Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.19 0 0 26382

Intermodalitásban is érdemes lenne gondolkodni, elsősorban a pesti oldalról érkezőknek:

  • Rákospalota-Újpestről legfeljebb kerékpárra érdemes váltani budai irányba jelenleg, egyébként meg kerülj nagyot
    (a Rákosrendezőn való átszállás a szokásos menetrendekkel meg kb viccnek is rossz)
  • az M3 Szentmihályi útnál lévő lehajtójánál lenne értelme P+R parkolónak, ha onnan át lehetne buszozni

A budai oldalban is lehet potenciál, de ott már ma is ott a vonat, ami miatt azért kétségeim vannak.

 

Amit még érdemes bekötni, azok a felsőoktatási campusok -- a Károlinak van mindkét oldalon.


Meg kell nézni alaposan a kórházak ellátási területeit a környéken, és amelyik kórháznál nagyobb betegforgalomra lehet számítani a túloldalról akár agglomerációból...

 

Előzmény: NAR (26381)
NAR Creative Commons License 2022.05.19 0 0 26381

Azon gondolkoztam, hogy ténylegesen mekkora az a Békásmegyer - Újpest központ forgalom, aminek átszállásmentes kapcsolat kell és nem elég a HÉV+vonat+metró? Mennyivel nagyobb, mint mondjuk a Káposztásmegyer - Graphisoft park vagy a Kaszásdülő - Istvántelek forgalom? Mert gondolom mindenhonnan mindenhova nem akarnak buszt - még a Belvárosban sincs közvetlen kapcsolat két Duna-parti, de nem hídfőnél lévő célpont között (pl. Halász utca - Vigadó).

Előzmény: toto92 (26378)
NAR Creative Commons License 2022.05.19 0 1 26380

Na igen, a Megyeri hídon van értelme a kétirányú kerékpárútnak, de városi forgalomra tervezett hídon már az odavezető úton (Pók utca) illene kerékpársávnak lennie...

Előzmény: ÁsítóSárkány (26379)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.19 0 0 26379

és még mindig egyoldali, kétirányú kerékpárútban gondolkodnak a városi környezetben is :-/

Előzmény: NAR (26377)
toto92 Creative Commons License 2022.05.18 0 0 26378

Én is pont erre gondoltam, hogy szép és értékelendő gesztus ez a szavazás, de pont annyi értelme van mint a budapesti holdkompkikötő utasvárójának mennyezeti dizájnjáról szavaztatni az embereket.

 

Amúgy a Békásmegyer-Újpest/Újpalota kapcsolatnak a Megyeri híd csak szódával megy el, egy aquincumi híd azért jóval gyorsabb kapcsolatot adna, ráadásul nem csak Békásmegyer lenne felfűzhető rá. Csak így hirtelen vonalhúzogatva, nem biztos hogy a 196 nem lenne jobb helyen ha a Váci út helyett inkább Békásmegyerre járna (a 196A meg fordulhatna a 106 útvonalán a hurokban, vagy ha a 196 kell a Váci útra, akkor ez mehetne át Békásra).

Előzmény: NAR (26377)
NAR Creative Commons License 2022.05.18 0 0 26377

Tervezgetik az aquincumi hidat. Azt írják, hogy "az új híd esetén közvetlen autóbuszos kapcsolatok létesülhetnek Békásmegyer lakótelepei, Újpest városközpontja és Újpalota között is." - mintha már lenne két pontosan ilyen buszjárat, a 204 és a 296. OK, elég ritkán járnak, de ha csak ez a probléma, akkor azon lehet segíteni híd nélkül is.

 

 

A másik kulcsmondat: "A híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat megépítésére csak az M0-ás autóút 10-es és 11-es út  közötti szakaszának megépítését követően kerülne sor." - ez a tudomány jelenlegi állás szerint sohanapján kiskedden lesz.

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.16 0 0 26376

Az UNESCO védelem viszont sajnos korrekt, ott legfeljebb letárgyalásra lehet tenni egy kísérletet.

Előzmény: 7-es troli (26373)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.16 0 0 26375

Az efféle fapados megoldások sem rosszak első körben.

 

A Döbrentei lekanyarodás lezárása addíg, amíg nem zárul be az M0 azért rendesen szivatás annak, aki pont a hiányzó szakasz miatt keveredik arra... Ott 30 méter kanyarodósáv is elég lenne, arra a távra ki lehetne szélesíteni az úttestet a Duna felé...

Amúgy a fapados megoldásokkal is el lehet indulni. És már most is temérdek terület van a szalagkorlát mögött, amit be lehetne zöldíteni.

