Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

agezuu Creative Commons License 2018.11.23 0 0 4572

Bocsi: ezt Trabinak hirdették; én ehhez nem értek, még sosem volt Trabantom...

Ha nem annyi a kompresszió-viszonya egy benzinesnek, akkor szerinted mennyi ?

De azért abban biztosan megegyezhetünk, hogy a dizelnek lényegesen magasabb a kompressziója, mint egy benzinesnek, nem ?

Dizelgáz: nem állitottam, hogy ne lehetne használni, csak a hatóság nem engedi bejegyeztetni a forgalmiba, és ez két külön dolog...

Amiket eddig levizsgáztatva használtak, azokkal is kell legyen valami a jövöben, nem ?

Szombathelyen egy taxis cégnek a 4 autójából 3 át lett alakitva és le is lett vizsgáztatva Zalaegerszegen

nekik egy 1.9 PD TDI DSG Sharan fogyasztása 9 literröl lement 6-ra, plusz evett még hozzá 1,5 liter LPG-t

CNG-vel jobb lenne az arány, kb. fele-fele (ezt egy dizel-gáz beszerelö mühelytöl tudom)

Előzmény: Octi19 (4570)
Octi19 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 4571

Egy PD elemben a vezérlés az ami nem szokott tönkremenni, de ha mégis akkor az is simán cserélhető.

Előzmény: agezuu (4568)
Octi19 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 4570

Trabiról volt szó nem ilyen kacatról...

 

Dízelgáz: ...ha nem használhatod legálisan akkor minek?

 

(Az otto motorok kompresszióviszonya messze nem (1:)12-16 kivéve a Mazda SkyActiv motorokat, de azokat már végképp ne keverjük ide)

Előzmény: agezuu (4567)
agezuu Creative Commons License 2018.11.22 0 0 4569

persze, hogy nem éri meg, nem is innen indult a dolog, asszem nem is írtam ilyesmit, hogy ez lenne a célom...

életem első "igazi" nyugati fizuját egy hónapja kaptam, akkor 8 nap "sz@rlapátolás"-ért(szippantó autón) kaptam majdnem 300 e nettót...

holnap egész havi jön, talán olyan 750 körül lesz, remélem !

Előzmény: vidi313 (4564)
agezuu Creative Commons License 2018.11.22 0 0 4568

ezúton szeretném bejelenteni, hogy csacsi és irracionális vagyok !

úgy tudom, hogy a PD-elemek vezérlése piezo, vagy nem ?

ezt is cserélik a felújításkor ?

úgy tudom, hogy nem...

mit is tudunk a piezo kristályokról ?

hogy az idő előrehaladtával csökken a hatékonyságuk, fáradnak...

jól tudom ?

asszem leírtam, hogy mi mindent gondolok cserélni, ÜTEMEZVE, és nem egyszerre !

igen: ezért is olyan jók és örök életűek a 200 éves orosz balták...

a racionalitás csak célfüggvény kérdése: ha a hatásfokot nézzük, akkor nem is lehetne eladni új autót, csak otthon összeszerelendő építőkészleteket !

Előzmény: Stetten (4563)
agezuu Creative Commons License 2018.11.22 0 0 4567

friss vizsgás, 42.500 km-t futott, 75 eFt-ért:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/trabant/1_1/trabant_1_1-13588493

Előzmény: Octi19 (4562)
agezuu Creative Commons License 2018.11.22 0 0 4566

dízelgáz: valóban nem vizsgáztatható dízelgáz vegyesüzemre az autó, pusztán azért, mert ez magyar találmány (Molnár Autógáz), ezért nem fog belekerülni a forgalmiba és passz !

tehát a közlekedési hatóság-szerű házőrzőnk most éppen pápább a pápánál, mondván, hogy ilyen autó nem jött le a gyártósorról

mivel magyar találmány, hogyan is jöhetett volna le !

azt meg, hogy egy Euro minusz ezres autóból is eltünteti a füst 85-95 %-át, nyugodtan le lehet sz@rni, kell a bánatnak tisztább levegő a belvárosokban...

Előzmény: Octi19 (4562)
agezuu Creative Commons License 2018.11.22 0 0 4565

egy dugattyús motor hatásfoka arányos a kompresszióviszonyával, ami benzinesnél 12-16, dízelnél inkább 22-24 (kb.), tehát magasabb a hatásfoka

a CNG-s buszok kompresszióviszonya is dízeles...

