Keresés

Részletes keresés

MedZ Creative Commons License 2009.04.14 0 0 2351
zsomi:

50 szögnél
tolóerő 23 ról 26 m3/s változik ez több mint 10% plusz

emelés 19,5 ről 22 m3/s változik.

Lóerő jocskán növekszik, de ezt ugyis akkor tudom meg, hogy viszi-e ha megnézted, de szerintem nem lesz gond.....

MedZ Creative Commons License 2009.04.14 0 0 2350
Sziasztok!

Zsomi: bocs nem voltam pár napig,
Szóval szerintem a légpárnásod a mostani paramétereknek jó, a motor felfüggesztése és a járása is sokkal jobb mint amit én csináltam anno. Stabilnak tűnik a felfogatás és az egész meghajtás is.
Teljesitménnyel nem lesz gondod, a lapát szögre ránézek mit csinál 50 fokon, aztán felteszem. Amit én a helyedbe most csinálnék a légpárnással

1, áramlás rendező, valami merev lemezből vagy gyanta és üvegből. Ez nagyon sokat fog számítani a tolóerőben.

2, emeléseddel nincs semmi baj, hagyd az excel táblát, nem az a lényeg, hogy 27% vagy 35% a lerekesztés, hanem, hogy a járgány vízen 3 emberrel elinduljon és kb 80 km/h sebességnél még legyen levegő elöl. Ha ez megvan akkor nem szabad hozzányulni.

DE a lerekesztésed most kegyetlenül "önbeálló" kellene valami faszább merevebb cucc oda mert a lifegés amit csinál az is ront a toló és az emelő hatásfokán is.

3, láttam nézegetted itt a lila légpárnás terelőit, hogy hogyan is vannak erre is vannak számítási szabályok biztos, de én mindig hasraütésre csináltam az arányokat. 2 választásod van. vagy középre beteszel egy kb 50 cm széles nagy függ. lapátot, vagy beteszel 3-4 db kisebbet. felfüggesztés a 1/3 nál valahol. aztán kész.
A mostani azért nem müxik mert bele van süllyestve a gyűrűbe és az oldalsok lezárnak valamint amint néztük nem is tudod bedönteni a lapátot mert a légnyomásod akkora, hogy kiegyenesíti.

4, ha le akarod vizsgáztatni akkor, a hűtővel és a designnal kell valamit csinálnod, meg le kell takarni a motort valamivel.

csonakszerviz Creative Commons License 2009.04.14 0 0 2349
Nekem is leforgott állandóan ha akartam miután a porlasztó meglett csinálva,néha még túl is forgott,emelni viszont csak 2500 után emelt rendesen,ezután átálítottam a lapátokat nagyobb szögre,de pont nem azt értem el amit szerettem volna mert még késöbb emelt fel bőven 3500 után,menni sem ment úgy mint elötte,ezért vissza állítottam oda ahol volt.
zsomi.vac Creative Commons License 2009.04.14 0 0 2348

Baltech

Így már érthető.Áramlásrendezőt mindenképp szeretnék bele,és így a tölcsérszerű levegű már nyíl egyenes lesz,és majd akkor vágom csak rövidebbre a gyűrűt.

Hogy álsz az aluhegesztéssel????Lassan kell keresnem valakit aki meghegeszti a motortartó,gyűrűtartó szerkezetemet aluból hogy karcsúbb legyen a hajóm 30-40 kilóval.Természetesen ezt nem kérném ingyen,az anyagot megveszem és "csak" hegeszteni kell.

 

Csónakszervíz

Köszönöm a felajánlást,a lapátok szögének álítása után minden kiderül majd.Egy régebbi hozzászólásban esett szó az 50fokhoz szükséges lóerőről akkor 85 Le kellett 110m/s hez.De ugye nekem 130m/s van most és az kell is,na ehhez most "X" Le kell.A 45fokokot simán azonnal felrántja a moci 5000ig ezért gondolom a becsült 65 Le szükséges teljesítmény valós lehet,és a 110és130m/s közötti fordulatszámkülönbözet nem emészt fel további Le-ket.

 

Medz

Az áramlásrendezők szögszámyítási progijába belenéznél nekem??Hátha a héten addig jutok.

 

A heti terv a készreépítés.Ez magában foglalja a gyűrű tökéletes szigetelését a tesztel,műszerfalrögzítése,hűtőt fixen rögzíteni,szíjhajtást védő burkot felhegeszteni, mert most gyorskötöző tartja,tankot fixre,és persze a kormányzás,2 szoknya varrása,és patentok pótlása.

csonakszerviz Creative Commons License 2009.04.13 0 0 2347

Ok köszi a választ,majd ha már tudok járni nki állok ,és összerakom.

 

Zsomi!

