Szeretném megkérdezni, érdekel e valakit egy 2002 es a2-es.
1.4 benzin, amit eddig csináltam vele (bár korábban leírtam már: teljes vezérlés csere görgők szíj vízpumpa) egy teljes hengerfej felújítás, síkolás javító kit ilyenek, teljes gyújtássor csere gyertyák kábelek.
tökéletesen megy indul jár, víz egy csepp nem megy el belőle...
ezüst metál nincs egyáltalán megkopva egy belső kapcsoló sem (nem látszik ki a "fehér... nem sok ilyet láttam...)
klíma tökjó...
szép állapotban belül (egyik pohártartó sem jó.. de még olyat sem láttam működni a2-ben...)
lámpák lehetnének jobbak... műszaki novemberig...
téli, nyári gumi gyári audi alufelnin
sajnálom, a Feleségem találta ki, hogy neki nagy... (én meg vettem egy cinquecentot, azzal rombolok a városban)
szóval ha esetleg valakit érdekel szóljatok küldök képet irányárat ilyenek...
A diag már jelzett hibát a mikrokapcsolókban, de csak a Balelső cseréig jutottam. Nem kis bűvészmutatvány volt ki és visszaforgatni a zárat, ezért a többi elmaradt.
A diag a zárban lévő kapcsolók hibáját kimutatja, érdemes szerelés elött ránézni. És nem kell levenni az ablak keretet a szerkezet cseréhez, az enyémben nem vettem ki. Azt azért nem mondom, hogy kiesik magától de megoldható.
Távval amikor zárod akkor reteszel a zár, belülről nem nyitható alapból. Lehet elektronika vagy a zárszerkezetben lévő mikrókapcsolók. Diagnosztika volt?
Arra jutottam, hogy a hideg miatt megvárom a tavaszt. Nem szeretném, ha elpattanna valami műanyag alkatrész.
Addig is beszerzek egy kábelt, progival, ami jól jöhet még később is. Láttam az ebay-en baráti áron. Remélem a hozzá tartozó Vcds Lite elegendő lesz a hibakiolvasásra + kulcs tanításra.
Nekem a csomagtérajtó nyitómotor nem romlott el. A csaomagtér nyitózárban lévő mikrokapcsoló romlott el, az egész modult meg kellett venni emiatt (egybe van szegecselve) sajnos az is lehet, hogy csak a szappanos fehér zsír okozott ennél megállást, de sosem derül ki.
Akkucsere után több ki-be zárás után magához kéne térnie. Vagy az aktuátor lett rossz (ami fura, hogy pont akkor) vagy a komfortelektronika doboz hülyéskedik, ami állítólag előfordul, de nálam csak egyes ajtó mikrokapcsolók fáradtak el 18-20 éves kor közt, de ez a modul nem. Géppel rá kéne olvasni, és kiderül.
A fényszóró párásodásnál kivettem a fényszórót, szétszedtem és gumiápolóval jól átkentem a tömítőszalagot s 1 nap után (tán fordítva?) visszatettem. Nagjyából mostanáig jó volt, de kb 6-8 éve történt.
Tavaly ősszel sikerült vásárolni egy 2004es 1.4 benzines (BBY), óra szerint 197e km-t futott, Németországból érkezett Audi A2-t.
Eddig tökéletesen működött, egy alkalommal írt hibakódot (P0402), amit a rövid városi használatnak könyveltem el. Kiolvasás, törlés után nem jött vissza.
Ezt leszámítva pár apróság van, amivel együtt lehet élni, de idővel meg szeretném javítani. Ehhez szeretném a segítségeteket, ötleteteket kérni.
- Esős időben észrevettem, hogy a jobb fényszóróm párásodik,
- Akkumulátorcsere után a csomagtérajtó csak kulccsal nyitható,
- Német nyelvtudásom nagyon alap, hiányzik egy magyar nyelvű használati útmutató.
Avant1 nevű kedves Felhasználó egy 2014ben írt topicban összeszedte az 1-200e km között előforduló hibákat.
Ezzel kapcsolatosan kérdezném, hogy a fényszóró tömítés alatt mit értesz? Talán a belső nyílás, ablak tömítését?
Itt olvastam a csomagtérajtó nyitómotorról. Az én esetemben is a motor a hibás, vagy az ajtóban lévő mikrokapcsoló ment tönkre?
Direkt, régóta magyar autókat vettem, hogy a Km-t ellenőrizni tudjam, + lekérdeztem a fizetős előéletet is. Elvileg nem volt tekerve egyik kocsi sem, gyakorlatilag meg valószínűleg mégis. Kulcstanítás, Pin kód kiolvasás miatt vettem kínai 3000ft-os kábelt, viccesen könnyű vele manipulálni a kocsit.