 

Előzmény: dzoltan82 (4561)
vidi313 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 4564

Az 1990-es évjáratú FIAT TIPO 1,9 TD-re 1997-ben 200.000 km futás után, ráköltöttem 400.000 Ft-ot. Egyik baj a másik után jött, kénytelen voltam. Fél év elmúltával, mert csak nem tetszett az egész úgy ahogy van, eladtam 620.000-ért, mert akkor egy olyan autónak az volt az átlagára. Ha nem vesződök vele, nem költök rá egyetlen fillért sem, az akkor 7 éves autóért 220.000-et kérve, tülekedtek volna. Egyszóval, nem éri meg a projekt.

Előzmény: Stetten (4563)
Stetten Creative Commons License 2018.11.22 0 0 4563

az egy TELJES felújítási projekt, aminek a végén müszakilag egy új autót kapok.

Ezt azért gondold újra. Ahhoz hogy az állításod igaz legyen, sok mindent ki kellene még cserélni. A végén olyan lenne az autó mint a 200 éves orosz antik balta. A feje háromszor, a nyele meg hatszor lett cserélve.

 

Annyi pénzt amennyit te rá akarsz borítani az A2-re, az életben nem vinne el az az autó. Ergo csacsiság az egész projekt.

 

ha úgy nézzük, hogy megtérülés, akkor autót sem szabadna venni, mert csak viszi a pénzt !

Az autozásnak vannak költségei ami alól nem lehet kibújni. Viszont ezen feleül még egy rakás pénzt feleslegesen rálocsolni nem tünik túl racionális megoldásnak.

 

egy felújitott PD-elem biztosan ér annyit(müszkilag), mint egy új ?

Igen. Ez a lényege a felújításnak. Hogy kevesebbért ugyan azt kapod.

Előzmény: agezuu (4560)
Octi19 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 4562

Egy dolog rendbe tenni az autót motorikusan, meg egy másik dolog amikor egy autót teljesen rendbe tesznek. Újszerű egy legalább 14 éves autó már sosem lesz...
A felújított PD elem hidd el, hogy jobban hasonlít egy újra mint ez az autó hasonlítana egy új autóra a project után.
Sok sikert a projecthez.

 

...a dízel-gáz megoldásról meg csak annyit, hogy ha te is km/Ft árat mondtál az átalakítás után, akkor honnan tudhatnánk, hogy a sötétzöld éned áll a terv mögött? (...minden esetre nem ártana előbb megnézni, hogy ilyen átalakítás után egyáltalán forgalomba helyezhető lenne-e az autó...)

 

...és végül, ha 75 ezerért tudsz használható Trabit akkor szólj nekem feltétlenül!

Előzmény: agezuu (4560)
dzoltan82 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 4561

Akkor miert nem benzines es LPG vagy CNG?

Előzmény: agezuu (4560)
agezuu Creative Commons License 2018.11.22 0 0 4560

látom, azért sikerült kicsit felkavarnom az állóvizet...

az ötleteket köszönöm !

nekem is volna egy:

75 eFt-ért lehet kapni friss müszakis Trabit.

ennyi pénzböl jó sok zsiroskenyeret lehet venni, amivel körbe lehet bringázni a Földet, csak mostanság gyorsan kell tekerni, hogy egy kicsit kimelegedjünk...

szóval:

amit leirtam, az egy TELJES felújítási projekt, aminek a végén müszakilag egy új autót kapok.

egy felújitott PD-elem biztosan ér annyit(müszkilag), mint egy új ?

a dizel-gáznak nem a spórolás a lényege, hanem a korom-képzödés megszüntetése, stb., stb.

ez egy müszakilag tökéletes-szerü elképzelés lenne a részemröl, semmi más

ha úgy nézzük, hogy megtérülés, akkor autót sem szabadna venni, mert csak viszi a pénzt !

azért köszönöm a hozzászólásokat !

Előzmény: agezuu (4554)
zsolie Creative Commons License 2018.11.22 0 0 4559

Már láttam olyant, hogy mind a három tökéletesen működött :) Nézzél körül a beszerzési forrásaidnál, a választék mindig bővül :)

Előzmény: Stetten (4553)
zsolie Creative Commons License 2018.11.22 0 0 4558

Maradjunk annyiban, hogy jó állapotút nem veszel 892 ezerért, csak javítani valót kapsz ezért a pénzért. Aki meg rendesen javítja az nem adja el ennyiért, hiszen rengeteget költött rá, de ezt már korábban is kifejtettük. 

