dízelgáz: valóban nem vizsgáztatható dízelgáz vegyesüzemre az autó, pusztán azért, mert ez magyar találmány (Molnár Autógáz), ezért nem fog belekerülni a forgalmiba és passz !
tehát a közlekedési hatóság-szerű házőrzőnk most éppen pápább a pápánál, mondván, hogy ilyen autó nem jött le a gyártósorról
mivel magyar találmány, hogyan is jöhetett volna le !
azt meg, hogy egy Euro minusz ezres autóból is eltünteti a füst 85-95 %-át, nyugodtan le lehet sz@rni, kell a bánatnak tisztább levegő a belvárosokban...
Az 1990-es évjáratú FIAT TIPO 1,9 TD-re 1997-ben 200.000 km futás után, ráköltöttem 400.000 Ft-ot. Egyik baj a másik után jött, kénytelen voltam. Fél év elmúltával, mert csak nem tetszett az egész úgy ahogy van, eladtam 620.000-ért, mert akkor egy olyan autónak az volt az átlagára. Ha nem vesződök vele, nem költök rá egyetlen fillért sem, az akkor 7 éves autóért 220.000-et kérve, tülekedtek volna. Egyszóval, nem éri meg a projekt.
az egy TELJES felújítási projekt, aminek a végén müszakilag egy új autót kapok.
Ezt azért gondold újra. Ahhoz hogy az állításod igaz legyen, sok mindent ki kellene még cserélni. A végén olyan lenne az autó mint a 200 éves orosz antik balta. A feje háromszor, a nyele meg hatszor lett cserélve.
Annyi pénzt amennyit te rá akarsz borítani az A2-re, az életben nem vinne el az az autó. Ergo csacsiság az egész projekt.
ha úgy nézzük, hogy megtérülés, akkor autót sem szabadna venni, mert csak viszi a pénzt !
Az autozásnak vannak költségei ami alól nem lehet kibújni. Viszont ezen feleül még egy rakás pénzt feleslegesen rálocsolni nem tünik túl racionális megoldásnak.
egy felújitott PD-elem biztosan ér annyit(müszkilag), mint egy új ?
Igen. Ez a lényege a felújításnak. Hogy kevesebbért ugyan azt kapod.
Egy dolog rendbe tenni az autót motorikusan, meg egy másik dolog amikor egy autót teljesen rendbe tesznek. Újszerű egy legalább 14 éves autó már sosem lesz... A felújított PD elem hidd el, hogy jobban hasonlít egy újra mint ez az autó hasonlítana egy új autóra a project után. Sok sikert a projecthez.
...a dízel-gáz megoldásról meg csak annyit, hogy ha te is km/Ft árat mondtál az átalakítás után, akkor honnan tudhatnánk, hogy a sötétzöld éned áll a terv mögött? (...minden esetre nem ártana előbb megnézni, hogy ilyen átalakítás után egyáltalán forgalomba helyezhető lenne-e az autó...)
...és végül, ha 75 ezerért tudsz használható Trabit akkor szólj nekem feltétlenül!
látom, azért sikerült kicsit felkavarnom az állóvizet...
az ötleteket köszönöm !
nekem is volna egy:
75 eFt-ért lehet kapni friss müszakis Trabit.
ennyi pénzböl jó sok zsiroskenyeret lehet venni, amivel körbe lehet bringázni a Földet, csak mostanság gyorsan kell tekerni, hogy egy kicsit kimelegedjünk...
szóval:
amit leirtam, az egy TELJES felújítási projekt, aminek a végén müszakilag egy új autót kapok.
egy felújitott PD-elem biztosan ér annyit(müszkilag), mint egy új ?
a dizel-gáznak nem a spórolás a lényege, hanem a korom-képzödés megszüntetése, stb., stb.
ez egy müszakilag tökéletes-szerü elképzelés lenne a részemröl, semmi más
ha úgy nézzük, hogy megtérülés, akkor autót sem szabadna venni, mert csak viszi a pénzt !
Maradjunk annyiban, hogy jó állapotút nem veszel 892 ezerért, csak javítani valót kapsz ezért a pénzért. Aki meg rendesen javítja az nem adja el ennyiért, hiszen rengeteget költött rá, de ezt már korábban is kifejtettük.
