Négylábú féláramszedő nem volt a Gigantokon. ebből következik, hogy a négy támszigetelő csak ollós szedőhöz dukál.
viszont az igaz, hogy valóban a 012-es volt az utolsó, ami gyárilag ollós szedővel készült, a többi már félkarúval. Viszont volt néhány gép, ami utólag kapott ollósz szedőt (021, 030)
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szűkségem!Olyan (nem tudok jobb kifejezést írni) "fordítókorongot" keresek,ami nem korong,hanem téglalap,jobbra-balra mozgatható és nem köríves,hanem egyenes,több bejáratú téglalap alakú fűtőházba tudja bevinni a mozdonyokat.Elnézést a béna leírásért!!!Remélem a hozzáértő "kollegák" ezen leírás alapján is megértik,hogy mire vagyok kiváncsi!Lehetőleg gyári,pozicionálható,motoros kivitel érdekelne,már ha létezik ílyen!!!Naivitásomért még egyszer elnézést kérek!!!Várom válaszotokat!Űdv: Gábor
Akkor úgy tűnik lesz egy kilencedik pont is a listámban! :P
Elméletileg, mind a háromlábas és négylábú áramszedőt fel tudják a gépekre szerelni. (Bár az nekem is újdonságként hatott hogy nincs 4 lábas-félpantográf szedő a Giganton, eddig ez nem tűnt fel...)
Ezeknek kis csonkok találhatóak a tetőn. De elvileg ez is hiányzik a bemutatott modellekről, bár ez lenne a legkevesebb ami zavar!
Csak elgondolkodtatott hogy akarják majd akkor a 100-as pályaszámcsoportú gépeket megcsinálni? De ha sikerül is, a szegecselt ablakkeret (a gumikéder helyett) tuti kimarad a listából... :-)
Várjuk az összes észrevételt, több szem, többet lát:) Ez most is beigazolódik. Kiegészítések:
1. ezen a handmusteren több altípus egy-egy részlete is megtalálható (pl nem egyforma a két vezetőállás sem)
2. a képek (ezt az IH topicban is írtam) csalókák, de az igazságot a mérőszalag mondja meg
3. több változat és ebből adódóan több pályaszám is lesz (igen, az egyik a 009), de leszen százas (igen, a szélvédőkeret nem merült a feledés homályába)
4. ütközők cserélhetők, és nem csak ollós pantográf lesz
Amit viszont kérnék: mindannyiunk érdeke, hogy nívós és szép modell szülessen (egyébiránt szvsz már ebben az állapotában is vastagon versenyképes a piacon, főleg, ha mellétesszük a vetélytársakat), így a hőbörgést, fikázást azt tartogassuk későbbre. Most még számtalan kérdés nyitott, amire választ kell adnunk és a CAF kocsik esetéből kiindulva nem reménytelen a hibák kezelése (ha valakit érdekel, egyszer az IHO-ra felteszem annak születésének sztoriját)
"Mellesleg nem tudom miért probléma ha valaki szóvá teszi a ránézésre rikító hibákat."
Szerintem sem baj ha valaki kifogásolja a hibás részleteket. Egyrészt teljesen bele tartozik a topic profiljába, másrészt meg építő jelegű kritika volt.
A lapban is leírták, hogy még módosítanak a formán egy alapos mustra (azaz kritika) vagy ha úgytetszik szőrszálhasogatás után.
Kérem, a mustra éppen zajlik és azt vitatjuk meg itt a topicban, hogy szerintünk mi nem korrekt. Az igazat megvallva ehhez tudnunk kellene, hogy melyik lenne az első darab pályaszáma és mikori állapotát fogja tükrözni mivel több különbség is van az egyes gépek között. Vannak feltűnő különbségek és kevésbé feltűnőek. Egyébként én sem értem, hogy egy ablak méretet, hogyan lehet elrontani. Teljesen egyszerű forma és alig van rajta méret. Még ha olyan alakja lenne mint a Nohab orrnak amit tényleg nehéz formailag jól eltalálni akkor megérteném. A handmuster azért is tűnik kicsit gyengének mert eddig az A.C.M.E. szinte kizárólag kifogástalan modelleket adott ki. Ezzel meg egy kicsit alul múlta önmagát. Vannak rajta olyan részletek amiket nem is értek, hogy miért úgy oldottak meg. Ha tartják magukat az eredeti formához akkor felesleges munkát spóroltak volna meg. Ilyen pl. kacsa-86 által 6-ossal és piros vonallal jelölt rész. Ha egy eddig is ismert átlag modellgyártó adná ki így akkor még gyomorra nyelnénk de az A.C.M.E. az más. Az AC.M.E. az A.C.M.E. Ők ennél sokkal profibbak. :D
Szia baktairrr! Felsővezetéknek a citerahúr is nagyon megfelel mert acél. A 10-es citerahúr 4mm es átmérőjű- és 2800mm hosszú " drót" van egy papír tasakban. Régen, még az átkosban mikor támogatták a népizenét, még nem is volt drága. A Kozmosz Ipari Szövetkezet VI. ker Hajós utca 25ben, és a TRIÁL-nál is lehetett kapni. Most Hangszerboltokban érdeklődj! Lehet, hogy jó a gitárhúr is, de az arany áron van ekkora mennyiségben. Remélem tudtam segíteni. A forrasztást próbáld ki, mielőtt nagy mennyiséget veszel! Szia Rizmajer.
Tisztelettel, mert úgy tudom a nicknév egy idősebb modellezőt rejt mint én vagyok, de szerintem ezek a felsorolt hibák nem a fikázást célozzák meg. Továbbmegyek az Indóház cikkjét elolvasván a következő sorokat idézem!
"Fontos hangsúlyozni, hogy ez még messze nem a végleges forma, hiszen a gyártó azzal a nem titkolt szándékkal küldte el a modellt szerkesztőségünkbe, hogy ez még messze nem a végleges forma, hogy egy alapos mustra döntse el, minden szempontból megfelel-e a kívánalmaknak. Az észrevételek után a derék taljánok elvégzik a szükséges módosításokat, és indulhat a sorozatgyártás."
Jómagam bár nem túl sok mozdonyt építettem ezidáig, de úgy érzem a fentebb említett soraimmal nem a szőrszál hasogatása a cél. Észrevételeimet azért írtam le, mert eddig senki nem tette meg. Továbbá ennek szerintem az az értelme hogy 2010-ben olyan mozdonyt adjanak ki az olaszok a kezükből, ami a vevőknek is tetszik.
Mert például ha a Fuggerth képes volt huszonévekkel ezelőtt például azt a kis 6 darab (mint kiderült) lyukat a Csörgő oldalán, az ajtók alatt feltüntetni, akkor nehogy már ez az olaszoknak ne sikerüljön! És merem feltételezni hogy abban az árkategóriában amiben kihozzák ezt a gépet, meg is valósítják ezeket a részleteket! :)
Igen,a cikk szerint elvégzik a szükséges módosításokat. Mellesleg nem tudom miért probléma ha valaki szóvá teszi a ránézésre rikító hibákat. Az elb@szott négyzet alakú első szélvédőt,a téglalap helyett,vagy a süllyesztett vezetőállás ajtót. Szerintem az elég nagy szégyen a tervezők részéről,ha már egy szélvédőt sem tudnak mérethelyesen kivitelezni.Mi is kell hozzá?Egy mérőszalag?