 

 

Előzmény: NAR (26374)
NAR Creative Commons License 2022.05.16 0 0 26374

Én eggyel fapadosabb megoldást tudnék elképzelni: most a Giro-n is volt egy-két lépcső, ami átvitt a lezárt pálya fölött (pl. a Halász utcánál), olyanokkal kellene kiváltani a zebrákat (legalábbis a budai oldalon), plusz lezárni a felhajtót a Döbrentei téren és a Halász utcánál is - mindjárt megnövekedne az áteresztőképesség.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26372)
7-es troli Creative Commons License 2022.05.16 0 1 26373

Mintha a belvarosi Duna partok UNESCO védelem, vagy más tipusú védelem alatt állnak, így azok ilyen mértékű atvaltoztatása nem engedélyezett.

 

Egyebkent meg a belvaros teljes hosszában fölöslegesnek érzem a gyalogos-pihenő övezetet. Meg lehetne találni a kompromisszumot, hogy közút is maradjon, de parkos pihenő részek, teraszok is legyenek. Korabban erről voltak is látványtervek, még a Dunán lebegő rengeteg mólóval kiegészülve.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26372)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.05.15 -1 0 26372

A rakpartok kapcsán (ld. https://index.hu/belfold/2022/05/05/duhong-az-autoklub-szo-sem-volt-a-pesti-rakpartszakasz-vegleges-lezarasarol/ ) a magam részéről annak lehetőségét vizsgálnám meg, hogy nem lehetne e a jelenlegi alsó rakpartokból alagutat csinálni, a tetején gyeppel, parkokkal, gyalogos átjárással, akár korlátozott magasságú járműveknek is, és akár egy töltés megjelenéssel a felső rakpart előtt. Ez nyilván vízügyi szempontból többszörösen kihívás lenne, talajvíz miatt alapból is, de nyilván valamelyest csökkenti az árteret is, és növeli az árhullámot.

 

 

XNC Creative Commons License 2022.01.23 0 0 26371

Azt is.

Előzmény: seadxdx (26370)
seadxdx Creative Commons License 2022.01.18 0 0 26370

A geotermikus energiát érdemes lenne fejleszteni itthon. Szegeden most terjesztik távfűtésnek

Előzmény: XNC (26368)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.18 0 0 26369

1.00.35-től. Az M0 nyugat nem csak Budakeszinek, hanem szélesebb régiós mértékben is nagyon fontos környezetvédelmi beruházás lenne! (Dr. (Ph.D.) Vörös Attila tudományos igazgató, KTI.)

 

1.41.30 - 20 év múlva lehet új vasút a zsámbékimedencében.

 

https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=1155452928322230

XNC Creative Commons License 2022.01.17 0 0 26368

"Mellé az energiatermelés zöldítésével is sokat lehetne csökkenteni a kibocsátáson....."

 

Amíg direkt szétverik a zöld megoldásokat, addig ebben nem is lehet reménykedni...

Előzmény: seadxdx (26338)
padisah Creative Commons License 2022.01.14 -2 0 26367
Előzmény: padisah (26366)
padisah Creative Commons License 2022.01.11 -2 0 26366
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.04 0 0 26365

Nem vicc, csak mondjuk a II. kerület felkapott részeivel összehasonlításban értelmezendő.

Előzmény: . kata31 (26362)
Il Leone Creative Commons License 2022.01.04 -1 0 26364

Annak ellenére, hogy kivételesen nagyobb részben tudok a gondolataiddal egyetérteni, azért a szlömösödés nem csak a tömegközlekedésmentes közel-keleti metropoliszok kiváltsága, és viszont, az igények kielégítése nem feltétlenül jelenti a városmag élhetetlenné válását, ez utóbbira szerintem nagyon jó példa Bécs városa, előbbire meg jó sok példa van azért nyugaton is.

 

A városmag élhetőségét vagy élhetetlenségét pedig nem szabadna ennyire az autóhasználathoz kötni, mert van sok más szempont is, aminek semmi köze az autókhoz, az azok által okozott légszennyezéshez, helyfoglaláshoz, és összességében szerintem sokkal inkább teszik élhetetlenné a városmagot és a belső területeket.

 

 

Előzmény: névtelen (26356)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 26363

Kedves olvtárs, van egy uniós jogharmonizáció, ahol az SZjA alapot csökkenti az ingatlanadó..de ha nem tenné, apportként a cégek még többet is, évi 4% amortizációt vonhatnak e. A tulajdon nem kötelező sehol, csak jogod van hozzá. -legfeljebb nem ad ki egy bérbeadó, csak még többért..vagy sehogy ami a kínálatot szűkítve emeli a bérleti díjakat. A kommunista próbálkozások ezért voltak előre halálra ítélve..

