Igazából itt a vezérlők érzékenysége a gond. Nemrég láttam egy német műsorban (Autodoktoren) hogy amikor hozzáérintgetik az akkuhoz a sarut, a 12V többszörösére is ugorhat a feszültség. Na ezt a vezérlők nagyon nem tolerálják. Nekem pl a nagyobbik autón a hátsó fékbetét cseréhez is akksitöltő kell. Deaktiválni kell a rögzítő féket, és ha ebben az állapotban esik valamiért az akku feszültsége, akkor a vezérlőnek vége. VCDS kifejezetten írja is a művelet előtt, hogy az akkutöltőt csatlakoztatni kell. Hát ilyen ez, és egyre ilyenebb lesz.
Egyik reszlegunk autoipari beszallitoknak gyart teszt eszkozoket.
Csakhogy villamlasra nem tesztelik az autokat, annyi mindennek kell megfelelni, nem teljesen vilagos, hogy tud egy szaggatasatol tonkremenni barmi az autoban.
(de lattam mar en is karon varjut, elhiszem, ha ti mondjatok)
Viszont mar tobbszor lattam olyat, hogy forditva tettek bele az akksit az autoba :D
Nem tudom mi a magyarázat, de az egyik A4-emmel jártam hasonlóképpen. Komfortmodul csere lett a vége.
A nagy Audiba holnap tetetek új akksit. Gyári akksi, szakszervizben beszereltetve. Ha valami nem müködik a csere után, majd helyrehozzák.
Egyénként a szervizben hivatalosan akkutöltövel cserélik az akkut. Így a rendszer folyamatosan áram alatt marad, és az akkutöltövel elkerülik hogy elektromos ív keletkezzen a rákötéskor. Ez a legjobb megoldás a vezérlök miatt. Nem beszélve arról hogy így nem kell semmit tanítgatni.
De mi a magyarázat, hogy kb. 5 nap után magától megjavult az előzőekbe leírtak után, majd most minden beavatkozás nélkül újra visszajött a hiba.Lehet, hogy nem kap tápot a komfortelektronika, mert a diagnosztkával nincs kommunikáció.
Az 1.2tdi változó geometriás (nekem is beragad, most jött meg 2hónap után 15.e.)
Az 1.4 tdi csak sima fojtós.
Ideiglenesen csavarlazítót neki, lekötöd a vákum dobot, és vízpumpafogóval mozgasd meg, lehet berohadt a tengely-de van olyan hogy a vákum dob tengelye állt be, vagy kijukad!
Túlfeszt kapott a komfort modulod, és elszáll benne a túlfesztől a vezérlő processzor.
Uj akkuban sokszor van 13,5voltnál több is, h. tovább bírja a polcon állást-ezért mindig beszerelés előtt műterheléssel rámérek, akkor le is vesz belőle, és ki is derül mit bír az akku!
Te cserélted az akksit, vagy elvitted szerelöhöz? Van olyan, hogy ha többször érintik az akkusarut az akkuhoz, elektromos ívet húz. Az magasabb feszültséget generál mint 12V, ez tud ilyen zavarokat okozni sajnos.
Üdv ismét segitségeteket kérném kedves a2 1,4 tdi rajongók, az én gépemnek a mérési adatok szerint a turbó lefujó szelepe nyitva maradt megtudnátok mondani legegyszerübben hogy orvosolható? Köszönettel f zsolt
Két hete akku csere után nem működött távirányítóval a központi zár, kulccsal csak az első ajtók nyíltak, ablakemelő nem működött, belső világítás nem volt, tanksapka fedél nem nyílt. Kb. 5 nap után menetközbe bekapcsolt az elakadás jelző magától csak gyorsabban villogott mint rendesen, egy kis idő után rendes ütembe villant, hallottam a központi zár működésbe lépett a belső világítás és az ablakemelő is működőképes lett. Mikor megálltam újra lehetett távirányítóval zárni nyitni minden rendeltetés szerűen működött. Szervizbe január közepére kaptam időpontot.
