Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.02.14 0 0 5160

Úgy hallottam, olvastam, hogy a 10 mm-es csövek esetén a max. 30 m a megcélzandó. Ugye az ellenállást a cső átmérője is befolyásolja.

Előzmény: gabobp67 (5155)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.14 0 0 5159

Tiszteletem! Előre elnézést kell kérjek, hogy belekotyogok, de a hétvégén szerencsém volt látni egy ilyen mennyezetfűtéses rendszert "menet" közben. Meggyőző. A mennyezet közelében 26 oC, az éjjeli szekrényen 22 oC volt. Tehát nem olyan, mint nálunk a radiátorral, hogy mennyezet közelben 28, az ágy magasságában meg 17-18. Valószínű az ilyen rendszer nem úgy sugároz, mint a radiátor, hanem a hő, mint infra-sugárzás jut el a tárgyakig, hozzánk. Persze nem biztos, hogy igazam van, de ez magyarázatot adhat a kis hőmérséklet különbségre. 

Előzmény: manual60 (5127)
tsar! Creative Commons License 2018.02.08 0 0 5158

Üdv, 

 

Meditherm fűtési rendszerrel van vkinek tapasztalata? 

Péter Tunner Creative Commons License 2018.01.25 0 0 5157

Szia.

 

Sikerült független szakit találni?

Engem is érdekelne egy. :)

Előzmény: vapeti122 (5144)
wleiur Creative Commons License 2018.01.24 0 0 5156

Sziasztok!

 

Néztem magamnak egy új építésű lakást, ahol NGBS rendszerű mennyezeti hűtő/fűtő rendszerrel van megoldva a hűtés / fűtés. (Tehát egy már kiépített rendszerről van szó.)

 

A kérdésem az, hogy ezzel a rendszerrel van-e már valakinek gyakorlati tapasztalata is, tehát a kiépítésen kívül használt-e már bárki ilyet akár télen akár nyáron?

 

Ha igen, mik vele a tapasztalatok? Egy normál cirkó rendszerű fűtéshez, vagy távfűtéshez képest hogyan alakulnak a rendszer üzemeltetésének a költségei, illetve milyen hőérzetet tud egy ilyen, mennyezetbe épített fűtés biztosítani?

 

(Itt most elsősorban nem a műszaki adatok érdekelnek, hanem egy átlag felhasználó tapasztalataira lennék kíváncsi, aki már használja ezt a megoldást.)

 

Mi az, amire érdemes egy ilyen rendszer használata során figyelni?

 

Sajnos ezzel kapcsolatban egyelőre csak hirdetéseket találtam, valós tapasztalatokról még sehol nem láttam írásokat.

 

Köszönöm a válaszokat!

gabobp67 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 5155

Mert azt hallottam a szakiktól, hogy 30m- körüli körök az ideálisak... amúgy, nem tudom, de most igy a 3 hosszabb kör helyett, lett 4, 35m-es. Gondolom számit, hogy azonos méretűek legyenek kb a körök, hogy közel azonos ellenállást adjanak a viznek, ne legyen az, hogy a kissebb ellenállású, rövidebb körben gyorsabban megfordul a viz, mig a hosszabb körben, lassabban. Érzésem szerint, fontos, hogy közel egyformán adják le a hőt, és térjen vissza melegedni, a lehült viz :-) Persze, lehet, hogy csak laboratóriumban jönnek ki a különbségek, ki tudja :-) Minden esetre, itt még nem volt nagy probléma visszaszedni a csöveket, levagdisni, ujra be, és a maradék helyre egy új kört behúzni, most már nézve a csövekre irt métereket, hogy épp, mennyinél tartunk :-) 

Előzmény: gabrielke (5153)
gabobp67 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 5154

Én ezt, nem tudom, nem mértem semmit, csak csinálom :-), és bizom benne, hogy jó lesz, ha egyszer kész lesz :-)

Előzmény: agyas27 (5152)
gabrielke Creative Commons License 2018.01.22 0 0 5153

Miért kell visszabontani? 

 

Előzmény: gabobp67 (5151)
agyas27 Creative Commons License 2018.01.22 0 0 5152

Milyen hőkülönbségek lettek a hosszabb körök miatt? Mértél ilyeneket?