Gondolj csak bele: ha te a majd megvett A2-est a lentiek alapján felujítod akkor mennyiért adnád oda? 900-ért? :)

Az más, ha kihívásnak érzed, hogy egy lelakott autóbó újat szeretnél építeni, akkor határ a csillagos ég:)

 

Előzmény: agezuu (4554)
Stetten Creative Commons License 2018.11.22 0 0 4557

Ember ne hülyéskedj... 

Amiket itt felsoroltál olvasni is sok volt. ;-) 

Előzmény: agezuu (4554)
Octi19 Creative Commons License 2018.11.21 0 0 4556

...egy picit túlpörögted a dolgot azért... pl.: Fűzött-blokk felújítás (nálad az 1-es pont) gyakorlatilag teljesen felesleges! Kár szétszedni... de tényleg! A szimeringek cserélhetők, de a többire semmi szükség! Ezek a blokkok gyakorlatilag 250-300 ezer km után is csak be vannak járatva!

 

...máris spóroltam neked 210 ezret!

 

Hengerfej: ne vicceljünk már! 146-ezerért tökéletes állapotú motort veszel kompletten amit csak bedobsz leszervizelsz és mész vele boldogan sok százezret megint!

 

Dízel-gáz: komolyan, minek? ...tudod mennyi gázolajat lehet kapni 280 ezerért? Tudod mennyi kilométer alatt spórolsz meg ennyit a fogyasztáson?

 

Új PD elemek 339 ezerért? Garival veszel felújítottakat (már persze ha kell) kb.: 90 ezerért a hármat.

 

tessék, megint spóroltam neked egy rakás pénzt... Kicsit reálisan állj hozzá, pláne ha használati tárgynak kell az autó. ...más kérdés ha szobrot építesz, de ahhoz még azért kell majd pár apróság a felsoroltakon kívül. Meg persze a 2,8 millió többszöröse, mire végzel vele.

Előzmény: agezuu (4554)
dzoltan82 Creative Commons License 2018.11.21 0 0 4555

Mennyit mesz te evente?

A rakoltendo 2.8 milliobol 100 ezer km -t tudsz autokazni.

Ha nem ulsz extrem sokat az autoban akkor elegge gyanus ennek a megterulese barmikor is

( ha meg evente 50 ezret mesz, akkor nem egy ilyen gyufasdobozt kell venni, hanem legalabb A6-ost ;) )

Előzmény: agezuu (4554)
agezuu Creative Commons License 2018.11.21 0 0 4554

Még meg sem vettem, és tájékozódni szeretnék, mert már láttam karón varjút...

Szóval van egy BMW K100-as mocim, ahhoz van a realoem.com, ahol tök jól lehet keresni, ábrás, gyári cikkszámos, stb.

Ilyesmire gondoltam.

Mivel 13 éve befejezték a gyártását, ezért ha megbízhatót szeretnék, alaposan bele kell húzni a kényes dolgok körüli gondolkodásba:

0. donormotor: 80e

1. motorfelújítás: 210e (új dugók, hengerfúrás, főtengely köszörülés, új csapágyak, új szimmeringek, csapszeg-perselyezés)

2. hengerfej felújítás: 146e (új vezműteng., új szelepek, szelepvezetők, síkolás, szelepillesztés, szimmeringek, stb.)

3. új PD-elemek: 339e

4. új PD-kábelköteg: 31e

5. új turbó középrész: 86e

6. új vákumsziv.: 67e

7. új generátor: 34e

8. új önindító: 22e

9. új gyertyák: 9e

Összesen. 1.024 eFt

Meg kb. 500e a fékekre, kerékcsapágyakra, gumira, felnire, egyebekre.

Webasto-bővítés 135e, dízelgáz 180e, CNG-tartályok 100e: 415e

Egy jó állapotú példány 2.500 € körül van, ami 805e, regadó 27e, forgalomba helyezés 60e: 892e

Tehát 2,8 misi körül van egy tökéletes és új autóm, szabadon választott ütemezésű "részlet"-fizetéssel(mindent akkorra ütemezek, amikorra összejön rá a lóvé), végeredmény egy olyan 2 liter/100km-es gázolaj és kb. 1 kg/100km-es CNG-fogyasztás=10,5 Ft/km.

Egy előmelegítetten és előkenten indított motor örökéletű, a PD-elemek megvédhetőek a megfelelő üza.adalékokkal, mivel a CNG-adagolás miatt nincs koromképződés.

