Keresés

Részletes keresés

gzsolt001 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 2688

Szívesen, én köszönöm az információt a Pannónia készlethez tervezett mozgóposta szerelvény kapcsán :)

Előzmény: jgyurka (2687)
jgyurka Creative Commons License 2016.11.15 0 0 2687

Szia! Ezt nem tudtam, köszi!

Előzmény: gzsolt001 (2686)
gzsolt001 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 2686

Szia Gyurka! Köszi az észrevételedet. Annyi megjegyzést hadd fűzzek hozzá, hogy a vasúti mozgóposta az felvevőhely volt, de kifizetőhelyként sohasem funkcionált. 

Előzmény: jgyurka (2685)
jgyurka Creative Commons License 2016.11.15 0 0 2685

Szia! Csak egy kis kiegészítés, a postakocsinak annyi a feladata, hogy csomagot vigyen A-ból B-be, míg a mozgóposta egy mobil postahivatal, ahova a nénik, bácsik elvihetik a csomagjaikat feladni, és felvehetik a nyugdíjukat. Ez utóbbit is tervezték a Pannónia sorozathoz, de csak prototípus szinten készült el. Van itt róla fénykép korábbi hozzászólásokban.

Üdv, gyurka

Előzmény: gzsolt001 (2680)
gzsolt001 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 2684

Szia Gyurka!

 

Köszönöm szépen a válaszodat. Nekem is feltűnt, hogy az izzókhoz kötött vezetékek nem odaillőek. 

Előzmény: jgyurka (2682)
gzsolt001 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 2683

Szia Ákos! Köszönöm szépen a sok hasznos tanácsot. Majd alaposan szétnézek az izzós dobozaimban és megvizsgálom, hogy a galléros izzóim között vannak-e esetleg 24 V-os kivitelűek, bár erre kevés az esély, mert emlékeim szerint ez egy bontatlan gyári Tungsram doboz, ami 12 V-os. Arra nem jöttem még rá, hogy ezt a típust az Előre mozdony kivételével miben használhatták. Bizonyos katonai rádiókban láttam már ilyen paraméterűt, de ott a hagyományos kivitelű volt egy lecsavarható védősapka alatt. A színtelen lakk jó ötlet, tanácsodat megfogadom :)

Előzmény: a_hollo (2679)
jgyurka Creative Commons License 2016.11.15 0 0 2682

Szia! A lámpák vezetékezését leszámítva gyári kialakítás.

Üdv, gyurka

Előzmény: gzsolt001 (2681)
gzsolt001 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 2681

Tisztelettel kérném a Pannóniát a gyűjteményükben tudó tagokat, hogy nézzenek rá erre a fotóra. Gyári kialakítás lehet ez a szelénes egyenirányító?

gzsolt001 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 2680

Vasúti postavagon, vasúti postakocsi,  mozgóposta kocsi szerintem egy és ugyanaz lesz a száma. Én konkrétan szürke " M. POSTA  Pv. 2 " feliratút keresek, ahogy tudom volt zöld színű pénzverdei is. Talán kevésbé ismert tény, hogy a vasúti mozgóposta szolgálat 140 évet élt hazánkban. A Postamúzeumban volt egy remek időszaki kiállítás erről a témáról két évvel ezelőtt:

 

http://www.postamuzeum.hu/hu/targyak/kategoria/565/a-kikelini-egyesulet 

Előzmény: Dogma3 (2678)
a_hollo Creative Commons License 2016.11.15 0 0 2679

Szia, az eredeti Előre mozdonyban 24 V-os izzók vannak párhuzamosan kötve, ilyenkor nem gond, ha az izzó fém háza érintkezik a mozdony kasztnijával. Gond csak akkor van, ha átalakítjuk 12 V-os izzókhoz. Tehát az eredeti terv jó volt. Az izzók rézszínűek voltak. Láttam már ilyen izzót ónozott házzal is, de nem Előre mozdonyban. Eredetileg nem voltak festve az izzók, ha olyannal találkoztál, azt valaki maga festette be. Azért javasoltan színtelen lakkot, mert akkor autentikus a kinézet. Üdv, Ákos

Előzmény: gzsolt001 (2677)
Dogma3 Creative Commons License 2016.11.15 -1 0 2678

Mozgóposta? Annak mi a száma?