Előzmény: gabobp67 (5151)
gabobp67 Creative Commons License 2018.01.14 0 0 5151

Bontjuk is vissza a csöveket :-( 48,48, és 44 m körök lettek :-( Ujrakezdjük, odafigyelve, számolgatva, 35m körüli 4 kört megcélozva :-(

 

Előzmény: gabobp67 (5149)
nitacs Creative Commons License 2018.01.14 0 0 5150

Épületgépésszel kiviteli tervet kell készíttetni! Vagy már van, csak véleményt szeretnél róla kérni? A tetőteret tényleg érdemes jobban szigetelni, ár-érték arányban a leginkább kifizetődő.

Előzmény: vapeti122 (5144)
gabobp67 Creative Commons License 2018.01.14 0 0 5149

 Dolgozgatunk... És érdeklődnék, a falra a csövek köré, milyen vakolatot érdemes használni, ami tutira jó is, nem reped meg, és frankón adja a hőt?

zsigusz83 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 5147

Ezek szerint még jókor jöttél :)

 

Az a nem sok majdnem 2x-es hő szigetelési érték. Hangban igazad van sokkal jobb a gyapot. Nedvességben nem tudom mire gondolsz, járj utána mennyi pára távozik a falakon keresztül (10% alatti) ezért nincs értelme sokkal drágább szigetelő anyagot választani, inkább szellőztetni kell (szellőző berendezés a legjobb). Gyapotot csak az új típusú szét könnyített "csoda téglákra" és vályogra van értelme rakni a nagyobb pára áramlás miatt, illetve ha nagyon sok pénzed van és zajos a környék. A gyapot sem tűzgátló csak tűzálló, de az EPS is az a hiedelmekkel ellentétben.

 

Egyébként miből van a falazat?

Előzmény: vapeti122 (5146)
vapeti122 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 5146

Szia!

 

A helyzet az hogy még nem vágtam bele, és pont az a cél hogy minél inkább képbe kerüljek. 

 

Hogy érted hogy "ilyen drága és közepes"? A 20 cm grafitos EPS nem sokkal van távolabb a 15-ös közetgyapotnál szigetelés értékben, cserébe nem enged át nedvességet, hangszigetelése lényegesen rosszabb, és nem tűzálló. Rosszul gondolom? 

Előzmény: zsigusz83 (5145)
zsigusz83 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 5145

Szia

Ne haragudj meg, de a kérdéseidből az látszik, hogy nem nagyon jártál utána a dolgoknak csak belevágtál. Olvasgass pár napot itt a (HŐ)Szigetelések topikban is és nem kell majd ilyen kérdéseket feltenned.

 

Padlófűtésre a DanFloor program...

Fal fűtés ilyen drága és közepes falszigeteléssel nem tanácsolom, 20 cm-s grafitos EPS-el már talán.

Mennyezet fűtést 20 cm olcsó gyapottal még nem tanácsos, de 35-40 cm-vel már nagggyon. Főleg ha nem bírjátok a huzatot amit a klíma fog okozni ;)

 

Aljzat szigetelés, ha padlófűtés lesz minimum 15 cm fehér EPS100, de inkább ekkora grafitos vagy PIR, különben csak a földet melegíted :(

Előzmény: vapeti122 (5144)
vapeti122 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 5144

Sziasztok!

 

Olyan tapasztalt szakit/mérnököt keresek, aki válal független konzultációt fűtés/hűtés témában, mondjuk óradíjas alapon. Szivesen fizetnék egy független véleményért még most az építés előtt, utólag sokkal drágább lenne, ha valami nem úgy sikerül... Elvárás a tapasztalat, mérnök hallgató barátaim nekem is akadnak :) 

 

Felmerülő kérdések a teljesség igénye nélkül: 

 

- Padlófűtés technológiái, méretezés

- Fal fűtés, hova, hogyan

- Mennyiezet hűtés/fűtés, érdemes-e, ha igen hogyan?

Hőtermelés, mivel, gépészet, puffer stb...

 

Konkrét technikai részletekig érdekel (csűtípusok, átmérők, csőkiosztás, gyűjtők, kazánok stb...), sok mindennek én is utána tudok járni, de a független vélemény fontos nekem. 

