Bitte an Euch. Ich habe im Internet gelesen, dass der Gysev/Roee zwei ex-ddr Rekowagen gekauft hat und als Fahrradtransport benutzt. Ich möchte mir in H0 einen umbauen, aber ich habe keine Bilder in grosser Auflösung, auf welchen die Beschriftungen gut zu lesen sind. Ich möchte Euch bitten mir solche Bilder zu schicken. Ich werde die Beschriftungen in CorelDraw anfertigen und selbstverständlich allen Helfenden zur Verfügung stellen. Vielen Dank im Voraus. Thomas Kleist PS: Ich kopiere hier auch die originale deutsche Fassung, da die Übersetzung über Google gemacht wurde. Ihr könnt gerne auch auf Ungarisch antworten.
Köszönöm jelentkezésedet.Nem annyira sürgös a képek ,de ha egyszer az ujság közelébe jutsz ugy szivesen venném a képekból párat. Amit emlitettél,hoy megjelent cikk az ujságban én sajnos nem ismerem. Várok türelemmel csak ne feljtsd el.
Sziasztok! Heljan Nohab kerekeit hogyan lehet kiszedni? Az áramszedő érintkezők nem igazán feszülnek a kerekekre,az egyik el sem éri.
Hello!
A 4 forgóvázmaszkot húzd le, akkor hozzá lehet férni a forgóvázanként két db fedő műanyaghoz oldalról, amit le kell pattintani, és akkor kivehető a kerék. Ha meghajlítod az érintkező lemezeket, egész szép futása lesz.
Egy kis segítséget kérek. A gyermekeimnek beszereztem némi használt TT -árut. A TT-kupplungok közötti különbségeket már tudtam orvosolni , és új kupplunngokra cseréltem a régieket, de most meglátogatott minket egy TT-s BR221-es, régi kupplunggal természetesen, amiről úgy látom, hogy szilárdan rögzítve van a forgóvázban. Van valami módszer arra, hogy erre is új TT-s kupplungot varázsoljak?
Az sem elég... ha kicsi a karc, akkor fogkrém esetleg segíthet, ha nagy, akkor el is kell tüntetni a nyomokat, tehát kiglettelni, csiszolni, és utána festeni.
Hát én nem tudom, hogy a V63 001 mennyire teljesértékű mozdony... Utoljára mikor láttam, úgy emlékszem, hogy az áramszedők, főmegszakító, meg egyebek ott vannak mellette, és benne egy szimulátor van.
Mindegy. A lényeg az, hogy marslakó arra gondolhatott MÁV-os gigant alatt,ami még a trakció előtti korszakban, sima MÁV felirattal futott.
Biztos ki fogják adni, mert gigantból ugye másoknak tényleg nincs, így nem lehet róla millió bőrt lehúzni. CAF-ból is kiadják a MÁV-Stop előtti kocsikat, nem?