Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Octi19 Creative Commons License 2018.12.17 0 0 4697

...pfff...

Előzmény: Blackzs74 (4696)
Blackzs74 Creative Commons License 2018.12.17 0 0 4696

Esetleg metabond az olajba? A gázolajba teszek 5lóeröt rátett zseniális szer

h.c.s Creative Commons License 2018.12.17 0 0 4695

nem gond. én meg szoktam várni indulás előtt, mig csöndesednek.

Előzmény: Blackzs74 (4694)
Blackzs74 Creative Commons License 2018.12.17 0 0 4694

Köszönöm és ez nem gond?

h.c.s Creative Commons License 2018.12.17 0 0 4693

A hidrotőkék csattognak, amíg fel nem töltődnek olajjal. Ez hidegben kicsit tovább tart.

Előzmény: Blackzs74 (4692)
Blackzs74 Creative Commons License 2018.12.17 0 0 4692

Üdv valaki tud választ adni? 1,4tdi most hogy minusz lett hideg inditás után 1-2percig kattog a szelepeknél 5w30 q8 olajat használok miért kattog és hogylehet kiküszöbölni köszönöm a választ elöreis

dzoltan82 Creative Commons License 2018.12.17 0 0 4691

merciabc: Irtam megint e-mailt, megkaptad?

Stetten Creative Commons License 2018.12.13 0 0 4690

A 185-ös nem olyan keskeny. Nekem viszont gyárilag 165/65R15 volt rajta, és az szerintem keskeny. 185-ösböl csak 16"-os méret van rá engedélyezve (185/50R16), azt meg nem akartam. Egyrészt nem akartam drágán 16-os felniket venni, másrészt ebben a dimenzióban alig van választék négy évszakos gumiból. Jelenleg 7 abroncs van a 16-osból, és 37 a 195/55R15-böl. A 15-ös gyári Audi felniket fillérekért meg lehet venni. 60€-ért vettem az 5 db-ot.

A rugók meg a toronycsapágyak nálam is egy évesek.

Előzmény: Octi19 (4689)
Octi19 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 4689

...keskenyek a kerekek? ez nem egy 3L változat! Ezen 185-ös abroncsok vannak, az sok minden egy ekkora autón csak nem keskeny! Ráadásul a nyári kerekekkel (185/50R16) kifejezetten stabil és nagyon jól vezethető még vadulva is! Szépen kontrolláltan el lehet menni a határokig és amikor a hátulja elkezd előzni azt is olyan jóindulatúan teszi, hogy még egy hozzám hasonló amatőr sofőr is teljesen a kezében tudja tartani az autó mozgását.
...persze a télikkel messze nem olyan stabil, igaz azok is 185-ös gumik de /60R15 azzal már sokkal orrtolósabb és kicsit billegősebb is, de persze nagyobb sebességnél ezen is eléggé stabil, mondjuk 80-100 felett már nem kell rángatni a kormányt, de ez szinte semmiben sem javallott...
Hozzáteszem, hogy amikor kicseréltem benne a rugókat tavaly nyáron az sokat javított a menetteljesítményeken és az én autóm kínosan tökéletes műszaki állapotban van tartva.

Előzmény: Stetten (4678)
A2TSI Creative Commons License 2018.12.12 0 0 4688

Az én autómon az elmúlt 16 évben sokfajta szélességű gumi volt, 155-től 175,185, 195-ön át egészen 215-ig. A 155/65R15-öt nagyon utáltam, iszonyú instabil volt vele az autó. Szerintem a legjobb méret a 195/55R15. Jól mutat a gyári felnin, az autó nagyon stabil vele, mindenkinek ezt ajánlom. A 215/45R16 egyértelműen túl széles, de most élem boyracer korszakomat, így 4x évesen egy 75 LE-s autót hajtva. Jövőre a téli gumim is ekkora lesz, és szöges. Nem, semmilyen racionális érveléssel nem tudtok lebeszélni róla :)

Előzmény: Avant1 (4685)
Avant1 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 4687

"

- nem simán jó (mint mikor vettem a kocsit anno) hanem élesen húz, mintha megchippelték volna"

ez azt jelenti, hogy akár 2000-es fordulat alatt , kb 1500-nál is simán felmegy komolyabb emelkedőn pl négyesben városban és anélkül tud belőle hamar kigyorsítani, hogy összetojná magát. 

