Zsomi: bocs nem voltam pár napig, Szóval szerintem a légpárnásod a mostani paramétereknek jó, a motor felfüggesztése és a járása is sokkal jobb mint amit én csináltam anno. Stabilnak tűnik a felfogatás és az egész meghajtás is. Teljesitménnyel nem lesz gondod, a lapát szögre ránézek mit csinál 50 fokon, aztán felteszem. Amit én a helyedbe most csinálnék a légpárnással
1, áramlás rendező, valami merev lemezből vagy gyanta és üvegből. Ez nagyon sokat fog számítani a tolóerőben.
2, emeléseddel nincs semmi baj, hagyd az excel táblát, nem az a lényeg, hogy 27% vagy 35% a lerekesztés, hanem, hogy a járgány vízen 3 emberrel elinduljon és kb 80 km/h sebességnél még legyen levegő elöl. Ha ez megvan akkor nem szabad hozzányulni.
DE a lerekesztésed most kegyetlenül "önbeálló" kellene valami faszább merevebb cucc oda mert a lifegés amit csinál az is ront a toló és az emelő hatásfokán is.
3, láttam nézegetted itt a lila légpárnás terelőit, hogy hogyan is vannak erre is vannak számítási szabályok biztos, de én mindig hasraütésre csináltam az arányokat. 2 választásod van. vagy középre beteszel egy kb 50 cm széles nagy függ. lapátot, vagy beteszel 3-4 db kisebbet. felfüggesztés a 1/3 nál valahol. aztán kész. A mostani azért nem müxik mert bele van süllyestve a gyűrűbe és az oldalsok lezárnak valamint amint néztük nem is tudod bedönteni a lapátot mert a légnyomásod akkora, hogy kiegyenesíti.
4, ha le akarod vizsgáztatni akkor, a hűtővel és a designnal kell valamit csinálnod, meg le kell takarni a motort valamivel.
Nekem is leforgott állandóan ha akartam miután a porlasztó meglett csinálva,néha még túl is forgott,emelni viszont csak 2500 után emelt rendesen,ezután átálítottam a lapátokat nagyobb szögre,de pont nem azt értem el amit szerettem volna mert még késöbb emelt fel bőven 3500 után,menni sem ment úgy mint elötte,ezért vissza állítottam oda ahol volt.
Így már érthető.Áramlásrendezőt mindenképp szeretnék bele,és így a tölcsérszerű levegű már nyíl egyenes lesz,és majd akkor vágom csak rövidebbre a gyűrűt.
Hogy álsz az aluhegesztéssel????Lassan kell keresnem valakit aki meghegeszti a motortartó,gyűrűtartó szerkezetemet aluból hogy karcsúbb legyen a hajóm 30-40 kilóval.Természetesen ezt nem kérném ingyen,az anyagot megveszem és "csak" hegeszteni kell.
Csónakszervíz
Köszönöm a felajánlást,a lapátok szögének álítása után minden kiderül majd.Egy régebbi hozzászólásban esett szó az 50fokhoz szükséges lóerőről akkor 85 Le kellett 110m/s hez.De ugye nekem 130m/s van most és az kell is,na ehhez most "X" Le kell.A 45fokokot simán azonnal felrántja a moci 5000ig ezért gondolom a becsült 65 Le szükséges teljesítmény valós lehet,és a 110és130m/s közötti fordulatszámkülönbözet nem emészt fel további Le-ket.
Medz
Az áramlásrendezők szögszámyítási progijába belenéznél nekem??Hátha a héten addig jutok.
A heti terv a készreépítés.Ez magában foglalja a gyűrű tökéletes szigetelését a tesztel,műszerfalrögzítése,hűtőt fixen rögzíteni,szíjhajtást védő burkot felhegeszteni, mert most gyorskötöző tartja,tankot fixre,és persze a kormányzás,2 szoknya varrása,és patentok pótlása.
Ok köszi a választ,majd ha már tudok járni nki állok ,és összerakom.
Zsomi!
Ha kevesled a teljesítményt akkor könnyen növelhetsz rajta kicsi munkával mivel négyütemü a motorod. A test alatti dobozból vezesd a légszűrőházba a nyomást,természetesen zártrendszerü ház kell hozzá egy kamrával ahol körbe forog a levegö,és az alján van egy pici luk amira azért van szükség mert a test alól vizet is nyomhat föl,ezt kell lecsapatni. Tulajdoképpen amennyi a test alatti nyomás annyival túlvan töltve a motor,ha akarod segítek neked ebben. A gyujtást meg vákumosra kell cserélni mert amikor nö a nyomás akkor elkell venni az előgyújtást,ha van 0.3 bar nyomásod akkor már 100 lóerő fölött lessz a motorod.
Mivel nincs áramlásrendeződ, így a ventillátor után a levegő forog, tehát a légcsatornát tölcsérszerűen hagyja el. minél hosszabb a légcsatorna, ez annál kevésbé érvényesül.
Szerintem szerelj bele áramlásrendezőt, és az megmerevíti a gyűrűt is.
Az árát illető kérdésem egy kicsit felelőtlen volt, ugyanis a nejem vázolta az idei várható kiadásokat, és mindjárt rájöttem hogy nem is annyira akarok én légpárnást venni, úgyhogy nem is merek ráalkudni.