 

Vitézy zöldmezős barnaövezetei természetes, hogy tömegközlekedést igényelnek, de nem fogják soha megszüntetni az autóra alapuló gazdaságot és a 3 és félmilliós gazdasági teret!

 

Ne komolytalankodjunk a dugó közepén!

Előzmény: padisah (26361)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 26362

Alacsony ár a külső budai kerületekben és a nyugati agglomerációban? - Ez vicc?

 

Mondjuk a zöldmezőn épülő lakás adója is ez a szint, hiszen új építmény adómentens.. ahogy a zöld mezők körüli infrastuktúrákat is a régi lakosok a kertvárosban is fizették meg.

 

Itt csak a féldebil politikai vezetők fenntarthatatlanok szerintem. Attól a város és agglomerációja ugyan az a gazdasági tér lesz, ha bárhogy szabdalják a településeket és a kiköltözést, pár befektető érdeke nem fogja a zöld mezeikkel megállítani. Az emberek házra vágynak, nem a gettósodásra.

 

Kár, hogy a közlekedéshez ennek semmi köze végül, a szokásos Off unalomba lökve a topicot.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26359)
padisah Creative Commons License 2022.01.03 0 0 26361

erről a felvetésről (elolvastam a teljes interjút) pontosan az ellenkező elgondolásom van, és ezt nem is most találtam ki, elég régi gondolat

 

a magyar ingatlanpiac, meg úgy általában véve a közteherviselés nagy hibája, hogy nem szerepel benne a vagyon, és azon belül is az ingatlanvagyon érdemi adóztatása

 

ez a helyzet egy igazságtalan helyzetet teremt, ezt főleg az idősebb, több lakással rendelkező bérbeadó, és a fiatal, ingatlannal nem rendelkező bérlő viszonyán keresztül írható le

 

ennek pedig a lényege, hogy a bérlő felől pénz áramlik a bérbeadó felé, akinek eleve nagyobb a vagyona, és ezt a pénzáram még tovább gyarapítja

 

ennek feloldása az ingatlanadó, ami az ingatlan bérbeadó jövedelmét csökkenti, és remélhetőleg alapot ad a bérlőt terhelő személyi jövedelemadó csökkentésére

 

az ingatlanadó bevezetésének az egyik lehetséges módja, hogy az egy települési szintű, önkormányzati bevétel legyen, aminek a mértéke az ingatlan körül létező infrastruktúra szintjétől függ, vagyis akinek az ingatlana egy erősen beépített, infrastruktúrával ellátott helyen van, ez nem az övé, ezt ő csak használja, és adó formájában fizetnie kell érte (ugyanezért nem jár neki ingyen parkoló sem)

 

ez most természetesen beépült az ingatlanárakba (bár ez szerintem meglehetősen igazságtalan), úgyhogy bevezetni nem nagyon lehetne, nyilván a belvárosi ingatlanok durva áresését okozná

 

ez az adó természetesen pont ott lenne a legalacsonyabb, ahol most a Vitézy szerint fenntarthatatlan zöldmezős lakóingatlanok állnak, mivel ott nincs, se kérve se kéretlenül infrastruktúra

most az ingatlanárak képezik le ugyanezt a differenciát

 

innentől mindenki mérlegelheti hogy hol szeretne élni, mennyire preferenciája ez az infrastruktúra, van-e pénze megfizetni, vagy cserébe a zöld környezet

 

azt gondolom hogy Vitézynek  ebben nem lesz igaza, mert az emberek nagyobbrészt a vágtázó ingatlanárak miatt mentek ki, kisebb részt a zöld környezet és az élhető méretű ingatlanok miatt, a vasút kivezetése meg épp ezt fogja elrontani, mert ha megdrágul az ingatlan az agglomerációban, akkor onnan is tovább fognak menni az emberek még kijjebb. Ezen érdemileg az változtatna, ha (bent is) olcsóbb lenne az ingatlan, de ez mondjuk abszolút nem Vitézy területe, vagy felelőssége.

 

off

én a magam részéről kicsit visszavonulnék most ezen a topikon az aktív írástól

egy kicsit bezavartam a véleménybuborék alakulásába, de komolyabb szakmai vitában amatőrként nem tudok részt venni

Előzmény: ÁsítóSárkány (26358)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.02 0 0 26360

ja és a sok pénzt értelmesen kell tudni elkölteni, a megoldás a jó szakpolitika megtámogatva sok pénzzel.

