Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Ma reggel úgy 3/4-ed 8 körül EZY-623 részese volt egy kis balesetnek az Aradi vértanúk úti megállónál. Mikor odaértem, akkor ment el a mentő. Nagy baj nem történhetett, a helyszínen balesetből származó nyomokat nem láttam, a volános helyszínelő azt fényképezte, hogy a sofőr mit látott a tükörből.
Jump424 topictárssal már sokat gondolkoztunk ezen a problémán. Ha az utolsó járat az 1-es út - Ipar u. - Szigethy A. út - Kodály Z. u. - Vasvári P. u. - Lajta út - 821-es út útvonalon érné el az autóbuszállomást, akkor a város lakosságának több mint felét(!) - a nagy lakótelepeken élőket - közvetlenül haza is szállítaná.
Az a baj, hogy Bp-ről Győrbe nem érdemes 20:30 után (leglésőbb 20:45-kor) buszt indítani, mert a későbbiek érkezése után már nem biztosított sem a városon belüli, sem a helyközi továbbutazás. Persze ha lenne "értelmes" éjszakai járat"...
Bocs, természetesen az utolsó Győr-Bp járatra gondoltam. Az utolsó Bp-Győr marad, sőt újra minden nap 20.30-kor lesz. Mondjuk még ezzel sem lehet színházból hazajönni :(. De a jelen körülmények között még ennek is örülhetünk.
A közleményben szerényen hallgatnak arról, hogy az 1264-es (Bp-Beled) és az 1269-es (Bp-Mosonmagyaróvár) mező teljesen megszűnik. Ebben a felsorolásban már nem is szerepelnek...
Ahogy Jump424 is látta a fenti menetrendben, a korábbi kb. egyenletes járatelosztás megváltozik. Ha jól látom, a Kisalföld Voláné lesz a 8 Bp-Győr járatpár, míg a Volánbuszé marad 1 Bp-Csorna, 2 Bp-Sopron és 1 Bp-Pozsony, összesen tehát 4 pár. Úgyhogy aki nem szereti a VB 256-osait, az fellélegezhet :). Viszont ezután érdekes, hogy az 1260-as mező a Volánbuszé marad, hiszen gyakorlatilag ilyen vonalszámmal egyetlen járata sem lesz...
Az utolsó Bp-Győr járat nekem is fáj, bár engem személyesen már nem érint. De egy időben sűrűn használtam, és bár kitömve nem volt (vasárnap kivételével), azért 15-20 utas mindig volt. Ezek után nem tudom, kinek szánja a pozsonyi járatát a VB. Az egynapos pozsonyi kirándulás már eddig is csak cipőkanállal fért bele a menetrendjükbe, de ezután szerintem senki sem fogja őket választani. Csak az a szomorú, hogy Béccsel ellentétben Győr és Pozsony között a vasúti közlekedés is kritikán aluli. (Mondjuk az sem kicsit idegesítő, ahogy Pozsonytól a határig a busz lépésben halad, mert ki kell várnia az előírás szerinti határátlépési időt, hiszen utána belföldi járatként megy tovább.)
Vicces, hogy a fenti lista Győrhöz hozza a 760-as (Bp-Bécs) mezőt is, miközben egyetlen busz sem jön be Győrbe.
Két hónapja járok rendszeresen Győr és Budapest között vonattal, igaz IC-vel. A tapasztalatom az, hogy általában a késések 5-10 percen belül maradnak (igaz gyakoriak ezek a kis késések, főleg odafelé, bár eddig még legtöbbször elértem a 8 perc múlva induló csatlakozást a Délibe). Az 1-es vonal jó ilyen szempontból, ebben a nagy melegben se késtünk, illetve egyszer igen, de az is a Báthory miatt volt.
Komárom átépítése egy hétig okozott problémát de az lezajlott.
Ha viszont nem IC-vel mennék (ami jóval gyorsabb a busznál) akkor nehéz döntés lenne választani. Azt hiszem a gyorsvonatnál valóban megbízhatóbb a busz.
