Keresés

Részletes keresés

Freehill Creative Commons License 2007.05.26 0 0 4944
Nyertél :). Az új menetrend előkészítése már hónapok óta zajlik, ezért volt/lesz rá elég idő :). Most sajnos bejött egy kis csúszás a nyomdában, de biztos, hogy hamarosan megjelenik a június 17-től érvényes könyv.
Előzmény: Törölt nick (4939)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.26 0 0 4943
Gyorsjárathoz így hozzá,visszaszólva: kellene a 14-es, 23-as, 11-es, 2-es, 31-es, akár 22-es és 17-es járatokon is,külön jelöléssel, pl: 11gy. Vagy külön buszokat erre a célra átfesteni mint Pesten!
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.26 0 0 4942
Sziasztok!!!Új fórumozó vagyok,köszöntök mindenkit!

Lenne pár kérdésem így egyből:
1.: Miért nem lesz,nincs még mindig Győrben villamos,amikor egy ideig beszéltek róla és tervezték???Nagyon elült vele kapcsolatban a téma,pedig még a miskolci tömeközlekedés honlapján is olvastam a győri villamos tervezéséről!
2: Miért nincs Győrben gyorsjárat mint Budapesten? Pedig nagyon hasznos lenne egyes járatokon!
3: Győr-Bácsa-Ergényi ltp. és Marcalváros (Krúdy) között nem lehetne iskolabusz? Csak mert ha Ménfőcsanak és Marcalv. között van,ami nem nagy távolság,akkor ilyen hosszú szakaszra is tehetnének,és nem kéne átszállni! Sokan vennék igénybe!!
4: Ez nem kérdés, csak egy megállapítás: Szerintem is jó lesz ha majd a 11R-es többször fog járni,főleg délután,mert az eddigi 3 járat nem sok! Mehetne 2 óra előtt is,és 2 és 3 óra között valamilyen időközönként,sőt 3 és 4 óra között is mehetne!!!
Megköszönöm ha valaki válaszol!!!!
Jump424 Creative Commons License 2007.05.26 0 0 4941
Erre a fórumra kevés volános szokott írni, de valószínűleg sokan olvassák :) Általában ide csak publikus dolgok szoktak kikerülni (nagyjából amit a városhzázán aláírtak, és ezért kvázi biztosra vehető, szóval körülbelül, ami a közgyűlésen plusz egyéb hatóságokon átmegy, az :) )

Amúgy én nem örülök ennek a változásnak, mert a 4-es, ami kihasználatlan volt, az ó kilométereit elosztották a 4-es szűk környezetében, Szabadhegyen...

Most az az abszurd helyxzet fog előállni, hogy az 5-ös, ami nagyjából kiszolgálja a kismegyeri 1000-2000 lakost (nem tudok pontosabb adatot), Meg a Szigethy és Győrszabadhegy vasútállomás közötti szakaszt,de azt a részt már nem egyedül... Szóval nekik szombat délután 20 percenként lesz buszuk, míg más helyeken hasonló laskosszám mellett csak 30.

És ha hozzávesszük, hogy Marcalváros mondjuk szintén 20 percenkként kap buszt a maga 17.000 lakosával, és ha hozzávesszük, hogy a városban van néhány ezer éve dédelgetett terv, mint például a 14-es kivitele Marcvalvárosba, ami csak annyi többletköltséggel járna, amennyivel gyakrabban jár a 23-asnál a 14-es, akkor azt kell mondjam, hogy ez a hálózat átalakítás kicsit maszatolás jellegű, és érdemi kérdésekkel nemfoglalkozik, csak arra törekszik, hogy elköltse a felszabaduló kilométereket, lehetőleg arra, ahol felszabadultak... Pedig nyilván nem azért tudtak onnan felszabadulni kilométereke, mert annyira tüömött voltak ott a buszok, hogy ihajcshaj...

szerintem. Ettől függetlenül örülök neki, hogy sok év után ismét hozzá mertek nyúlni a város busz hálózatához, és remélem, hogy a következőp, mihamarabbi válozásnál már az EGÉSZ város érdekeit tartják szem elől, és nem marad ki a változásból Ménfőcsanak, Marcalváros, Adyváros, a József Attila lakótelep, Gyárváros, Szentiván, Likócs, Sziget, és Újváros sem. Ha nem is mindenhol vonal hálózat átalakítással legalább sűrítéssel, ahol lehet. 40-perces követést egy 10000 lakosú zöldövezetben vagy 20-30 perces követést egy lakótelepen nem tartokelfogadhatónak.