Előzmény: névtelen (26354)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.02 0 0 26359

az idézett a valós költségek kapcsán ide is kapcsolódik.

A külső kerületi / agglomerációs kertvárosi ingatlan alacsony árában ez is benne van...

Előzmény: névtelen (26354)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.02 -1 1 26358

"általában elmondható, sokkal peremkerületibb lakótelepekről is, hogy azok építésekor sokkal kevesebb autóra számítottak a tervezők"

 

Vitézy nemrég megszólalt a témában (is)

"A zöldmezős lakásépítések során egész egyszerűen annak a lakóhelynek a valós költségét nem fizeti meg, aki csak a házat építi meg – előbb-utóbb oda út, vasút, közművek kellenek, amit közösen fizetünk. Egész egyszerűen fenntarthatatlan, mind anyagi, mind környezeti értelemben, ahogy a budapesti várostérség burjánzik."

https://budapestkornyeke.hu/budapest-es-az-agglomeracio-kozlekedesszervezeset-erdemes-lenne-egyseges-alapra-helyezni-allitja-vitezy-david-aki-azt-is-elmondta-hogyan-rontottuk-el-az-agglomeraciot-es/

Előzmény: padisah (26353)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.02 0 1 26357

Az M0 bezárásnak olyan szerepe is van, hogy akik eddig a sugaras egy úton be, azután másfele ki kellett autóval közlekedjenek, az M0 nyugat-észak vonalon akár busszal is gyorsabban fogják a célhelyeket elérni.

Az is halad és komoly téma esz a választás után!

 

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9041887

Előzmény: padisah (26355)
névtelen Creative Commons License 2021.12.31 0 4 26356

Szerintem nem kezelhető szükséges rosszként a közösségi közlekedés: az egységnyi "fogyasztása" (egy utas elszállítása vs környezeti hatások) a legkisebb.

Egyáltalán nem biztos, hogy van hely a belvárosban elég parkolót építeni mindenkinek. Az elég parkoló és az elég kapacitás: sosem elég, a szabad kapacitás újabb igényt generál és az kb megszüntetné a mai értelemben vett belvárost, annyira radikálisan átalakítaná.

És, itt még csak a helyben lakókról beszélünk.

Nem értek egyet veled - nagyon nem - hogy az átutazóknak azonos "joga" van a területre, mint akik ott lakik, és külön nem,  hogy az átutazók hátrányban lennének.

 

Azt értem, hogy jó lenne, de ezen elvek mentén megszűnne a mai értelemben vett városmag. Le kellene bontani a nagy részét, hogy út és parkoló épüljön. És, ezzel az oda utazási igény is megszűnne, a belváros élhetetlenné válna, tehát, ez egy negatív spirál, lásd: a közel-kelet tömegközleedés mentes nagyvárosai.. (zaj, dugó, szlömösödés, élhetetlen állapotok, iszonyat lassú közlekedés - és szinte csak egyéni közlekedés létezik).

 

Szóval: értem az igényeid, de ez szerintem megvalósíthatatlan.

 

Előzmény: padisah (26355)
padisah Creative Commons License 2021.12.31 -2 0 26355

Nem ennyi autóra készült anno a város, különösen a belváros. A jó közösségi közlekedés elengedhetetlen szükséges rossz a belvárosi/nagyvárosi területeken, mert egyszerűen nem fér annyi autó, amennyire igény van. Ahogy fent is írtad, több az igény, mint a hely.

 

ezzel a kiegészítéssel elfogadható, viszont ennek is van egy implikációja, ami sokadik válaszban is visszatér:

- a belvárosban - mivel nincs hely minden helyi autós igény kielégítésére sem - szelektíven kell olyan autó(s) ellenes intézkedést hozni, ami az ottani autóhasználatot szorítja vissza

 

jelenleg, és ez a te válaszaidból is visszaköszön, ennek pont az ellenkezője történik, a helyi (kielégíthetetlen) autóhasználati igényeket premizálja a rendszer (parkolási kártya, magas parkolási díjak, átjárhatatlan utak), a kívülről érkezők átmeneti autóhasználati igényei rovására

 

össztársadalmi szinten olcsóbb az autósokat kiterelni a külső kerületekbe, mint a belső kerületekben annyi parkolóházat építeni ami lefedi a potenciális igényeket

 

ahogy emelkedik az egy főre jutó gdp és a fizetések, az autóhasználatra vonatkozó igény is vele fog emelkedni, és ezt nem lehet a szőnyeg alá söpörni, vagy egyszerűen betiltani

 

Előzmény: névtelen (26354)
névtelen Creative Commons License 2021.12.30 -1 4 26354

Nem véletlen más az ára egy belvárosi ingatlannak és egy kertvárosinak. Nagyon más. Nem csak az "építményt" veszi meg, aki megveszi, hanem a helyet is, ahol van.