Ha kevesled a teljesítményt akkor könnyen növelhetsz rajta kicsi munkával mivel négyütemü a motorod. A test alatti dobozból vezesd a légszűrőházba a nyomást,természetesen zártrendszerü ház kell hozzá egy kamrával ahol körbe forog a levegö,és az alján van egy pici luk amira azért van szükség mert a test alól vizet is nyomhat föl,ezt kell lecsapatni. Tulajdoképpen amennyi a test alatti nyomás annyival túlvan töltve a motor,ha akarod segítek neked ebben. A gyujtást meg vákumosra kell cserélni mert amikor nö a nyomás akkor elkell venni az előgyújtást,ha van 0.3 bar nyomásod akkor már 100 lóerő fölött lessz a motorod.

baltech Creative Commons License 2009.04.13 0 0 2346

Mivel nincs áramlásrendeződ, így a ventillátor után a levegő forog, tehát a légcsatornát tölcsérszerűen hagyja el. minél hosszabb a légcsatorna, ez annál kevésbé érvényesül.

Szerintem szerelj bele áramlásrendezőt, és az megmerevíti a gyűrűt is.

Előzmény: zsomi.vac (2343)
baltech Creative Commons License 2009.04.13 0 0 2345

Köszi a képeket.

Az árát illető kérdésem egy kicsit felelőtlen volt, ugyanis a nejem vázolta az idei várható kiadásokat, és mindjárt rájöttem hogy nem is annyira akarok én légpárnást venni, úgyhogy nem is merek ráalkudni.

Egyébként ebbe tényleg csak egy motor kéne.

Előzmény: csonakszerviz (2341)
zsomi.vac Creative Commons License 2009.04.13 0 0 2344
Peti a jobb minőségű lapát 15 euró per db,a szállítás 35 euró.Ehhez képest már lehet kalkulálni,a gyengébb lapát árát nem tudom
zsomi.vac Creative Commons License 2009.04.13 0 0 2343

Lajosbá

A gyújtás kalapácsos.Szerintem nem is szabad elsőre mást csinálni és talán az után sem.A lehető legegyszerűbb a legjobb mert azzal nem lehet hiba.Ahogy néztem az én mocim nem pörög 5000fölé egyenlőre, ide pedig ez tökéletes.Most még azon agyalok hogy a héten teljesen készre csinálom a gépet és a lapátszöget is megnövelem,hátha elbírja a moci és jön 1 kis plusz teljesítmény a gépre,emelésben és tolásban is.Bár ide már 85Le-t ír a progi,de hát ezt még tudnia kell a gépnek.

 

Medz

Az a kis idő annyira kevés volt hogy a véleményedet a hajóról el sem mondtad.Szerinted milyen?Őszintén.Így kell ennek működnie?Tolóerő így rendező nélkül jó???

Nézz rá légyszíves a jelleggörbéjére mégegyszer a 900as lapárnak 50' nál.Hogy biztos megfelelő e a nyomásponti légyszállítás.Egy haverom csinált 1  excel táblázatot amin oda-vissza lehet olvasni az adatokat a leválasztásról az alapjá a jalanlegi leválasztás 27% ehhez jó lenne az 50' lapátszög??

 

Baltech

A gyűrű túllóg a testen 20 cm-et ha nam vágom le akkor a lapátot csak a gyűrűhöz tudom rödzíteni mint most és akkor a gond is ugyan az,mert ha még el is fordul a lapát a gyűrűt egyböl deformálja ahogy gázt adok ebből következik hogy vagy a gyűrű fog eltörni ha a lapát a végén lesz, vagy a lapát ér majd a gyűrűbe.

Szerinted miért nem kéne levágni a gyűrűből?

.lajosba Creative Commons License 2009.04.13 0 0 2342
sziasztok! zsomit kérdeznélek hogy milyen a te subi motorodon a gyujtás megszakitos vagy elektromos mert azzal nyüglödök mert egyiksem jo a másikhoz ugynézki.
csonakszerviz Creative Commons License 2009.04.11 0 0 2341
Íme motor nélkül,ígynézki!
.lajosba Creative Commons License 2009.04.11 0 0 2340
sziasztok csonakosnak: az égésedre mondanám vagyis ugyérzem emlitésremélto / Bepanthen / kenőcs kisdarabon probáld meg nekem bevált !!!!!!!
csonakszerviz Creative Commons License 2009.04.11 0 0 2339

Baltech!

Pont olyan mint ami fentvan csak motor nélkül,még a motortartó is megmaradt a burkolattal együtt,kicsit lekell mosni,és szép,de rakok fel,9 után most elég nehezen megy a járás az égés miatt,ne legyen senkinek mert nagy szivás,elsö két nap még jobb is volt,most meg nemhajlanak a lábaim mert feszül minden!

baltech Creative Commons License 2009.04.10 0 0 2338

Zsomi!

 

Szerintem a gyűrűből ne vágj le, inkább tedd hátrébb az egész kormánylapát felfogatást mindenestül, hogy a fordulási tengelye a lapátoknak egysíkban legyen a gyűrű végével.