 

Ami van: Szerkezetkész családi ház, 2 szint, 60nm alapterület, rendesen szigetelve (15cm közetgyapot a falon, 20 a tetőben, 3 rétegő üveg nyílászárók stb...) Láthatóan kis hőigényű épület, viszont a hálók a tetőtérben vannak, ezért a hűtés fontos lesz. 

 

Előre is köszönöm, 

 

üdv, 

curgan78 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 5143

Szevasztok!

 

Remélem látogatja vki még a fórumot.

 

Tanácsot szeretnék kérni: adott egy kb. 100m2-es nyeregtetős padlástér kb 40cm-es térdfallal (maga a ház most lett 15cm-es EPS-sel szigetelve). Ezt szeretném beépíteni, illetve falfűtéssel felszerelni. A szarufák között 15-20 cm-es üveggyapot szigetelés van, átlátszó párafóliázva,  kb. 1cm-es faforgács lapokkal burkolva a padlástér felé. 

Ezekez a faforgácslapokat, és a párazárófóliát visszabontanám, majd gipszkarton tartósíneket keresztbe fektetve gipszkartonnal borítanám. A tartósínek közé kerülne a fűtéscső.

Már egypár hete olvasgatom a fórumot. Elsőre a 10-es csövekre gondoltam, de ahogy olvasom csak 30m körüli köröket használhatnék(sok kisosztóval elég drágának tűnik), így jobbnak tűnik a 16-os. Ehhez viszont nem gyártanak rendszerlemezt. Milyen módszert javasoltok a csövek a kb. 45 fokos tetőn való rögzítéséhez? Az átlátszó párazárófólia helyett tükörfóliát tegyek? 

geosol Creative Commons License 2017.11.19 0 0 5142

Leheljünk már életet ide is! Mikor fórumozzon az ember, ha nem ilyenkor?

 

Kérdeztem máshol is, kérdem itt is:

 

 

A hőszivattyú ugyebár alacsony előremenővel tud kibontakozni igazán. Mennyezetre akarok vakolni némi vékony csövet (240 m) de a födémben cserép kefni van. A gerendák fesztávja 5, illetve 6 méter, azokat semmi szín alatt nem fúrom. Milyen dübel lenne jó a sínekhez?

nihill01 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 5141

Repedezni nem tud, mivel a csöves gipszkartonra ment egy réteg egész gipszkarton. Illetve hát tud, csak nem látszik :)
12db 100m-es kör van, egy Alpha2 25-40 simán elviszi.

Előzmény: geosol (5140)
geosol Creative Commons License 2017.10.16 0 0 5140

Értem. Repedezés nincs? Gondolom abból akár jó hosszú köröket is lehet készíteni.

Előzmény: nihill01 (5139)
nihill01 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 5139

Nem felsőmarós, én 16-os henco csővel csináltam, szétvágtam 15cm csíkokra a kartont és közé vakoltam a csövet. Örülök hogy megcsináltam, annak még jobban örülök hogy nem kell többször megcsinálni :) Eléggé melós dolog volt, még úgy is, hogy a kartonozás részre fogadtam embert. Ha visszakeresed itt a topicban, vannak róla képek, hőkamerás is. Felújítás volt egyébként, de az eddigiek alapján új építésbe is mennyezetfűtés választanék mindenképp (+padló temperálást).

Előzmény: geosol (5133)
geosol Creative Commons License 2017.10.14 0 0 5138

A sorrend alatt nem rétegrendet értettem.

Előzmény: geosol (5135)
geosol Creative Commons License 2017.10.14 0 0 5137

Dehogy! Csak akkor használnak dupla kartont, ha az egyikbe bele van ágyazva a cső. Feltételezem, hogy ez a legkevésbé hatékony. Jobb ennél, ha a rendszerlemez tartja a csövet, és rajta csak egy karton borítás van. De ha jól értem a korábbi írásod, magasan legjobb a vakolt megoldás. Sokat adok a véleményedre, komolyan gondolkodom, hogy ez lesz a nyerő. Feltéve, hogy nem értettem félre semmit. A többi módszer azért vonzott, mert lakjuk a házat, kevésbé ,,mocskos" eljárásnak gondoltam. De azokkal meg (főleg a felsőmarózásnál) a porolás kellemetlen.

 

Ha tényleg vakolnék, akkor szerinted érdemes megvenni a zsákos, spéci anyagot, vagy annyival nem tud többet, mint amennyivel drágább? Van flexibilitása, esetleg jobb hővezetése, vagy párakötő tulajdonsága?