Előzmény: Avant1 (4686)
Avant1 Creative Commons License 2018.12.12 0 1 4686

Update AUA check engine, lomhaság, néha becsörgés + túlfogyasztás témakörben. 

Gyári lambda szondát vettünk bele, mivel az "általánosabb" spektrumú NGK, stb márkáknál lehetnek működési eltérések a Marelli vezérlővel. Baromi drága volt, de úgy néz ki, megérte. Egyrészt öröm vele minden másodperc még az erősből átülve is, 

- marha gyors a gázreakció 

- nagyon gyorsan vált motorfékbe lejtőn (benzint elveszi) még hideg motornál is érezhető.

- nem simán jó (mint mikor vettem a kocsit anno) hanem élesen húz, mintha megchippelték volna

- a fogyasztása télen rövidutakon és hegyen-völgyön 8 alatt van Bp-en (kicsit lehetne menni a városban, 7 lenne max), országúton 4,7 liter, pályán most télen 5,7 volt széria téli gumival.   megj. a kipufogó is rendben van, vettem egy gyári hátsó dobot 2 éve.

Avant1 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 4685

Sziasztok.

 

Lehet, hogy félreértés van: 175/60 R15 a gyári kerékméret. A legerősebb verziókra extraként volt kérhető az R17 -es 205/40 (és nem 45) R17. Volt még R16 is, de azt nem követtem nyomon. A 165/65 R15 téli kerékként van a tanksapkán, alternatívaként feltüntetve. 

 

A széria 175/60 R15-össel az autó gyári minőségében a végsebességéig stabil, összemérhető a nagyobb autókkal. Jóindulatúan alulkormányzott, nyugodt egyenesfutású, szuper. Sokkal jobb ebben, mint pl egy számmal nagyobb Focus, ami rém ideges és könnyen válik túlkormányzottá egy erősebb mozdulattól.

Szóval azért sem osztom a lenti véleményeket, mivel amikor vettem - újszerű állapotban - az autót 9 évesen, ezek voltak a tapasztalataim, A6-ból és hasonlókból közvetlenül oda-vissza cserélgetve. 

AZONBAN:  múlt hónapban meghajtottam kicsit pályán, és észleltem a Stetten által is említett "nem annyira stabil" érzetet. Ez a futómű általános állapotromlásának eredménye, szerintem felpuhultak, öregedtek a lengőkar szilentek. Annyira még nem, hogy kopogjon, vagy ilyesmi, de 130 felett igenis érződik a lágyság és kisebb tétovaság miatt szappanos érzés.

 

A kerékméretre nézve: az R15 a széria mérettel teljesen jó. Már a 185/60 R15 is túlméretezés tapadás fronton, a kigurulás rovására.

Felni téren pedig a minél kisebb rugózatlan tömeg az igazi. A kovácsolt-polírozott gyári felnik a legkönnyebbek (és a legszärabb felújítani). 

 

 

zsolie Creative Commons License 2018.12.12 0 0 4684

A gyárilag 17"-es kerekekkel szerelt változatokban a futóművet is a nagyobb kerekekre hangolták, ezért még nagyobb sebességnél is igen stabilak tudnak lenni.

Ahogy felteszem a 16"-os téli ballonosabb kerekeket igencsak megváltozik az autó karakterisztikája, puhább de "libegősebb" lesz.

Nyári 17"-es kerekekkel én sem érzem 160 körül instabilnak, de azért nem hasonlítom össze egy több kategoriábal magassabb autóval :) 

Tulajdomnképpen elmondhatni, hogy az A2 kategoriájához képest igen stabil és precíz futóművel rendelkezik, kerékmérettől függetlenűl.

Előzmény: Stetten (4670)
vidi313 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 4683

"...nem érzem biztonságban magam már 160-nál sem. Keskenyek a kerekek, nincs súly, nincs széles keréktáv."