Gondolj csak bele: ha te a majd megvett A2-est a lentiek alapján felujítod akkor mennyiért adnád oda? 900-ért? :)
Az más, ha kihívásnak érzed, hogy egy lelakott autóbó újat szeretnél építeni, akkor határ a csillagos ég:)
...egy picit túlpörögted a dolgot azért... pl.: Fűzött-blokk felújítás (nálad az 1-es pont) gyakorlatilag teljesen felesleges! Kár szétszedni... de tényleg! A szimeringek cserélhetők, de a többire semmi szükség! Ezek a blokkok gyakorlatilag 250-300 ezer km után is csak be vannak járatva!
...máris spóroltam neked 210 ezret!
Hengerfej: ne vicceljünk már! 146-ezerért tökéletes állapotú motort veszel kompletten amit csak bedobsz leszervizelsz és mész vele boldogan sok százezret megint!
Dízel-gáz: komolyan, minek? ...tudod mennyi gázolajat lehet kapni 280 ezerért? Tudod mennyi kilométer alatt spórolsz meg ennyit a fogyasztáson?
Új PD elemek 339 ezerért? Garival veszel felújítottakat (már persze ha kell) kb.: 90 ezerért a hármat.
tessék, megint spóroltam neked egy rakás pénzt... Kicsit reálisan állj hozzá, pláne ha használati tárgynak kell az autó. ...más kérdés ha szobrot építesz, de ahhoz még azért kell majd pár apróság a felsoroltakon kívül. Meg persze a 2,8 millió többszöröse, mire végzel vele.
Egy jó állapotú példány 2.500 € körül van, ami 805e, regadó 27e, forgalomba helyezés 60e: 892e
Tehát 2,8 misi körül van egy tökéletes és új autóm, szabadon választott ütemezésű "részlet"-fizetéssel(mindent akkorra ütemezek, amikorra összejön rá a lóvé), végeredmény egy olyan 2 liter/100km-es gázolaj és kb. 1 kg/100km-es CNG-fogyasztás=10,5 Ft/km.
Egy előmelegítetten és előkenten indított motor örökéletű, a PD-elemek megvédhetőek a megfelelő üza.adalékokkal, mivel a CNG-adagolás miatt nincs koromképződés.
Kb. ez a terv.
Viszont szeretek nem kiszolgáltatottnak lenni a márkaszervízeknek, ha egy-egy bizbaszra lenne szükségem.
Egy jól müködö ETKA-t vagy ELSA-t honnan lehetne szerezni? Volt nekem, de csak feltört verzió ami korlátoltan müködött. Rakás xart nem ért, mondjuk pont annyit is fizettem érte. Az eredeti viszont valami brutál sokba kerül ha jól értesültem. Kár, mert én eredeti szoftver párti vagyok, a VCDS-em is eredeti. Persze van egy határ, százezreket nem adnék ki érte.
Az alkatrész keresésre, karbantartásra-javításra, programozásra külön progik vannak. Etka, Elsa, VCDS, stb. Viszont ha eddig nem találkoztál ezekkel a programokkal akkor nem lesz könnyü dolgod.
Inkább egy jól karbantartottad vegyél és akkor azt nem kell javítani.
Sziasztok, még egy adalék a vészprogram problémakörhöz amit pár napja írtam.. amikor megvettem a kocsit csináltam egy olajcserét, azóta közel 8000km-t nyomtam bele. Az olaj nem fogyott semmit és úgy tűnik nekem, hogy a 75 Le nagy része biztos megvan, elég jól megy és a fogyasztása is nagyon jó. Turbóhibára ezek miatt nem gondolnék, persze koromlerakódások lehetnek...
Igen, viszont a sebességhatárok betartásánál vedd figyelembe, hogy a kétféle abroncs átmérőjének a különbsége +12 mm, így a sebesség mutató 100km/óra valós sebességnél 98 km/órát fog mutatni.
Fel. Nekem is ez a méret van fent téliből, mondjuk a felni nem A2-é hanem A3-é. A nyári van A2-es eredeti felnin de az 16-os és 185/50-es egyébként a gyári méretek:
Nem olyan bonyolult a dolog, ...kért/megvalósult étrék... pláne a fix geós AMF/BHC motoroknál. Itt gyakorlatilag csak egy határérték van aminél magasabb szívócső nyomást nem enged a rendszer és ilyenkor vészüzembe kapcsol. (...pontosan nem tudom az értékeket de valami 1700mBar rémlik, persze lehet, hogy ez úgy hülyeség ahogy van, szóval nem kell komolyan venni!)