Ha 26000 m3 fogyott 6 év alatt - az magaában fa nélkül is sok.
Egy ekkor háznak az ideális fogyasztása - fűtésre - mint írtam 1600 m3/szezon 3 a fözési - fürdési ami ingadozhat, de egy évi 400 m3 4 főre kb. az átlag.
Így neked kb. 2000 m3/év fogyasztásodnak kéne lenni és van helyette 26000/6 = 4330, + a fa eltüzelés.
Nagyon sok. !
Szigeteld először a födémet - a falat vert falnál nem tudom érdemes e ? !
Ablakcsere ? Drága, de tán megéri, ha már nagyon elhasználodott.
És végül a kazánt se árt megvizsgálni ! A csere előtt !!
Most látom :
"hogy egy téli hónapban kb. 600 m3 menne el bojlerrel, főzéssel együtt. Túl sokat szeretnék??"
Végül is az átlag 6.5 hónapot fűt, okt. eleje - árpr. közepe - kb. 200 -210 nap. De itt vannak erős és gyenge hónapok. Csak az éves ill. a fűtési szezon értéket szabad vizsgálni / a kazánt és a fűtés rendszert viszont nem árt a csúcsra tervezni /
Így is sok az a 6 x 600 = 3600 m3, de nagyon sok háztartásnál még több.
Természetesen a fentebb írt , durván 2000 m2 év fogyasztást lehet soha nem éred el - hacsak házat nem cserélsz !
Ha meg még fával is ráfűtesz akkor még rosszabbak az értékeid !
Van mit tenni !!
Fával fűteni egy ekkora házat .:110 -130 q tüzifa !
Viszont : még nem találkoztam olyannal aki 6 évre visszamenőleg tudta volna a gázfogyasztáűsát - a többség naponta nézi a mérőt, amivel sokra nem megy - pedig csak a mérőt kéne megnéznie többévre visszamenőleg.
Kösz KM a választ, bár azt elfelejtettem hozzátenni, hogy 52 cm-es sárfalú (egyébként alappal, magas lábazattal rendelkező), fafödémes házunk van. Azt hiszem ebben az esetben ezeket a részeket nem szokták még szigetelni. Még két ablakot kell kicseréltetni, a többi jól szigetel.
Minden évben 45 mázsa fát szoktunk elfűteni főleg dec-februárig. A többi gáz. Hat éve lakunk itt, és 26 000 m3 gáz fogyott. Az sok, hogy fa is van.
Ezért gondoltunk a cirkocserére, hátha valamit tudnánk lefaragni a költségekből. Tavasszal pedig azt a két ablakot is kicseréltetnénk.
Számomra az lenne az alfogadható, hogy egy téli hónapban kb. 600 m3 menne el bojlerrel, főzéssel együtt. Túl sokat szeretnék??
Ha a cirkonak rossz a szivattyúja , azt kell kicserélni !
"Egy korszerűbb fűtéssel kb. mennyinek kellene lenni fa nélkül? Eddig meg tudtam oldani a fatüzelést, de most vissza kell mennem dolgozni. 900 m3 az sok!!!"
Ha kifűtöd a házat, ezt a 110 m2 900 m3 gázzal , az nagyon jó érték.
De nem havonta, hanem szezononként.
Egy közelítő érték :
ennél a háznál kb. 100 mázsa tüzifa kell, vagy 1500 - 1600 m3 gáz. Ha több feltétlen szigetelni kell, először a födémet majd a küső falakat.
Ha így sem jön az érték, akkor kell a fűtési rendszert korszerűsíteni.
Amig működik, kár hoozányúlni.
Drága mulatság - milliós !
Számolni viszont csak úgy érdemes fa + gáz együtt - a gázból még le kell vonni a használati melegvíz + főzés értékét. Ez is lehet évi 300 -400 m3.
"A fűtésszerelő valami Western nevű kazánt javasolt. Ki milyen véleménnyel van róla?"
minden gyártó a maga készülékét dicséri - a szerelő meg azt, amelyik után jutalékot kap !!