Aki adott helyen lakik, mindig előnyben van, mert "otthon" van, mint aki oda megy.

 

A másikkal, amit mondtál: "a 4 parkolóhelyre 30-40 lakás is juthat" ez viszont valós gond. Főleg, hogy a szabályok ezt nem követelik meg az építők meg - externáliaként - ha nem muszáj, nem foglalkoznak vele. És, pont így születnek új lakópartok bevásárlási lehetőség, üzlet, közösségi közlekedés stb. nélkül, ami gond és később visszaüt.

 

"önkormányzat [..] érdeke hogy szűküljön a közlekedésre használt felület, ezzel pedig hozzájárul a dugókhoz"

Ez ennél összetettebb. Nem ennyi autóra készült anno a város, különösen a belváros. A jó közösségi közlekedés elengedhetetlen a belvárosi/nagyvárosi területeken, mert egyszerűen nem fér annyi autó, amennyire igény van. Ahogy fent is írtad, több az igény, mint a hely.

Kicsit távolabbról nézve: a hely korlátos erőforrás a belvárosban, sőt: erősen korlátos, tehát erős érdekellentét/ütközés borítékolható. Ezért írtam a prioritás-gondolatkísérletet is korábban (1. helyiek 50%, 2. jogos külsős forgalom 25%, 3. 25% piaci áron elérhető maradék).

 

Nyilván - és ebben vélhetőleg egyetértünk -ennek a megoldása nem könnyű feladat, onnantól kezdve, hogy mi a sorrend és arány.. nem véletlen, hogy a politika sem tud mit kezdeni, mert a megoldás az = sok pénz.

Előzmény: padisah (26353)
padisah Creative Commons License 2021.12.30 -1 0 26353

nem mondanám...

ha én megyek autóval a belvárosba, akkor nekem fizetni kell, neki nem

ha ő jön ide, a kertvárosba akkor neki nem kell fizetnie, és nekem sem

 

tehát nincs jog előtt egyenlőség, neki előjoga van velem szemben, más joga van mint nekem, és ebből anyagi előnye is származik

 

egész konkrétan a parkolóhely használatának az értéke beépül az ingatlana árába, miközben nem nem vette meg az ingatlant ahol az autója áll, és nem is ő aszfaltozta le; legjobb esetben ő maga is kifizette ezt a felárat az ingatlan vásárlásakor

 

de ez most csak a morális igazság része, amiben én vagyok a másik fél,

de ott van ugyanannak a 4-5 szintes lakóház lakásainak a többi tulajdonosa is

egy ilyen ingatlan előtt (pl Hegedűs Gyula utca 13. ker) nagyjából 3-4 autó tud parkolni, miközben a 4 szinten, szintenként 3 lakással legalább 12 lakás van, vagy sokkal több, mert bent körfolyosós udvar van, és a 4 parkolóhelyre 30-40 lakás is juthat

 

tehát pl ők egymással is versenyben vannak a parkolóhelyért, és az autóhasználat jogosságában legfeljebb olyan körülmények különbözőek, mint egy mozgássérült állapot

 

általában elmondható, sokkal peremkerületibb lakótelepekről is, hogy azok építésekor sokkal kevesebb autóra számítottak a tervezők, és messze nincs annyi utcai parkolóhely mint ahány ingatlan, ezt az ingatlanfejlesztők most is előszeretettel elspórolják, illetve igyekeznek áttolni a közre

 

én alapvetően nem gondolom hogy közfeladat lenne az autók tárolásáról gondoskodni, és hogy ezért önkormányzati kötelezettség a közterületen ingyenes parkolást biztosítani a helyben lakóknak, ez kifejezetten magánügy, és mindenkinek ugyanazt a jogot kéne kapnia - ezt persze a szavazati jog eltorzítja

 

ami viszont az önkormányzat feladata, az az utak átjárhatóságának a biztosítása, és ez szemben áll a parkolással

de az önkormányzat nem kap pénzt a közterület közúti funkciójáért, viszont pénzt kap ha fizetős parkolást szervez rá, vagy kiadja éttermeknek, tehát az az érdeke hogy szűküljön a közlekedésre használt felület, ezzel pedig hozzájárul a dugókhoz

 

 

 

 

Előzmény: névtelen (26352)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!