Előzmény: gzsolt001 (2666)
gzsolt001 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 2677

Szia Ákos!

 

Köszönöm szépen a válaszodat. Igen, ilyen "galléros" izzóim vannak csak 12 V-os változatban. Majd ügyelni fogok a bekötésnél, hogy ne legyen rövidzárlat, illetve sorba kötöm azokat. Egyébként ez úgy vélem tervezési hiba lehet, mert ha ezek a gyárilag használt "galléros" izzók, - ezt pedig többen meg is erősítettétek - akkor az ilyen hibalehetőség a kezdetek óta fennállt :( Mindig rézszínűek voltak ezek az izzók, vagy volt a mozdony színéhez igazodó, festett kivitelű búra is?

Előzmény: a_hollo (2675)
gzsolt001 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 2676

Szia Zoli!

 

Köszönöm a válaszodat, az előbb küldtem egy pm-et a címedre.

 

Üdv.:

 

Zsolt

Előzmény: Zoli1949 (2673)
a_hollo Creative Commons License 2016.11.14 0 0 2675

Szia, Ha van 12V-os galléros izzód akkor azokat is be lehet kötni. Az eredeti mozdonyban 24 V-os izzük vannak párhuzamosan kötve. Ha oldalanként két-két 12 V-os izzót sorba kötsz, akkor azokat is használhatod az eredeti trafóval. Ehhez át kell kötni az izzófoglalatokon a vezetékeket, ez a kisebbik gond. Amit még meg kell oldani, hogy az izzók fém házát a mozdony kasztnijától el kell szigetelni. Az izzó és a fém ház közötti rés elég szűk, szinte biztos, hogy érintkezni fog. Egyszerű megoldás, ha az izzót betekered szigetelőszalaggal, de ez azért elég ronda. Talán jobb, ha lelakkozod színtelen lakkal kívülről. Akkor óvatosan kell betekerni, nehogy megsértse a lakkozást a fém lemez. Ha nem vagy nagyon jártas az elektronikában és nem világos, mit is kellen csinálni, keress meg nyugodtan privátban. Üdv, Ákos

Előzmény: gzsolt001 (2661)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.14 0 0 2674

Szia Zsolt, csak annyit szeretnék hozzátenni a Zoli által írottakhoz, hogy ez az egyenirányítós átépítés egy teljesen rugalmas történet. Azaz bármikor ki/be lehet ügyesen építeni anélkül, hogy az eredetiség sérülne, max. "felfüggesztésre" kerül. Szükség tényleg csak az egyszerú irányváltás, tolatás miatt lehet rá bővített, nagyobb léptékű vonatozás esetén. Mondjuk a karácsonyfa alatti egyenletes körözéshez teljesen megfelel az eredeti állapot is Üdv! 

 

Előzmény: gzsolt001 (2671)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 2673

Szia Zsolt!

A drótpostám: gyzpatay@freemail.hu

Egyébként az átalakítás egyéni dolog. az én mozdonyaim nyilván nem autentikusok, de így sokkal jobban lehet vele játszani. Az Előre mozdonyok motorjai egyenárammal is működnek, ezért, ha nincs eredeti Előre trafód már mindjárt kérdőjeles a dolog. Az Előrét követő összes pénzverdei vonatok már egyenárammal működtek. A tápegységükben szelén egyenirányítók voltak, amik mára már alig működnek, ezért korszerűre kell cserélni. Ez ismét fölveti az eredetiség kérdését, bár nem látszik kívül, de bent már nem eredeti. Tehát vagy működteted átalakítva, vagy elteszed ipari műemlékként.

Nagyon ritkán lehet hiánytalan mozdonyokhoz, kocsikhoz, sínekhez, váltókhoz jutni. Amennyiben restaurálod,( én ezt csinálom és replikákat készítek ) már szintén nem eredet. Az irányelvem: a lehető legkisebb átalakítással felújítani és működtetni. Nekem gyermekkoromban a szüleim jóvoltából volt Előrém, amit felsős koromban átalakítottam szelénnel egyenáramúra is így játszottam vele. Tavaly, ahogy sok év elteltével nekiálltam ismét a gyűjtésnek, fel sem merült bennem, hogy ne alakítsam át egyenáramúra. Ezért van megy egy tolattyúm, amit el tudok neked küldeni. Közben látom, hogy a Vaterán is jelen van. Remélem senki sem fog rád licitálni.