Megítélésem szerint 160-nál már változnak a fizikai körülmények, (félig-meddig "úszik", vagy "repül" az autó), ennek figyelembe vételével érdemes "koordinálni az A2 mozgását. Azokhoz az erőkhöz már jelentősen szűkül a tapadófelület jelentősége. Na de 160-al úgysem mehetek. :-)

Előzmény: Stetten (4678)
vidi313 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 4682

Tudom, elhiszem, hogy csak 3 cm-el szélesebb. A 4670-es bejegyzésben véletlenül 300 mm-t írtál. :-) Csak ezért korábban nem akartam egy külön bejegyzést, ezért említem most. :-)

Úgy vagyok vele, hogy az engedélyezett, főleg a városi 50 km/h, de az országúti 90 km/h is annyira kicsi, a 165-ös is annyira a biztonsági határon belül van, (túlméretezett) hogy ilyen tempó mellett szóra sem érdemes az egész kérdés. Egyedül autópályán 130 fölött lehet némi jelentősége, de ott is a végeredményt tekintve inkább csak tudati tényező, egy virtuális érzés, persze szigorúan az A2 berkein belül mérve.

Előzmény: Stetten (4680)
vidi313 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 4681

A 175/60 R15-nek 3 mm-el nagyobb az átmérője.

Előzmény: merciabc (4677)
Stetten Creative Commons License 2018.12.12 0 0 4680

Nem annyira széles a 195-ös, majd csinálok képet róla. Három centivel Szélesebb mint a gyári méret. Hogy az 1.2-n hogy viselkedik, nem tudom.

Előzmény: vidi313 (4676)
Stetten Creative Commons License 2018.12.12 0 0 4679

Nálunk is minden bokorban traffi van, meg egyre több section controll. Meg IG-L. Nem lehet már sehol igazán száguldozni. Bár most nálunk bevezetik az autópályákon a 140-et. Azt picit túllépve (radar alatt +7-10%) már egész autózható tempó jön ki. Persze ehhez kellenek a háromsávos pályák is. Mindenhol máshol egyre lassítják a forgalmat, meg büntetnek. Évente pár százast kifizetek 40-60€-s büntikből.

Előzmény: vidi313 (4674)
Stetten Creative Commons License 2018.12.12 0 0 4678

Ezt neked kell tudni, én egy városi kisautóban nem érzem biztonságban magam már 160-nál sem. Keskenyek a kerekek, nincs súly, nincs széles keréktáv. 

Előzmény: Octi19 (4672)
merciabc Creative Commons License 2018.12.12 0 0 4677

Lehet h félreértetően írtam.

Nem szeretnék ilyen gyári virsli gumit, nagyon ballonos, és instabil!

Akkor ezek szerint a 175/60 R15 pont jó lenne?

Előzmény: vidi313 (4676)
vidi313 Creative Commons License 2018.12.11 0 0 4676

Pontosabban R15-ös felnihez nincs 165-nél keskenyebb gumi.

Nem tudom milyen átszámítási táblázatot néztél.

Ezt használom:  https://weltgumi.hu/valtomeret_szamologep.html

A 195-ös gumi rendkívülien széles, különösen az 1,2-eshez, aminél minden a takarékosságról szól.

Előzmény: merciabc (4669)
vidi313 Creative Commons License 2018.12.11 0 0 4675

Alapvetően én is stabilnak tartom nagyobb sebességnél is a kis A2-t, a 165/65 R15-ös gumival is! Bár annyi bizonyos, hogy már 120 km/h-nál nem ajánlatos vele szlalomozni, azaz meredeken csapkodni a kormányt. A 270 LE-s Altimával meg lehetett csinálni ilyen tempóval is! :-) Ha ez a viszonyítási alap, akkor tényleg nem elég stabil az A2.

Előzmény: Octi19 (4672)
vidi313 Creative Commons License 2018.12.11 0 0 4674

Egy A8-ból másként néz ki a sebesség és a biztonság. :-) Ebből kiindulva jogosak az érveid. Amikor az USA-t 3,5 literes V6-os 270 LE-s Nissan Altima-val szeltem át, abszolút más volt a biztonságérzet. Meg lehet szokni és szeretni azért az A2-vel is , főleg ilyen sebeségkorlátozások, és radarkontroll mellett.

Előzmény: Stetten (4670)
vidi313 Creative Commons License 2018.12.11 0 0 4673

Teljesen jó.