Ma viszont minden előzetes jel nélkül újra ugyan azt produkálja.
Valakinek van- ilyen irányú tapasztalata, esetleg valaki tud ajánlani egy szerelőt aki ért hozzá.
Előre is köszönöm a segítséget.
Még annyit, hogy diagnosztika nem kommunikált a komfortelektronikával.
Én mindent magamnak cserélek, sajnos a szerelők nem motiváltak, hogy rendesen dolgozzanak. Az én autómban is 96000km-nél még a gyári pollen szürő volt (gyártási dátum rajta volt), pedig addig márkaszervízben javították. Azóta olajcserénél (10000km) cserélem, nem egy nagy összeg.
Olajból én is a hivatalos forrásból beszerzett Castrolt használom, bármilyen hidegben indítom nem csörög a motor. Adalékot én sem ajánlom, az olajban benne van minden ami a motornak kell.
Belgrádban éppen olyan alulfizetett emberek dolgoznak mint Budapesten vagy Brassóban...
A falevél egyébként becsapós dolog. Én cseréltem légszüröt az egyik autómban. 2-3 hét múlva ki kellett megint szednem a komplett légszüröházat egy izzócsere miatt. Tele volt falevéllel. Persze ettöl függetlenül egy új szürön látni hogy nem 1-2 éves cucc.
Amikor megvettem azt az autót 90000Km volt benne. Na abban hogy nem volt cserélve a légszürö, az biztos. Teljesen körbe volt szorítva a légszürö szennyezödéssel. Nagy kár hogy nem fényképeztem le, most lenne mit mutogatni. :-)
Az lenne a jó, ha biztosítanának a tulajnak egy olyan lehetöséget hogy láthassa mi történik az autóval. Erre több mód is lehetne, (üvegfal, kamerák, stb...) azon kívül is, hogy a tulaj lábatlankodna a mühelyben.
Ha nem zug forrásból veszi valaki az olajat, akkor nem nagyon lehet gond. Nyilván ha valaki a piacon veszi, más a helyzet. Én mindig a Castrol márkaboltban veszem. Ott biztosan nem árulnak problémás olajat.
A nem elvegzett munkak nem csak magyar sajatossag:
A hivatalos Audi szerviz, Porsche Ada, Belgradban is beegett ket hete.
Vadiuj A5-ben eleg lazara vettek a kis szervizt, tulaj felrakta a kepeket facebookra a ki nem cserelt pollenszurorol, levegoszurorol, ami tele van levellel...
Gondolom az olajat is elfelejtettek kicserelni, csak a szamla volt teljes...
A motorolaj választás manapság már többnyire hit és bizalom kérdése. Két dologra kell nagyon odafigyelni: a kiválasztott olaj rendelkezzen a megfelelő gyártói szabványoknak, és megbízható helyről származzon!
Egy modern kenőanyag már rég nem csak a dobozon nagybetűvel feltüntetett viszkozitási értékekről szól! (igazából, egy nem annyira modern sem, de ez igazából mostanában lett fontos!) Ezek már nagyon bonyolult vegyületek és semmilyen plusz adalékot nem igényelnek. Sőt, nem is jó ötlet ilyesmiket beletöltögetni!
A fentieken kívül már csak a használatnak megfelelő csereperiódust kell betartani és általában ~300-400 ezer km-ig a motorokkal nem lesz kopás jellegű gond.
Van persze gyári szórás is, és vannak eleve rossz konstrukciójú motorok is, de a nagy átlagban ma már nem kell hidrotőkéket cserélgetni ha a motort nem érte olyan terhelés amire nincs felkészítve. (pl.: megfőzték, vagy tartósan hideg üzemben használják nagy terheléssel, stb...)
Van aki meg azt vallja hogy a Castrol akkor is szar ha eredeti, Mobile olaj kell bele. Én meg Castrolt használok mindegyik autómban, (VW507.00) sosem volt gondom a hidrotőkékkel.