Valaki segítségét szeretném kérni. 110 m2-es a családi házunk, két éve csináltattuk meg a fürdőt, melyben van padlófűtés, és csőradiátor. A padlófűtés soha, a csőradiátor kb. egy hétig működött. A fűtésszerelő azt mondja, hogy rossz a cirkónk szivattyúja. Hallom, hogy megy, de azt mondja, hogy nem jól működik már. Szóval egy cirkó vásárlása előtt állunk. ( A mostani Fég 17 kw-os)
A fűtésszerelő valami Western nevű kazánt javasolt. Ki milyen véleménnyel van róla? Sőt hallottam Immergas nevű kazánt is. És az?
Régi kockaházunk van, vastag fűtéscsövekkel. Majd később szeretnénk a szobákba is padlófűtést, és a bojlert is megszüntetni, hogy víztárolót csatlakoztatnánk a most vásárolni kívánt kazánhoz. Cserélnünk kell majd a csöveket is vékonyabbra, vagy ezzel is lehet gazdaságosabban fűteni. Hideg téli hónapban kb. 350 m3 gáz fogy úgy, hogy kb. 5 napot fával tüzelünk. Szóval a gáz csak éjszaka megy, meg két egész napig. Egy korszerűbb fűtéssel kb. mennyinek kellene lenni fa nélkül? Eddig meg tudtam oldani a fatüzelést, de most vissza kell mennem dolgozni. 900 m3 az sok!!!
szia.én is kazánt keresek,nekem azt mondta egy dég-es ismerősöm,hogy a kolibri gyártásával leálltak mert sok volt vele a garanciális probléma.robifesto
Köszönöm a segítségedet. Nagyon megfontolandó amit írtál, teljesen igaz, hogy az élet és a balesetveszély miatt nem szabad a többlet pénzt számításba venni. Plána ha megvan rá a pénz.
Köszönöm az ötletet, kérek az alkatrészekre árajánlatot aztán kiderül hogy megéri e. A turbós dolog nem nagyon jöhet szóba, elég drága megoldás lenne. Illetve nem akarunk tervezni annyira hosszú távra hogy a turbós esetleg kondenzációs ára visszajönne... A váltószelepet csak példának szántam, valószínű hogy szinte MINDENT ki kéne cserélni nehogy a ludas alkatrész maradjon épp ki... de annak sme látom értelmét hogy kihívjak megint egy másik szerelőt aki megint tippel majd valami hibára 5e ért kijön 10e-ért cserél+alkatrész ár aztán vagy jó lesz vagy nem ... inkább kerüljön 100-150e be a kazán alkatrészeinek kicserélése de akkor szinte biztos jó lesz, mithogy csak a próbálgatás menjen megint vagy épp a közel 300e ft-os új kazán vásárlás...
Üdvözöllek Hibis! Ha lehetőség, megoldás és pénz van zárt égésterű készülékre én azt javaslom neked hogy ne gondolkodj egy olyan szerkezetben ami esetleg bajt is csinálhat!!!Én néztem olyan ember szemébe már nem is egyszer aki már (jobb esetben) megjárta a korházat a gázkészüléke miatt vagy csak azért mert kéménye van és hidd el azok az emberek soha rá se gondolnának már kéményes kazánra!Természetesen egy kazánházban megfelel de lakótérben semmiesetben sem!Idén kazánt cserélsz jövőre vagy még idén a nyílászárókat gumis ajtókat és ablakokat...gondolom nem kell ecsetelni az ebből származó baleseteket! Remélem jól sikerül a választás és esetleg egy-két infó arról a kazánró amit mi forgalmazunk,gépkönyveiben pedig a szerelési segédletek! www.nagymihalykft.extra.hu
Üdvözöllek! Én egy Csongrád Megyében vagyok kazános egy cégben,ennyit szántam bemutatkozásnak!Egy pár problémás kazánnál már megfordultam ami néha olyat is jelentett hogy az országos szervíz sem tudod segíteni.1-2 hetet is rászántunk a problémák felkutatására(alkatrész rendeléstől a megérkezésig kb 3-4napok miatt)!Én a helyedben nem váltószelepet dobnám ki első körben hanem a problémához tartozó alkatrészeket: korlátozók,termoelem,termomágnes,esetleg gázszelep!Ezekre gondolhatunk a második körben de az első és legfontosabb hogy egy savazó gépet rá kell akasztani a csodálatos Berettára és kisavazni!A melegvíz oldal biztos le van vízkövesedve ha nem folyik normálisan a víz a fűtéskörnek meg főleg nem árt!Végül a váltószelep kiszerelése és kitakarítása! Ha kazáncserén gondolkodsz akkor turbós a hosszú élet titka! Remélem tudtam segíteni a javításhoz vezető hosszú és költséges úton!