Igen, magamat szidhatom. Tavaly húsvétkor én raktam vissza a motort, turbó és váltó, stb. csere miatt szedtem ki. Mind a 3 motor és váltóbakot is cseréltem, volna, de ez a jobb oldali később érkezet meg. Összeraktam a régivel félig rossz bakkal. Visszarakásnál éreztem hogy a 3csavarból, kettőnek meg van szakadva a menet az alutömbben. Gondoltam akkor, most nem foglalkozok vele, majd ha megjött az új motortartóbak megjavítom, ideiglenesen összerakom így. Pár nappal később megérkezett az új motortartó, de azzal a lendülettel el is felejtettem, nem cseréltem ki. Eddig bírta. Most karácsonykor, hazaérkezés elött 2km-el, letört, leszakadt a motor. Az a csavar tőrt el aminél jó volt a menet. Azt hittem hogy a váltó vagy a féltengely tört szét, olyan hangokat adott. Dec. 25.-én motortartóbak csere volt a programom. Az új bakkal sokkal komfortosabb, kevésbé dízeles a kocsi. A műszerfal rezonálásai megszűntek.
Mázli hogy nem autópályán 140-nél szakadt le. Amúgy a benzinesnél is rossz az egyik menet ugyanitt, csavarja sem az eredeti. Valakik még előttem cseszték el a meneteket, én majdnem mindent nyomatékkulccsal húzok meg. 3db-os, nyomatékkulcs sorozatom van hogy a teljes tartományt lefedje.
Azért is lehet ilyen gusztustalanul ejárni az Audikkal, mert a belső tér és a karosszéria, a fényezés iszonyatosan jól tartja magát. A 200e km használat során a mattulás, elhasználódás optikailag kb annyi mint egy Toyotánál vagy Hondánál harmada-negyede.
Ezért lehet ilyen brutálisan visszatekerni.
Az A2-es ülése 10 évesen, mikor vettem, gyakorlatilag vadonatúj volt 174e km-nél. Most van benne 237e (keveset ment, de városban sokat, sok ki-beszállással) és az ülés még mindig patent. Minimális, csak közelről látható gyűrődés-szerűség van a beszálló oldali támaszokon. Semmi komolyabb kopás, szakadás, megereszkedés vagy szerkezeti sérülés. 20 évesen.
E hibák alapján valószínűleg 400+ e km van benne. Még e kisebb autóknál is igaz, hogy a dízelek a túlnyomó részét a 4-5 literes fogyasztásukért igáslóként a karbantartásokon is spórolva durván kihasználták, és utána szépen visszatekerték eladáskor. Van egy nem is olyan vékony - jelentős részben vállalkozói és dízelező - réteg, akinek ez az alap életfelfogása és életformája (-> én lefingom - a minőségi technika még épp nem dől ez alatt össze - és fizessen a másik, a következő).
Ez így nem normális, azt ugye tudod?! Azoknak a csavaroknak nem lett volna szabad így eltörnie, ha minden rendben van. Vagy a bak volt mókolva (keményebb mint kellene), vagy a csavarok lettek alaposan túlhúzva, vagy lehet, hogy mindkettő...
Pillanatnyilag a dízelnél csak 1 váltót, 1 kormányművet, 1 kesztyűtartót a vezetőülést és 2 pohártarót cserélnék át.
Mi a garancia arra, hogy az átszerelt kormánymü hibás? A pohártartó biztosan szar, mert van benne egy pöcök ami mindegyikben letörik.
Nem adok 1 hónapot a kocsinak és tuti hogy tovább bővíti a listát :)
Elképzelhetö, ugynais akkor szokták eladni az autókat, amikor már "lista" van.Ennek ellenére szerintem javítsd/javíttasd meg ami rossz, aztán használd az autót. Azt azért tartsd szem elött, hogy ezek 20 éves autók. Már nem fognak még 20 évet elmenni.
Pillanatnyilag a dízelnél csak 1 váltót, 1 kormányművet, 1 kesztyűtartót a vezetőülést és 2 pohártarót cserélnék át. Nem adok 1 hónapot a kocsinak és tuti hogy tovább bővíti a listát :)
Nem tudom eldönteni hogy vicces vagy nem vicces hogy ennyi hibába belefutok a 2 A2-vel.
Annyit szereltem ezt a 2 autót hogy a korábbi tulajokat már nem szidhatom, ezért nem is említettem hogy karácsonykor a dízelnek leszakadt a jobboldali motortartó konzolja. Egy lepadlózott gázadásnál 3csavarból 2kiszakadt, 1eltört. Tudtam hogy szar a menet az alu tömbben, éreztem összerakáskor, de azért erre nem számítottam.
Szerintem ez kidobott pénz... A karosszéria és elektromos elemeken kívül semmit nem használnék fel javításhoz. Jó esetben meg pont ezekre nem lesz szükséged. Bontott futóműelemekkel mit csinálsz? Ha kilyukad a kipuffogód, felszerelsz egy másik rozsdásat?
Szemezek vele hogy alkatrésznek, bontani megvenni. Magyar rendszámos, végrehajtós lefoglalt, nem mertem megvenni. Gondolom csak a végrehajtót akarják kijátszani az eladással, aztán bejelentik hogy ellopták?
ha már ennyi energia és pénz ment rá, akkor nem értem, miért egy ilyen kis tételen kezdjen el az ember vacakolni. Nyilván nem véletlenül van előírva, és számos típusnál így van. Lehet itt spórolni pár ezer (?) forintot, aztán 1 éven belül izzadnii fog és szivárogni lefelé az új, drága motor oldalán. Pont úgy fog kinézni a felújított motor, mint előtte.