Előzmény: merciabc (4669)
Octi19 Creative Commons License 2018.12.11 0 0 4672

Nem mondanám instabilnak, sőt meglepően stabil nagy sebességnél is! ...persze zajos, meg nem is bírja hosszú távon, de amikor kifújatom belőle a kormot akkor azt meglepően stabilan gurulja le!

(még nem mértem még le pontosan de olyan 210 körül el gurul a kis kormos, persze az utolsó 10-20 km/h már csak nagyon lassan jön össze neki) :-D

Előzmény: Stetten (4670)
Octi19 Creative Commons License 2018.12.11 0 0 4671

Pontos a megfogalmazás, a neves gyártók jól sikerült (utcai) termékei általában abban jók, hogy kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtanak, persze e-mellett az egyedi kritériumoknak is a felső negyedben szórnak az eredményei.

Tehát nem biztos hogy a havon legjobban tapadó abroncs lesz a tesztgyőztes téli gumi, de ha nem teljesít legalább 80%-kon akkor sem lesz az. Szintén nagyon fontos, hogy idővel sem változik látványosan a teljesítményük. Míg egy olcsó kínai abroncs lehet hogy elég jól teljesít új korában de már a második-harmadik szezonjában nagyon leromlik mert az anyag összetétele nem olyan stabil, mint egy prémium terméké.

Általában persze egy tucatabroncs teljesítményét is nehéz kiautózni, vagy szerencsére olyan helyzet is ritkán adódik amikor nagyot kell menteni az abroncsnak, szóval az egyedi teljesítményeket nem is érdemes ide citálni, pláne hogy ne is arra hegyeztem ki eleve a téma felhozását, hanem inkább arra, hogy ha az ember megveszi egy bizonyos márka bizonyos modelljét, azért elmondható, hogy nem is kevés pénzért, akkor azért meg tud döbbenni, ha nem egy hasonlóan skálázott abroncsot lát rajta.

...és ebből a szempontból nem is feltétlenül fontos, hogy amit éppen rátettek az mennyire jó vagy rossz.

Előzmény: Avant1 (4666)
Stetten Creative Commons License 2018.12.11 0 0 4670

A2-vel 200km/h fölé? Ahhoz én ezt az autót instabilnak tartom. Pályán 110-el elmegyek vele,140-nél már hangos, 160-nál már nem érzem a biztonságot benne. Pont ezért cseréltem le a 165-ös gumikat 195-ösre. Kerékátmérő maradt az eredeti, csak 300mm-el szélesebb. A 17”-os kerekek nagyon nem az A2 futóművére valók.

Előzmény: vidi313 (4668)
merciabc Creative Commons License 2018.12.11 -1 0 4669

Nekem a2 3L verzióm van 145/80r14 méretben, de a váltómérete r15 méretre 195/50-et ír a számítás.. 

Akkor jó lehet a /65ös méret is, kicsit keskenyebb szélességgel?

Előzmény: vidi313 (4668)
vidi313 Creative Commons License 2018.12.11 0 0 4668

Biztos hogy nem autózza ki A2-vel a prémium gumit az illető, de mondjuk azért van a 165/65 R15-ös méret :D. Azt azért elég jól ki lehet használni prémiummal is. :-) Nekem legalábbis az A2 kitűnő futóművéhez minden körülmények között elegendő, pedig nem szoktam finomkodni. Nem vagyok híve az ormótlan, nagy nehéz 205/45 R17 -esnek. Néztem több A2-t ilyen mérettel. Az egyik, amelyik megélt már vagy 170.000 valós km-t (nem többet), nem meglepő módon addigra cserélni kellett a kerékcsapágyakat (hátul is), lengőkart, lengéscsillapítót, stabilizátor rudat. Teljesen fölöslegesnek, értelmetlennek tartom az A2-re. Jellemző, hogy még a 110 LE-s FSI-re, ami már azért 200 km/h fölé is képes menni, arra is a gyári méretként a 175/60 R15 szerepel.

Egyébként megfordult a fejemben az 1,6 FSI,  nem a jelenlegi helyett, hanem mellé. :-) Szívesen vennék használati tapasztalatokat róla.

Előzmény: Stetten (4667)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!