Ja. Bérletet fogok venni augusztusban, csak nem tudom, buszt vagy vonatot-e.
busz: most mar ritkan, es koran megy az utso busz pestre (mar eddig is koran volt, dfe ez mar arcatlansag) iszont legkondis, kenyelmes, es nem all eg sehol, azaz a kivivott poziciot az ember megorzi a vegallomasig vonat: Komarom es Tatabanya bizberet lepesenkent kaparjak, 30 perces keses az atlagos, de az ember semmilyen idopontban nem lehet biztos, hogy meg is erkezik. Utso vonat Pestre eleg komfortos, es eleg keson van, viszont a tobbi eleg meleg es reszben nagyon fapados (foleg a szolnoki piros csikos, un. posta bhv-kra gondolok).
Szoval nem tudom eldonteni per pill, hogy melyik szivast valasszam... miert nincsen kozos berlet? (koltoi volt). Vegulis a dontesem alapjan egy ceg olyan 70ezer forinttal lesz gazdagabb :) Ja, mivel a VB ritkitotta ki a jaratokat, ezert az egyertelmu, hogy ha busz berletet veszek, akkor az csak Kisalfoldes lehet (igaz, eddig is az volt, mert a KV nagysagtrendekkel tobbet tesz a Bp-Gyor utasokert, mnt a VB).
Igen, csak megelőztél. :-) Elhamarkodott dolog volt a döntés, de hogy ennyire? Sajnáltam volna, elég jó kocsikat járatnak felétek. Bár, az még változhat, mostanában bármi megtörténhet náluk.
Csanakiaknak azt kellene inkább kibalhézniuk,hogy ne kelljen a 83-as főutra kikanyarodni hanem előtte balra az ujonan nemrég megcsinalt uj lakotelepi utra kelljen bekanyarodni,oda valahova megallot tenni.Ezt kene kibalhézniuk.Akkor nekek is jobb lenne,mert közelebb lenne,meg a soföröknek is jobb lenne.Nem kene 2 perceket elaldogalni a föutnal.Minimum 2 percet biztos nyernenek vele.Gyorsulni azzal is kicsit a menet idö.
Bejuttok Győrbe,meg haza is juttok.Csanakiak kaptak par evvel ezelőtt valamit,ami addig nem volt,most meg tőbbet akarnak.Hát kapnak meg többet ha nem csak balhezo ovodas fiatalokkal lessz tele a busz.Még nem volt kulon jarat addig senki nem követelözött,most van,de persze rögtön többet akarnak.
Az lemaradt, hogy ez meglátásunk szerint akkor képzelhető el, ha a 14-es és a 23-as végállomást cserél. Azaz 23-ast Adyvárosban végállomásozuik, a 14-es meg Marcalvárosban. A lényeg ezzel, hogy a 14-es gyakraban járna Ady és Marcal között, mint a 23-as, és ezzel is segítve azt, hogy aki a Tihanyira menne a 40-es vonaláról, kisebb mértékben legyen hátrányosan érintve, mint így lenne. Viszont ezzel a többségnek, ainek nem Adyban van dolga, nagyságrendekkel jobb lenne. Szóval érdemes érte küzdeni!
Csanakon alapvetően úgy lehetne segíteni, ha a buszoknak nem kellene a Tihanyi Árpád út felé kerülniük, és pl. bele lehetne integrálni a 40-eseket a 22-es vonalba, ahogy a VEKE is javasolta. Még ezzel sem lehetne csodát tenni, de kisebb mértékű fejlesztések (pl. 20 helyett 15, 30 helyett 20, 40 helyett 30 perces követés, 1-1 gyorsjárat reggelenként) lehetővé válnának. Viszont ettől mindenki fél, mint a tűztől, mert akkor elveszne a közvetlen kapcsolat a temetőhöz és a kórházhoz, és bár ez az utasok 1-2%-át érinti csak, valószínűleg ők igen hangosan tiltkoznának. Tehát a válaszom a kérdésedre: igen, hisztizzetek, mert különben a kisebbség (pontosabban a tőlük való félelem) örökké akadályozni fogja a többség érdekének érvényre jutását.