Belekúrnak tök fölösleges csellentyűcskéket és bevetítik azt, hogy ez a 20 milliós 3-as kategória és mitadisten, pont annyiba is kerül. Holott még a faszomnak sincs szüksége ultrahangos herezacskó masszírozóra, csak éppen belerakják, nem választható opcióként és ártatlan szemekkel a gyári ár kb. 170-szeresén beszámolják és sápítoznak, hogy sajnos ez ennyibe kerül.
3-as sorozatú béjemvéből 10 milliótól 40 millióig van autó.
Ha "az EV autók ugyanannyiba kerülnek mint az ICE autók", akkor azt azt a csúsztatást is tartalmazza, hogy a 3-as ICE kategóriát enyhén szólva sem fedi le a 3-as kategóriájú EV kínálat, magyarul a felszereltséggel marketingelik meg ezt a süket dumát, azaz a 20 milliós 3-as lesz az összehasonlítási alap, "mert hát a felszereltség..."...
Úgyhogy nem lesz 10 millióért 3-as kategóriájú EV BMW.
A BMW egy áron fogja árulni az elektromos és hagyományos autóit.
Itt a termékpaletta is érdekes, mer ezt azt jelenti így, hogy EV-t csak a felextrázott, alapból is kurva drága kategóriában fognak csak gyártani, a fapados, másfélhengeres, kézi kurblis kiadással nem lesz gyártva villanyautó egy kategóriában.
A futómű rugózik. Legyen 20 kiló az egész futómű. Ha 50 kiló fölötte a kasztni, akkor az nem rugózni fog hanem az egész autó fog pattogni tőle és egyszerűen kiesik a kanyarból. Magyarul kell a tömeg a futómű fölé, hogy futóműként viselkedjen, különben elszáll az autó.
Aztán... ha el is akarsz indulni, nem árt, ha valami erő odanyomja az aszfalthoz a kereket, különben kapar egy helyben.:-)
Az eddigi versenyautó/sportkocsi tömegek alapján ez a tömeg valahol 600 kiló körül lehet optimális. Ezen belül viszont minél alacsonyabban legyen az a súlypont, különben nagyon megbillenti a kasztnit a futóművön/rugóstagon.
Egy ismerősömnek van egy 500-as Pista-ja, meglepően jól megy az is.
Én egy 500-as pickupnak örülnék a legjobban, a régi 500-ból volt platós változat is, de az ritka mint a fehér holó. Nincs a piacon olyan pickup, amiből stílusos fagylaltos kocsit lehetne építeni, jobb híjján marad a Piaggio Ape, de az csak installációnak jó, ha menni is kell vele, megeszi az ember idegrendszerét.
VW bemutatta elektromobilitási terveit. Nagyjából a már eddig is körvonalazódó irányt erősítették meg azzal, hogy a szoftver még nagyobb hangsúlyt kap, egyenrangú bevételi forrássá válik.
Két érdekesség, két-három éven belilülre teszik az EV/ICE margin kiegyenlítődését.
Másik, hogy (nahááááát, hogy mik vannak) a következő évek az invesztíció időszaka, és valahol 2025 után várható, hogy nyereségessé válnak ezek a ráfordítások. :-)
Csak azoknak az olvtársaknak a figyelmébe ajánlom az utolsó ábrát, akik negyedévenként habzó szájjal kérik számon a Teslán az általuk vélt veszteségességet, hogy a VW-nél is igaz: először vetnek, aztán aratnak. Fontos apróság, ha esetleg nem tűnne fel valakinek a párhuzamos kis vonalak, melyek ferdén átmetszik az oszlopokat. Ez jelzi, hogy az invesztíció mértéke nem meghatározott, kvázi a végtelenbe tart és az aratási fázis kezdetéről is csak annyit tudni 2025 után.
Ahogyan a cikk is írja, az új villanyos 500-as tökéletes alap performance modellek készítéséhez, részemröl alig várom öket. Ennél már csak akkor örülnék jobban, ha betartanák a 2 évvel ezelötti ígéretüket és kihoznák belöle a Giardiniera-t valamivel hosszított tengelytávval, de erös a gyanúm, hogy ahelyett lett a mostani nyomorék 3+1 változat.
A Tesla korábban is bebizonyította hatalmas technikai fölényét a Taycannel szemben, egy 500 km-es versenyen. A látszólag sokkal szerényebb képességű "filléres ipari hulladék családi szedan" TM3 simán lelépte az izomkolosszus, kifejezetten sportcélokra fejlesztett Porschet, több mint egy percet verve rá az 500 km-es távon.