Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2021.06.18 0 2 117697

Látatlanban bármi is ....

Állapot a lényeg. Normál használattal nem megy el százezret. 

Ha nem jár garancia vesztéssel, akkor utángyártottat szereltetnék rá valamilyen maszek szervizben.

Előzmény: VéPeti (117696)
VéPeti Creative Commons License 2021.06.18 -2 0 117696

Statisztikai kérdés vw tulajokhoz.

Egy 3 éves Golf7 plusnál, 100ezer km-nél, kifejezetten nyuggeres vezetési stílusú sofőrnél reális lehet az összes féktárcsa és fékbetét csere? Ugye a vw előírja a 4. év garijához, hogy a 3. év végén legyen fékolaj csere. Ez ok, ezt benyelném, de az előbbit nem szívesen, miután a legolcsóbb márkaszervízből is 300ezres ajánlat jött rá.

PinkBull Creative Commons License 2021.06.18 -1 2 117695

Hogyne lett volna, csak ami nem tetszik azt ignorálod. 

Előzmény: szilvatövis (117693)
PinkBull Creative Commons License 2021.06.18 -1 2 117694

Hogy mennyire "nem nyúltak" a hajtáslánchoz az erősen kérdéses. De annyit már tényleg elvárnék én is a Teslától hogy egy mért kört tényleg sikerül abszolválni a Nordschleife-n széria kivitelben is. 

 

A cella hűtés az logikus, minél nagyobb a térfogata a cellának annál nehezebb hűteni. 

Előzmény: WooDoo (117686)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.18 -3 0 117693

Az "elsüllyedt" téma a karbon bandázsos Plaid motor volt eredetileg, amíg le nem "iskoláztak" a freki-rpm összefüggéssel. :-)

Ehhez az eredeti szálhoz nem volt szavuk a fórumtársaknak.

Előzmény: JGab (117690)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.18 -3 0 117692

Azért köszönöm a figyelmet! :-)

Előzmény: Cold Heart (117691)
Cold Heart Creative Commons License 2021.06.18 0 3 117691

te zajt generálsz, addig, amíg a másik meg nem unja. én sokszor ráuntam, de néha nehezen állom meg, hogy ne kommenteljem a dolgaid

Előzmény: szilvatövis (117689)
JGab Creative Commons License 2021.06.18 0 2 117690

Ok, én csak csendben figyelek.

Hátha a következő villanyautós pályázatnál úgy csökkentik majd a tolakodást, hogy meg kell tudni válaszolni, hogy mi az a váltóáramú soros gerjesztésű kommutátoros motor.

Előzmény: szilvatövis (117689)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.18 -3 0 117689

Nem vérre megy, csak beszélgetünk. :-)

Válogatás ki az akinek van mondanivalója (is), ki az aki csak kötözködésből él meg itt a fórumon.

Előzmény: JGab (117688)
JGab Creative Commons License 2021.06.18 0 3 117688

Ez a beugró kérdés, vagy már az ötösért megy?

Előzmény: szilvatövis (117684)
ghosty9 Creative Commons License 2021.06.18 -3 0 117687

"z=1+1j

avagy

z=1-1j"

 

j=0, z=1; egyéb kérdés? :-)

Előzmény: qtc (117679)
WooDoo Creative Commons License 2021.06.18 -3 1 117686

A hajtáslénchoz nem nyúltak, az teljesen gyári maradt.

 

Eddig az volt a gond a Plaid S-el, hogy hamar túlmelegedett az akku. De most teljesen új a hőmenedzsment, a cellák rá vannak ragasztva közvetlenül a hőcserélő szalagra, amiben nem is glikol kering, hanem a hőszivattyú hűtőkozege. Ha nem melegszik túl egy hegyi felfutón, akkor ez a rendszer már elég lehet egy bemelegítő és egy mért körre a Nordschleife-n is.

Eddig a TM3-nak volt jobb az akku hűtése, de állítólag az új TMS kb. 2x-es hűtési kapacitással rendelkezik. Ráadásul a 18650-es cellák jobban is hűthetők, mint a 21700-esek. Nem értek hozzá, de állítólag az a 3 mm átmérő különbség is rengeteget jelent, gondolom ezért is szívnak a 4680-as cellákkal.

