Nos akkor az első (Fail counter (current value)) az hogy most jelenleg mennyi legyen a késések száma.
Alatta hogy mennyi késést számoljaon (tudom a magyarral vannak gondjaim :)))
Ezek alatt van 3 hely ahol be lehet állitani hogy mikortol kezdje ujra a számolást.
Utána azt mondja hogy jelentse a meghiusitott indulásokat (csak azt nem tudom hogy hova jelenti)
A másik meg a késében levő indulásokat jelenti (ezt se tudom hogy hova jelenti)
Alul meg hogy mlyen gyor legyen a megálló elhagyása után a szerelvény.
Teljesen kész Netzdateiom nekem sincs, én is fejlesztek, de valahogy ez azért szokott működni. Nem szokott akkora torlódás lenni nálam.
Ha ugyanaz a végállomásuk a fonódóknak, ott általában úgyis külön (hurok)vágányt rakok be végállomásnak viszonylatonként, így mindegy, hogy melyik ér oda hamarabb.
"Behíváskor (csúcsidő & ritkulás után) meg figyelem, hogy a végállomáson mikor torlódik föl kocsi"
Na, ezt én nem merem csinálni, nálam nem válna be.
Nekem ui. nincsenek teljesen kész layoutjaim, hanem folyamatosan fejlesztgetem a hálózataimat.
Ha később belép egy, vagy több fonódó viszonylat, akkor torlódás útközben is lehet, és akkor úgyis borul az egész (tehát nem ua. kocsi ér oda elsőnek illetve másodiknak és nem ugyanakkor stb.)
A késésfigyelőt városi közlekedésben használom, de azt is csak azért, hogy a "járatkimaradás esetén történő operatív intézkedések" jobban szimulálva legyenek :)
Igen, nálam is így volt, én aztán amikor tüzetesen megnéztem a Jan Bochmann féle Dresdent, akkor döbbentem rá, hogy tarthatatlan az "alpári módszer".
Azóta egy vonalat úgy csinálok meg, hogy üzemkezdéskor az indulási időközönként indítom a kocsiszínből a villanyosokat, úgy, hogy kb. az első kocsi az indulás előtt kb. 5-10 perccel már a végállomáson legyen. Aztán figyelem, hogy, ha már jönnek vissza a kocsik (mert én is gyakran, csak az egyik végállomásra küldök villamost, ez függ a kocsiszín elhelyezkedésétől is), akkor arra az időpontra nem megy kocsi. Csak vigyázni kell, nehogy felboruljon a sorrend, mert akkor buktam az egészet.
Behíváskor (csúcsidő & ritkulás után) meg figyelem, hogy a végállomáson mikor torlódik föl kocsi, ha ez megtörténik, a hátsót (fontos! ez is a biztonság kedvéért van; nem szeretek a végállomási késésfigyelővel dolgozni mert nem jó semmire) küldöm kocsiszínbe (akár utasokkal, akár anélkül), és így tovább.
Így percre pontosan megvannak az időpontok, viszont eléggé macerás és időigényes.
De szerintem eléggé életszerű.
Csak vicces lesz ezt eljátszani a négyeshatossal, meg az 1-es /1A-val.
Én általában egy kocsiszínből egyfelé küldök ki egy viszonylatot, ezért aztán a két végállomásról nem egyszerre indulnak. Pl 4:40-kor a külsőről és 5:10-kor a belsőről. Ha az 5:10 későn van, akkor lesz 4:10 és 5:40.
Igaz, ezek on-duty ideje az üzemkezdet utáni járatsűrűségenk megfelelően követi egymást.
Este én is "alpári módszerrel" fejezem be, pl. csúcs után bemegy 3, 21h körül 2, a többi mondjuk 23:30-kor. Ennél kifinomultabb módszerhez ki kellene számítani a teljes furdulót, azaz hogy melyik kocsi/szerelvény mikor hol van... Városi közlekedésben erre egyszerűen nem vállalkozom. Elővárosi viszonylatnál csak akkor, ha rákényszerülök, pl. egy végállomásról több viszonylat indul, már nem mind1, melyik fordul melyikbe (Vágóhíd - Ráckeve / Tököl / Dunaharaszti, és még van sebesvonat is...)
Nagyvasútnál, ahol 1-2-4 stb. órás követések vannak, már nem lehetetlenség a komplett fordulót végégtervezni, meg ott aztán az se mindegy, hogy a vonat melyik végállomáson áll a fűtőházba. (pl. Nyugati i. 19h, off-duty 19:30, de 21 órakor indulna vissza Ceglédről, na ez nagyon snassz lenne).
Hát a magyarosítással fölhagytam egyelőre. De, ha esetleg tudnék segíteni valahol (ajj de nagyképű vagyok), akkor azt vállalom.
Igazából az a gáz, hogy van egy komplett Budapestemen, többé-kevésbé mérethelyesen (egyedül a Ferenciek tere - Kálvin tér metrószakasz nagyon torz, a többi elmegy szvsz), kb. 1999-2000-es menetrenddel, csakhogy a kocsiszíni menetek a régi, ráhagyós módszerrel vannak megcsinálva.
Pl.:
első kocsi indul 4:40kor végállomásról(mindkétről), akkor mondjuk 4:00kor kiküldök 2-2 kocsit a két végállomáshoz és kész. Csúcsidőkor kiküldök még 2-2/3-3 kocsit, azt jólvan. A behívás az meg még alpáribb módszerekkel történik, általában egész órakor (pl. 23:00) hívom be a kocsikat, az összeset egyszerre.
Az újabb netzeken már persze ezt is megcsinálom, de ezt még a régi gépemen találtam...
NAh lehet hy megint igérgetés, de most összepakolom a járműveket amiket rajzoltam felteszem valahova és lehet nézeetni majd, azt szem összedobok egy kis weblapot az srv-n ...
Jan Bochmann kirakta az oldalára linknek a weboldalamat, amin ugyan még egy büdös file sincs, de akkor is az első magyar oldal!
Éppen egy olyan projektben vagyok, hogy egy kitalált városhoz kitalálok történelmet, print-screennel lefényképezem (fekete-fehér is lesz), meg painttel rajzolom a járműveket.
Nos, akkor madj ha elkészül, kérlek küldd el nekem, összevetem az enyémmel, meg átnézem, háhta van vmi javallatom. Akkor legyen egyféle magyarítás, de az jó. :-)