A gyújtás kalapácsos.Szerintem nem is szabad elsőre mást csinálni és talán az után sem.A lehető legegyszerűbb a legjobb mert azzal nem lehet hiba.Ahogy néztem az én mocim nem pörög 5000fölé egyenlőre, ide pedig ez tökéletes.Most még azon agyalok hogy a héten teljesen készre csinálom a gépet és a lapátszöget is megnövelem,hátha elbírja a moci és jön 1 kis plusz teljesítmény a gépre,emelésben és tolásban is.Bár ide már 85Le-t ír a progi,de hát ezt még tudnia kell a gépnek.
Medz
Az a kis idő annyira kevés volt hogy a véleményedet a hajóról el sem mondtad.Szerinted milyen?Őszintén.Így kell ennek működnie?Tolóerő így rendező nélkül jó???
Nézz rá légyszíves a jelleggörbéjére mégegyszer a 900as lapárnak 50' nál.Hogy biztos megfelelő e a nyomásponti légyszállítás.Egy haverom csinált 1 excel táblázatot amin oda-vissza lehet olvasni az adatokat a leválasztásról az alapjá a jalanlegi leválasztás 27% ehhez jó lenne az 50' lapátszög??
Baltech
A gyűrű túllóg a testen 20 cm-et ha nam vágom le akkor a lapátot csak a gyűrűhöz tudom rödzíteni mint most és akkor a gond is ugyan az,mert ha még el is fordul a lapát a gyűrűt egyböl deformálja ahogy gázt adok ebből következik hogy vagy a gyűrű fog eltörni ha a lapát a végén lesz, vagy a lapát ér majd a gyűrűbe.
sziasztok! zsomit kérdeznélek hogy milyen a te subi motorodon a gyujtás megszakitos vagy elektromos mert azzal nyüglödök mert egyiksem jo a másikhoz ugynézki.
Pont olyan mint ami fentvan csak motor nélkül,még a motortartó is megmaradt a burkolattal együtt,kicsit lekell mosni,és szép,de rakok fel,9 után most elég nehezen megy a járás az égés miatt,ne legyen senkinek mert nagy szivás,elsö két nap még jobb is volt,most meg nemhajlanak a lábaim mert feszül minden!
Szerintem a gyűrűből ne vágj le, inkább tedd hátrébb az egész kormánylapát felfogatást mindenestül, hogy a fordulási tengelye a lapátoknak egysíkban legyen a gyűrű végével.
Nagyon nem értettem a kérdést csak sejtem a lényeget,a sogorom olaszoktól hoz haza töbnyire robogókat,de rendelésre mást is kereshet. Én azért gondoltam a moto guzzira mert szétlehet csavarozni váltó nélkülire,és viszonylag kevés a súlya, Lajosbá megirja mitszeretne,és utánna nézek lehet idahaza is találni olcsó motort.
Azért komplett motorkerékpárt akartam mert megvan minden sallang akkor,gyujtás,kábelek,stb!
Zsominak!
Szerintem vágd le a gyürűt a lapát felfogatásánál,és rögtön rendbejön minden.
Minél hosszab a cső annál kevesebb a szállított mennyiség,igazábol a lapát széle a mérce,hogy a centrifugális erőtöl kifelé sodródó levegöt is feltudjuk használni mert hátrafelé van vezetve igy,jobb a hatásfok illetve a hang is csendesebb mert ütközik a gyürűben.
Az első kép az igazi mérce.Ezen jól látszik hogy a kormánylapát milyen mélyen van a gyűrűben,és hpgy a gyűrű hossza is túl nagy.Már nagyon régóta keresem azt a leírást ami meghatárizza a gyűrű hosszát,akár az átmérő függvényében, de erre még soha senki nem tett fel infót,vagy csak nem találom.
wsziasztok csonakszervizhez lenne kérdésem, mégpedig emlitetted hogy valamilyen motor kero motorja van valamerre és erre föl kérdezem más tip motor 1000- be nem e kerülne valahonnan?
Az enyémből két nap alatt tudsz csinálni egyet,engedek az árból vidd el!Csak valami motor,és mehet,esetleg szétszedve de van egy komplett jetski motorom,sedoo 650 es vizes 75 lóerös.
Yamaha 6 lóeröst hivatalosan elfogadják nálunk,valamiért,de csak a yamahát,,a többinél nemszoktak szolni esetlek figyelmeztet,ha normális velük az ember,vagy cseréld le a matricát,de azért ök értenek hozzá,hiszen elég sokat látnak napi szinten. Amit írtál azzal a testel ez a motor jól fog menni föleg 1 személlyel,de azért vizisielésre negondolj.
Tanácsot szeretnék kérni.
Csónak és motor vásárlás előtt állok.
A Dunán szeretnék poroszkálni vele.
Testben egy 3,8-as vácin, motorban pedig 6 le-s kétütemű yamahán gondolkodtam.
Szerintetek jó választás lenne?
Másik gondom, hogy a 6 le = 4,4 kw. Cseszegetni fog ezért a hatóság, hiszen a jogszabály 4 kw teljesítmény alatt nem teszi kötelezővé a vizi jártasságit.
Előre is köszi!
Üdv!