Egy 3 éves Golf7 plusnál, 100ezer km-nél, kifejezetten nyuggeres vezetési stílusú sofőrnél reális lehet az összes féktárcsa és fékbetét csere? Ugye a vw előírja a 4. év garijához, hogy a 3. év végén legyen fékolaj csere. Ez ok, ezt benyelném, de az előbbit nem szívesen, miután a legolcsóbb márkaszervízből is 300ezres ajánlat jött rá.
Hogy mennyire "nem nyúltak" a hajtáslánchoz az erősen kérdéses. De annyit már tényleg elvárnék én is a Teslától hogy egy mért kört tényleg sikerül abszolválni a Nordschleife-n széria kivitelben is.
A cella hűtés az logikus, minél nagyobb a térfogata a cellának annál nehezebb hűteni.
Hátha a következő villanyautós pályázatnál úgy csökkentik majd a tolakodást, hogy meg kell tudni válaszolni, hogy mi az a váltóáramú soros gerjesztésű kommutátoros motor.
A hajtáslénchoz nem nyúltak, az teljesen gyári maradt.
Eddig az volt a gond a Plaid S-el, hogy hamar túlmelegedett az akku. De most teljesen új a hőmenedzsment, a cellák rá vannak ragasztva közvetlenül a hőcserélő szalagra, amiben nem is glikol kering, hanem a hőszivattyú hűtőkozege. Ha nem melegszik túl egy hegyi felfutón, akkor ez a rendszer már elég lehet egy bemelegítő és egy mért körre a Nordschleife-n is.
Eddig a TM3-nak volt jobb az akku hűtése, de állítólag az új TMS kb. 2x-es hűtési kapacitással rendelkezik. Ráadásul a 18650-es cellák jobban is hűthetők, mint a 21700-esek. Nem értek hozzá, de állítólag az a 3 mm átmérő különbség is rengeteget jelent, gondolom ezért is szívnak a 4680-as cellákkal.
Ha már így bekapcsolódtál a társalgásba, kapsz Te is egy mentőkérdést.
Széles körben használják a váltóáramú soros gerjesztésű kommutátoros motorokat, de miért nincs elterjedve a váltóáramú külső gerjesztésű kommutátoros motor?
Guglizhatsz is, de azért a saját szavaiddal mond el!
Közben eszembe jutott még egy módszer a frekin kívül, amivel a váltóáramú indukciós motorok fordulatszámát szabályozzák. (Már csak az érdekesség kedvéért.)
Ez a slipszabályozás.
Kis motoroknál ma is nagyon elterjedt, ventilátorokban például, de sokszor csodáltam meg gyerekkoromban a vurstlikban a körhinták mellett a késes vízindítót. Ez tulajdonképpen egy csúszógyűrűs aszinkron motor slipszabályozója.
Az univerzális motor, ilyen van a poszívóba, kávédarálóban, kézifórógépben, stb. felépítésében hasonlít egy soros gerjesztésű egyenáramú motorhoz, ám itt az álló és a forgórész mágnesezettsége is együtt változik a hálózati frekvencia függvényében.
Emiatt működése is a soros egyenáramú motoréhoz hasonlít azzal az eltéréssel, hogy a tekercseket a váltóáramú impedanciára kell méretezni és persze az állórész is lemezelt.