Egy jól müködö ETKA-t vagy ELSA-t honnan lehetne szerezni? Volt nekem, de csak feltört verzió ami korlátoltan müködött. Rakás xart nem ért, mondjuk pont annyit is fizettem érte. Az eredeti viszont valami brutál sokba kerül ha jól értesültem. Kár, mert én eredeti szoftver párti vagyok, a VCDS-em is eredeti. Persze van egy határ, százezreket nem adnék ki érte.
Az alkatrész keresésre, karbantartásra-javításra, programozásra külön progik vannak. Etka, Elsa, VCDS, stb. Viszont ha eddig nem találkoztál ezekkel a programokkal akkor nem lesz könnyü dolgod.
Inkább egy jól karbantartottad vegyél és akkor azt nem kell javítani.
Sziasztok, még egy adalék a vészprogram problémakörhöz amit pár napja írtam.. amikor megvettem a kocsit csináltam egy olajcserét, azóta közel 8000km-t nyomtam bele. Az olaj nem fogyott semmit és úgy tűnik nekem, hogy a 75 Le nagy része biztos megvan, elég jól megy és a fogyasztása is nagyon jó. Turbóhibára ezek miatt nem gondolnék, persze koromlerakódások lehetnek...
Igen, viszont a sebességhatárok betartásánál vedd figyelembe, hogy a kétféle abroncs átmérőjének a különbsége +12 mm, így a sebesség mutató 100km/óra valós sebességnél 98 km/órát fog mutatni.
Fel. Nekem is ez a méret van fent téliből, mondjuk a felni nem A2-é hanem A3-é. A nyári van A2-es eredeti felnin de az 16-os és 185/50-es egyébként a gyári méretek:
Nem olyan bonyolult a dolog, ...kért/megvalósult étrék... pláne a fix geós AMF/BHC motoroknál. Itt gyakorlatilag csak egy határérték van aminél magasabb szívócső nyomást nem enged a rendszer és ilyenkor vészüzembe kapcsol. (...pontosan nem tudom az értékeket de valami 1700mBar rémlik, persze lehet, hogy ez úgy hülyeség ahogy van, szóval nem kell komolyan venni!)
Valószínű, hogy a turbó kért érték és a megvalósult érték nem egyezik, ezért tilt le a turbó. Vákumcső vagy kopott turbó hibára gyanakodnék. VCD-es el ezt pontosan meg lehet nézni, illetve hibakódot is beír.
e-mailben gondolom a mérete miatt nem küldhető, a le/feltöltésekben viszont nem vagyok otthon, de ha adtok tippet felteszem valahova. De szívesen odaadom cd-re kiírva is..
Köszönöm a hozzászólásokat, igazából egy emberesebb kihuzatás után jött a "tiltás". Egyébként egy rövid időre meg kellett állnom, majd indultam tovább, igaz csak városban, de érzésre megint ment normálisan... mint a golyó:) Ha lesz egy kis időm, megvizitálom a turbó környéki csöveket..
Webasto.. elolvastam a kezelési útmutató erre vonatkozó részét, 5 fok alatt indul be, akkor ha a klímapanelen az econ nincs benyomva.. ha működik akkor a kipufogóján jönne valami égéstermék ha jól sejtem.. majd figyelni fogom.
Ha valakinek kell a kezelési útmutató, beszkennelt formában megvan, 160MB..
Így igaz. Hónapokig észre sem vettem. Nem nagyon húzatom eddig. Egy előzéskor ért a meglepetés. 4-ben 100 körül tiltott. Utána autópályán 5-ben 130 körül.
Újraindításkor amíg nem éri el ezeket a fordulatszámokat, addig rendesen megy.
A cső összedugása után rendbejött.
Az N75-ös szelep és a nyomásszabályozó közti cső volt szétcsúszva
Amikor vészüzembe áll, akkor azt reseteli egy újraindítás és amíg el nem éri megint azt a tartományt a figyelt érték addig rendesen működik. A kollégának valószínűleg egy N75-ös szelep vezérlési hiba miatt megszaladt a turbónyomása és amikor ez előfordult (azért a jelzett fordulatszám értékekhez és sebességi fokozatokhoz már elég komoly sebességek tartoznak, szóval viszonylag ritkán üzemel így egy motor), akkor jött a vészüzem és a pacik kb.: fele szét is szaladt hirtelen.
Semmi hibajelzést nem ad a műszerfalon, viszont beírja a hibatárolóba.
Nemrég volt ilyen gondom. szétcsúszott az egyik vákuumcső a turbó és a nyomásszabályozó között.4-ben 3200 körül, 5-ben 3000 alatt tiltott. Kellemetlen volt előzés közben....
Ha vészüzemmódba kapcsol akkor világítania kellene a check engine lámpának is. (Persze csak akkor ha valaki ki nem kötötte, le nem takarta, stb...) A leg biztosabb egy hibatároló kiolvasás lenne, ott kiderül mi a helyzet.
Sziasztok, nemrég vásároltam egy A2-est, tdi 75le, lenne néhány kérdésem.. Az első, hogy nagyon nehezen melegszik a motor. Mostanában reggelenként amikor indulok 5-6fok körül, mire beérek a munkába (csak 7km, országút ~70-el begurulok) nem vagy csak éppenhogy megmozdul a vízhőmérséklet jelző ami 60 foktól indul.. cseréltem termosztátot, de azzal sem lett jobb. Ez normális, vagy nézzek egy újabb termosztát után, esetleg más probléma?
A másik, hogy van a kocsiban valamilyen kiegészítő fűtés, annyit tudok róla, hogy webasto és 5KW.. ez mit tud, és hogyan lehet életrekelteni?
A harmadik kérdésem, hogy pár napja előfordult, hogy autópályán kicsit megküldtem, 130-140 20km-en keresztül, és azt tapasztaltam, hogy elgyengült a kocsi, mintha valamiféle vészüzemmódba kapcsolt volna, alig ment 100-110 fölé, az érdi emelkedőn vissza kellett kapcsolni 4.be.. tipp? köszönöm..
Márkaszervizben cseréltek olajat az autómban. Kérdeztem utána, hogy milyen olajat tettek bele. Azt mondták, hogy Castrol Edge 5W-30-at. Gondoltam veszek utántöltésre belőle, de ennél a típusnál van több altípus, ami elbizonytalanított. A Castrol oldalán lehet autótípusra keresni, ahol kétféle olajat javasol:
Castrol Edge Titanium FST 5W-30 C3
Castrol Edge Titanium FST 5W-30 LL
Ezek szerint a kettő közül valamelyiket tehették bele.
Esetleg tudja valaki, hogy szervizben melyiket szokták bele tölteni?
Ma a szervizben rátöltötték az 5949-es verziót a vezérlőre, kíváncsi leszek, hogy érzek-e változást. A korábban felsoroltakból a gyorsabb indítózás megvolt. Engem leginkább két dolog zavart, a bekapcsolt légkondi melletti gyors elindulás illetve a sok fogyasztó rákapcsolásakor tapasztalt fesz ingadozás. A légkondi tesztet nem egyhamar fogom tudni megejteni, mert ugyan ma 7 fok volt, és bekapcsolt, de 30 fokban más a terhelése, mint most.