Előzmény: PinkBull (117685)
PinkBull Creative Commons License 2021.06.18 -2 4 117685

Hogy derülne ki? Teljesen átépítették.

Előzmény: WooDoo (117659)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.18 -4 0 117684

Igen... ha Te mondod.

Ha már így bekapcsolódtál a társalgásba, kapsz Te is egy mentőkérdést.

Széles körben használják a váltóáramú soros gerjesztésű kommutátoros motorokat, de miért nincs elterjedve a váltóáramú külső gerjesztésű kommutátoros motor?

Guglizhatsz is, de azért a saját szavaiddal mond el!

Előzmény: Cold Heart (117683)
Cold Heart Creative Commons License 2021.06.18 -3 4 117683

Közben eszembe jutott még egy módszer

 

negyed óra vad guglizas ezt dobta?

 

Előzmény: szilvatövis (117681)
qtc Creative Commons License 2021.06.17 -1 3 117682

Ismét előjön a tudatlanság, az ismeretek hiánya, avagy ne érted azt amit olvasol.

 

Az álatlad említett alkalmazás a villamos hajtás indításáról szól.

 

Megnyugtalak. Nem a fordulat szabályzásáról van szó, hanem az gép indításáról.

 

A részleteket megtalálhatod a korábban linkelt dokumentomukban.

 

Ha szeretnéd megismerni a villamos gépek működését, akkor javaslom,

hogy keresd Liska professzor műveit: https://www.google.com/search?q=liska+j%C3%B3zsef+villamos+g%C3%A9pek&client=firefox-b-e&ei=4cLLYKCTKeSqrgSNo47YBw&oq=liska+villamos+&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAEYADIGCAAQBxAeOg4ILhDHARCvARCwAxCTAjoHCAAQsAMQHjoFCCEQoAE6BQgAEM0COgYIABANEB46CAgAEAgQDRAeOgcIIRAKEKABUPkyWP5tYNJ-aAFwAHgAgAHdBYgBpBCSAQgxLjEwLjYtMZgBAKABAaoBB2d3cy13aXrIAQLAAQE&sclient=gws-wiz

 

 

Előzmény: szilvatövis (117681)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.17 -4 0 117681

Közben eszembe jutott még egy módszer a frekin kívül, amivel a váltóáramú indukciós motorok fordulatszámát szabályozzák. (Már csak az érdekesség kedvéért.)

Ez a slipszabályozás.

Kis motoroknál ma is nagyon elterjedt, ventilátorokban például, de sokszor csodáltam meg gyerekkoromban a vurstlikban a körhinták mellett a késes vízindítót. Ez tulajdonképpen egy csúszógyűrűs aszinkron motor slipszabályozója.

qtc Creative Commons License 2021.06.17 -1 3 117680

"

Tehát: soros gép táplálható AC-ról is.

Nem, ez nem igaz, hibás a kijelentésed."

 

fiatal vagy.

 

volt anno a szovjet  Rakéta porszívó {soros motorral} (a MIR űrállomáson is használták :) ) és a Hajdu (magyar) porszívó is, de ez nem a topic témája.

 

Ismétlem. Az ismereteid hiánya miatt beszélgetünk erről, miközben nem ez a topic témája.

 

Érted e?

 

 

 

Előzmény: szilvatövis (117678)
qtc Creative Commons License 2021.06.17 -1 2 117679

miért is?

 

kifejthetnéd. Korábban azt állítottad.

 

Nem válaszoltál a korábbi kérdésemre:

 

z=1+1j

avagy

z=1-1j

 

?

 

 

Előzmény: szilvatövis (117678)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.17 -4 0 117678

Tehát: soros gép táplálható AC-ról is.

Nem, ez nem igaz, hibás a kijelentésed.

Előzmény: qtc (117677)
qtc Creative Commons License 2021.06.17 -2 3 117677

A porszívó soros gép hogyan passzol a villanyautó hajtáshoz?