Megjegyzem, hogy a VEKE-tervben ezekre mind odafigyeltünk. Remélem, az, vagy egy hasonló, de az egész város szempontjából átgondolt hálózat hamarosan bevezetésre kerül!
Előzmény: Törölt nick (4939)
Jump424 Creative Commons License 2007.05.26 0 0 4940
Győrben szvsz ez álom. Ott rá van írva az IK-ra a 150 és kész. :) AMúgy nem elképzelhetetlen, h a 2005-ös méréskor már 120-at tekintették 100%-nak pl az egyetemen. De egyelőre sajnos a reggeli órákban nemsokat osztanak vagy szoroznak a százalékok, ha a buszokat cipőkanál algoritmussal adják ki... Ha néhány szólóból csuklós lenne, és a követési időket ehhez mérten megigazítanák, akkor apróbb változásokat el lehetne érni. de a buszvezek számát nem hiszem, hogy nagyon meg akarnák emelni volán-berkekben...
Előzmény: LTNLTN (4926)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.25 0 0 4939
Nem tudom ki vagy,de hogy volános az biztos.Többet tudsz mint én és biztosabb vagy a dolgodban.Különben azért gondoltam,hogy szeptembertöl lessz uj menetrend,mert szerintem rövid ez az idö menetrend könyvek,és vadi uj fordák szerkesztésére.Szerintem.De jo lenne ha neked lenne igazad és juniustol visszakapnánk a 7 est a révai.Nekünk álando révaisoknak végre kis változás lenne.
Előzmény: Freehill (4938)
Freehill Creative Commons License 2007.05.25 0 0 4938
Egyelőre valóban nem lesz ilyen. A 40-es irányát azért nem lehet megfordítani, mert a Malom út északi részén (Mediterrán lakópark) nem tudna hol megállni. (A 83-as úton lévő megálló mindkét irányban a kereszteződés után van.) Ugyan a város már régóta tervez egy új megállópárt a Malom útra, de azt nem tudni, hogy mikorra valósul meg.
Előzmény: Törölt nick (4937)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.25 0 0 4937
A csanaki viszonylatrol,az a hir merult fel,hogy reggel a 35A es 39 es jaratokat is osszevonjak,a 40 es vonalat megforditanak es reggel a malomtol indulna. ( malom,fordulo,koroncoi ut,fo ut fele menne)De ez a valtozas meg nem biztos es ebbol mostanaba nem lessz semmi.
Freehill Creative Commons License 2007.05.25 0 0 4936

"Viszont attól hogy nincs egyik végén se forgalmi még működhet a vonal."

 

A VEKE által készített tanulmány (http://www.veke.hu/index.php?fc=cikk&par=345) számos ponton él is ezzel a lehetőséggel. A júniusi menetrendváltozásnál viszont még nem lesz ilyen, mivel az nagyobb előkészítést igényelne.

Előzmény: CKD Kombinát (4933)
Freehill Creative Commons License 2007.05.25 0 0 4935

"Viszont ha a 11R a 11 változatlanul hagyásával, szintén 15 percenként járna azaz felezné a 11-est akkor ez egy korrekt megoldás lenne."

 

Kb. így is lesz. Reggel mindkettő 12 percenként fog járni, együtt 6 percenként. Délután a 11-es 10 percenként, a 11R 20 percenként indul, és a 11R mindig két 11-es között megy félidőben. A 11R-ek Bácsán várakozni fognak, hogy visszafelé is hangolva érkezzenek a 11-essel.

Előzmény: CKD Kombinát (4932)
suraki1 Creative Commons License 2007.05.25 0 0 4934
A virágpiaci átszerelés nem is rossz ötlet! Az össz menetidővel sem lehet bajuk a sofőröknek, nézve a 14-est, vagy a 31-31Y-K fordulóidejét.
Előzmény: CKD Kombinát (4933)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.05.25 0 0 4933
A 7-essel kapcsolatos észrevételeimet gyorsan visszavonom.
Összekevertem a körforgalmakat, bocsánat.

Viszont attól hogy nincs egyik végén se forgalmi még működhet a vonal. Erre van több példa is - nah persze nem Győrben.