Várom a jelentkezésed

Üdv: Zoli

Előzmény: gzsolt001 (2671)
gzsolt001 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 2671

Szia Zoli! Köszönöm a szíves felajánlásodat, szívesen elfogadom ( csak nem tudom Veled felvenni a kapcsolatot itt a fórumon, mert nem látom hogy publikus lenne a drótpostád). Nos, tegnap este lebontottam a mozdony tetejét és azt tapasztaltam, hogy az enyém is átalakított - ugyanaz az AEG gyártmányú Graetz-híd van benne, mint a Te mozdonyaidban. Nem tudom, hogy jó döntés lenne-e a részemről, de én szeretném az eredeti ( gyári ) állapotába visszaállítani az enyémet. Mi a véleményed ezzel kapcsolatban? Nem mindennapi használatra kellene, inkább mint hazai gyártású, ipar- és technikatörténeti emlék bemutatására. Persze, ha összejönne hozzá néhány kocsi, a helyzet még változhat :)

 

Üdv.:

 

Zsolt

Előzmény: Zoli1949 (2663)
Roglin7 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 2670

Szia Loki1846!

 

Kedves emlékeket idéz a Károlyi féle könyv, ez és a Linzbauer Tamás Vasútmodellezés könyvében található régi Märklin vasutakról szóló leírás és képek fertőztek meg gyerekkoromban a régi Märklin szeretetével...akkor még nem tudtam hol lehet beszerezni ilyeneket, de misztikus álom volt gyerekként, hogy legyen ilyen régi játékvonatom a PIKO H0 mellett.

Később mindkét szerzőt személyesem is megismertem, sőt a Linzbauer Tamással kifejezetten jóban voltam. Nagyon barátságos halk szavú ember volt. Mindig terveztem, hogy aláíratom vele a könyvemet, aztán addig halogattam a dolgot míg Ő már nem volt többé itt velünk... Isten nyugosztalja.

 

R.

Előzmény: Loki1846 (2668)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.12 0 0 2669

Szia és köszönet a kedves, segítőkész hozzászólásért! Mivel a PV és a többi magyar játékvasút megérdemelnek egy külön fórumot, ezért múködik mellette egy általános játékvasutas fórum is:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9221184

 

Üdvözlettel!

Előzmény: Loki1846 (2668)
Loki1846 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 2668

Sziasztok!

 

Fiatal korom ellenére nekem is tetszik a PV vasút. Egy kéttengelyes mozdonyt el is fogadnék és úgy láttam, akadnak is eladó készletek, de azért megvan az áruk is. Annak idején nem igazán tudtam, hogy milyen vasutak ezek, csak a Köz. Múzeum játékboltjában láttam, de nem foglalkoztam vele. Nem gondoltam, hogy ilyen komoly fóruma van ennek a témának. Bele-bele olvasva az írásokba láttam, hogy sokaknak fontos az eredetiség, és ahogy elnéztem, mára egy igen különleges, ritka, értékes "játékká" vált ez a vasút.

 

Jóindulatból, segítő szándékból megosztanék pár repró képet, hátha valaki érdekesnek találja. Nem teljesen passzol a fóruma abból a szempontból, hogy ez nem PV vasút, de ugyanaz a kategória nagyjából.

 

Károly Imre Vasútmodellezés c. könyvéből való ez a kép, ezzel a képaláírással: "A századfordulón még nem építettek terepasztalokat. A Marklin cég vonatai mellé azonban már őrházat, sorompót is készítettek."

 

Ez a kép szintén ebből a könyvből: "Az 1930-as években már alagút, állomásépület, híd, felüljáró, emberfigurák tartoztak a modellvasúthoz, de ezeket is csak alkalmanként, a készlet összerakásához helyezeték a sín mellé."

 

Ez a kép egy 1989-ben megjelent orosz nyelvű modellvasút könyvből való:

 

További érdekesség, hogy egy Hornby nevű angol cég a PV mozdonyra kísértetiesen hasonlító Metropolitan mozdonyt készített, természetesen sok 10 évvel ezelőtt. Akit jobban érdekel a téma, az a "Hornby 0 gauge" címszó alatt talál sok képet és videókat. Hornby egyébként egy ma is működő modellgyártó: https://en.wikipedia.org/wiki/Hornby_Railways

 

Remélem, hogy sokaknak sikerült érdekes információkat adnom!

