Azért kaphatsz itt is választ. Igen, természetesen kompatibilis más gyártányokkal, de a méretarányra figyelj; a gyakorlatlan szem könnyen csalódik az egyel kisebb, vagy nagyobb méretarányok között. Ha gyors fejlesztésre vágysz, érdemes a PIKO-nál maradni egyelőre, ennek az ára elérhetőbb szinten van, később ha már komolyabban foglalkozik a gyerkőc a modellvasútazással, akkor lehet drágább és szebben kidolgozott modelleket venni. A vágányzat fejlesztésénél figyelni kell a sínkorona magasságra. H0-ban amiben te vetted a szettet, több féle sínmagasság van. 2.5-ös, 2.1, és azt hiszem 1.9 mm magas is van. A kezdőkészletben levő modellek kerékkarimái zöröghetnek az alacsonyabb sínkoronával szerelt talpfákon, bár azt nem tudom, hogy az újféle PIKO milyen kerékkel szerelte a kezdőszetteket. Na jó nem foglalom a topikot, csak azért adtam választ, mert nem gyakorlom az olyan mentalitást, hogy "nem tudom kéremszépen, nem vagyok idevalósi" megszólalással elsöpröm a válaszadást (nem akarok senkit sem bántani, ha nem irányítottak volna már át, akkor is ezt írtam volna). De a továbbiakban tényleg az alant linkelt topikban szívesen segítenek.
Most vagyok itt először ezen az oldalon és segítséget szeretnék kérni.
Vásároltam a kisfiamnak egy piko 57111-es kezdő szettet.
A kérdésem az lenne,ha bővíteni szeretném a síneket és a vagonokat,akkor csak piko gyártmányban gondolkodhatok vagy esetleg kompatibilis más gyártmányokkal is?
Talán így is lehet. Marslakó kollégától vett azóta pihenő 1099-s eladó. Ára dekóder nélkül 33.000 Ft. ÖBB-s rungenwagen-t (rakoncáskocsit) többet is beszámítok, ha szép és hiánytalan. Persze dekóderrel is eladó.
Az eredeti keréknek emlékeim szerint kb. 80 mm-es keréktalpa van, így nyombővülésekre igen érzékeny. Az azzal szerzett üzemi tapasztalatok alapján született meg a „békéscsabai” kerék, amit pl. a szentesi, vagy békési kulik alatt is láthatsz (a hat „küllőről” könnyű megismerni). Az már jelentősen szélesített keréktalppal készült, emiatt 760 mm-en már nem megy rá a szoknya, hiszen az eredeti is épphogy belefér a 950 mm-es szélességbe. Ha arra van szükség, akkor fa távtartókat szoktunk tenni a szoknyalemez alá, így az síkból kiugrik. Ez pl. egy olyan kompromisszum lenne, ami nem is áll oly' távol a valóságtól :)
Ellenben ha nincs ragaszkodásod az MV-hez, akkor egy pécsi téglagyári műhelyes, Ue28-rugózású SD–9-est torzítással, de rá lehet applikálni a Busch hajtására. Például. Bár az MV a legszebb dízelmozdony a világon, így megérteném a ragaszkodást ;)
Nos, valóban kompromisszumra lesz szükség, ugyanis a kerék amit terveztem bele, szélesebb, mint az exakt főkeret lenne, de ügyesen megoldom, hogy ne legyen annyira szembetűnően pufók. Vagy a másik, hogy nem 760 millin fog futni, hanem 600-on és összébb tolom a nyomtávot 6,5 milliméterre. A futtatáshoz meg egyébként is először terepasztalt kell kreálni, olyan mindegy hogy 9-es, vagy 6,5-ös vágányzatot építek ki.
Ez egy régi cikk, de szerinem még itt nem szerepelt! Pedig hát attól, hogy 1:150 méretarányú és ennek ellenére 9 mm en fut a 6,5 helyett, )359 euroért atépíthető 6,5 re...:( azért megérdemli a végig olvasást.
A tavalyi év a Kato vásárlóknál két dologtól volt hangos: az egyik a Unitram váltó, a másik pedig a Glacier Express bejelentése N-es méretben. A mostani poszt az utóbbiról szól.
A kultikus vonat eddig N-es méretben csak kisszériás gyártóktól volt elérhető[...] Bővebben!Tovább »
Majd fél éve örültünk a KATO N-es újdonságának: a svájci Gleccser-expressznek. A cég népszerű témához nyúlt, és gyönyörű modellt alkotott. Azonban két dolog szokatlan volt az európai modellezőknek: a méretarány (1/160 helyett 1/150), és a közelkapcsoló-kinematika[...] Bővebben!Tovább »
3V-ról üzemelnek, a busch csak egy egyszerű kis pultot ad hozzá ami nem szabályoz sebességet. Én gyártottam hozzá PWM vezérlést, szépen lehet vele szabályozni, bár megjegyezném a végsebesség alapból lassú mint az iagzinál.
Huhh, ennek utána kéne néznem, fejből nincs meg, még csak barátkozom a témával. Ferenc73 olvtárs viszont behatóan foglalkozott már vele. Ha erre jár, biztosan tud adni pár tanácsot. Annyi biztos, hogy nem 12 voltról döcögnek, hanem lényegesen alacsonyabb feszültségről. Az élethű üzemhez mindenképpen valamiféle PWM-szabályzó szükséges.
Ezt a kis ékszert volt szerencsém kézbevenni az új tulaj jóvoltából :) Valóban kiváló munka! Itt annyi helyzeti előny volt, hogy egy gyári hajtást alá lehetett biggyeszteni. Mondom: lehet kísérletezni a kulival, de nem véletlenül adtam fel, pedig nem jellemző rám.
A bányamozdonyok milyen feszültséggel mennek? mint a rendes H0-s mozdonyok... illetve ezeknek különleges vezérlő trafó kell sajnos H0e és H0f-hez még felvilágosulatlan vagyok :(
Én már túl vagyok rajta ... Igaz az MD 40 est készítettem el mert az nekem jpbban tetszett de meglehet épiteni szerintem a kissebb vontatót is... Az igaz hogy kompromisszumokat azért kell kötni "mert ekkora méretben MUSZÁLY"de szinte észrevétlen változtatásokat kell alkalmazni...
Mit perverzkedett kend vibramotorokkal? Tán bányamozdonyt gyárt? ;) Újabban rohadtul szemezek egy Busch Ns2f-fel. Ha már a Bemo nem akaródzik kihozni az Emkát…
Elég komolytalan a csapágyazásuk és szénkefe helyett sima bronz csúszóérintkező van bennük, ami erősen korlátozza az élettartamukat. Az imént asszonykám beszólt a hátam mögül, hogy ne vegyem el a kedved a dologtól, csak azért, mert egy pesszimista disznó vagyok és szerintem nem lehetséges :o) Úgyhogy nosza, kísérletezz a dologgal – legrosszabb esetben csak megerősítést nyert, hogy ebben a méretben az MV motorizálhatatlan. Ha mégis összejönne, akkor mindenképpen várunk Téged és a modellt az AKGV nyílt napjára! ;)