17-esbe be tudna forogni a Virágpiacnál és így el tudan jutni forgalmihoz.
Azaz egy kör így nézne ki 17: Adyváros-Virágpiac, 7 Virágpiac-Szent Imre út, 7 Szent Imre út - Virágpiac, 17 Virágpiac - Adyváros.
Nyilván nem kell minden 17-esnek 7-esre átszerelni, mert ez sűrűbben jár, de meg lehet oldani (persze nem sósavval;-)
Előzmény: CKD Kombinát (4932)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.05.25 0 0 4932
Az oké, hogy a másik végén se lenne forgalmi, de egyáltalán van-e értelme odaáig visszavágni a vonalat? Hiszen inenn egy megálló Adyváros, forgalmi iroda.

Nem hiszem hogy ezzel a rövidítéssel meg lehetne egy buszt is takarítnai.
Arról nem is beszélve, hogy Révai utca "kedvező fekvése miatt" jól kiszúrnak az utasokkal...:(


4-eshez kapcsolódva csak annyit jegyeznék meg, hogyha nem az 5-össel egy időben menne, akkor több utas is akadna rajta, de így tényleg semmi értelme.


A jelenlegi formában szerintem értelmetlen a 11A, vagy a suraki1 által javasolt eltolás lenne a jó, vagy megszüntetni a frászba.
Viszont ha a 11R a 11 változatlanul hagyásával, szintén 15 percenként járna azaz felezné a 11-est akkor ez egy korrekt megoldás lenne.
Előzmény: Freehill (4927)
Freehill Creative Commons License 2007.05.25 0 0 4931

Ha a 11-es és a 11A hasonló sűrűséggel járna, teljesen egyetértenék Veled. Viszont így, hogy csak "alkalmanként" van 11A, az emberek nem igazán számolnak vele: továbbra is a 11-es időpontjaira mennek ki a megállóba (mivel azért az sem annyira sűrű), ekkor viszont éppen az a jó, ha az adott 11-est minél jobban tehermentesíteni tudja a 11A. Így ugyanis az összes Kisbácsáig utazót elviszi, míg 6 perccel korábban legfeljebb a felét vinné el, a 11-es pedig zsúfolt maradna. Az más kérdés, hogy van -e értelme az 50 percenkénti tehermentesítésnek. Szerintem nem igazán, ezért örülök is annak, hogy megszűnik ez a forma. (Sűrűbb betétjáratot pedig a bácsaiak rovására lehetne indítani.)

Előzmény: suraki1 (4930)
suraki1 Creative Commons License 2007.05.25 0 0 4930
A 11-11A-val nem a sűrűségben kell első körben keresni a hibát, hanem hogy ne egy perc különbséggel induljanak egymás után. 5-7 perces eltolásokat kellene alkalmazni (bár ez nem tudom mennyire hat ki a többi járatra a gyakori átszerelések miatt) Pl.:
11 - 13:30
11A - 13:44
11 - 13:45
helyett:
11 - 13:30
11A - 13:38
11 - 13:45

Nem szebb? Vagy ha nem így férne bele, akkor:
11 - 13:45
11A - 13:50, esetleg 13:52 vagy 13:53 (felezés)
11 - 14:00
...
Előzmény: Freehill (4927)
ottokl Creative Commons License 2007.05.25 0 0 4929

hát nagy kár pedi még asszem a Borkai is megigérte de ezek szerint győzzük kivárni

 

Előzmény: Freehill (4928)
Freehill Creative Commons License 2007.05.25 0 0 4928
Sajnos egyelőre nem.
Előzmény: ottokl (4925)
Freehill Creative Commons License 2007.05.25 0 0 4927

A 7-es kényszerből kerül vissza a Révaiba, mivel így ugye a túlsó végén sem lesz forgalmi. (Viszont valamit a József Attila utca délnyugati részére is vinni kell, ha a 4-es csak tanítási napokon csúcsidőben fog járni.)

 

A 11-es most 15, a 11A 50 perceként jár délután. Ezeket hogyan hangolnád? A 11A ilyen szintű sűrítésére nincs kilométer-keret, és nem is indokolt. Vagy a bácsai végét ritkítanád? Így szerintem többen járnak jobban.