Kb. ez a terv.

Viszont szeretek nem kiszolgáltatottnak lenni a márkaszervízeknek, ha egy-egy bizbaszra lenne szükségem.

Előre is köszi a segítségeket, üdv:

AG

Előzmény: Stetten (4550)
Stetten Creative Commons License 2018.11.21 0 0 4553

Egy jól müködö ETKA-t vagy ELSA-t honnan lehetne szerezni? Volt nekem, de csak feltört verzió ami korlátoltan müködött. Rakás xart nem ért, mondjuk pont annyit is fizettem érte. Az eredeti viszont valami brutál sokba kerül ha jól értesültem. Kár, mert én eredeti szoftver párti vagyok, a VCDS-em is eredeti. Persze van egy határ, százezreket nem adnék ki érte.

Előzmény: zsolie (4552)
zsolie Creative Commons License 2018.11.21 0 0 4552

Az alkatrész keresésre, karbantartásra-javításra, programozásra külön progik vannak. Etka, Elsa, VCDS, stb.  Viszont ha eddig nem találkoztál ezekkel a programokkal akkor nem lesz könnyü dolgod.

Inkább egy jól karbantartottad vegyél és akkor azt nem kell javítani.

Előzmény: agezuu (4547)
dzoltan82 Creative Commons License 2018.11.21 0 0 4551

Atlalaban nem 2km/h-n szokott mulni a csekk ;)

Előzmény: cybercide (4546)
Stetten Creative Commons License 2018.11.21 0 0 4550

Még meg sem vetted de már javítani akarid?

milyen javítási segédletre gondolsz?

Előzmény: agezuu (4547)
Octi19 Creative Commons License 2018.11.20 0 0 4549

...ha 75 lovas, akkor azon fix turbó van aminek nem számít nagyon a korom...

Előzmény: freeeride (4548)
freeeride Creative Commons License 2018.11.20 0 0 4548

Sziasztok, még egy adalék a vészprogram problémakörhöz amit pár napja írtam.. amikor megvettem a kocsit csináltam egy olajcserét, azóta közel 8000km-t nyomtam bele. Az olaj nem fogyott semmit és úgy tűnik nekem, hogy a 75 Le nagy része biztos megvan, elég jól megy és a fogyasztása is nagyon jó. Turbóhibára ezek miatt nem gondolnék, persze koromlerakódások lehetnek...

agezuu Creative Commons License 2018.11.20 0 0 4547

Sziasztok !

Új vagyok itt és segítséget szeretnék kérni:

Audi A2 1.2 TDI vásárlás előtt állok, javítási és alkatrész-keresési doksikat keresek PDF formátumban.

Tud valaki segíteni, hol találhatok ilyesmit ?

A mélcímem és mobilszámom publikus.

Köszi és üdv Mindenkinek:

AG

cybercide Creative Commons License 2018.11.20 0 0 4546

Igen, viszont a sebességhatárok betartásánál vedd figyelembe, hogy a kétféle abroncs átmérőjének a különbsége +12 mm, így a sebesség mutató 100km/óra valós sebességnél 98 km/órát fog mutatni.

Előzmény: Number-1 (4544)
Octi19 Creative Commons License 2018.11.19 0 0 4545

Fel. Nekem is ez a méret van fent téliből, mondjuk a felni nem A2-é hanem A3-é. A nyári van A2-es eredeti felnin de az 16-os és 185/50-es egyébként a gyári méretek:

165/65R15

175/60R15

185/50R16

és téliben: 155/65R15

Előzmény: Number-1 (4544)
Number-1 Creative Commons License 2018.11.19 0 0 4544

Sziasztok!Egy kérdésem lenne.Felrakhatok a mostani 175/60 as gumi helyett 185/60-asat a gyári könnyüfém felnire?Nagyobb a választék ebben a méretben.

Octi19 Creative Commons License 2018.11.19 0 0 4543

Nem olyan bonyolult a dolog, ...kért/megvalósult étrék... pláne a fix geós AMF/BHC motoroknál. Itt gyakorlatilag csak egy határérték van aminél magasabb szívócső nyomást nem enged a rendszer és ilyenkor vészüzembe kapcsol. (...pontosan nem tudom az értékeket de valami 1700mBar rémlik, persze lehet, hogy ez úgy hülyeség ahogy van, szóval nem kell komolyan venni!)

Előzmény: zsolie (4541)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!