Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Kis kiegészítés,én is csináltam hozzá szerszámot,és acél pántoló szalagból nyomom.Igaz,nem rugóacél mint a gyári,de félkemény,a szélessége-vastagsága pont jó méretű.Nekem bevált.
Rajtad kívül van még egy új, fiatal topiktárs G Zsolt. Van egy kapocs készítő egyszerű készülékem, amit odaadtam neki egy minta kapoccsal együtt. Ő most készít magának kapcsokat. Amennyiben Budapesti, vagy környéki vagy, vedd fel vele a kapcsolatot és meg tudod ezt a problémát oldani. A szerszám tulajdonjogát nem ruházom át rátok, de rettentően ráér visszaadni. Nekem csak az a fontos, hogy egyszer visszakerüljön hozzám. Természetesen ez a lehetőség más topiktársak részére is adott.
Keresek sínösszefogó kapcsokat megvételre, vagy legalább egyet mintának!
Tavaly Nohabrok topiktárs volt olyan kedves, és felajánlotta ingyen az övéit. Én nem akartam ingyen elfogadni és addig húztuk, míg el kellett utaznom és a hosszú távollétem alatt a kapcsok új gazdára leltek. :-)
Érdeklődnék, hogy egy Helikon trafónak mik a kimenő paraméterei? Gondolok itt a feszültségre, és a teljesítményére. Elbírja a Pannónia mozdonyokat? Előre is köszönöm, gyurka
Látszólag nem passzoló -"lépcsőházi gondolat "az Ervin által idézett Pannónia készlettel kapcsolatban.
Amennyiben "Client" nevű felhasználó jelen szokott lenni a topikon, írjon a publikus drótpostámra, mert van néhány eladó régi dolgom, ami nem tartozik ide.
Sziasztok, az hogy ilyen szépen megmaradtak a gyerekkori Előre vonatjaim, annak több oka is van. Egyrészt bár kiskoromban sokat játszottam velük, de édesapám időben megtanított vigyázni rájuk, másrészt pedig kb. 8 éves koromtól jött a "Piko őrület" ami eltartott 19 éves koromig, s azalatt békében átvészelték a veszélyes éveket. Üdv!
Erre a trafóra csak azt tudom mondani, amit Rózsa Sándor mondott Veszelka Julisra " Hí be csúf ". Nagyon elvakultnak és nagyon ügyesnek kell lenni annak, aki ezt megveszi. Alapban újra kell tekercselni és vezetékelni, mert életveszélyes. Én sem értek a Helikon trafóhoz és nem is láttam még. A Pannóniát ismerem, mert annak idején volt egy játszótársam, akinek Pannóniája volt és sokat játszottunk vele.
Nagyon örülök Zsolt szerzeményének, ami nagyon jó helyre került.
A Vaterára feltett készlet nagyon érdekes. A postakocsi úgy néz ki, mintha eredeti festésű lenne, de nincs emblémázva. A személykocsi is gyanús. Lehet, ez is eredeti festés. Azt már csak félve pendítem meg, hogy lehet feketén kerültek ki a Pénzverőből az emblémázást megelőzően? Ami azért nem lenne meglepő. Szóval a piros Előre mozdony után egy újabb rejtély.
Szerintem a burkolat nem tartozhat ehhez a trafóhoz, mert akkor hol van a középső ( irányváltó ) egység? Annak csak a házon van meg a furata. A burkolat lehet Helikon, de a belbecs semmiképp -szerintem.
Köszi szépen. Igazándiból kevés eredeti készletet láttam eddig az egy hónap alatt, amióta "beleszerelmesedtem" a pénzverdei vasutak világába. Ez biztosan az, ezek mindig együtt voltak és amíg nálam lesz a készlet maradnak is. Valójában nincs két egyforma színárnyalatú a készletek között. Annak örülök, hogy bár Előre - nem a sokkal vágyottabb Pannónia, vagy Helikon - nekem nagyon sokat jelent, nagyon boldoggá tesz ez a korai kivitelű készlet. A két gyári kivitelű mechanikus váltón kívül még 2 db házilag készített váltót is kaptam grátiszba. Állítólag az előző tulajdonos Édesapja készítette azokat valamikor az 1950-es évek végén.
Köszönöm szépen. Igyekszem én is olyan féltőn megőrizni, ahogy egykori gazdája tette. Elmondása szerint 40 évig ki se nyitotta a dobozt és csak most az eladásra tette rendbe, olajozta be a fogaskerekeket, állította be a szénkeféket. Nagyon szépen fut mindkét irányba, a tolókar segítségével könnyen és tökéletesen lehet irányt váltani.
Gratulálok, gyönyörűszép készlet! Igen ez a korai PV kocsi szín, picit zöldesebb a későbbi kéknél. De igazából szinte nincs két egyforma színű kocsi. Nekem is ahány kocsim, annyi színű.. Kivéve az egy készletbe tartozókat persze.
Szia Zsolt, akkor parancsolj még egy kis friss PV kéket pirossal fűszerezve. Egyébként ezeket a vonatokat talán 61 vagy 62-ben kaphattam, s édesapám az Úttörő Áruházbeli végkiárusításon vásárolta őket darabonként. Ezért nincsenek eredeti készlet dobozban, de erről már írtam korábban is:
Köszönöm a képeket és a kékeket :) Nekem eddig ez számított a szürketetős sorozatban "etalon-nak. (Be)látom, hogy ennél azért színesebb volt a világ, illetve a készleten lévő festék a Pénzverdében :)
Az egyik munkatársam ismerősétől sikerült tegnap megvennem ezt az Előre készletet, úgyhogy Ervin aktuális kérdésére válaszolva, idén ezt fogom a fa alá tenni :) Ahogy elnézem ez egy igen korai gyártás, a mozdony kerekei pirosak és a hosszú kapaszkodó mellett az ütközök - beleértve a kocsikat is - esztergált, nikkelezett sárgarézből készültek. A személykocsik színe a megszokott kék helyett inkább zöldeskék, türkizes beütésű. A doboz alján lévő pőrekocsi a korábbi tulajdonos - aki állítólag 1953 Karácsonyára kapta a készletet - elmondása szerint későbbi beszerzés. Ennek már öntött alumíniumból készültek az ütközői. A készlethez tartozó trafó 18 Voltig szabályozható ( sajnos az eredeti piros fogantyúja hiányzik ). Találkoztatok már ilyen színvilágú kékeszöld kocsikkal?
Sziasztok -- Ervin nagyon klasszul feldobta a labdát a karácsonyi kérdésével, csak kérem szépen a tisztelt játékvasútbarátokat, hogy a válaszok és a fotók a megfelelő fórumba kerüljenek. Gondolom szinte mindenki figyeli mindkettőt, ezért gyakorlatilag még utalni se kell rá, hogy hová ment a válasz. Nem kekeckedni akartam, egy-egy kivétel is előfordulhat ilyen-olyan okból, de ha anno a többségi vélemény szerint külön szerettük volna választani a magyar és a többi játékvasutat, akkor kérem szépen figyeljünk is rá, ez a téma pedig remélhetőleg jó pár érdekes és szép hozzászólást fog generálni! Üdv!