Előzmény: CKD Kombinát (4924)
LTNLTN Creative Commons License 2007.05.25 0 0 4926

Amugy ovaosan azzal a szorzoval... Egy csuklos buszon 150 fot lehet "buntetlenul" szallitani, egy szolon meg kb 100-at :) Szoval az a 100%-os kihasznaltsag :) Termeszetesen terhelesileg tobbet is birnak a buszok, de az kenyelmi megfontolasokbol ellenjavalt :)

Szoval viccet felreteve altalaban ha a nevleges ferohelyek 80%-at kihasznaljak a busznak, akkor illik (de nem kotelezo) ujabb jaratot forgalomba allitani. Ez csuklosnal 120 fot, szolonal pedig 80 fot jelent.

 

 

Egy kicsit összekeverednek itt a  dolgok.

 

A szóló buszra vonatkozó 100 fős, ill. a csuklósra vonatkozó 150-160 fős befogadóképesség 8 fő/m2 -rel van számolva. Ezeket a jármű műszaki tervezése (vázszerkezet, fékrendszer, stb.) során kell figyelembe venni.

 

A menetrend tervezésnél azonban az 5 fő/m2-es* értékhez tartozó kb. 75 ill. 120 fő férőhellyel kellene számolni, illetve még itt sem lenne szabad 100%-os kihaszáltságra méretezni, hanem inkább ennek a 80%-ára, azaz a szólónál 60, a csuklósnál 96 főre.

 

 

 

* Sőt, újabban már elvileg 4 fő/m2-t illene használni.

Előzmény: Jump424 (4910)
ottokl Creative Commons License 2007.05.24 0 0 4925
csanak közlekedésében lesz valami pozitiv változás?
Előzmény: Törölt nick (4920)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.05.24 0 0 4924
"7-es jarat ujra a Révai forgalmitol fog indul"

Gratulálok a visszalépéshez:(:(
Eddig a 7-es érintette a "központot" azaz a Városháza-Megyeháza-Virágpiac térdégét.
Kifele irányba igaz megmarad továbbra is, de Révai utca felé a nagyszerű végállomásnak köszönhetően messze elkerüli.


"A 11A jarat megszunik es a 11R/es jarat fog surubben jarni"

Lehet hogy inkább a 11-11At kellett volna felesbe összehangolni...
Előzmény: Törölt nick (4921)
Freehill Creative Commons License 2007.05.24 0 0 4923
Nem szeptembertől, hanem már június 17-től! Pár nap múlva meg is jelenik az új menetrendkönyv.
Előzmény: Törölt nick (4921)
suraki1 Creative Commons License 2007.05.24 0 0 4922
Üdv a topicban!

Úgy tűnik muszáj lesz téged megbecsülnünk!
Előzmény: Törölt nick (4921)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.24 0 0 4921
Par friss hir,Győrböl.A 7-es jarat ujra a Révai forgalmitol fog indul,és a Jozsef Attila ut-Szent Imre uti körforgalomig fog köylekedni.A 4-es csucs idö kivételével meglessz szuntetve.A 11A jarat megszunik es a 11R/es jarat fog surubben jarni.Mindez elöre lathatolag szeptembertol lessz ervenyes. Aff-656 os forgalmi rendszamu Ik-280 ast május végén leselejtezik.
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.24 0 0 4920
Hello.Zsolt vagyok,egy uj foromoyo tag.A Kisalfold volannal dolgozom,ugy hogy ha valakinek van valami kerdese amit nem tud akkor irjon es ha tudok valaszolok.
Nzsolti Creative Commons License 2007.05.24 0 0 4919
Igen, három:

BPG-688 -- Kapuvár
BPS-109 -- Kapuvár
JOB-897 (ex: BHU-699) -- Mosonmagyaróvár
Előzmény: bzbx (4911)
Nzsolti Creative Commons License 2007.05.24 0 0 4918
Szép kép!
Egyébként nekem új az információ, köszi!
Előzmény: HCT-476 (4909)
ottokl Creative Commons License 2007.05.24 0 0 4917
tényleg nemis tudtam hogy van saját oldalunk is .kösz a linket
Előzmény: Freehill (4916)
Freehill Creative Commons License 2007.05.24 0 0 4916
Csanak buszközlekedése kapcsán javaslom megnézni az alábbi fórumot is: http://www.mediterrangyor.cjb.hu/forum/viewtopic.php?t=13&postdays=0&postorder=asc . A 2. oldal végén érdekes újdonságok is vannak.
Előzmény: ottokl (4915)
ottokl Creative Commons License 2007.05.24 0 0 4915
csanak de nagyon a lakosság folyamatossan nő de ezt a menetrend nem követi minden busz szinte egyszerre indul és utána jön a nagy várakozás
Előzmény: Freehill (4913)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!