Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
A nagy okosok megszuntettek,a reggel legjobban kitomott,legjobban kihasznalt 7:28 as 11R-est.A tobbseg 8-ra jar es ez a jarat a 11 es mellett mindig csurig volt,erre pont ezt vette el.6:43 ast kellett volna elvenie a 7:28 as pedig meghagyni.A ráadás az hogy ezt ugy vette el,hogy meg utas számlálást se csináltak rajta.
A mi tervunk alapjan egyaltalan hianyzik Adyvaros :) Ennek az az oka, hogy a Szabadhegyi jaratoknal mi sem szeretnenk nagy visszakunkorodasokat, az adyvarosi jaratok eseteben pedig vagy hurkot szeretnenk leiratni Adyvarosban (akkor muszaj a belvarosban vegallomasozni). Ezaltal nagyobb lefedettseget erunk el. A tobbi adyvarosi jaratot meg szijmplan tovabbvinnenk Szabadhegy vagy Marcalvaros fele, nyilvan mas vonalakkal ertelmesen egyesitve :)
Igazabol Marcalvaros annyibol jobb Adyvaros forgalmi irodanal, hogy az a varos szelen van, magyarul onnan kerulo nelkul fel lehet tarni a kornyzeo varosreszeket. De Adyvarost korbe notte a varos, es ezert mar elvesztette hasznossagat.
Arrol nem is beszelve, hogy a busztarolasnak kb egy even belul lottek, mert ha tovabb epul a Szauter utca, akkor bizony nem lesz ra hely.
Egy kis ismeretterjesztés, remélem, nem haragszik meg érte senki :). Vonal = útvonal + megállóhelyek, pl. 19-es vonal. Járat = vonal + irány + időpont, pl. a 17.00 órakor a Révai utcából induló 19-es. Tehát Adyvárosból nem 3 járat megy, hanem 3 (törzs)vonal. A 3 járat miatt aligha lenne érdemes fenntartani :).
Adyvárossal az a baj, hogy rossz helyen van: körbenőtte a város, így valójában "önmagát fogja leépíteni". A most elvett 4-es és 7-es vonalvezetése is igen szerencsétlen és pazarló volt, mivel először a buszok lementek délre, majd néhány utcával arrébb vissza, ráadásul mindezt mindkét irányban. A Jereváni útiaknak is kerülniük kellett, ha a Belvárosba utaztak. Más szóval, a szabadhegyi vonalaknak Adyváros eléggé erőltetett végállomásuk lehet csak. De még az adyvárosiaknak sem tökéletes: a decentrumnál szinte semmi sincs (max. kényszerátszállás, a Plazához is inkább a 19-essel utaznak), tehát feleslegesen mennek ki odáig a buszok. Sokkal hatékonyabb lenne az adyvárosi vonalakat hurokban végződtetni (pl. Szigethy A. út - Ifjúság krt. - Kodály Z. u.), vagy pl. a 14-est meghosszabbítani Marcalvárosig. Ehhez viszont vagy kell még egy forgalmi iroda a Belvárosban, vagy - és ez előremutatóbb - szakítani azzal az elvvel, hogy minden vonal végén forgalmi irodának kell lennie, és középtávon bevezetni a központi forgalomirányítást.
A már emlegetett VEKE-tanulmány is teljes mértékben megszüntetné Adyváros forgalmi irodát, kör- és hurokjáratokat létrehozva, ill. az előbb írt módon meghosszabbítva a 14-est Marcalvárosig.
Valóban, de aki keresi a BN 18-at, és járja a forgalmikat, annak marad a 19. Még vmi.: Nekem mér van olyan érzésem, hogy leakarják építeni az Adyt??? Mer ugye már csak 3 járat maradt, ami onnan megy. ( a 18-ast én nem nevezem járatnak, a 20-as pedig munkásjárat, szal az se "nagy" járat, a 4-es meg csak nagyon ritkán fog menni)
Milyen szempontból baj? A 19-es (plusz a 38-as) rövidebb útvonalon megy és sűrűbb, mint a 4-es volt. Aki a Révai és az Ady között utazik, az szerintem eddig is a 19-essel ment. De mondjuk aki nem pont a Révai utcába megy, az különben is általában jobban örül egy Virágpiac felé menő busznak, mert az jobban beviszi a Belvárosba.
Akkor jó :). Délután vetted? Mert én délelőtt hallottam, hogy panaszkodott a forgalmista, hogy megrohamozták az utasok a menetrendért, mert "valaki kiírta az Internetre, hogy kapható", neki pedig még nem volt.
(Elnézést kérek azoktól, akik tegnap és ma menetrendet akartak venni, de nem sikerült. Valamiért mégsem kapta meg az üzem a könyveket ma délelőttig, ezért a forgalmikba sem tudtak küldeni. Azért figyeljetek, előbb-utóbb biztosan megérkeznek!)
Valószínűleg lesz Győr-Sopron között csatlakozó járat. Elég kihasznált volt, többször utaztam vele Szfvár-Sopron között. Akkor valószínűleg Győr kapja meg a fordát? Mert eddig Sopron adta ki a KCM-499 E95-össel.
Nem tartom jo otletnek,hogy a 7 es ujra a revaibol fog indulni es oda is erkezik.Kihagyja a belvarost es ez szerintem nagy felhaborodast fog kelteni.A 11 /es pedig maradhatna 15 perces,ha a 11r/es 20 percre besuritik.
Június 1.-től megszűnik az Alba Volán Dunaújv.-Sopron járatának Győr és Sopron közötti része.
Tudtok mondani adatokat, hogy mennyien vették kb. igénybe mind oda, mind visszairányban a járatot Győr és Sopron között? Kisalföld fog esetleg saját járatot beállítani helyette?