Beretta 24kW-os Kombi kéményes (régi smart) kazánunk van. 12-13 éves durván. Saját kéményében fut az égésterméke ki.Ez bélelt is.Pár méter(3-5m talán) Pár éve már problémás a szerkezet.Az ilyenkor szokásos takarítások és termoelem csere nemsokat segített... Van hivatalos gáz szerelő ismerős de direkt Berettás szakszervízt hívtunk ki tavaly...takarított, cserélt termoelemet is de pár napig volt csak jó a kazán...
a hiba: akár nyári akár kombi üzemmódba van állítva egy kád melegvíz engedése után elalszik az őrláng... hacsak nem megy a fűtés is( természetesen ez cak kombi üzem alatt) a fürdés alatt végig és még utána is egy jó darabig...ez nyáron elég vicces és nem is normális...igazi forró meleget pedig már csak kis nyomású/keresztmetszetű vizen tud adni...
gondoltuk veszünk egy új kazánt. itt jönnek a gondok; a kémény ajtót cserélni kéne, áramlási tervet készíttetni, és egy újabb kéményseprői engedélyt készíttetni miután megvan az ajtó csere...
ez durván (ajtócsere,áramlásterv,új szakvélemény,új kazán,szerelési/munkadíjak) 300.000 Ft körül lenne....durván!...
kérdem én, nem lenne esetleg jobb ötlet mindent kicserélni a mostani kazánban, a váltószeleptől a hőcserélőn át a vezérlésig... talán szerény 100-150e ft körül meg lenne....
Igaz az új kazán már ionizációs lenne és garis is bár azthiszem a belezés is szakszervízzel folyna tehát gari köteles...
Üdvözöllek olvasó. A véleményed érdekelne, ill. a segítségedet szeretném kérni a következő problémám hoz. A lakásba szerelt Vailant kombi gázkazánomat ki kell cserélnem, de nem tudom eldönteni, hogy érdemes lenne e áttérnem zárt égés terű kazánra. Igazából a kémény átalakítás, és az azt követő helyreállítás nyűgje zavar. Nem tudom, hogy meg ér e annyi rombolást. A kémény magassága 12 m. + lent 2m vízszintes elhúzás, ami rabicolva és csempézve van. Ezt a 2 métert a kéményátalakítás miatt szét kellene verni és újra összeállítani. Nem igazán a pénz a problémám, hanem a sok munka a kényelmetlenség. Nem tudom, hogy összességében meg érné e az átalakítás? A biztonság, a takarékos gázfogyasztás és egyáltalán.
Biztosan van aki már át esett ezen a problémán, segítsetek döntenem.
Üdvözöllek! Én egy kazánszerelő vagyok Csongrádmegyében.Buderus kazánok álló nagyteljesítményű kazánként kivállóak.Faliba egy kicsit gyöngének tartom őket.24 től 32kW ig biztos nem az választanám!Egy kis segítséget ha adhatok:nagymihalykft.extra.hu egy márka forgalmazása és számtalan márkaképviselete!