Előzmény: zsomi.vac (2335)
baltech Creative Commons License 2009.04.10 0 0 2337
Képet tudsz feltenni a mostani állapotáról?
Előzmény: csonakszerviz (2333)
csonakszerviz Creative Commons License 2009.04.10 0 0 2336

Nagyon nem értettem a kérdést csak sejtem a lényeget,a sogorom olaszoktól hoz haza töbnyire robogókat,de rendelésre mást is kereshet. Én azért gondoltam a moto guzzira mert szétlehet csavarozni váltó nélkülire,és viszonylag kevés a súlya, Lajosbá megirja mitszeretne,és utánna nézek lehet idahaza is találni olcsó motort.

Azért komplett motorkerékpárt akartam mert megvan minden sallang akkor,gyujtás,kábelek,stb!

Zsominak!

Szerintem vágd le a gyürűt a lapát felfogatásánál,és rögtön rendbejön minden.

Minél hosszab a cső annál kevesebb a szállított mennyiség,igazábol a lapát széle a mérce,hogy a centrifugális erőtöl kifelé sodródó levegöt is feltudjuk használni mert hátrafelé van vezetve igy,jobb a hatásfok illetve a hang is csendesebb mert ütközik a gyürűben.

zsomi.vac Creative Commons License 2009.04.10 0 0 2335

Tehát kormánylapát

 

Megaztán ez is az

 

Az első kép az igazi mérce.Ezen jól látszik hogy a kormánylapát milyen mélyen van a gyűrűben,és hpgy a gyűrű hossza is túl nagy.Már nagyon régóta keresem azt a leírást ami meghatárizza a gyűrű hosszát,akár az átmérő függvényében, de erre még soha senki nem tett fel infót,vagy csak nem találom.

.lajosba Creative Commons License 2009.04.10 0 0 2334
wsziasztok csonakszervizhez lenne kérdésem, mégpedig emlitetted hogy valamilyen motor kero motorja van valamerre és erre föl kérdezem más tip motor 1000- be nem e kerülne valahonnan?
csonakszerviz Creative Commons License 2009.04.09 0 0 2333
Ha sietsz akár 300 alatt is elviheted,persze nem sokkal de rugalmas vagyok.
baltech Creative Commons License 2009.04.09 0 0 2332
Hogyé adod?
Előzmény: csonakszerviz (2331)
csonakszerviz Creative Commons License 2009.04.09 0 0 2331
Az enyémből két nap alatt tudsz csinálni egyet,engedek az árból vidd el!Csak valami motor,és mehet,esetleg szétszedve de van egy komplett jetski motorom,sedoo 650 es vizes 75 lóerös.
baltech Creative Commons License 2009.04.09 0 0 2330

Hogy mikor lesz a tali?

 

Mihelyst kész a légpárnásod. Az enyém ugyanis nem valószínű hogy elkészül mostanában. :(

Előzmény: .lajosba (2329)
.lajosba Creative Commons License 2009.04.09 0 0 2329
sziasztok! baltekot kérdezném talán készenvan a hajod hogy mehetünk kiprobálni? egyébként mikor lessz a tali?
csonakszerviz Creative Commons License 2009.04.09 0 0 2328

Üdvözlök mindenkit!

Yamaha 6 lóeröst hivatalosan elfogadják nálunk,valamiért,de csak a yamahát,,a többinél nemszoktak szolni esetlek figyelmeztet,ha normális velük az ember,vagy cseréld le a matricát,de azért ök értenek hozzá,hiszen elég sokat látnak napi szinten. Amit írtál azzal a testel ez a motor jól fog menni föleg 1 személlyel,de azért vizisielésre negondolj.

Dolenkai Creative Commons License 2009.04.09 0 0 2327

Köszi a linket!

További jó bütykölgetést mindenkinek.

Előzmény: baltech (2324)
baltech Creative Commons License 2009.04.08 0 0 2326

Zsomi!

 

Tudnál feltenni képet a kormánylapátjaidról?

 

Előzmény: zsomi.vac (2316)
baltech Creative Commons License 2009.04.08 0 0 2325

SRÁCOK!

 

Itt a nyár!

 

Légpárnástalálkozó valamelyik hétvégén?

baltech Creative Commons License 2009.04.08 0 0 2324

Hello!

 

Bár itt is vannak hajós szakik, de nézz át a motorcsónakos topicba, ott több hozzáértő van!

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9018292

Előzmény: Dolenkai (2323)
Dolenkai Creative Commons License 2009.04.08 0 0 2323
Tanácsot szeretnék kérni.

Csónak és motor vásárlás előtt állok.

A Dunán szeretnék poroszkálni vele.

Testben egy 3,8-as vácin, motorban pedig 6 le-s kétütemű yamahán gondolkodtam.

Szerintetek jó választás lenne?

Másik gondom, hogy a 6 le = 4,4 kw. Cseszegetni fog ezért a hatóság, hiszen a jogszabály 4 kw teljesítmény alatt nem teszi kötelezővé a vizi jártasságit.

Előre is köszi!

Üdv!

 

csonakszerviz Creative Commons License 2009.04.08 0 0 2322
Megnéztem a videót nekem is hasonlóan jól fordúl akár az udvaron is tudok menni vele.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!