Előre! :-)

József Gábor Papp Creative Commons License 2016.11.10 0 0 2667

Szívesen,remélem tudtam segíteni!

Előzmény: gzsolt001 (2664)
gzsolt001 Creative Commons License 2016.11.09 0 0 2666

Tisztelt Társaim!

 

Egy vagy több eredeti festésű, megkímélt állapotú mozgóposta kocsit keresek megvételre.  Ajánlatokat a publikus drótpostámra kérném.

Segítségeteket előre is köszönöm.

 

Üdv.:

 

Zsolt

gzsolt001 Creative Commons License 2016.11.09 0 0 2665

Nagyon köszönöm a részletes leírást és a bajtársi szívességedet Zoli. Sokat tanultam az általad közöltekből.

Előzmény: Zoli1949 (2663)
gzsolt001 Creative Commons License 2016.11.09 0 0 2664

Köszönöm szépen a válaszodat Gábor.

Előzmény: József Gábor Papp (2662)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 2663

Szia Zsolt!

Először is gratulálok, hogy beléptél a PV gyűjtők körébe. Tavaly én is így kezdtem el újra a gyerekkori nosztalgiám miatt. Több kérdésedre is próbálok válaszolni.

1. Irányváltó: a mellékelt képeken láthatod, hogy a mozdonyimat egyenárammal működtetem, ezért kompakt  Greatz hidakat építettem be . Így a tápegység polaritásának változtatásával a mozdony irányváltása megtörténik. Ide kapcsolódik, amennyiben továbbra is a hagyományos mechanikus irányváltással akarod a mozdonyodat működtetni, küldök egy irányváltó kart. Amikor kezdtem, csak roncs, illetve bütykölt dolgokat tudtam venni és ezért csak egy van.

2. Izzók: Szerencsére még tudtam a Vaterán hét db eredeti izzót venni, így ezeket használom. Vigyázok is rájuk, mint a hímes tojásra. Ezért a táp áramkörükbe mindkét irányba sorba kötöttem egy- egy száz ohm 3 wattos ellenállást. Ez 3-4 V feszültségesést eredményez és védi az izzókat a számukra esetleg magasabb feszültségtől. A kiégett izzók javítására Jenő 54 barátom egy igen elmés ötletét valósította meg. Megtalálod egy korábbi topikban. 

3. Amennyiben a nyilvános drótposta címemre megírod a postacímedet, elküldöm az irányváltó kart és az ellenállások beszerzési forrását.

Üdv: Zoli

Előzmény: gzsolt001 (2661)
József Gábor Papp Creative Commons License 2016.11.08 0 0 2662

Szívesen!Én sötét vagyok az elektronikához,de szerintem egy sima előtét ellenállással megoldható az izzók használata.Megmértem az irányváltót,68 mm hosszú és 7 mm széles.Mozdonyon belül annyival kell szélesebb hogy be tudja foglalni az irányváltó kapcsoló tüskéjét.Lehet fém vagy műanyag lemezből,a gyártó csinálta mindkettőből.

Előzmény: gzsolt001 (2661)
gzsolt001 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 2661

Köszönöm szépen a válaszodat Gábor. Elkezdtem már az elejéről elolvasni a topikot. Nekem vannak ilyen árnyékolt izzóim, de azokat sajnos 12V-ra tervezték, így csak dekorációnak merem betenni azokat. Most 24 V-os izzók vannak a mozdonyban.

Előzmény: József Gábor Papp (2660)
József Gábor Papp Creative Commons License 2016.11.08 0 0 2660

Szia Zsolt! Eredetileg árnyékolt, 26 V 3 wattos izzók voltak a mozdonyokban,amit ma már szinte lehetetlen beszerezni,így skálaizzóval szokták pótolni.Ha visszalapozol a topicban,bőven találsz tippeket és beszerzési lehetőséget a pótlásra.Irányváltót,kis kézügyességgel magad is tudsz csinálni.Üdv.Gábor

Előzmény: gzsolt001 (2659)
gzsolt001 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 2659

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=141651222&t=9213335

gzsolt001 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 2658

Az előbb sajnos lemaradt a fotó, amit csatolni szerettem volna.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!