Sziasztok! Kombi gázkazán vásárlása előtt állunk, most kedvező áron lehet Buderus kombi turbós gázkazánhoz jutni. Milyen véleményetek van róla? Érdemes ezt a márkát venni?
A jószándék a fontos... :) ,de azért pár dolgot kijavítanék (bár én is csak amatőr vagyok):
létezik kémény nélküli cirkó (a gázkovektorokhoz hasonlóan, vízszintesen történik a füstgáz elvezetése), gyakorlatilag az összes turbós beépíthető ilyen módon. Ez nem kémény, kéményseprő engedély sem kell hozzá tudtommal.
"A készüléknek valószínű 24kW nak kell lennie" Hát ez sem igaz. A készüléknek akkora teljesítményűnek kell lennie, amekkorát a ház kíván. Az alapterület egy dolog, de még ezernyi dolog befolyásolja (szigeletelés, nyílászárók, tájolás, fűtési mód, elvárt hőmérsékletek,..stb).
"tartályos kivitelt nézel, hogy a melegvíz a csap megnyitásakor minél hamarabb megjelenjen" A tartályos nem gyorsabb ebből a szempontból, erre a cirkulációs kör a megoldás. A tartályosnak talán az az előnye, hogy több csapolási hely esetén sem esik le a melegvíz hőmérséklete (zuhanyzás közben pld elkezdenek mosogatni... ismerős?), legfeljebb a nyomás csökken. Egyébként vannak más, ravasz megoldások is, pld átfolyós+mikrotartály (5-20 liter) kombinációja.
A kondenzációs kazán valóban nem éri meg mindenkinek. De ha az előremenő víz alacsony hőmérsékletű (kevesebb, mint 60 fok), vagy ne adj isten időjárástól függöen szabályozott, akkor esetleg megérheti a dolog. A dolog kulcsa az, hogy a visszatérő víz minél hidegebb legyen (max 50 fokot szoktak írni az okosok, de inkább 30-40). A Vaillant valóban drága, de pld a magyar Thermomax nem vészes.
"Egyébként a helyedben szereznék egy gépésztervezőt" Na, ezzel maximálisan egyetértek, ő majd segít tisztázni a fentieket is.
"Pláne szigorúan veszik mióta a szénmonoxid mérgezések megszaporodtak" Ezek az esetek nem csak a nem megfelelő fütgázelvezetés miatt vannak. Bőven elég, ha egy - tökéletes kéményű- nyílt égésterű készülék mellé ész nélkül beszerelnek egy erősebb konyhai elszívót.
Szia Évi! Én csak lelkes amatőr vagyok, így butaság lehat az amit mondok. Az első részét nem nagyon értettem amit írtál, de véleményem szerint az, hogy a két épület között ~1/2m szintkülömbség van nem probléma. Ha jól értettem az is írtad, hogy kémény nélküli gázkazánt szeretnél. Szerintem ez lehetetlen, ugyanis az égésterméket el kell valahogy vezetni, és azt kémény nélkül igen bajos. Viszont ha a kéményt ki tudjátok vezetni olyan helyen ahol a szomszédos épület legalább 3m-re van, akkor nem kell teljes magasságig felvezetni a kéményt, elég 2,20m-ig, így nem rondítja annyira a ház falát, viszont akkor TURBO-s gázkazánt kell venni. Attol is függ hova szeretnétek rakni a gázkazánt, mert ha kis helyre akkor belső égésüt (TURBOS) kell venni. A készüléknek valószínű 24kW nak kell lennie (120m2), az nagy valószínüséggel kiszolgálja a fűtés mellett a melegvíz szükségletet is. Tipus tekintetében a Saunier Duval-t, Vaillant ill. Junkers-t ajánlom KOMBI tipusuakat. Ha áldozol rá némi összeget akkor az átfolyós helyett valami tartályos kivitelt nézel, hogy a melegvíz a csap megnyitásakor minél hamarabb megjelenjen. Meglehet átverés, de az okosok azt mondják frankóbb. Kondenzációst felejtsd el, bár ha van pénzed! Állítólag nagyobb hatásfokkal működik, mivel a kondez vízből származő hőt is felhasználja a víz melegítéséhez. Nem rossz, de aki gépésszel beszéltem nem tartotta annyira jónak mint amennyire a köztudatban van. Persze nem hülyeség csak drága.