 

Tehát: soros gép táplálható AC-ról is.

 

Olvad el az alábbi opust, javaslom, hogy kövesd a nagy Lenin javaslatát.

 

Tanulj! Olvass!

 

A Kölcseit most nem idézem, csak azért, hogy ne következtessenek egyesek arra, hogy...

 

Előzmény: szilvatövis (117676)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.17 -4 0 117676

Váltóáramú és feszültségvezérelt. Kösz a beszélgetést!

Előzmény: qtc (117675)
qtc Creative Commons License 2021.06.17 -2 4 117675

Baszkikám!

 

Eddig váltóáramú gépekről beszéltünk és nem soros, egyenáramúakról.

 

Javaslom, hogy mielőtt "szakszerűen" hozzászólsz valamilyen témához, előtte olvass utána.

Ebben például a www.google.com  segíthet neked is. Én pl. naponta használom a napi munkám során is.

 

Úgy tűnik, hogy tájékozatlan vagy a legtöbb témában, amihez nagy mellénnyel hozzászólsz.

 

Javaslom, hogy tanulmányozd a lentebb megadott irodalmakat, bár tartok attól, hogy ez számodra felesleges,

mert alapvető ismeretek hiányában szenvedsz, tehát semmit sem fogsz belőle megérteni, sőt:

 

biztos vagyok abban, hogy nagyon meg fogsz sértődni attól, hogy a vonatkozó témával kapcsolatos szakirodalmat javaslok tanulmányozásra.

 

Tehát, azt javaslom, hogy mielőtt ilyen 'mélyenszántó', mindenkinél jobban tudó arcot prezentálsz, gondolkodj el arról,

hogy a képzetlenséged és az ismereteid hiánya miatt, milyen véleményt alkotnak rólad az olvasók.

 

Nos.

 

Összefoglalva: úgy gondolom, hogy a hozzászólásaid miatt vörösizzásba kellene átmennie az arcbőrödnek attól a szégyentől, amit

egészséges ember érez ilyen ciki után.

 

Idézném számodra egy régi forradalmár intelmeit, ami így szól:

 

tanulni, tanulni, tanulni.

 

Az eredeti:

учиться, учиться, учиться 

Copyright: Владимир Ильич Ленин

 

 

 

 

 

 

Előzmény: szilvatövis (117671)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.17 -4 0 117674

Az univerzális motor, ilyen van a poszívóba, kávédarálóban, kézifórógépben, stb. felépítésében hasonlít egy soros gerjesztésű egyenáramú motorhoz, ám itt az álló és a forgórész mágnesezettsége is együtt változik a hálózati frekvencia függvényében.

Emiatt működése is a soros egyenáramú motoréhoz hasonlít azzal az eltéréssel, hogy a tekercseket a váltóáramú impedanciára kell méretezni és persze az állórész is lemezelt.

Előzmény: qtc (117672)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.17 -3 0 117673

Passz!

Előzmény: qtc (117667)
qtc Creative Commons License 2021.06.17 -1 3 117672

"ahol a fordulatszám nem a frekvencia függvénye, hanem a kapocs feszültségé"

 

ha ezt a titkot elárulnád, annak nagyon örülnék.

Előzmény: szilvatövis (117665)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.17 -3 0 117671

Ezek soros motorok, a gerjesztőtekercs áramának változtatásával is lehet szabályozni, például többleágazásos tekercseléssel.

Előzmény: qtc (117669)
qtc Creative Commons License 2021.06.17 -1 3 117670

bocs, kifelejteet, hogy a z az impedanciát jelet. a többit meg tudjuk. ugye?

Előzmény: szilvatövis (117666)
qtc Creative Commons License 2021.06.17 -1 3 117669

na hogyan szabályozzák? szerinted?

Előzmény: szilvatövis (117665)
qtc Creative Commons License 2021.06.17 -1 3 117668

és ha azt írjuk, hogy z=1-1j

 

ez meg mi?

 

Előzmény: qtc (117667)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!