Előzmény: Wattocsak (5136)
Wattocsak Creative Commons License 2017.10.13 0 0 5136

Ezt nem értem. Minek két réteg gipszkarton? Erre arod szerelni a rendszerlemezt? Számomra teljesen zavaros. Számomra! :-) 

Előzmény: geosol (5135)
geosol Creative Commons License 2017.10.13 0 0 5135

Ez túl nagy különbség, hogy ne vegyem figyelembe. Igen fontos szempont. A lemezeshez viszonyítod? Akkor a helyes sorrend: dupla gipszkarton, rendszerlemez + szimpla karton, végül legjobb a nedves technológia?

Előzmény: Wattocsak (5134)
Wattocsak Creative Commons License 2017.10.13 0 0 5134

Olcsóbb és teljesítményben markánsan nagyobb akár 25% is lehet a vakolt megoldás. Azért ez se hagyd figyelmen kívül.

Előzmény: geosol (5133)
geosol Creative Commons License 2017.10.13 0 0 5133

Ha házilag került a cső a kartonba, akkor ez a felsőmarós megoldás? Örülök, hogy írtad, mert ez plusz egy érv az olcsóbb verzió mellett. Én most azért támogatnám a lemezest, mert láttam itt róla hőkamerás képet, ami eléggé meggyőző. Új építés, vagy átalakítás?

Előzmény: nihill01 (5132)
nihill01 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 5132

Nem pont a felmerült kérdésre válaszolva, csak úgy.
A mennyezetfűtés nem a levegőt fűti, hanem itt hősugárzás van. Látsd még: cserépkályha. Csak ez nem olyan meleg, cserébe viszont sokkal nagyobb felületű.
Nálam is mennyezetfűtés van kizárólag. Gipszkartonos, de nem gyári, hanem saját készítésű, ezért nem tudok válaszolni, hogy milyen lenne a rendszerlemezes. Viszont tökéletesen elégedett vagyok vele, nagyon komfortos. Jelenleg ebben az időben kb 23c előremenővel fűtünk.
A mennyezettel hűtés is ugyan úgy hősugárzás, a levegő hőmérővel mérve alig változik, de kicsit "pince feelingje" van az embernek.
Falfűtésnél nem csak a lyukfúrás a probléma, hanem hogy ne rakj elé bútort, ne csak most, hanem 10 év múlva sem.
A padlófűtés által lebegtetett por pedig inkább régen volt jellemző, amikor nagy hőmérséklettel volt küldve a kazán hője a padlóba. A mostani, temperálás jellegű fűtésnél inkább már csak urban legend "régen is így volt, akkor biztos ma is".

Rihi11 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 5131

Egy mai modern jól szigetelt házban nincs olyan hogy lebegteti a port a padlófütés!!!

Nálam 100% padlófütés van, és ha azt akarnám hogy meleg legyen a padló érzetre, akkor már annyira túlfütötem a lakást, hogy nem lehetne megmaradni benne.

 

 Hőeloszlás szempontjábol még a padlófütés a legideálisabb fütés.

 

http://www.kondenzplusz.com/hu/futes-hutes.html

 

Előzmény: geosol (5130)
geosol Creative Commons License 2017.10.13 0 0 5130

Semmi gond.

A pára ellen harmatpont érzékelőt szoktak iktatni a hűtő rendszer vezérlésébe, de ha gipszkartonos a hűtött felület, az is szabályoz, mert sokat felvesz. Aztán amikor elpárolog róla újból, akkor megint hűt.

A padlófűtés a lebegtetett por miatt ellenjavallott, amire sokan csak legyintenek. Mondván: takarítani kellene. Az jó is addig, de egy háztartást képtelenség pormentesen tartani, az iparban 100 milliókat költenek egy pormentes helyiség kialakítására. Nyilvánvalóan itt nem ez a cél, de érzékelteti, hogy milyen nehéz tőle megszabadulni.

A lyukfúrás sem egyszrű, mert minimum egy hőkamerás mobil kell hozzá, de a falra egy képet sem akaszthatsz, mert ott nagybabn blokkalja a hő átadását. Esetleg ragasztani kell a képet :)

Előzmény: manual60 (5129)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!