Egyébként a helyedben szereznék egy gépésztervezőt, és vele beszélném meg a dolgot. Már csak azért is, mert a későbbiekben ha a tetőteret be szeretnétek építeni elkerülhetetlen, és külön szabályzatok vannak arra, hogy az égésterméket hogyan vezessétek el. Pláne szigorúan veszik mióta a szénmonoxid mérgezések megszaporodtak.
Tegnap szereltek be egy Sauner Duval ISOFAST gázkazánt. Ehhez ugye már csak rádiós távvezérlő van.
Normális-e az, hogy a távszabályzón történő hőmérséklet állitást követően kb 1,5-2 perc alatt reagál a kazán? Tehát ennyi idő alatt kapcsol ki/be a távvezérlőn történő állitást követően.
A másik pedig, hogy az összes radiátoron termosztátos szelep van. Ilyenkor kell valami extrát állitani a kazánon?
Szerintem teljesen normálisan működik a kazánod, az időjáráskövető szabályzás alapesetben csak az előremenő hőmérsékletét befolyásolja. A beüzemelő valószínűleg arra gondolt, hogy a kazán folyamatos működéssel és a leszabályozott vízzel nem tudja majd csak kb. 22 fokra felfűteni a házadat. Ezt szerintem elég nehéz eltalálni, ehhez pontosan méretezett fűtési rendszer kell. Nálatok sem jött be eddig, mert például túl van méretezve a kazán (nem tud olyan kis teljesítménnyel üzemelni, ami neked kellene), vagy a radiátor (ill. a hőleadó felületed) túl nagy.
Segítséget szeretnék kérni, gázkazán vásárlás előtt állunk.
Milyen típusú gázkazánt érdemes venni, ha következők az adottságok:
Kb 8x8 m-es kockaházikóban lakunk, a melléképületben működik a meglévő álló gázkazán. (Valami régi, 30 éves magyar gyártmány, csoda, hogy működik) A melléképület és a ház között kb. fél méteres szintkülönbség van. Kombi gázkazánt szeretnénk, amit csak fali kivitelben gyártanak. Gond lehet ez a szintkülönbség? Át kell alakítanunk a melléképületben lévő csőhálózatot? (Megoldható, de ha a ház magasságában vezetjük a csövet a melléképületben, tehát fél méterrel feljebb az ottani padlózattól, akkor is még csak ott lenne a kazán, mintha álló lenne a házhoz képest.)
Ha az előző kérdésekre a válasz pozitív, akkor jönne a következő kérdés. Milyen típust válasszunk? Melegvizet is szeretnénk, nemcsak fűtést. Ha lehet, akkor kémény nélküli kivitel kellene. Nyáron a tetőteret be akarjuk építeni, így a meglévő négyzetméter megduplázódik, kb. 2 x 60 m2, vagyis 120 m2. Persze a fenti légtér jóval kisebb, mint lennt. Két fürdőszoba, és egy konyha lenne, de a melegvízfogyasztás egyszerre nem lenne sok, mert azért nem akkor mosogatok, mikor a férjem és a gyerekek tusolnak, fürdenek, ezek egymástól külön időpontban történnének.
Hali! Nekem olyan gondom van,hogy borzalmasan zakatol a kazan! Nem a szivattyu csinalja.Es nem is allandoan zakatol. Akkor csinalja,amikor fut. Rezonalos hangja van. Amugy egy Radiant kombi falikazan.10 eves.Egyszer lett vizkovezve 5 eves koraban. De szemre nem latszott vizkovesnek.20 000-ert vizkoveztek ki....